Mediaketju – YLE ja muut

  • 26 326
  • 203

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
That's my point. Siitä on kolme vuotta.

Ounastelin alunperinkin ettei Littiä kisoissa nähdä koska kommentoi pelejä nykyään muualla.
Kolme vuotta, mutta kuinka monet arvokisat on ollut sen jälkeen? Tai edes arvokisakarsinnat?

Pasanen oli iso menetys YLE:lle, Litmanen ei niinkään. Lehtola - Pasanen on parasta studio-analyysia, mitä tässä maassa on tehty.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Uskoisin että Unibet-yhteistyöllä jotain tekemistä asian kanssa.

Tai oikeastaan sillä että Ari Lahti katkaisi kaiken yhteistyön Litin ja Palloliiton välillä ja Palloliitolla lienee sananvaltaa noihin kommentaattoreihin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tai oikeastaan sillä että Ari Lahti katkaisi kaiken yhteistyön Litin ja Palloliiton välillä ja Palloliitolla lienee sananvaltaa noihin kommentaattoreihin.

En kyllä usko, että palloliitolla on mitään sanomista siihen, ketä YLE ottaa asiantuntijoiksi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En kyllä usko, että palloliitolla on mitään sanomista siihen, ketä YLE ottaa asiantuntijoiksi.

Itseasiassa on, YLE ostaa esitys oikeudet UEFAlta ja Pöllis edustaa Suomessa UEFAa, tätä on nähty myös lätkän puolella kun epämiellyttäviä studiovieraita blokattiin Jääkiekkoliiton toimesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Riku Salminen, kaiketi ihan ok. Yleensä se on kaikessa vähintään ok, usein jopa mainio. Huuhkajien mukana olo on syönyt kenties jonkinlaista rentoutta pois. Niin usein kun YLE vetäny ylikylän arvokisastudiot niin nyt sekotus uskoa, toivoa, fanittamista ja koko kansalle pakertamista söi jotain. Takerteliko Antti Pohjakin hieman tämän suhteen?

Simo Leinoselta jotenkin töksähteleviä ja epärytmisiä kysymyksiä kaukalon laidalla.

En kyllä kaipaa sellasta "minäpä kyllä uskallan kritisoida Huuhkajia!" tai että se olisi minkäänlainen hot take. Mutta koska sitä on tottunut sellaseen tiettyyn innostuneisuuden, terveen kriittisyyden ja suorapuheisuuden sekotukseen noissa kisastudioissa, tai medioissa ylipäänsä, niin nää ekat Huuhkajat-kisat ei noilta osin noussut klassikkojen joukkoon. Hirveen paljon toivomista, hissuttelua sukkasillaan...ja niin pois päin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Futista noin yleisesti aika vähän seuraavana voin omasta puolestani sanoa, että YLE on kokonaisuutena onnistunut mainiosti.

Kisastudio:
Asiantuntijoilla on oikeasti sanottavaa, ja riittävän monipuolinen valikoima on tuonut asiantuntijoiden sanomisiin raikkautta. Marianne Miettinen on vakuuttava. Pelien avainasioita on avattu hyvin, arvioita pelaajien toimista kentällä (+ valmentajien taktiikat) on kerrottu hyvin. Myös pysäytyskuvien ja klippien päälle laitetut grafiikat ovat toimineet hyvin asiantuntijoiden tukena.

Selostajat:
Selostajista mulla ei ole juuri sanottavaa, eli ihan hyvin ovat suoriutuneet. Negaa sanon sen verran kuitenkin, että Tero Karhun "vahvaa tekemistä" olen nyt kuullut liian monta kertaa. Tuo ylimääräinen apuverbi "tekemistä" on siinä se, joka nyppii. Miksei voi sanoa "Pelasi vahvasti"? Aaarhg. Mutta ei kai siinä selostuksen aikana ehdi juuri miettiä, minkälaisia sanavalintoja käyttää, kunhan puhetta tulee. Ei tuo iso miinus ole, mutta vähän parannettavaa olisi.

Muu sälä, (arvonnat, kikkavideot, yms.):
Mun puolestani nää arvonnat ja katsojien kikkavideot joutaisivat pois. Ei lisäarvoa. Ymmärrän kyllä, että studiohepuillekin pitää antaa vähän hengähdystaukoa pelin seuraamisen ja pelin analysoimisen oheen. Mutta se hengähdystauko voisi olla jotain muuta kuin nyt nähty muu sälä. (Mutta on siellä helmiäkin joukossa, esim. futsal-pelaajien tekniikkaosuus, jossa nostettiin esiin pallon käsittelyä jalkapohjalla futsalissa, joka on sieltä omittu futikseen. Pelaajista moni pelailee myös futsalia, joten tämä kehityksen suunta on ilmeisesti saanut sieltä alkunsa.)

Taas yksi asia, jota lätkäpuolella Petteri Sihvonen ei tuntunut ymmärtävän: muiden lajien harrastaminen voi tuoda päälajiin jotain lisää. Sihvonenhan oli (ainakin joskus) sitä mieltä, että vain omaa lajia koskevat treenit vievät omassa lajissa eteenpäin. Väittäisin, että esim. tennistä tai sulkaa pelanneet lätkänpelaajat osuvat maalin edessä ilmassa oleviin kiekkohin lähtökohtaisesti paremmin kuin vain lätkää pelanneet. Noissa lajeissa se ilmassa olevaan pelivälineeseen osuminen kun saa toistoja yhden tunnin aikana enemmän kuin lätkätreeneissä kuukaudessa. Mutta se Sihvosesta ja lätkästä, ei kuulu tähän ketjuun.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Isossa kuvassa mun mielestä studiossa työskentely on kohentunut ihan huomattavasti, nyt kun Huuhkajat on saatu kisoista pois. Samalla, kun pakolliset koko kansan huvittelut, huuhkaja-puolueellisuus, huuhkajien laskennallisten mahdollisuuksien epärealistiset optimistisuudet, samat Huuhkaja-uusinnat sun muut fanihassuttelut on saatu pois, on rimaa nostettu muiden maiden kohdalla keskusteluissa mukavan ylös sekä päästy yllättävänkin syvälle. Liekö ovat itse huomanneet moista vai onko tietoinen ratkaisu? Lähetykset ovat jotenkin huomattavasti raikkaampia.

Vielä kun Erkka saadaan studioon ja Forssell vähemmälle, niin asiapitoinen sisältö kasvaa suhteellisesti entisestään. YLE:n maine arvokivojen studioissa on niin kiven kovaa valuuttaa, että "mun mielestä tuo ois voinu potkasta tonne" - tason latteukset eivät sinne edelleenkään kuulu, vaikka alaspäin on tultu monessa asiassa huippuvuosista.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Koska Litti on yksinkertaisesti heikko asiantuntija tv-lähetyksissä.

Tämähän ei johdu tästä vaan siitä, että hänellä on pitkä diili betsipuolen kanssa (ja välirikko Palloliiton kanssa). Sinänsä mainittu toki pitää paikkansa.

EDIT: Nämähän oli tosiaan mainittu jo aiemmin, mutta syynä tosiaan siis Unibet ja Pöllis. Olisi se muutoin siellä Suomen matseissa ollut.
 

Fordél

Jäsen
Tämähän ei johdu tästä vaan siitä, että hänellä on pitkä diili betsipuolen kanssa (ja välirikko Palloliiton kanssa). Sinänsä mainittu toki pitää paikkansa.

Joo varmasti näin, mutta ei hänellä ole mitään annettavaakaan studioon, joten ei ole syytä kaipaillakaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joo varmasti näin, mutta ei hänellä ole mitään annettavaakaan studioon, joten ei ole syytä kaipaillakaan.

Kyllä minä kaipailin ihan legendastatuksen takia ja on hänellä ollut hauskaa sanottavaakin. Olisi mahtunut suomi-otteluihin studioon kun ei siellä muutenkaan osaaminen ollut mitään huikeaa.

Edit. Ei siis mitään studion dissausta tässä vaan sitä mieltä että Litti olisi siellä mennyt kuin mestarienliigassa 90-luvun puolivälissä.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Kyllä minä kaipailin ihan legendastatuksen takia ja on hänellä ollut hauskaa sanottavaakin. Olisi mahtunut suomi-otteluihin studioon kun ei siellä muutenkaan osaaminen ollut mitään huikeaa.

Edit. Ei siis mitään studion dissausta tässä vaan sitä mieltä että Litti olisi siellä mennyt kuin mestarienliigassa 90-luvun puolivälissä.

Status ja hauskuus eivät olisi mulla korkealla kriteereissä, kun valitsisin asiantuntijoita. Litmasen ulosanti on paikoin heikohkoa eikä hän tunnu tekevän yhtään taustatyötä vaan lässyttelee lähetyksessä itsestäänselvyyksiä höystettynä muutamilla tilastoilla. Ei mielestäni mitään asiaa studioon. Otetaan sinne mieluiten niitä, jotka ansaitsevat paikkansa osamiseen ja hyvin tehdyn työn takia, kuten Marianne Miettinen, Juho Rantala tai Erkka V. Lehtola.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kyllä minäkin olen kaipaillut Jari Litmasta studioon. Litiltä tulee hyvää analyysia ja teräviä piikkejä sekä hyvää huumoria. Ehdottomasti olisi loistava vahvistus!
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Litistähän joku taisi sanoa, että on futiksen kävelevä tietosanakirja. Ei mitään annettavaa muka studioon. Kaikenlaista shaibaa täältäkin saa välillä lukea.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tänään on ollut hienoa katsoa miten Laine johtaa studiota. Selkeästi paras studiopäivä Yleltä. Kysyy oikeat kysymykset ja saa asiantuntijat puhumaan asiasta, haastaa kun tarvitsee, myötäilee kun se edistää keskustelua. Hänellä on sana hallussa ja huumorintaju kohdillaan. Komeakin vielä.

Ja oli mun yläaste- ja lukiofrendi.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Tänään on ollut hienoa katsoa miten Laine johtaa studiota. Selkeästi paras studiopäivä Yleltä. Kysyy oikeat kysymykset ja saa asiantuntijat puhumaan asiasta, haastaa kun tarvitsee, myötäilee kun se edistää keskustelua. Hänellä on sana hallussa ja huumorintaju kohdillaan. Komeakin vielä.

Ja oli mun yläaste- ja lukiofrendi.
Noh, sallittakoon tämä mielipide vanhasta koulufrendistä. Lähinnä sen takia, koska itsekin olen kanssasi samaa mieltä Laineesta. Lähinnä kompetenssista, ulkonäköön en ota kantaa. Vaikka Laine tuossa studio-hostin roolissa loistava onkin, niin valitettavalla tavalla studion taso laski mammuttimaisella tavalla, kun suorastaan huikea Juho Rantala poistui studiosta ja sinne tuli tilalle tämä kiusallisesti hymyilevä Helmari, nollatason juttujensa kera. Nyt alkustudio oli lähinnä Malisen ja Laineen kaksinpuhelua, jota tämä Pihlaja välillä komppasi. Laine kysyi ja haastoi, ja Malisen piti vastata, kun ei muista siihen ollut.

Jos hostina olisi ollut vielä nukkumatti-Sipilä, niin Malinen olisi varmaankin joutunut alkusarja Espanja-Ruotsi pelin studion tapaan (tuolloin oli sama kokoonpano, kuin nyt paitsi Sipilä --> Laine), itse kysymään ne kysymyksetkin ja vastaamaan vielä niihin omiin kysymyksiin, kun muut hissukat villasukat, eivät sanaa saa suusta ulos.

Toki käy se noinkin, että mennään Malisen ja Laineen kaksinpuhelulla. Nyt Malisella on siinä onneksi erittäin pätevä host haastamassa ja kysymyssä, niin ei tarvitse itse enää keksiä kysmyksiäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös