Merikivelle kenkää!

  • 66 420
  • 292

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sen jälkeen minä kanatan heti kun joku löisi varman nimen joka tulisi

Tirkkonen on vapaana ja voisi hyvinkin tulla Jyväskylään. Kokenut valmentaja voisi nostaa tuon nipun vielä mukaan kympin sakkiin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tässä alkaa vähän siima kiristyä, kaksi kotipeliä tulossa, pakko ainakin toisesta pelistä tulla voitto tai voi lauantain ottelun jälkeen suoraan pakata tavaransa, olkoon sitten korvaajaa vielä tiedossa tai ei. Mennään hetki sitten vaikka Ahvenjärven johdolla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos potkuihin taivutaan, minä kääntyisin Pekka Tirkkosen puoleen. Hänessä yhdistyvät status, asiantuntemus ja ihmisläheisyys. Uskoisin, että hän voisi hyvinkin ottaa kopin tuosta joukkueesta ja saada johtavat pelaajat taakseen niin, että JYPin nousu on mahdollinen.

Raastava on JYPin ja Merikiven tilanne. Jatkuvalla syötöllä niukkoja tappiota ja itseluottamus huitelee jossain nollan alapuolella. On ilmeistä, ettei nuori päävalmentaja saa tuota henkistä lukkoa avattua. Minua ihmetyttää se, mikseivät super-jyväskyläläiset Immonen ja Hytönen siihen pysty. Outo juttu kerrassaan!
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Jos potkuihin taivutaan, minä kääntyisin Pekka Tirkkosen puoleen. Hänessä yhdistyvät status, asiantuntemus ja ihmisläheisyys. Uskoisin, että hän voisi hyvinkin ottaa kopin tuosta joukkueesta ja saada johtavat pelaajat taakseen niin, että JYPin nousu on mahdollinen.

Raastava on JYPin ja Merikiven tilanne. Jatkuvalla syötöllä niukkoja tappiota ja itseluottamus huitelee jossain nollan alapuolella. On ilmeistä, ettei nuori päävalmentaja saa tuota henkistä lukkoa avattua. Minua ihmetyttää se, mikseivät super-jyväskyläläiset Immonen ja Hytönen siihen pysty. Outo juttu kerrassaan!

Tähän ihan pakko heittää että super-jyväskyläläinen Hytönen ja rantasalmen sulttaani Immonen. Niin, kaneja vedetään hatusta mutta mikään temppu ei auta vakuuttamaan ketään. Kaikki sen näkee että meidän valmentaja on ihan täys huijari, on valelääkäreitä ja sitten on valevalmentajia. Esitit miljoonan dollarin kysymyksiä joihin vastausta etsii koko JYP, kaikki fanit, kaikki keskisuomalaisen kiekon ystävät sekä Kari Tyni. Jälkimmäinen jatkaa etsimistä kun Vallenius sekosi kun ei löytänyt mitään.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Merikivelle ei riitä potkut. Hänet on ristiinnaulittava matsin edessä HS bitchesin (vai mitä ne ylimeikanneet lihavat jyppifanit on) läsnäollessa ja niitten poikakaverit heittelee merikivee olut tölkeillä

Itseään jypin toimitusjohtajaksi luuleva aku vallennius saapuu paikan päälle sairaslomalta jolloin kari tyni saapuu paikalle superviiksissään ja kertoo aku valleniukselle, että on itseasiasssa tälläe hetkellä fakta että hän luulee itseään toimitusjohtajaksi, kun hän ei ole sitä.

Tyni puhuu kansalle ja se tyyntyy. Hän summunoi Risto Dufvan, joka kantaa selässään hurrikaanin muotoista ristiä. Ja minä, muiden jatkoajan selänkääntäjien seassa tulemme perässä ja meitä ruoskistaan ja Dufvaa suojelevat hurrikaaniin muotoiset silmälasit iskevät kipinää orjantappuramuurin läpi puskiessamme ja me kaikki mietimme, oliko tämä kaiken sen arvoista.

Riittääkö meille mikään?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yksi ensimmäinen oppi, joka kannattaa imeä moneen eri asiaan on seuraava:

virhettä ei kannata paikata toisella virheellä.

JYP on antanut nyt Merikivelle aikaa näyttää. Koska Marko Virtasen potkut olivat jo kohtalokas virhe, olisi idioottimaista toistaa täysin sama virhe uudestaan. Vastuu täytyy jalkauttaa muualle kuin valmennukseen, koska he kuitenkin ovat saaneet tällaisen materiaalin käyttöönsä.

Nyt JYPin täytyy kestää heidän oman ratkaisunsa seuraukset täydessä mitassaan. Merikivi ei voi koskaan korjata tilannetta, jos hänelle ei anneta aikaa sitä tehdä. Vähintään kausi täytyy kestää tätä. Olisi nyt erityisen suuri virhe lähteä korjaamaan kurssia valmennusvaihdoksella, koska joukkue on edelleen koottu pitkälti sillä samalla kaavalla, jolla JYP joukkueen aina kokoaa.

Tuollaista joukkoa voi valmentaa menestykseekkästi hyvin harvalukuinen joukko ja Virtanen olisi ollut yksi näistä. JYPin materiaalilla ei voi pelata sellaista kiekkoa, jota esim. pelaajat tuntuvat haluavan - ja jos voi pelata sellaista kiekkoa - niin sitten pelaajat ei osaa sitä pelata, mitä haluavat pelata.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Merikivelle ei riitä potkut. Hänet on ristiinnaulittava matsin edessä HS bitchesin (vai mitä ne ylimeikanneet lihavat jyppifanit on) läsnäollessa ja niitten poikakaverit heittelee merikivee olut tölkeillä

Itseään jypin toimitusjohtajaksi luuleva aku vallennius saapuu paikan päälle sairaslomalta jolloin kari tyni saapuu paikalle superviiksissään ja kertoo aku valleniukselle, että on itseasiasssa tälläe hetkellä fakta että hän luulee itseään toimitusjohtajaksi, kun hän ei ole sitä.

Tyni puhuu kansalle ja se tyyntyy. Hän summunoi Risto Dufvan, joka kantaa selässään hurrikaanin muotoista ristiä. Ja minä, muiden jatkoajan selänkääntäjien seassa tulemme perässä ja meitä ruoskistaan ja Dufvaa suojelevat hurrikaaniin muotoiset silmälasit iskevät kipinää orjantappuramuurin läpi puskiessamme ja me kaikki mietimme, oliko tämä kaiken sen arvoista.

Riittääkö meille mikään?
Hienoa lähteä haukkumaan jo muita kannattajia, anonyymisti tuon toki voi helposti tehdä, mutta kysyn silti itsekunnioitus?
 

Baldrick

Jäsen
Kyllä se todentotta näyttää nyt siltä, että Tirkkonen sisään ja palkkiosta ei tarvitse kitsastella. Tirkkoselle vaikka 2+2 sopparia, jota myydään sillä ajatuksella, että händlää JYPin uudistamisprojektin, kun sukupolvi vaihtuu. Tavoitteena mestaruus ensi kaudella, sekä nuorennusleikkaus tämän jälkeen ja toisen optiovuoden tavoitteena uusia mestaruus.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, tämä perässävedettävien osasto. Siinä oli syy, että muutama huippunimi kieltäytyi, koska ei olisi saanut tuoda omaa tiimiään.

Minkä h*lvetin takia näihin apuvalmentajiin on hirttäydytty? Selin ei aikanaan kelvannut kun olisi tuonut oman kakkosvalmentajan mukanaan ja nyt sama virhe toistettiin. Taisi Merikukka olla ainoa joka tähän suostui. Ja kolmen vuoden sopimus että saa viimeisenä vuotena omannäköisensä joukkueen..
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi ensimmäinen oppi, joka kannattaa imeä moneen eri asiaan on seuraava:

virhettä ei kannata paikata toisella virheellä.

JYP on antanut nyt Merikivelle aikaa näyttää. Koska Marko Virtasen potkut olivat jo kohtalokas virhe, olisi idioottimaista toistaa täysin sama virhe uudestaan. Vastuu täytyy jalkauttaa muualle kuin valmennukseen, koska he kuitenkin ovat saaneet tällaisen materiaalin käyttöönsä.

Nyt JYPin täytyy kestää heidän oman ratkaisunsa seuraukset täydessä mitassaan. Merikivi ei voi koskaan korjata tilannetta, jos hänelle ei anneta aikaa sitä tehdä. Vähintään kausi täytyy kestää tätä. Olisi nyt erityisen suuri virhe lähteä korjaamaan kurssia valmennusvaihdoksella, koska joukkue on edelleen koottu pitkälti sillä samalla kaavalla, jolla JYP joukkueen aina kokoaa.

Tuollaista joukkoa voi valmentaa menestykseekkästi hyvin harvalukuinen joukko ja Virtanen olisi ollut yksi näistä. JYPin materiaalilla ei voi pelata sellaista kiekkoa, jota esim. pelaajat tuntuvat haluavan - ja jos voi pelata sellaista kiekkoa - niin sitten pelaajat ei osaa sitä pelata, mitä haluavat pelata.
Hmm. Mihin Merikivi tarvitsee aikaa? Jos olet seurannut JYPin pelejä, niin Merikiven kaudella nämä pelisapluunaan sopimattomimmat pelaajat saavat eniten vastuuta ja peliaikaa. Kasvattaako se joukkuetta tulevaisuuteen? Ennemmin Merikivi voisi mennä "Akatemian" valmentajaksi kehittämään tulevaisuuden pelaajia, jotta nämä olisivat valmiita kantamaan vastuun myöhemmin. Tämä kausi voitaisiin mennä Ahvenjärvellä, joka on jo rutinoitunut häviäjävalmentaja eikä tulos nykyisestä huononisi. Toinen mahdollisuus on kenkiä liigajoukkueesta suurin osa pelaajista, jotka eivät ole Merikiven suunnitelmissa vuonna 2020. Ja ottaa reilusti pataan kaikissa lopuissa peleissä nuoremmalla joukkueella. Tässä skenaariossa on se huono puoli, etteivät ikonit Hytönen, Immonen, Louhivaara ja Tuppurainen suostu muualle lähtemään tai tinkimään asemastaan, joten pelilikke olisi erittäin kallis.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos olet seurannut JYPin pelejä, niin Merikiven kaudella nämä pelisapluunaan sopimattomimmat pelaajat saavat eniten vastuuta ja peliaikaa.

En ole seurannut ollenkaan riittävästi JYPin pelejä, jotta voisin sanoa jotain muuta kuin ympäripyöreitä yleistotuuksia. Edellisillä kausilla olen seurannut JYPiä tiiviimmiin ja olen ollut jo monta kautta sitä mieltä, että JYP (vaikka JYP on tehnyt loogista ja hyvää urheilutyötä!) on tehnyt sen virheen, että se on jatkuvasti siirtänyt pakollista eteenpäin. Jos oikein tiheällä kammalla seuraa niin muutosvalmennukseen olisi pitänyt varata resursseja ja aikaa jo paljon aikaisemmin. Virtanen sai Jyväskylässä paljon haukkuja siksi, että hän yritti MINUN mielestäni tehdä sitä, mitä pitikin. Hän yritti kiekollistaa JYPin pelaamista vuodesta toiseen kunnes paine johdosta ja faneista alkoi äityä niin kovaksi, että JYPin oli pakko pelata vain voitosta. Kun pelattiin ainoastaan voitosta palattiin jokaisella kaudella takaisin siihen samaan JYPin traktorikiekkoon, jonka Dufva joskus miljoona vuotta sitten aloitti.

JYPin peli on ollut sen, mitä itse olen seurannut, jo vuosia sitä kiekon roiskimista päätyyn ja aluepuolustusta. Ei kaunista, mutta tehokasta. Esim. Tapparaa vastaan viime kaudella JYP voitti monta peliä todella nihilistisellä maalinedustan purkupelillä ja yhden maalin johdon puolustuspelillä. Sellaiseen ei voi rakentaa kovin pitkäjänteistä menestystä. Samalla tavalla JYP roikotti itselleen CHL-mestaruuden ja nyt haluan sanoa, että se ei ole minun mielestäni mitenkään väärin, mutta JYPin paletilla voisi pelata paljon muutakin kiekkoa.

Kuitenkin se oppositio kasvoi viimeisen neljä vuotta niin hälyttävää tahtia, että fanit vaativat jokaisen vaikean hetken jälkeen valmennusta vastuuseen. Virtanen oikeastaan uhrattiin täysin fanien puolesta, koska urheilujohto tiesi kuitenkin syvällä sisällään, että Virtanen tekisi joukkueen kannalta oikein. Jos katsoo Liigaan ympärilleen niin näkee ympäri Liigaa kasan JYP-taustaisia pelaajia täysin toisenlaisessa pelissä hyvällä menestyksellä. Ne ovat JYPin kasvattamia ja koulimia pelaajia, joilla on paljon enemmän annettavaa. JYPissä kuitenkin monelle tuntui olevan tärkeämpää se, että pelataan sitä JYPin vanhaa ja hidasta kiekkoa, jolla joskus oli mestaruuskin voitettu. Oli vääjäämätöntä, että tuon materiaalin parasta ennen päivä tulisi vastaan jossakin vaiheessa, jos valmennukselle ei anneta sitä työrauhaa, joka tarvitaan. Virtanen oli viime kaudella aivan läpimurron kynnyksellä, koska pelaamisen tasapaino oli hyvää. Suurin ironia on se, että playoffseissa vastaan asettui se ainoa joukkue - HIFK - joka saattoi omalla passiivisella pelillään tuon JYPin pelaamisen hyydyttää.

Tämän jälkeen alkoi organisaatiotason panikointi ja Merikivelle löytiin aivan tyhjät kortit käsiin. Muutosvalmennus ei ole helppoa - varsinkaan silloin, kun edeltäjän ei annettu tehdä pakollista erinäisten tahojen vuoksi. En halua olla ilkeä ja minusta on tärkeää, että JYP on yksi Liigan suurista, mutta minusta on sarkastista, että nyt fanit valittavat sitten siitä, kun valmentajaa vaihdettiin. Eikö olisi pitänyt vaihtaa? Ja tätähän siellä toivottiin VUOSIA?! Tätähän te halusitte.

JYPin suunnanmuutos ei tule millään projektivalmentajalla vaan sinne tarvitaan kokenut kehäkettu, joka saa tuon joukkueen kuriin ja palauttaa asiat järjestykseen. Olisi hyvä, että valmentajan karisma riittäisi viemään pakollisen muutoksen lävitse, jota on nyt pitkitetty ja vanutettu kohta neljä vuotta. Sitä saa, mitä tilaa.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole seurannut ollenkaan riittävästi JYPin pelejä, jotta voisin sanoa jotain muuta kuin ympäripyöreitä yleistotuuksia. Edellisillä kausilla olen seurannut JYPiä tiiviimmiin ja olen ollut jo monta kautta sitä mieltä, että JYP (vaikka JYP on tehnyt loogista ja hyvää urheilutyötä!) on tehnyt sen virheen, että se on jatkuvasti siirtänyt pakollista eteenpäin. Jos oikein tiheällä kammalla seuraa niin muutosvalmennukseen olisi pitänyt varata resursseja ja aikaa jo paljon aikaisemmin. Virtanen sai Jyväskylässä paljon haukkuja siksi, että hän yritti MINUN mielestäni tehdä sitä, mitä pitikin. Hän yritti kiekollistaa JYPin pelaamista vuodesta toiseen kunnes paine johdosta ja faneista alkoi äityä niin kovaksi, että JYPin oli pakko pelata vain voitosta. Kun pelattiin ainoastaan voitosta palattiin jokaisella kaudella takaisin siihen samaan JYPin traktorikiekkoon, jonka Dufva joskus miljoona vuotta sitten aloitti.

JYPin peli on ollut sen, mitä itse olen seurannut, jo vuosia sitä kiekon roiskimista päätyyn ja aluepuolustusta. Ei kaunista, mutta tehokasta. Esim. Tapparaa vastaan viime kaudella JYP voitti monta peliä todella nihilistisellä maalinedustan purkupelillä ja yhden maalin johdon puolustuspelillä. Sellaiseen ei voi rakentaa kovin pitkäjänteistä menestystä. Samalla tavalla JYP roikotti itselleen CHL-mestaruuden ja nyt haluan sanoa, että se ei ole minun mielestäni mitenkään väärin, mutta JYPin paletilla voisi pelata paljon muutakin kiekkoa.

Kuitenkin se oppositio kasvoi viimeisen neljä vuotta niin hälyttävää tahtia, että fanit vaativat jokaisen vaikean hetken jälkeen valmennusta vastuuseen. Virtanen oikeastaan uhrattiin täysin fanien puolesta, koska urheilujohto tiesi kuitenkin syvällä sisällään, että Virtanen tekisi joukkueen kannalta oikein. Jos katsoo Liigaan ympärilleen niin näkee ympäri Liigaa kasan JYP-taustaisia pelaajia täysin toisenlaisessa pelissä hyvällä menestyksellä. Ne ovat JYPin kasvattamia ja koulimia pelaajia, joilla on paljon enemmän annettavaa. JYPissä kuitenkin monelle tuntui olevan tärkeämpää se, että pelataan sitä JYPin vanhaa ja hidasta kiekkoa, jolla joskus oli mestaruuskin voitettu. Oli vääjäämätöntä, että tuon materiaalin parasta ennen päivä tulisi vastaan jossakin vaiheessa, jos valmennukselle ei anneta sitä työrauhaa, joka tarvitaan. Virtanen oli viime kaudella aivan läpimurron kynnyksellä, koska pelaamisen tasapaino oli hyvää. Suurin ironia on se, että playoffseissa vastaan asettui se ainoa joukkue - HIFK - joka saattoi omalla passiivisella pelillään tuon JYPin pelaamisen hyydyttää.

Tämän jälkeen alkoi organisaatiotason panikointi ja Merikivelle löytiin aivan tyhjät kortit käsiin. Muutosvalmennus ei ole helppoa - varsinkaan silloin, kun edeltäjän ei annettu tehdä pakollista erinäisten tahojen vuoksi. En halua olla ilkeä ja minusta on tärkeää, että JYP on yksi Liigan suurista, mutta minusta on sarkastista, että nyt fanit valittavat sitten siitä, kun valmentajaa vaihdettiin. Eikö olisi pitänyt vaihtaa? Ja tätähän siellä toivottiin VUOSIA?! Tätähän te halusitte.

JYPin suunnanmuutos ei tule millään projektivalmentajalla vaan sinne tarvitaan kokenut kehäkettu, joka saa tuon joukkueen kuriin ja palauttaa asiat järjestykseen. Olisi hyvä, että valmentajan karisma riittäisi viemään pakollisen muutoksen lävitse, jota on nyt pitkitetty ja vanutettu kohta neljä vuotta. Sitä saa, mitä tilaa.
On hieno, että vieras jaksaa kirjoittaa noin hyvin perustellun, asiallisen viestin, josta voi nauttia vaikkei sen sisältöä jakaisikaan. Kiitos siitä!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
minusta on sarkastista, että nyt fanit valittavat sitten siitä, kun valmentajaa vaihdettiin. Eikö olisi pitänyt vaihtaa? Ja tätähän siellä toivottiin VUOSIA?! Tätähän te halusitte.

Minä nyt kuitenkin sen verran ojentaisin, että mikään "kannattajien" kuorolaulu ei varmasti vaikuttanut organisaation tunarointiin. Ei ole ennenkään vaikuttanut. Sen verran kauan olen JYP venettä seuraillut, että uskallan sanoa näin, vaikka mihinkään lähellä oleviin piireihin en kuulukaan. Ne on spekuloinnin alaa pohtia todellisia syitä virheiden sumaan, siinä kuitenkin olen yhtä mieltä kanssasi, että se pelin päivittäminen meni totaalisti vihkoon heti alusta lähtien. Minun epäilys kuitenkin on, ettei se johtunut Virtasesta ja hänen tiimistään, vaan oletan organisaation ladelleen sapluunan jossa pysyä ja jolla se taatusti meni pieleen. Olen kuitenkin eri mieltä siinä, kuinka parhaiten minimoida perseelleen mennyt jatkumo ja mikä olisi kustannustehokkain tapa se tehdä.

Tämän kauden joukkueelle on yhtä tyhjän kanssa tuoda sisään mitään muutosvalmentajaa, oli sitten millainen auktoriteetti tahansa, koska juuri nyt materiaali ei sitä vaan yksinkertaisesti mahdollista, mutta juttu on toinen ensi kautta ajatellen. Mikäli ajatuksissa on, että mahdollisesti Virtanen olisi Holtarin jälkeen utj, ei minusta olisi lainkaan tyhmää vetää Virtasella tämä kausi loppuun, josta sitten postilleen siirtyisi. Varmaa kuitenkin on se, että parempaa pelillistä tulosta tekisi kuin nykyinen. Se olisi talouden kannalta iso apu, jos halli ei tyhjenisi kokonaan pipolätkän takia ja vaikuttaisi myös ensi kauden kausarimyyntiinkin, kun lähtökohta ei olisi täysi katastrofi.

En tiedä siiman mittaa Merikivelle, mutta tämän viikon tulevien kahden tappion jälkeen on tapahduttava, tai organisaatio jatkaa totaalista munaamistaan ratkaisujen ja niiden puutteen kanssa, sitten on JYP kanveesissa ja pitkään.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Ne on spekuloinnin alaa pohtia todellisia syitä virheiden sumaan, siinä kuitenkin olen yhtä mieltä kanssasi, että se pelin päivittäminen meni totaalisti vihkoon heti alusta lähtien. Minun epäilys kuitenkin on, ettei se johtunut Virtasesta ja hänen tiimistään, vaan oletan organisaation ladelleen sapluunan jossa pysyä ja jolla se taatusti meni pieleen. Olen kuitenkin eri mieltä siinä, kuinka parhaiten minimoida perseelleen mennyt jatkumo ja mikä olisi kustannustehokkain tapa se tehdä.

Tämän kauden joukkueelle on yhtä tyhjän kanssa tuoda sisään mitään muutosvalmentajaa, oli sitten millainen auktoriteetti tahansa, koska juuri nyt materiaali ei sitä vaan yksinkertaisesti mahdollista, mutta juttu on toinen ensi kautta ajatellen. Mikäli ajatuksissa on, että mahdollisesti Virtanen olisi Holtarin jälkeen utj, ei minusta olisi lainkaan tyhmää vetää Virtasella tämä kausi loppuun, josta sitten postilleen siirtyisi. Varmaa kuitenkin on se, että parempaa pelillistä tulosta tekisi kuin nykyinen. Se olisi talouden kannalta iso apu, jos halli ei tyhjenisi kokonaan pipolätkän takia ja vaikuttaisi myös ensi kauden kausarimyyntiinkin, kun lähtökohta ei olisi täysi katastrofi.

.
Onko kukaan miettinyt sitä MIKSI Marko Virtasen pelitavan uudistaminen meni ns vihkoon, Ja tämä Merikiven uudistaminen vielä pahemmin metsään. Osoitetaan sormella päävalmentajaa.
Minusta tämä Merikiven aikana tulee selvemmin esiin. Onko syyllinen sittenkin joku muu, Marko Virtasen aikana se ei näkynyt niin selvästi kun nyt. Muistelkaapa aikaa taaksepäin, vähän aikaa sitten alkoi kuulua huhua että joukkue ei halua pelata Marko Virtasen kiekkoa, Joukkueeseen oli kasvamassa äänekäs oppositio, Tietyllä taidolla tämä jäi taustalle, Ei tykätty Marko Virtasen tyylistä. jne jne. Miettikää milloin tämä alkoi, Milloin syyllistettiin ketäkin ensi Tuppuraista sitten jotain muuta tässä rytäkässä Pihlman putosi pienempään rooliin ja ulos joukkueesta. Huhuja kuului onko Pihlman ja Virtanen sopinut riitansa jne jne. Samaan aikaan myös eräs EX - kapteeni palasi joukkueeseen kenellä on muka hurrikaani muotoinen sydän tuleva jäädytettävä n:ro 15 entä jos hän olikin se sisältä päin nakertava hiiri.
Tämän päivän JYPssä tämä omistaja pelaaja kapteeni häärää vaihtoaitiossa melkein kuin Valmentaja, taitaa nyt olla Merikiven ajatus kiekosta erinlainen kuin J-P Hytösen, Immonen on kääntymässä samaan kelkkaan Hytösen kanssa hmmm
Ketkä muuten on nämä omistaja pelaajat ex pelaajat. eikös nämä ole Hytönen, Pihlman, Immonen, Pesonen, Ketkä näyttäisi eniten olevan poikkiteloin niin Merikiven ja Virtasen aikana, kuinka ollakaan nämä samat nimet on esillä, kun joukkue pelaa eri tavalla mikä on yhteinen etu.
Edelleenkään näitä ei osoiteta selkeästi itketään vaan että nyky kiekko nopeat jalat, liike ei riitä. liike riittäisi jos nämäkin pelaajat pelaisi yhteistä peliä mikä on sovittu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyllä se todentotta näyttää nyt siltä, että Tirkkonen sisään ja palkkiosta ei tarvitse kitsastella. Tirkkoselle vaikka 2+2 sopparia, jota myydään sillä ajatuksella, että händlää JYPin uudistamisprojektin, kun sukupolvi vaihtuu. Tavoitteena mestaruus ensi kaudella, sekä nuorennusleikkaus tämän jälkeen ja toisen optiovuoden tavoitteena uusia mestaruus.

Toivottavasti tämä viesti on silkkaa sarkasmia,muuten se kertoo jo mielenterveysongelmasta ja pahasta.

JYPin seuraava mestaruus tulee olemaan suora pudotuspelipaikka. Sanoisin että sellainen voisi tällä ikärakenteella ja sopimustilanteessa olla jossain uuden hallin tuoman kiiman alkuvuosina kun saadaan palikoita kasaan.

Pohjamudista ei nousta yhtä nopeasti kuin sinne pudotaan. Tästä on liigassa useita esimerkkejä.
 

Voitetaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, aina JYP
Toivottavasti tämä viesti on silkkaa sarkasmia,muuten se kertoo jo mielenterveysongelmasta ja pahasta.

JYPin seuraava mestaruus tulee olemaan suora pudotuspelipaikka. Sanoisin että sellainen voisi tällä ikärakenteella ja sopimustilanteessa olla jossain uuden hallin tuoman kiiman alkuvuosina kun saadaan palikoita kasaan.

Pohjamudista ei nousta yhtä nopeasti kuin sinne pudotaan. Tästä on liigassa useita esimerkkejä.

Tästä on oltava (valitettavasti) samaa mieltä. Taitaa mennä ainakin se 3 vuotta uuden nousun rakentamiseen, kun ei ole vastaavaa kassaa kuin Kärpillä. Tähän on vaan nyt sopeuduttava. Hyväksyä sitä ei sen sijaan saa, tavoite on oltava tässä organisaatiossa korkeammalla.
 

Hexa

Jäsen
En vielä luovuttaisi edes tämän kauden suhteen. Se on nyt todella pienestä kiinni, että peli loksahtaa kunnolla kohdalleen. Kun katsoi HPK ja SaiPa pelit, niin JYPillä on edes joku pelitapa niihin verrattuna. Varsinkin SaiPan peli on taktisesti erittäin köyhää pelkkää roiskimista ja pitkä päätyyn ja perään ajokoirakiekkoa. SaiPa pelissä JYPin puolustus oli huomattavasti organisoidumpi kuin SaiPan puolustus, eikä jätkät edes näyttäneet hitailta. Tuon paremmin ei mikään joukkue toteuta puolustusta valmennuksellisesta näkökulmasta, loppu on kiinni pelaajien henkilökohtaisista virheistä tai pienistä nukahduksista oman maalin edessä. Nyt ei kannata luovuttaa, vaan katsoa muutama peli rauhassa. Nähdyn perusteella JYPin materiaali on kokonaisuutena huomattavasti HPK:ta ja SaiPaa edellä, joten ainakin niiden edelle pääsemiseksi on kaikki edellytykset, ja oikeastaan täytyykin päästä tuolla joukkueella. Nyt täytyy vaan saada joukkueen pääkoppa kuntoon.
 

Baldrick

Jäsen
Peli näyttää taas kurittomalta, sekavalta ja pelaajat eivät selkeästi toimi niin kuin on suunniteltu. Joulukuussa jo mennään ja samat aivan käsittämättömät virheet toistuvat jo kolmatta kuukautta.

Selvästikään peli ei kehity, joten en tässä vaiheessa näe oikein muuta ratkaisua kuin siirtää Merikivi syrjään. Ei vain yksinkertaisesti pitäisi olla mahdollista, että homma karkaa lapasesta taas siihen samaan junnupeliltä näyttävään kuraan.

Kova toivo, että Tirkkonen saataisiin tänne vetämään vaikka tämä ja ensi kausi. Jos ei, niin joku Dufva sitten vain tämän kauden vetämään loppuun, mihin en kyllä usko aiemman historian valossa.
 

fimakinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä se on sillälailla, että jos tästä joukkueesta ei saa enempää irti, niin kyllä pitäisi ymmärtää itse tehdä tilaa muille...ja jos ei, niin...
Merikivelle kenkää!
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Kausi on paketissa. Kaikki organisaatiossa vain odottavat että piina loppuisi. Siihen saakka hiihdellään kaukalossa ja toimistolla ollaan tekevinään jotakin. Maksetaan jo kahdelle päävalmentajalle palkkaa. Kukaan ei nosta tuota porukkaa tuolta enää järkevälle loppusijoitukselle. On parempi vain pistää pillit pussiin ja miettiä mitä ensi kaudella tehdään. Peruskalliomaisesta oikeiden asioiden tekemisestä ollaan taannuttu amatöörimäiseen puuhasteluun ihan joka osa-alueella. Merikiveä syytän kaikesta päivä päivältä vähemmän.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Joo, turhaa syyttelyä vältellen, nyt olis aika valmentajallekin välillä. Toisaalta, sanoisin vielä, ettei tule väärinkäsityksiä, että koko valmennustopparoikka hippokselle kolaamaan tavan kansan jäitä, muuhun ei taidot riitä.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Merikivi oli eilen paniikissa kun lehdistötilaisuudessa ensimmäisen kerran kysyttiin häneltä jotain. Ei sieltä suusta tullut kuin takeltelua ja ympäripyöreää paskaa :D
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Peli on mielikuvituksetonta puskemista joka ei tuota maaleja. Puolustaminen on ihan ok tasolla, mutta mikä vittu siinä on, että lopussa iskee paniikki ja jätkät makaa jäässä maalin edessä kun vastustaja neppailee kiekon sisään. Luulisi näin kokeneen joukkueen olevan jotain muuta kuin paniikissa housuunpaskovia ukkometsoja

Kyllä joku ihan oikea valmentaja saisi varmaan nämä papatkin pelaamaan ja tajuasi peluuttaa muuten kuin hintalapun ja omistajuuden mukaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös