Nyt-lehdessä Matti Vanhanen oli hyvin esillä. Ensin Aatos Erkon haastattelussa käytiin seuraava keskustelu:
Erkko: "... ja pitää muistaa, että suomalaiset juovat nykyään älykkäämmin kuin 100 vuotta sitten. Silloin sanottiin, että palkkapäivinä on ojat täynnä ihmisiä. Varmastikin suomalaisten juomiseen liittyy turvattomuus ja epävarmuus. Ja ehkä ilmasto - toisaalta miksiköhän sitten pitää juhannuksenakin juoda? Itse olen ollut aina huono juomaan"
NYT: "Sittenhän sinulla on tässä yhteistä Matti Vanhasen kanssa"
Erkko: "Kuinka niin?"
NYT: "Kun hän on absolutisti"
Erkko: "Ei, minä inhoan absolutismia! En ole mikään kalvinisti. Jos ihminen ei pysty muullalailla kuin absoluuttisesti kontrolloimaan jotain pahetta, on se aika heikkoa."
Toinen Vanhanen keskustelu sitten käytiin Nyt-lehden ja Vanhasen välillä:
NYT: "Voiko vitutukseen kuolla?"
Vanhanen: "Kerrotaan, että ex-ulkoministeri Paavo Väyrynen olisi kysynyt tätä eikä ole saanut vastausta."
NYT: "Mistä lyödään vetoa, ettette pääse toiselle kierrokselle?"
Vanhanen: "Hmm. Eikö tavallinen veto Suomen kansan keskuudessa ole kossupullo, mutta minä olen kokiksen vannoutunut ystävä. Eli siis kokispullosta."
NYT: "Puolen litran pullo vai?"
Vanhanen: "Litran pullosta tässä tapauksessa"
NYT: "Onko sellaisia?"
Vanhanen: "On niitä ainakin ollut"
NYT: "Eikö ne ole puolitoistalitraisia?"
Vanhanen: "Otetaan puolitoista litraa sitten"
Joo, todellinen cokiksen ystävä, kun on jäänyt huomaamatta pakkauskoon muutos 1l -> 1,5l. Ehkä Vanhasella on varastossaan iso läjä vielä litran lasisia cokispulloja, mihin on maalattu valkoisella se coca-cola logo. Valitettavasti vain bäst före on mennyt jo jokin aika sitten umpeen. Tai itse asiassa sellaisia ei ennen merkitty, joten ehkä Vanhanen ryystää hyvällä omallatunnolla kymmenen vuotta vanhaa moskaa.