Jatkoaikakin saanut rankattua Täkäläisen Palloseuran ennakossaan TOP-3 joukkueeksi. Hiukan pistää ihmetyttämään nämä kaikkien rankkaukset, itse laskisin TPS:n säälijoukkueeksi, kaiken osuessa kohdalleen sijat 5-6 on aivan maksimi tuolla joukkueella.
Tuo Urheilulehden läpyskä oli kyllä pelaaja-arviointeineen ihan silkkaa persettä.
Jostain Teemu Nurmesta sanotaan että on hyvä alempien kenttien pelaaja. Tainnut koko Lukko uransa olla aika varma kahden ylimmän kentän pelaaja ja muutenkin tasainen +10 maalin mies.
Joku Kai Kantola oli haukuttu ihan paskaksi ja liigan kädettömimmäksi pelaajaksi. Kummasti vain lapioi 19 häkkiä viime kaudella.
Samoin melkein kaikki SaiPan hyökkääjät oli haukuttu käyttäen adjektiiveja:hyödytön,luistelutaidoton,turha jne. ja kuitenkin kyseinen joukkue oli rankattu kohtuullisen korkealle.
Kaikkien pelaajien kohdalle joita ei ole tunnettu on heitetty joku hassunhauska haukunta.
Hyvin Jimmy Howardkin pärjää. Ei 180cm ole liian lyhyt maalivahdiksi.
5'10 ja 6'0 ero on kuitenkin huomattava. Näytä minulle viimeisen kymmenen vuoden ajalta 5'10 pitkät menestyneet NHL-veskarit niin myönnän olleeni väärässä.
Pointti on kuitenkin edelleen sama. 5'10 kokoinen veskalla ei ole juurikaan mahdollisuuksia.
Hölmö, kun olin ja laitoin ajaksi kymmenen vuotta sen enempiä ajattelematta, koska jättiläisten menestyminen on ollut vasta muutaman vuoden ilmiö.
Pointti on kuitenkin edelleen sama. 5'10 kokoinen veskalla ei ole juurikaan mahdollisuuksia.
No, ehkä kannattaa odottaa edes sen verran, että Saros sinne NHL:ään pääsee ja tuomita sitten muutama vuosi sen jälkeen.
Alunperinhhän minä vain huomautin näistä ylihehkutus jutuista, kun Sarosta verrattiin (mielestäni täysin aiheettomasti) Lehtoseen ja häntä pidettiin tyyliin Lehtosen kaltaisena lahjakkuutena mikä on minusta täysin yliampuvaa, vaikka Saros onkin lupaava kassari.
Tim Thomas, riittääkö? Taitaa tosin olla peräti 5'11. Tehnyt kuitenkin ihan kohtalaisen uran. Ja hei, on pelannut jopa Jokereissa joskus.Näytä minulle viimeisen kymmenen vuoden ajalta 5'10 pitkät menestyneet NHL-veskarit niin myönnän olleeni väärässä.
Tähän ei voi muuta todeta kuin, että Jos Saros pelaisi Jokereissa, niin väittäisit aivan muuta.
Ei saisi näin naurattaa!Minulla ei valitettavasti ole vahvoja seurakohtaisia värilaseja.
Alunperinhhän minä vain huomautin näistä ylihehkutus jutuista, kun Sarosta verrattiin (mielestäni täysin aiheettomasti) Lehtoseen ja häntä pidettiin tyyliin Lehtosen kaltaisena lahjakkuutena mikä on minusta täysin yliampuvaa, vaikka Saros onkin lupaava kassari.
Oikeassa olet, Saros ei ole Lehtosen kaltainen. Saros on yhtä lahjakas, mutta kiinnostunut myös harjoittelusta ja yleensäkin homma paremmin paketissa.
Aikamoisia idiootteja siis on NHL-seurojen palkkalistoilla, kun antoivat tämän Lehtosen tasoisen lahjakkuuden, joka omaa vielä harjoittelumotivaation valua neljännelle kierrokselle draftissa.
Noh, vakavasti sanoen maalivahteja ei kannata tuota ylempänä varatakaan, eli varauskierros kertoo enemmän seuran tarpeista kuin itse maalivahdista. Maalivahtien asema aikaisena varauksena on kokenut Lehtosen ajoista melkoisen mullistuksen. Loistavien maalivahtien määrä on niin leveä, että on kyseenalaista ylipäänsä varata heitä ensimmäisellä tai edes toisella kierroksella.
Luin tänään tuota Jääkiekkolehteä, joka kauppoihin tuttuun tapaan kauden alla ilmestyi. Pisti vähän naurattamaan tuo IFK:n puolustuksen arvio 7+. Onhan siellä omat puutteensa ja raivokkaasti on fanikunta vahvistusta/vahvistuksia vaatinutkin, mutta aikamoinen arvio kuitenkin. Onhan siellä nyt taitoa, kokemusta ja potentiaalia sen verran jo nytkin, että tuollainen arvio osoittaa melkoista tiedonpuutetta lehdeltä. On taidettu lukea Jatkiksen IFK-osiota vähän turhankin paljon? :)
Sarosta ennen varattiin kuitenkin kahdeksan maalivahtia. Vaikka jokaisella seuralla on omat mieltymyksensä niin luulisi, että Lehtosen tasoisen lahjakkuuden olisi joku noista kahdeksasta seurasta, jotka varasivat maalivahdin varannut.
Kuten sanoin, 2013 maalivahtien taso oli ja on leveämpi. 2002 kilpailu oli vähäistä. Lehtonen erottui edukseen paljolti siksi, että vuosikerta oli heikko, kenties jopa 2000-luvun heikoin kokonaisuus.
Lehtosella on tosin yli 20 sentin etu Sarokseen nähden, että kyllä vähän varovainen olisin noissa vertauksissa. Vaikkei se koko kaikki kaikessa olekaan.