Vanhasen jalka leikattiin pikaisen googlettelun perusteella loppuvuodesta 2010. En minäkään mikään lääketieteen asiantuntija ole mutta kyllä tosiaan aika käsittämättömältä tuntuu, että tuollaisesta leikkauksesta voisi toipua viidessä vuodessa.
Jalkavamma oli tässä yhteydessä kielikuva, mielestäni koko tuo juttu vaikutti aikanaan täysin keksityltä. Ministereillä on ollut kaikenlaisia terveysongelmia ennenkin ja he ovat silti hoitaneet työnsä, kyseinen polvileikkaus tuli Vanhasen kohdalle turhankin sopivasti. Kaiken lisäksi hän oli ennen kakan osumista tuulettimeen puhunut halustaan pysyä Keskustan puheenjohtajana pitkään, mutta tilanteen iskiessä päälle herra luikki aika nopeasti häntä koipien välissä pois jättäen sotkun toisten siivottavaksi. Todellista valtiopäämiehen ja arvojohtajan toimintaa.
Miksi nostat iän tässä yhteydessä esiin? Olisiko tilanne mielestäsi vähemmän kyseenalainen, jos naiset eivät olisi olleet selvästi Vanhasta nuorempia?
Tilanne olisi vähemmän kyseenalainen jos Vanhanen olisi osoittanut jonkinlaista tyylitajua ja makua yrittäessään vokotella naisia jotka olisivat ikänsä puolesta voineet olla hänen tyttäriään. Viisikymppinen pukuäijä nuorten naisten perässä on yleisesti ottaen epäilyttävä ilmiö, siinä voi mokata itsensä aika lahjakkaasti. Oli jälkikäteen ajatellen Vanhasen onni, ettei tuossa porukassa ollut ketään julkisuudenkipeää tyrkkyä.
Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat tekopyhyydellä ja perhearvojen vastaisella toimilla?
Minä esitin kantani jo, en tiedä miksi sitä pitäisi vielä tarkentaa. Jos itse heiluu naisten kanssa sekä julkisuudessa että kulisseissa, ei kannattaisi esiintyä siveyden sipulina eikä nostaa oikeusjuttuja yksityisyytensä loukkaamisesta.
Sinänsä jotkut perhearvot ovat minulle yhdentekevä asia, en vain pysty luottamaan sellaisen ihmisen arvostelukykyyn joka a) ei itse elä niin kuin opettaa ja b) kuvittelee voivansa rajata itsensä arvostelun ulkopuolelle sen jälkeen kun on itse sotkenut asiansa.
Tuo jälkimmäinen oli Vanhaselle leimallista myös itse pääministerin tehtävässä, mikä ei suoranaisesti ole lisännyt luottamusta häntä kohtaan.