Paikallislehti huomioinut Maxin historiallisen vireen ja tehnyt pienen haastattelun, lainaukseen poimittu Maxin kommentit (maksumuuri).
Max Lindroth paukutti liigahistoriaa TPS-paidassa eikä puolustajan maalivireelle näy nyt loppua
Max Lindroth paukutti liigahistoriaa TPS-paidassa eikä puolustajan maalivireelle näy nyt loppua
Ruotsalaispuolustajan peli-ilo näyttää nyt toden teolla jälleen löytyneen.
– Kyllä. Pelaaminen on taas hauskaa. Sitä tulin Turusta etsimään, ja olen sen löytänyt, 28-vuotias Lindroth hymyilee.
– Ruotsissa energiani ja motivaationi olivat alamaissa. Pelaaminen tuntui työssä puurtamiselta, eikä enää mukavalta harrastukselta. Nyt kaikki on päinvastoin. Tuntuu, että saan taas tehdä maailman mukavinta asiaa, pelata jääkiekkoa.
**
– Olen nauttinut todella paljon tässä joukkueessa ja sarjassa pelaamisesta. TPS:ssa olen pystynyt käyttämään omia vahvuuksiani: hyvää luistelua ja vahvaa hyökkäyssuuntaan pelaamista.
– Aika hyvä startti on kieltämättä ollut, Lindroth myhäilee.
– Viime viikko oli hyvä ja toivottavasti jatkuu samalla lailla. Yritän vain hoitaa hommani kaukalossa ja auttaa joukkuettani voittamaan. Ei siinä sen kummempaa.
– Uskomatonta, että pystyin tekemään tämän sarjan historiaa. Olen siitä todella ylpeä. Se on sellainen asia, jonka varmasti muistan vielä senkin jälkeen, kun olen jo lopettanut pelaamisen, Lindroth sanoo.
– Minut otettiin Turussa viime keväänä hienosti vastaan. Tykkään tästä joukkueesta ja organisaatio on ollut hyvä minulle. Kesäloman jälkeen oli helppo päätös palata Turkuun pelaamaan.
Perjantain harjoituksissa Lindroth – joka pelaa erilaisella mailalla kuin muu joukkue – katkaisi mailansa ja joutui hakemaan tutun punavartisen mailansa tilalle oudon mustan mailan. Mutta ei hätää, varastosta löytyy kuulemma lisää punaisia mailoja, joilla ruotsalaispakki on kylvänyt tuhoa Liigassa.
– On niitä vielä tallessa, Lindroth nauraa.
– Tykkään siitä mailasta. Muut eivät varmaan tykkää siitä, että pelaan erilaisella mailalla, mutta en pysty luopumaan siitä.
Hyvän laukauksensa salaisuutena hän ei kuitenkaan mailaa pidä.
– Ei siihen ole mitään salaisuuksia. Olen harjoitellut laukomista pikkupojasta asti, erityisesti nopeita rannelaukauksia. Vaikeinta on saada laukaus menemään läpi ja sitä olen treenannut paljon, hän kertoo.
– Jos haluaa tulla hyväksi laukojaksi, pitää vain laukoa paljon, nauttia ja käyttää laukausta aina kun vain mahdollista.