Noh, mun mielestä on vähän hassua kysyä että "Menisitkö bb-taloon?". Siis jos siihen vastaa vaikkapa nyt tässä ketjussa että joo, niin miksi ei sitten mene sinne, tai siis hae tai yritä päästä sinne. Ja miten niin, kuka pyytäisi tai ehdottaisi, kaveri, mutsi vai kuka? Täh.. Musta vaan tuntuu hassulta jos tässä vastaa että "joo kyllä mä menisin sinne", mutta sitten ei yritä mennä tai mieti edes asiaa.. Tai no, enhän mä tiedä onko ne hakenut sinne.
Mä en ole tällä kaudella montaakaan sekunttia kyseistä sarjaa katsonut, ja viime kaudellakaan en katsonut kuin pari hassua jaksoa, niin ei välttämättä pitäisi puhua mitään, mutta... Mun mielestä ne on vähän feikkejä siellä. Tavallaan siellä pitäisi tavoitella jotain, esimerkiksi voittoa, eli rahaa, julkisuutta tms, eli pitäisi pelleillä ja naurattaa ja hauskuuttaa yleisöä tai toisia kilpailijoita, jotta itse saisi jatkaa. Ei sinne mennä että sieltä pääsisi pois. Voiko siellä olla normaalisti? En mä halua syödä kenenkään kitisijä-horon tekemää ruokaa, eikä mua tippaakaan kiinnosta niille tehdä ruokaa. Tai mitä tahansa juttuja ja sääntöjä siellä nyt onkaan. Tajuaako ne edes maailman menosta mitään, tai saako ne edes teksti-tv.stä lukea uutiset, tai siis varsinkin lätkätulokset. Ja kaiken lisäksi, eikö niiden alkoholinkäyttöäkin rajoiteta aika paljon. En mä halua juoda silloin kun ihmiset haluaa katsovan mun juovan, mä haluan juoda silloin kun mun tekee mieli. Jostain voi tietenkin luopua, mutta jotain hyötyä siitä pitäisi myöskin saada. Kyllä mä jossain työjutun bisneskokouksessa voin pidätellä pierua 10 inuuttia, mutta en mä normaalielämässä kolmea kuukautta halua. Nämä muutama esimerkki mainitakseni siis monesti kymmenestä pienemmästä tai isommasta jutusta. Millaisia ihmeen oikeuksia niillä tyypeillä siellä talossa oikein on, ja onko se ihmiselämän arvoista elämää se. Tai no, jokainen saa kiksinsä omista jutuista, niin en sanokkaan mitään. Armeijassa ja varmaan vankilassakin on monessakin suhteessa parempi tai helpompi olla. Ihan kuin ne olisi jossain lastentarhassa siellä bb-talossa, siis no, ulkoisten tekijöiden lisäksi tavallaan myös niiden oman käyttäytymisen perusteella. Mua kiinnostais oikeasti tietää millainen lapsuus niillä tyypeillä oikein on ollut jotka siellä esimerkiksi nytkin on.
Toisaalta. Tollaisessa ohjelmassa ja varsinkin eristyksessä oleminen voisi olla mielenkiinoinenkin kokemus. Voisihan siitä jotain oppiakkin esimerkiksi itsestään, kun joutuisi olemaan vertauskuvannollisesti "autiolla saarella" pari kuukautta. Ja toiseksi, ehkäpä suhtautumaan muihin ihmisiin eri lailla, kun samoja naamoja joutuu sietämään päivästä toiseen. Noi kaksi ovat oikeastaan uskomattoman isoja juttuja kun oikein miettii. Ja sekin pointti vielä että eletään tietyn rytmin ja sääntöjen mukaan, jotka jollain perverssillä tavalla kiehtoo mua. Mä kun menin vapaaehtoisesti toista kertaa inttiin, niin toi bb-juttu vois olla jollain hassulla tapaa vähän vastaava kokemus. En mä big brotheriin ole hakemassa, mutta jos kuvitellusti menisin, niin luultavasti vaihtaisin nimeä tai siis keksisin itselleni jonkin nikin. Varmaankin kasvattaisin parran tai värjäisisin hiukset ja kampaisin eri lailla, tai tekisin jotain ettei ihan kaikki tutut tunnistaisi. Ei se olisi kivaa, enkä mä muutenkaan julkkis haluaisi olla. Hmm, ei se mua häiritsisi että joutuisi muista ihmisistä olemaan erossa sen aikaa, johtuen varmaankin mun nykyisestä elämäntilanteesta. Toisaalta se vois tehdä hyvääkin pitää pieni tauko tietyistä ihmisistä ja jokapäiväisistä rutiineista. Toisaalta mustahan voisi tulla hyvä salainen agentti, siis kun mulle tyttöystävä, koti ja perhe meinaa nothingshit. Hitto mua ärsyttää kaikissa leffoissa se tunteilu, tapanko kissanaisen, hän on vihollinen mutta rakastan häntä... Siis öö, sitä varmaankin tarkoitin sanoa, että big brother on feikkiä.
Musta tuntuu että mä olisin monessakin asiassa liian erikoinen tollaiseen juttuun mukaan. Tai, mun tavat, tottumukset ja "halut" ei sovi tuollaiseen muottiin. Vaikka toisaalta, sinnehän just taidetaan etsiäkkin erilaisia tyyppejä, sillä erotuksella että kaikkia kiinnostaa pelleillä tai tehdä jotain sellaisia juttuja mitä ihmiset haluaa katsoa. Sitä bb-joukkoa varmaan kootaan kuin jotain spice girlssejä, eli jokaiselle jotain. Yksi on tumma ja toinen vaalea, yksi punapää, yksi kikkaropää ja yksi lyhythiuksinen. Yksi on hieman pulska ja yksi sporttinen jne. ("Aaargh, tolla yhdellä on sama tyyli, intressi, muodot kuin mulla, mitenhän sille käy ja mitä muut siitä ajattelee. Nyt on kyllä pakko katsoa ens jakso"). Toinen kun tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Joku jopa siitä niiden mummosta, ja joillekkin taas kaikki käy. Jotkut taas kiinnostuvat sen miehestä, tai perheen koirasta. Noh, sitä mä en kerro mihin noista mä itse kuulun, mutta se onkin eri juttu se.