Menisitkö bb-taloon?

  • 4 551
  • 60

Osallistuisitko big brotheriin?


  • Äänestäjiä
    298

J.Petke

Jäsen
Voisin mennä ehdottomasti. Vaikka ei olisi mitään rahapalkintoa niin voisi olla hauska kokemus. Kaikein paras vaihtoehtohan olisi big brother talo, mistä ei lähetetä mitään ohjelmaa ulkomaailmaan. Eli siis pelkkä kokemus kiinnostaisi, ei raha eikä julkisuus.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, mun mielestä on vähän hassua kysyä että "Menisitkö bb-taloon?". Siis jos siihen vastaa vaikkapa nyt tässä ketjussa että joo, niin miksi ei sitten mene sinne, tai siis hae tai yritä päästä sinne. Ja miten niin, kuka pyytäisi tai ehdottaisi, kaveri, mutsi vai kuka? Täh.. Musta vaan tuntuu hassulta jos tässä vastaa että "joo kyllä mä menisin sinne", mutta sitten ei yritä mennä tai mieti edes asiaa.. Tai no, enhän mä tiedä onko ne hakenut sinne.

Mä en ole tällä kaudella montaakaan sekunttia kyseistä sarjaa katsonut, ja viime kaudellakaan en katsonut kuin pari hassua jaksoa, niin ei välttämättä pitäisi puhua mitään, mutta... Mun mielestä ne on vähän feikkejä siellä. Tavallaan siellä pitäisi tavoitella jotain, esimerkiksi voittoa, eli rahaa, julkisuutta tms, eli pitäisi pelleillä ja naurattaa ja hauskuuttaa yleisöä tai toisia kilpailijoita, jotta itse saisi jatkaa. Ei sinne mennä että sieltä pääsisi pois. Voiko siellä olla normaalisti? En mä halua syödä kenenkään kitisijä-horon tekemää ruokaa, eikä mua tippaakaan kiinnosta niille tehdä ruokaa. Tai mitä tahansa juttuja ja sääntöjä siellä nyt onkaan. Tajuaako ne edes maailman menosta mitään, tai saako ne edes teksti-tv.stä lukea uutiset, tai siis varsinkin lätkätulokset. Ja kaiken lisäksi, eikö niiden alkoholinkäyttöäkin rajoiteta aika paljon. En mä halua juoda silloin kun ihmiset haluaa katsovan mun juovan, mä haluan juoda silloin kun mun tekee mieli. Jostain voi tietenkin luopua, mutta jotain hyötyä siitä pitäisi myöskin saada. Kyllä mä jossain työjutun bisneskokouksessa voin pidätellä pierua 10 inuuttia, mutta en mä normaalielämässä kolmea kuukautta halua. Nämä muutama esimerkki mainitakseni siis monesti kymmenestä pienemmästä tai isommasta jutusta. Millaisia ihmeen oikeuksia niillä tyypeillä siellä talossa oikein on, ja onko se ihmiselämän arvoista elämää se. Tai no, jokainen saa kiksinsä omista jutuista, niin en sanokkaan mitään. Armeijassa ja varmaan vankilassakin on monessakin suhteessa parempi tai helpompi olla. Ihan kuin ne olisi jossain lastentarhassa siellä bb-talossa, siis no, ulkoisten tekijöiden lisäksi tavallaan myös niiden oman käyttäytymisen perusteella. Mua kiinnostais oikeasti tietää millainen lapsuus niillä tyypeillä oikein on ollut jotka siellä esimerkiksi nytkin on.

Toisaalta. Tollaisessa ohjelmassa ja varsinkin eristyksessä oleminen voisi olla mielenkiinoinenkin kokemus. Voisihan siitä jotain oppiakkin esimerkiksi itsestään, kun joutuisi olemaan vertauskuvannollisesti "autiolla saarella" pari kuukautta. Ja toiseksi, ehkäpä suhtautumaan muihin ihmisiin eri lailla, kun samoja naamoja joutuu sietämään päivästä toiseen. Noi kaksi ovat oikeastaan uskomattoman isoja juttuja kun oikein miettii. Ja sekin pointti vielä että eletään tietyn rytmin ja sääntöjen mukaan, jotka jollain perverssillä tavalla kiehtoo mua. Mä kun menin vapaaehtoisesti toista kertaa inttiin, niin toi bb-juttu vois olla jollain hassulla tapaa vähän vastaava kokemus. En mä big brotheriin ole hakemassa, mutta jos kuvitellusti menisin, niin luultavasti vaihtaisin nimeä tai siis keksisin itselleni jonkin nikin. Varmaankin kasvattaisin parran tai värjäisisin hiukset ja kampaisin eri lailla, tai tekisin jotain ettei ihan kaikki tutut tunnistaisi. Ei se olisi kivaa, enkä mä muutenkaan julkkis haluaisi olla. Hmm, ei se mua häiritsisi että joutuisi muista ihmisistä olemaan erossa sen aikaa, johtuen varmaankin mun nykyisestä elämäntilanteesta. Toisaalta se vois tehdä hyvääkin pitää pieni tauko tietyistä ihmisistä ja jokapäiväisistä rutiineista. Toisaalta mustahan voisi tulla hyvä salainen agentti, siis kun mulle tyttöystävä, koti ja perhe meinaa nothingshit. Hitto mua ärsyttää kaikissa leffoissa se tunteilu, tapanko kissanaisen, hän on vihollinen mutta rakastan häntä... Siis öö, sitä varmaankin tarkoitin sanoa, että big brother on feikkiä.

Musta tuntuu että mä olisin monessakin asiassa liian erikoinen tollaiseen juttuun mukaan. Tai, mun tavat, tottumukset ja "halut" ei sovi tuollaiseen muottiin. Vaikka toisaalta, sinnehän just taidetaan etsiäkkin erilaisia tyyppejä, sillä erotuksella että kaikkia kiinnostaa pelleillä tai tehdä jotain sellaisia juttuja mitä ihmiset haluaa katsoa. Sitä bb-joukkoa varmaan kootaan kuin jotain spice girlssejä, eli jokaiselle jotain. Yksi on tumma ja toinen vaalea, yksi punapää, yksi kikkaropää ja yksi lyhythiuksinen. Yksi on hieman pulska ja yksi sporttinen jne. ("Aaargh, tolla yhdellä on sama tyyli, intressi, muodot kuin mulla, mitenhän sille käy ja mitä muut siitä ajattelee. Nyt on kyllä pakko katsoa ens jakso"). Toinen kun tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Joku jopa siitä niiden mummosta, ja joillekkin taas kaikki käy. Jotkut taas kiinnostuvat sen miehestä, tai perheen koirasta. Noh, sitä mä en kerro mihin noista mä itse kuulun, mutta se onkin eri juttu se.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuon 50000 euron vuoksi en menisi, mutta kokemuksena kiehtoisi kovastikin. Voi olla että pöljyyksissäni haenkin ensi vuonna tuonne, mutta epäilen silti menisinkö jos se paikka sinne aukeaisi. Henkilökohtaisena psykologisena testinä toimisi varmasti hienosti ja oppisi arvostamaan nykyistä tasapaksua elämäänsä ihan eri tavalla.

Mutta ei, en olisi lainkaan sellainen ihminen, jota katsojat tykkäisivät katsella. Tylsä, hiljainen, ei laita itseään likoon, vetää roolia, väritön jne. En kestäisi sitäpaitsi kaikenmaailman kitisijöitä kovinkaan montaa hetkeä ja hauskat läpätkin turruttaisi varmaan viikossa. En yksinkertaisesti kestäisi tuota kolmea kuukautta talossa, mutta silti hiipii ajatus mieleen että voisihan sitä kokeilla. Sairasta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vintsukka kirjoitti:
Kai tiedät että olet poikkeuksellisen onnellinen mies? Monelle nuo luetellut asiat olisivat nimenomaan syitä pyrkiä Big Brotheriin.

Tiedän.

Aika pitkältihän Big Brother on kilpailijoille joko arjesta karkaamista tai julkisuuden tavoittelua. Joku saattaa mennä rahankin vuoksi. Ainakaan itse en koe tarvetta karata tästä arjesta mihinkään, en usko viihdyttäväni katsojia niin paljon, että voittaisin ja en mitenkään kaipaamalla hae julkisuuttakaan.

Onhan sekin tietysti sinäänsä mielenkiintoinen aspekti asiaan, että Big Brotherissa kilpailijana olleena a) et pääse baariin jonon ohi tai VIP-puolelle, mutta silti b) jos örvellät kännissä, on 7päivää siitä kiinnostunut. Eli siis saa unohtaa julkisuuden hyvät puolet, mutta joutuu kärsimään huonoista.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Miettikää päissänne

Niin, koska olen astetta fiksumpi jannu, jokainen voinee vetää johtopäätöksensä, menisinkö Big Brotheriin vai en.

Täältä tähän
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En menisi. Tästä voisi saada uskottavuushaittaa tulevalla työuralla.

Jos kuitenkin, niin niin..eihän tuolla ole edes ollut vielä mitään kännisekoilua.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En menisi.
Paitsi ettei elämäntilanne todella anna periksi 3kk:n irtautumista velvotteista, en rehellisesti sanottuna luota kykyyni olla jossain vaiheessa mokaamatta ( humalassa ) itseäni ja tuntien ystäviäni kuulisin siitä kunnes tulisin kuuroksi. Eli jatkan räpeltämistä mielummin ilman valtakunnallista tv lähetystä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En vitussa. Teimme joskus muutama vuosi sitten kavereiden kanssa pohjienottovideon ennen eräitä opiskelijabileitä. Kun sitä meininkiä katseli selvinpäin, joutui toteamaan: "Kauheinta, mitä olen ikinä nähnyt". Tuohon aikaan ei tosin tullut vielä Big Brotheria. Joka tapauksessa, tuon kotivideon nähtyäni en millään muotoa haluaisi samanlaisen viihteen päätyvän koko kansan tietoisuuteen, etenkään, jos olisin siinä näyttelemässä.
 

Rocco

Jäsen
Ulkomailla menisin. Katselin just hollannin (?) BB:stä pätkiä, niin siellä oli enemmän paljaita tissejä kuin tissien tukkumyymälässä, ja enemmän naisten sekstailua kuin venäläisessä naisvankilassa.

Suomessa en menis koskaan.
 

scholl

Jäsen
Toisessa maailmansodassa kokeiltiin vastaavia taloja, minne laitettiin miljoonia ihmisiä. Nyt kun 60 vuotta on kulunut niin yht'äkkiä osa kansasta ilmoittautuu vapaaehtoisiksi. Mihin tämä maailma meneekään, kun mennään vielä 60v eteenpäin.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
scholl kirjoitti:
Toisessa maailmansodassa kokeiltiin vastaavia taloja, minne laitettiin miljoonia ihmisiä. Nyt kun 60 vuotta on kulunut niin yht'äkkiä osa kansasta ilmoittautuu vapaaehtoisiksi. Mihin tämä maailma meneekään, kun mennään vielä 60v eteenpäin.
Kai siinä pieni ero on, että tuleeko suihkusta vettä vai Zyklon-B:tä?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Master God kirjoitti:
Kai siinä pieni ero on, että tuleeko suihkusta vettä vai Zyklon-B:tä?
No ei se kuule helppoa ole bb-talossakaan, lämmintä vettä tulee vain tunnin vuorokaudessa
 

scholl

Jäsen
vlad kirjoitti:
Tosin en usko, että tässäkään tapauksessa minulla olisi jakoja - veikkaan, että minut pudotettaisi ensimmäisessä äänestyksessä liian tylsänä ja värittömänä "hahmona".

Vinkki: etsi ensimmäisenä viikkona sieltä muutama liittolainen ja tee sopimus, miten summa jaetaan. Olet tavallaan sen jälkeen kuin vankilassa vankien kingi. Jos verkostoituminen onnistuu kunnolla niin kukaan ei uskalla nousta kapinaan sinua vastaan.

Mimmi taas voi tehdä sopimuksen, että jakaa pesää kun voitto on varmistunut. Siitä tehdään kirjallinen sopimus ja jos pesää ei tulekaan sopimuksesta huolimatta niin toisella osapuolella on mahdollisuus julkistaa sopimus ja ryhtyä muihin vastatoimiin.

Juonitteluahan tuollaiset ohjelmat ovat.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
En tosiaankaan menisi. Se 50 donitsiakin on aivan liian pieni houkutin että menisin tuonne viettämään häkkielämää.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
scholl kirjoitti:
Juonitteluahan tuollaiset ohjelmat ovat.
Nimim. scholl ei selvästikään ole tutustunut tähän formaattiin ja sen kilpailusääntöihin.

Itse menisin pienemmästäkin summasta kuin 50 000€.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Menisin muuten, mutta minun ujohkolla luonteellani ei tuolla pärjättäisi, joten jätän väliin.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
En kyllä menisi bb-taloon ainakaan 50000€ summasta (kai siitä joutuu maksamaan verot vielä pois). En ole niin kiinnostunut julkisuudesta ja tod.näk. hermot talossa menisivät tunnissa katsellessa samojen apinoiden naamoja.
Todettakoon vielä: Tuntuu aika hölmöltä, että tippuneet kilpailijat sanovat etteivät ole kiinnostuneita julkisuudesta, eivätkä ymmärrä, että joutuvat julkisuuden valokeilaan kuitenkin halusivat eli eivät.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
En perkele! Hajoaisin heti ja ei edes pääsisi lätkämatseihin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rontti kirjoitti:
Nimim. scholl ei selvästikään ole tutustunut tähän formaattiin ja sen kilpailusääntöihin.
Ai niin, ei siellä saa juonitella. Eli se ilmeisesti tarkoittaa, että siellä ei voi juonitella. Loogisuus kunniaan...

p.s. Itse menisin, jos saisin olla siellä yksin 50.000 egeä kourassa ilman niitä debiilejä ja tv-kameroita.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Helvetti mitä paskaa koko BB. Eli arvatkaa siitä..
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mane kirjoitti:
Nykyehdoilla, eli ilmaiseksi työvoimaksi televisioyhtiölle, en missään tapauksessa.

Eihän noista kilpailijoista kukaan tuolla ilmaiseksi ole. Tuosta talossaolosta saa ihan normaalia päivärahaa, muutenhan sitä olisi aikamoisessa nesteessä laskujen yms. kanssa kun arki jälleen koittaisi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
scholl kirjoitti:
Juonitteluahan tuollaiset ohjelmat ovat.

Olet oikeassa, että juonitteluahan tuollaiset ohjelmat ovat mutta täytyy tässä kohdin tunnustaa se, että olen tavattoman huono juonittelemaan ts. taidan olla aivan liian rehellinen ihminen juonitellakseni itselleni jotain. Olisiko lie harjoittelun paikka edessä?

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös