Kusipäisistä edareista meillä IFK:ssa on kokemusta, mutta Max Wärn ei siihen joukkoon kuulu. Itkijää hänestä ei saa tekemälläkään, ei edes selkäänpuukottajaa. Itse suhtaudun "hieman" varauksellisesti näihin Kaarnan sanomisiin ja suureen draamaan, mitä tähänkin nykypäivänä hieman arkiseksikin muuttuneeseen asiaan (seuranvaihto kesken sopimuskauden) tulee. Kaarna näyttää pitävän suorien lausuntojen antamisesta ja suurista otsikoista, mutta tilannetajua hänelle ei ole vuoden aikana kyllä kasvanut. Varmasti on ammattimies, hyvä duunissaan ja vielä kova panemaankin, mutta itse arvostan sitä, että seurajohto ei heitä pelaajista julkisesti lokaa tai lipsauttele lausuntoja, joita syväkurkut sitten rikkinäisen puhelimen avustuksella pistää kiertämään. Lopputulos on tietysti aina se, että pelaaja on raukka kusipää, eikä pysty panemaankaan.
Mihinkään 40k€:n siirtokorvauksiin en usko. Niitä ei Suomessa makseta muutenkaan juurikaan. Voi olla, että Mallulla on ollut sopimus, jossa toiselle kaudelle palkka nousee 40k€, jos tietyt esim. pistetavoitteet täyttyvät. Ja ne olisi nyt sitten täyttyneet, jolloin tämän toisen kauden lappu olisi sen 40k€ isompi kuin viime kauden sopimus. Ja JYP olisi valmis sen sellaisenaan valmis lunastamaan itselleen. Korostan, että mitään faktaa mulla ei ole, kunhan nyt spekuloin. Sen nyt satun kuitenkin 100% varmuudella tietämään, että hokipiireissä asioita tykätään esittää paljon dramaattisemmin kuin olisi tarvetta ja toisinaan vedetään vähän mutkia suoriksi. Eli 40k€ siirtokorvaus olisikin nyt se aiemmin sovittu palkankorotus. Sehän kuulostaa paljon paremmalta kuin se, että päästetään pelaaja ilmaiseksi. Kaikkien etu on se, että pelaajan ja seuran tiet eroavat, tavalla tai toisella ja molemmat pääsevät keskittymään olennaiseen, jos homma ei toimi riittävän hyvin.
Max Wärn on hyvä pelaaja, joka kuten todettua, on kärsinyt loukkaantumisista, pahoistakin. Mallu on viimeiseen asti joukkuepelaaja, joka laittaa kropan likoon jengin puolesta. Toisinaan tuhrii hyviä maalipaikkoja, mutta en nyt sanoisi, että olisi jotenkin poikkeuksellisen suuri tyhjistä-ohi-vetelijä. Tärkeitä maalejakin Mallu on urallaan tehnyt ja se on mielestäni myös tärkeää. Lisäksi Mallu on hyväkäytöksinen ja kohtelias nuorimies, josta harvalla on pahaa sanottavaa. Hyvän pelaajan saitte ja olisin ottanut Mallun takaisin meillekin.