Max Lindroth – poweria puolustukseen

  • 36 780
  • 300

Ejy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tepes
Paikallislehti huomioinut Maxin historiallisen vireen ja tehnyt pienen haastattelun, lainaukseen poimittu Maxin kommentit (maksumuuri).

Max Lindroth paukutti liigahistoriaa TPS-paidassa eikä puolustajan maalivireelle näy nyt loppua

Ruotsalaispuolustajan peli-ilo näyttää nyt toden teolla jälleen löytyneen.

– Kyllä. Pelaaminen on taas hauskaa. Sitä tulin Turusta etsimään, ja olen sen löytänyt, 28-vuotias Lindroth hymyilee.

– Ruotsissa energiani ja motivaationi olivat alamaissa. Pelaaminen tuntui työssä puurtamiselta, eikä enää mukavalta harrastukselta. Nyt kaikki on päinvastoin. Tuntuu, että saan taas tehdä maailman mukavinta asiaa, pelata jääkiekkoa.

**


– Olen nauttinut todella paljon tässä joukkueessa ja sarjassa pelaamisesta. TPS:ssa olen pystynyt käyttämään omia vahvuuksiani: hyvää luistelua ja vahvaa hyökkäyssuuntaan pelaamista.

– Aika hyvä startti on kieltämättä ollut, Lindroth myhäilee.

– Viime viikko oli hyvä ja toivottavasti jatkuu samalla lailla. Yritän vain hoitaa hommani kaukalossa ja auttaa joukkuettani voittamaan. Ei siinä sen kummempaa.

– Uskomatonta, että pystyin tekemään tämän sarjan historiaa. Olen siitä todella ylpeä. Se on sellainen asia, jonka varmasti muistan vielä senkin jälkeen, kun olen jo lopettanut pelaamisen, Lindroth sanoo.

– Minut otettiin Turussa viime keväänä hienosti vastaan. Tykkään tästä joukkueesta ja organisaatio on ollut hyvä minulle. Kesäloman jälkeen oli helppo päätös palata Turkuun pelaamaan.


Perjantain harjoituksissa Lindroth – joka pelaa erilaisella mailalla kuin muu joukkue – katkaisi mailansa ja joutui hakemaan tutun punavartisen mailansa tilalle oudon mustan mailan. Mutta ei hätää, varastosta löytyy kuulemma lisää punaisia mailoja, joilla ruotsalaispakki on kylvänyt tuhoa Liigassa.

– On niitä vielä tallessa, Lindroth nauraa.

– Tykkään siitä mailasta. Muut eivät varmaan tykkää siitä, että pelaan erilaisella mailalla, mutta en pysty luopumaan siitä.

Hyvän laukauksensa salaisuutena hän ei kuitenkaan mailaa pidä.

– Ei siihen ole mitään salaisuuksia. Olen harjoitellut laukomista pikkupojasta asti, erityisesti nopeita rannelaukauksia. Vaikeinta on saada laukaus menemään läpi ja sitä olen treenannut paljon, hän kertoo.

– Jos haluaa tulla hyväksi laukojaksi, pitää vain laukoa paljon, nauttia ja käyttää laukausta aina kun vain mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös