Mainos

Matkaoppaat - Hävettää ja ... avartaa?

• 23 555
  • 65

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Täyttä paskaa Ernestin lausunto. Kanarian saaret on ainut kohde minne viitsii viikoksi lähteä ja jossa on lämmin..niin ja Egypti ehkä toinen näin talviaikaan.

Erik Loka

Jäsen
Täyttä paskaa Ernestin lausunto. Kanarian saaret on ainut kohde minne viitsii viikoksi lähteä ja jossa on lämmin..niin ja Egypti ehkä toinen näin talviaikaan.

No perustele nyt jotenkin. Mulle ei nuo turistirysät maistu ollenkaan, mutta toisaalta kyllä mä hyväksyn ihan normaalin viikon tenutuksen jossain markan kapakassa palmun alla.

Ei vaan satu kiinnostamaan pelkkä ranta, vaan kyllä tulee yleensä mietittyä jotain ohjelmaakin reissulle.

Fiiu

Jäsen
No perustele nyt jotenkin. Mulle ei nuo turistirysät maistu ollenkaan, mutta toisaalta kyllä mä hyväksyn ihan normaalin viikon tenutuksen jossain markan kapakassa palmun alla.

Ei vaan satu kiinnostamaan pelkkä ranta, vaan kyllä tulee yleensä mietittyä jotain ohjelmaakin reissulle.

Eihän se ole pakko lähteä turistirysään, esimerkiksi Teneriffalla on myös muuta kuin pelkkää turismia. Playa de Las Americas on kuulemma täysin turisteja varten rakennettu, Puerto de la Cruzissa on jonkin verran turisteja (täällä on tullut käytyä, matkatoimistosta pelkät lennot ja majoitus hoidettu muutoin) mutta Santa Cruz (Teneriffan ja koko saarten(?) pääkaupunki) olisi kuulopuheiden mukaan kaikkea muuta kuin turistikohde.

Ei muuta kuin auto vuokraamaan ja kiertämään ko. saarta sekä yöpymään paikallisissa kylissä. Ei varmasti tule ikävä pakettilomaa. :)

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL

No ei todellakaan ole ainut mesta. Ernestillä oli pointtia lausunnossaan, mutta kyllä Kanarialta löytyy loistaviakin paikkoja, kuten Puerto de Mogan.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Alanya = krääsäkojuja krääsäkojujen vieressä päällekäyvine kaupustelijoineen sekä ranta missä on paljon ihmisiä. Joo, lämmintä on ja kalja on halpaa, mutta ei ollut meikäläisen mesta.

Niin, Turkissahan voi tehdä muutakin kuin maata rannalla ja olla paikallisten basaarikauppiaiden kusetettavana. Retki vaikkapa Sideen tai kenties Manavgatiin muuttaa oletuksia. Muita paikkoja sellaisella jota vituttaa maata paikallaan ovat Antalya (ihan oikeasti suurkaupunkin 1,6 miljoonaa asukasta), Pamukkale (pitkä matka tosin 5-6 tuntia suuntaansa) ja Kappadokia (vielä kauempana kuin Pamukkale).
Antalyaan pääsee hyvätasoisella ilmastoidulla bussilla 8 euroa suunta ja matkaan kuuluu jopa kahvi sekä limppari bussissa.
En ole mikään Turkki-fani, mutta pitipä nyt tulla avautumaan.

Alanya tai Kanarian saaret ovat tyypillisiä matkakohteita sellaiselle suomalaiselle joka ei uskalla muualle lähteä.

Kyllä sitä Kanarialtakin löytyy muuta, kuin sitä rantaa ja örmyäviä turisteja. Laivamatka Gomeralle tai La Palmalle, ja varmasti on jo erilaista. Teneriffalla voi käydä Teidellä tai kiertää koko saaren ympäri. Siellä länsipuolella ei hirmuisesti turisteja ole.
Las Palmas ja Santa Cruz de Tenerife ovat isompia kaupunkeja kuin moni edes uskoo. Palmasissa n. 400 000 asukasta ja Santa Cruzissa 220 000. Löytyy niistäkin mukavasti nähtävää ainakin päiväksi.
Gran Canarialla oppaana ollessani yksi asia toistui joka viikko. Nimittäin kentältä tullessamme kerroin Palmasista ja jokaisella kerralla asukasmäärän sanoessani kuului bussista pieni kohahdus.
Jengistä suurin osa luuli Palmasin olevan joku Naantalin kokoinen kaupunki, jossa ei ole yhtään mitään.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Kyllä Turkista hienojakin paikkoja löytyy. Marmaris, Izemler ja Alanya on nähty niihin en enää koskaan palaa, koska ovat liian läheisiä sukulaisia Rodoksen ja Torremolinoksen kaltaisille turistikohteille. Istanbulissa on sittemmin tullut vietettyä pari loistavaa kaupunkilomaa (kunhan tiedostaa että siellä kyseessä on sitten todellakin suurkaupunkiloma). Çanakkalen kaupunki oli huikean hieno lomakohde noiden turistirysien jälkeen, koska siellä kesäkuun alussa käydessä ei muita turisteja näkynyt mailla halmeilla. Hotellin respatyttö kertoi, että kohde on erityisesti turkkilaisten lomailijoiden suosiossa ja se näkyi - rannan ainoassa isossa yökerhossa luulin pitkään olevani ainoa turisti, kunnes bongasin vaalean tytön, joka puhui englantia. Hän paljastui liettualaiseksi juristiksi, joka oli tullut kaupunkiin tapaamaan sikäläistä ystäväänsä, eli ei myöskään ollut normituristi. Kun sitten tytön paikalliset kaverit bongasivat minut, olin kuin joku julkkis, kun kaikki halusivat tietää, miksi olin tullut juuri sinne enkä mennyt noihin em. kuuluisiin lomakohteisiin. Matkan syynähän oli se, että Çanakkale on paras mahdollinen majapaikka silloin, kun haluaa käydä Troijan raunioilla ja viettää aikaa Gallipolin taistelutantereita tutkien - molemmat kun ovat ihan kulman takana.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi asettaa mieltymykset vastakkain? Jos joku haluaa maata hotellin altaalla ja nauttii siitä, on se yhtä hyvä juttu kuin paikalliseen historiaan tutustuminen, jokainen tyylillään.

julle-jr

Jäsen
Miksi asettaa mieltymykset vastakkain? Jos joku haluaa maata hotellin altaalla ja nauttii siitä, on se yhtä hyvä juttu kuin paikalliseen historiaan tutustuminen, jokainen tyylillään.
Koska jengi on katsonut Madventuresia ja muita vastaavia reissuohjelmia. Sen takia nykyään ei ole enää coolia lähteä helpolle löhölomalle, vaan pitää syödä koiran kiveksiä ja tiibetiläisen kääpiölaaman aivoja ja tehdä kaikkea muutakin extremeä. Jos ei toimi tällä tavalla on juntti. Ei nykyään saa enää toimia sillä tavalla kuin itse haluaa, pitää olla yksilöllinen. Eli todellisuudessa pitää tehdä sitä mitä kaikki muutkin "muotitietoiset" ja "edelläkävijät" tekevät.

Ei silti, en itsekään välitä sen kummemmin turistirysistä, haen ulkomaan lomalta jotain muuta, ei ihan pelkkää biletystä eikä rantatouhua. Monesti tekee mieli kokea myös hitusen verran jonkinlaista historian siipien havinaakin. Pelkkä rauha ja yksinäisyyskin kelpaa tilanteesta riippuen. Toki myös paikallista yöelämää on toisaalta mukava aina käydä katsastamassa. Pelkkä rymy- ja rantaloma turistikohteessa (Kos) on kuitenkin kerran koettu ja se todellakin riitti.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hauska sarjahan tämä on. Hauska sarja tällaisellekin vähemmän ulkomaanmatkailua harrastaneelle.

Julle-jr:n viesti on kyllä täyttä asiaa. Olen tullut jonkunlaiseen lopputulokseen, että koko madventures-kopiointi on - vaikka hauskaa läppää niissä ohjelmissa onkin - mennyt yli. Minua jopa suoraan sanottuna vituttaa tämä reppumatkailijameininki. Koska asutaan halvoissa hostelleissa kämäisessä dormitoriossa ja lennetään helvetinmoisen rinkan kanssa halpalentoyhtiöiden purkeilla, muunlainen matkailu on vääräoppista. Auta armias jos vielä tosiaan olet menossa johonkin Las Palmasiin. Häpeä, sinä mokomakin laumasielu.

Ja näille itsensä muiden yläpuolelle nostaville yksilöllisille matkaajillehan tällainen ohjelma on vain lisää vettä myllyyn.

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska jengi on katsonut Madventuresia ja muita vastaavia reissuohjelmia. Sen takia nykyään ei ole enää coolia lähteä helpolle löhölomalle
Ihan täyttä skeidaa. Eikö voi vaan hyväksyä faktaa, että kaikkia eivät pelkät löhölomat massaturismikohteissa kiinnosta? Toisia kiinnostaa kaupunkikohteet, historia ja kulttuuri enemmän sekä paikat, jossa paikallinen elämä ei ole jäänyt turismin jyräämäksi.

Se on tietysti totta, että jokainen lomailkoon tavallaan ja tyylillään ja tässäkin asiassa on turhaa nostaa omat valintansa paremmaksi kuin muiden. Vastaavasti turha nyt on niitäkään syyllistää snobismista, joita Kanariansaaret, Turkin rantakohteet tai Thaimaa eivät niin paljoa kiinnosta.

Mitä itse ohjelmaan tulee, niin onhan se välillä hienoa viihdettä. Pakko kuitenkin myöntää, että perustaahan tämäkin sarja toisille ihmisille naureskeluun ja sääliksi välillä käy niitä, jotka eivät ole tainneet kuvaushetkellä ymmärtää homman jujua. Eli ei esim. sitä ravintoloitsijapariskuntaa tai tatuointia nilkkaan ottanutta naista kuvattu sen takia, että he olisivat a) hauskoja tai b) mielenkiintoisia ihmisiä. Vaan ihan muista syistä.

Terhi Alanya on muuten ollut aikoinaan Miss Suomi-kisoissa, jos ei vielä ole tullut mainittua. Muutama muukin mielenkiintoinen opas siellä on, toisaalta tämä yksi isokokoinen tumma nainen edustaa suomalaisrahvasta pahimmillaan.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihan täyttä skeidaa. Eikö voi vaan hyväksyä faktaa, että kaikkia eivät pelkät löhölomat massaturismikohteissa kiinnosta? Toisia kiinnostaa kaupunkikohteet, historia ja kulttuuri enemmän sekä paikat, jossa paikallinen elämä ei ole jäänyt turismin jyräämäksi.

Tästä päästäänkin takaisin tuohon TosiFanin kirjoitukseen. Toisia vituttaa, kun jengi hakee lomaltaan muutakin kuin rantsuja, palmuja ja viinaa. Toiset taas naureskelevat niille, jotka varaavat Aurinkomatkojen loman Playa del Inglesissä.
Täällä uskaltanee juuri ja juuri myöntää, että seuraava oma kauemmaksi kuin Tallinnaan suuntautuva loma pitää sisällään rannat, palmut ja kylmän oluen.
Tosin olen tehnyt myös omatoimimatkoja useita, mutta entäs sitten jos haluankin tällä kertaa pakettimatkan, kai minulla on siihen kaikkien mielestä oikeus? Enkä pidä viereiseltä portilta lähtevän Pariisinkoneen matkustajia "vitunomatoimilomaspedeeiköpakettimatkatkelpaahäh?"-urpoina.
Kukin tavallaan.

julle-jr

Jäsen
Toki on selvää, että kaikkia ei kiinnosta pelkät löhölomat massaturismikohteissa. Eikä tarvitsekaan kiinnostaa. Kyllä sen faktan voi hyväksyä. Sanoinhan, että ei minuakaan sen kummemmin kiinnosta. Jos olisit lukenut viestin kunnolla, olisit tajunnut että kritisoin sitä, että nykyään ajatellaan, että ihmisiä ei jotenkin saisi kiinnostaa löhölomat massaturismikohteissa. Eli minusta on havaittavissa, että pitää yrittää olla erilainen kuin muut, koska on junttia olla samanlainen kuin muut, vaikka haluaisikin olla samanlainen kuin muut. Ja tosiasiassa tämä "erilaisuus" todellisuudessa onkin nykyään sitä mitä kaikki tekee. Lainasin tosifanin viestiä ja vastasin siihen, mutta sinä näyt lukeneen minun viestini irrallaan lainauksesta. No, se siitä, ehkä en ilmaissut selkeästi mitä hain.

Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos olisit lukenut viestin kunnolla, olisit tajunnut että kritisoin sitä, että nykyään ajatellaan, että ihmisiä ei jotenkin saisi kiinnostaa löhölomat massaturismikohteissa. Eli minusta on havaittavissa, että pitää yrittää olla erilainen kuin muut, koska on junttia olla samanlainen kuin muut, vaikka haluaisikin olla samanlainen kuin muut.
Tajusin sen kyllä, mutta ehkä se ei viestistäni tullut ilmi. Matkaohjelmat ovat osaltaan lisänneet ihmisten intoa matkustaa myös erilaisiin kohteisiin, mutta tuskin kukaan lähtee jonnekin viidakkoon pelkästään sen takia, että se on coolia tai haluaa olla erilainen. Nykyään lennot ovat varsin edullisia, tietoa eri kohteista löytyy joka paikasta, matkat ovat helposti varattavissa netistä ja monet ihmiset kaipaavat hektisen arjen vastapainoksi jotain erilaista lomareissuilta. Nämä ovat nähdäkseni suurin syy siihen, että monia ei pelkkä löhöloma kiinnosta. Ja ymmärrän myös hyvin, että moni ei taas lomallaan kaipaa muuta kuin helppoa elämää rannalla massaturismikohteessa. Kukin tyylillään.

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
En kyllä tän ohjelman perusteella lähtis Alanyaan lomailemaan. Itse vaan en halua ulkomaanlomallani suomenkielistä palvelua, suomenkielistä karaokea ja pahimmassa tapauksessa suomalaista ruokaa. Ei pakettimatkoissa mitään vikaa ole, toki en ole koskaan sellaisella ollut, mutta voisi sellaisellekkin varmaan lähteä, toki mieluummin hankin itse lennot ja hotellin ja paikanpäällä keksin tekemiset ja kohteet.

Ohjelmassa on tunnuttu laittavan kaikki ruotsalaiset börjeiksi tai ainakin äitini luona, kun luin iltalehden mukana tulleesta tv-lehdestä vai oliko iltasanomien, no kumminkin siinä oli juttua ohjelmasta ennen ensimmäistä jaksoa ja vähän mitä tapahtuu otsikolla Börje tekee sitä ja tätä ja jaksossa 1. Börje tekee sitä, jaksossa 4. Börje tekee sitä ja tätä, jaksossa 8. Börje touhuilee omiaan, ja sitten kun katsoo ohjelmaa niin niiden nimi on Christer ja Stuffe (tai mikä hitto onkin) ja sitten joku kolmas vielä.

Ei voi kuin ihmetellä miten tämä alzheimeristä ja parkinssonista kärsivä mies on päästetty matkalle, ei oppaan mukaan saa edes kenkiä itse jalkaan, niin onko ruotsissa hänen kotiinsa tullut joku sukulainen tai ystävä pakkaamaan tavarat ja laittamaan kengät jalkaan ja vienyt lentokentälle ja ohjannut oikeaan koneeseen ja toivottanut hyvää reissua vai onko jossain hoitokodissa tehty tämä homma? Aivan käsittämätöntä, että hänet on päästetty yksin reissuun.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
En kyllä tän ohjelman perusteella lähtis Alanyaan lomailemaan. Itse vaan en halua ulkomaanlomallani suomenkielistä palvelua, suomenkielistä karaokea ja pahimmassa tapauksessa suomalaista ruokaa. Ei pakettimatkoissa mitään vikaa ole, toki en ole koskaan sellaisella ollut, mutta voisi sellaisellekkin varmaan lähteä, toki mieluummin hankin itse lennot ja hotellin ja paikanpäällä keksin tekemiset ja kohteet.

Tässäpä taas tämä. Voithan sinä lähteä pakettimatkalle ja keksiä silti tekemiset itse. Saat lennot, kenttäkuljetukset ja hotellin samassa paketissa, muuten voitkin olla täysin omissa oloissasi. Ei kukaan pakota käymään Suomibaareissa syömässä suomalaista ruokaa ja aika hyvin pystyy välttämään myös sen "suomenkielisen" palvelun, jos nyt ei käytä paitoja, joista selkeästi käy ilmi suomalaisuus.
Kyllästymiseen asti tästäkin saa väitellä, mutta kyllä suurimmassa osassa pakettimatkakohteita on mahdollisuus keksiä itselleen tekemistä. Retkille ei ole pakko osallistua, ei ole pakko hengailla muiden suomalaisten kanssa.

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No niin, uusi yritys. Piti siis tuossa aikaisemmassa viestissä sanoa, että en nyt ihan tämän ohjelman takia menisi kaikkia pakettimatkoja kokonaan lyttäämään. Enemmän kuitenkin esim. kohdemaa vaikuttaa siihen, millaista populaa paikalle hakeutuu. Olin viime vuoden maaliskuussa pakettimatkalla Egyptissä, eikä se meno todellakaan ollut noin junttia mitä "Matkaoppaat" -sarja antaa ymmärtää. Tottakai mukana oli keski-ikäisiä pariskuntia, osa jopa maajusseja, mutta missään vaiheessa en henk.kohtaisesti todistanut mitään junttimeininkiä akselilta lihapullat-kalja-karaoke.

Itseasiassa varsinkin Egyptissä on melkein mahdotonta harrastaa omatoimimatkailua, sillä poliisivalvonta on aikamoista eikä turisteja ymmärtääkseni edes päästetä aavikon läpi yksin ajelemaan. Halusin kuitenkin nähdä pyramidit, museot ja temppelit, eikä tämä olisi onnistunut ilman pakettimatkan retkiä Luxoriin ja Kairoon.

Ja kuten Bruno tuossa edellä totesi, eihän siellä lomalla tarvitse viettää aikaa muiden suomalaisten kanssa, jossei halua. Kyllä ne näkemiset voi ihan helposti rajoittaa lentomatkaan ja tulo-/menoyhteiskuljetukseen. Omilla valinnoillaan voi vaikuttaa siihen, mitä omalla lomallaan tekee. En itsekään ymmärrä näitä ihmisiä, jotka hengaavat illasta toiseen suomi-karaokessa, mutta ei kukaan minua pakota samaan seuraan. Kukin tyylillään.

K

kiwipilot

Tässäpä taas tämä. Voithan sinä lähteä pakettimatkalle ja keksiä silti tekemiset itse. Saat lennot, kenttäkuljetukset ja hotellin samassa paketissa, muuten voitkin olla täysin omissa oloissasi.

Näinhän se menee. Itselläni pelkkä ajatus pakettimatkasta jonnekin näistä perusrantakohteista saa niskakarvat pystyyn. Varmaan tulee snobitravellerin leima otsaan, mutta kyllähän jo Helsinki-Vantaan charterpäädyn tuulipuku-, leijonakoru-, ja vyölaukkumeininki saa ainakin meikäläisessä voimaan pienoisen hylkimisreaktion. Suoraan sanottuna, en lähtisi vaikka joku maksaisi (paketoidun) reissuni. Mutta kukin tavallaan, itse tykkään järjestellä reissuni itsekseni ja varsinkin nykyään netin kautta varaillessa sitä tuntee todellista onnistumisen riemua löytäessään jonkun todella halvan lennon toiselle puolelle maapalloa.

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllästymiseen asti tästäkin saa väitellä, mutta kyllä suurimmassa osassa pakettimatkakohteita on mahdollisuus keksiä itselleen tekemistä. Retkille ei ole pakko osallistua, ei ole pakko hengailla muiden suomalaisten kanssa.

Kyllä mä sen tiedän ja varmasti kaikki muutkin tietää, tuskin kukaan niin tyhmä on, että luulee kaiken olevan järjestetty.

Ainakin oma kokemukseni on se, että kun matkustaa ilman mitään matkatoimiston reissua niin niitä matkoja ja tekemistä siellä paikanpäällä ei anneta missään valmiissa listassa käteen, että valitse noista ja kuten sanoin en ole koskaan pakettimatkalla ollut, mutta uskoisin, että he saavat jonkunlaisen listan mihin on listattu retket ja muut sellaiset josta näkevät mitä on ja milloin.

Ne jotka haluavat pakettimatkalle lähteä niin saavat minun puolestani lähteä hyvillä mielillä kuten reppureissaajatkin omille reissuilleen, jokainen lähtee juuri sellaiselle lomalle kuin haluaa oli kohde sitten täynnä suomibaareja tai ei kuule sanan sanaa suomea koko reissun aikana, tärkeintä on, että viihtyy.

Pakettimatkan loistavana etuna on se, että kun sen ottaa niin on kaikki valmiina, lennot, hotelli ja kuljetukset lentokenttä-hotelli välille eikä niistä tarvi murehtia. Omatoimi matkailun loistavana etuna ainakin omasta kokemuksestani on se, että kun on saanut hankittua lennot ja hotellin ja on päässyt sinne hotellille lentokentältä on todella loistava fiilis siitä, että on hoitanut sen kaiken itse.

Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
itse tykkään järjestellä reissuni itsekseni ja varsinkin nykyään netin kautta varaillessa sitä tuntee todellista onnistumisen riemua löytäessään jonkun todella halvan lennon toiselle puolelle maapalloa.

Aivan sama on itselläni, se on aivan upea tunne, kun on saanut hoidettua lennot määränpäähänsä ja muutkin asiat tulee se loistava onnistumisen tunne.

Aikanaan, kun Australiassa kävin ja mennessä ja tullessa pysähdyin Thaimaassa niin mulla ei ollut kuin lentoliput, hotellista ei ollut tietoakaan, kun saavuin Bangkokin lentokentälle, mutta niin se vaan löytyi ensi yrittämällä, kuten paluumatkallakin jota jouduin setvimään puhelimen kautta, kun Adelaidessa ei ollut Kilroy Travelsin konttoria vaan lähin oli Melbournessa ja lopputuloksena oli se, että paluumatkalla vietin Thaimaassa 2 viikkoa pelkän välilaskun sijaan.

Mutta pakettimatka tuo varmasti sellaiselle haluavalle samanlaiset ilontunteet.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
uskoisin, että he saavat jonkunlaisen listan mihin on listattu retket ja muut sellaiset josta näkevät mitä on ja milloin.

Kyllähän yleensä sellaisen tervetulopaketin saa käsiinsä, mistä näkee kaikki retket ja yhteistyöravintoloiden mainokset sun muut, mitkä tuovat matkatoimistolle fyrkkaa.

Omatoimi matkailun loistavana etuna ainakin omasta kokemuksestani on se, että kun on saanut hankittua lennot ja hotellin ja on päässyt sinne hotellille lentokentältä on todella loistava fiilis siitä, että on hoitanut sen kaiken itse.

Tämä on täysin totta, jonka olen itsekin omatoimimatkoillani huomannut. Teen enemmän omatoimi- kuin pakettimatkoja, mutta kuten totesin jo aiemmin, aion seuraavan reissuna tehdä naula päähän-periaatteella, eli pakettimatkalle mars.
Suomibaareihin en mene vetämään lihapullia, sillä yhtä hyvin voin silloin pysyä himassa.
Ne saavat mennä, jotka haluavat, minua varten ne eivät ole.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä hetkellä seuraan urheilun lisäksi televisiosta kahta sarjaa, Pakoa ja Matkaoppaita. Tammikuussa olin ensimmäistä kertaa etelänmatkalla, Playa del Inglesissä. Matkaoppaita seuratessa pääsee vähän sisälle etelänmatkan tunnelmaan ja jaksaa taistella täällä koto-Suomessa lumimyrskyjä ja pakkasia vastaan. Kesällä olisi tarkoitus mennä taas matkalle, mutta kevään ajan riittää haasteita muualla, joten joutuu tyytymään Matkaoppaisiin.

Matkaoppaiden kohdepäällikkö Terhi Alanya on todella kuuma milf, 2 lapsen äiti, vähän alle 40-vuotias nainen. Siinä on yksi lisäsyy seurata Matkaoppaita. Vähän liikaa tosin Terhi niuhottaa pikkuasioista alaisilleen, mutta se on pikkujuttu. Terhi on naimisissa turkkilaisen miehen kanssa (Kleopatra-hotellin johtajan, kuten ketjussa on jo mainittu) ja siitä tulee tuo sukunimi, joka sopii hyvin tähän Alanyaan sijoittuvaan TV-sarjaan. Nämä Terhin tiedot luin täältä: http://www.menaiset.fi/artikkelit/ihmiset/art1257--Alanya-tuli-jaadakseen.html

Muista matkaoppaista sanottakoon, että Erja on ärsyttävä, Sini on liian hiljainen, Matti on mister nice guy, Tamer on hauska ja Heidi on ihan hyvännäköinen.

Nyt siellä on kohta viikon ajan ollut lomailemassa sadan hengen GNLD-ryhmä. Sinäänsä on ihan hyvä, että myyvät terveysvaikutteisia tuotteita ja niin edelleen, mutta onkohan taas kyseessä jokin pyramidihuijaus? Siinä GNLD:hen liittynyt herra kävi GNLD-pomon kanssa läpi, että kuinka monta tuntia herra olisi valmis tekemään töitä, että saisi 5000€ kuukaudessa. Herra sanoi, että 10 tuntia viikossa. Sitten siinä päiviteltiin, että saako normaalista työstä 40 tunnin työllä 5000€? Ei saa. Valitettavasti vaan takkakaan ei toimi ilman puita, joten joutuu maksamaan liittymismaksun, jotka arvatenkin menevät pyramidin yläpään porukoille.

Mikä saa ihmiset vuosi toisensa jälkeen sekoamaan näihin verkostomarkkinointi- / pyramidihuijaus-juttuihin? Siitä voidaan sitten jatkaa ketjussa Verkostomarkkinointi - järkee vai ei?. Voihan tosin GNLD:llä olla puhtaatkin jauhot pussissa, mutta epäilen sitä.

Tuamas

Jäsen
Mikä saa ihmiset vuosi toisensa jälkeen sekoamaan näihin verkostomarkkinointi- / pyramidihuijaus-juttuihin? Siitä voidaan sitten jatkaa ketjussa Verkostomarkkinointi - järkee vai ei?. Voihan tosin GNLD:llä olla puhtaatkin jauhot pussissa, mutta epäilen sitä.

Ahneus ja tyhmyys, yleensä vieläpä tuossa järjestyksessä.

GNLD:hän on näitä ensimmäisiä pyramideja ja on toiminut jo harvinaisen kauan (ainakin toistakymmentä vuotta) ja on siis ihan samaa pyramidikusetusta mitä nuo muutkin ketjussa mainitut firmat.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hieman yllättävää, että niinkin moni jatkoaikalainen on käynyt noissa tuollaisissa etelän turistikohteissa. Mä olen jotenkin kuvitellut, että noilla matkatoimistojen pakettimatkoilla käy suurimmaksi osaksi vain jotain "avuttomia" vanhuksia, tai sitten jotain keski-ikäisiä juntteja Keski-Suomesta.

Niin, nykyään kun on niin hienoa käydä sellaisilla "omatoimimatkoilla". Jos on tarkoitus matkustaa tiettyyn kohteeseen ja majoittua yhdessä hotellissa koko reissun ajan, niin pakettimatka on ihan hyvä valinta. Vai tuoko hommaan jotain lisäarvoa, että tilaa lennot ja hotellin itse netistä? Ei minusta ainakaan, hinnassakaan ei loppujen lopuksi mahdottomia säästä, ja lentoaikataulut on sitten aivan syvältä jos kaikkein halvimpia hakee. Ja eihän useimmat pakettimatkalaiset näe noita oppaita kuin lentokenttäkuljetuksilla, harvempi jaksaa käydä noilla kieltämättä junttimaisilla retkillä, mutta esimerkiksi lapsiperheille niilläkin on usein jotain annettavaa.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ihan hyvä paketti tämä Matkaoppaat. Eilinen jakso oli kiinnostava sen saatanan ärsyttävän papan takia. Lattialla vissiin muutama roska, ja ei voinut kävellä sukkasillaan. Vessakin oli "likainen", mutta kun se tarkastettiin, eipä ainakaan minun telkkarini välityksellä mitään kummaa katastrofia a lá pökäleitä lattialla sieltä paljastunut. Ja nykynuoriso-korttikin vedettiin tylysti esiin. Osaavat vain sotkea ne. Kyllä vitutti matkaoppaan ja hotellin respaeukon (omistajatar?) puolesta.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viikonloppuna tuli nähtyä ensimmäistä kertaa tätä ohjelmaa ja kyllä ihmetyttää miten jengi voi istua kuin lampaat jossain turistidösässä kun niitä viedään ennalta määrättyihin kohteisiin ja kauppoihin. Itse olen ollut kerran pakettimatkalla kymmenisen vuotta sitten (nämä turistiajelut tosin skipaten) enkä mene toiste - ellei sitten lasten kanssa matkustaminen joskus muuta mieltä.

Ohjelmahan on sinänsä ihan huvittava, Alanya näyttää täsmälleen samanlaiselta kuin ne kaikki x+100 Välimeren muutakin kohdetta. Näe yksi ja olet käynyt jokaisessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy