Se keskusaukio on ihan hieno 360-kuvapaikka, manneken piss yliarvostettu patsas ja vohvelit useammalla täytteellä ihan kivoja. Oluttakin kelpaa nauttia, vaan paikkaa en osaa suositella.Päätin lähteä katsomaan Brysselin herroja. Mitäs muuta kaupungissa olisi pakko nähdä? Vapaa-aikaa olisi päivän verran.
Brysselissä ei kovinkaan paljoa ole nähtävää. Jos meinaat kaupungissa olla niin metrolla Heyselin asemalle, ja siitä bongaamaan Atomium. Jaa mikä? No, Atomium.Päätin lähteä katsomaan Brysselin herroja. Mitäs muuta kaupungissa olisi pakko nähdä? Vapaa-aikaa olisi päivän verran.
Olen käynyt montakin kertaa. Minkälaisia asioita haluaisit tietää?Ei kukaan tai kenenkään tuttu ole sattumoisin käynyt Isle of Sky:lla Skotlannissa? Reissu on suunnitteilla ja olisi mukava kuulla edes jotain kokemuksia paikasta.
Lisätään nyt omakin kommentti tähän aiheeseen. Lennot sujuivat mennen tullen oikein jouhevasti ja en mitään erityistä eroa esim.viimeaikaisiin kokemuksiin Finnairista huomannut. Lennot oli ajallaan ja viihtyvyys koneessa oman tabletin kanssa ihan ok. Voin hyödyntää näiden edulliset lentotarjoukset jatkossakin.Minkälaisia kokemuksia löytyy Tui matkatoimistosta? Eniten kiinnostaa tietää millaisella lentokalustolla turisteja etelään rahdataan?
Koskas oot menossa? Itse ajattelin olla siellä noin 19-25.11. Kokemuksia sieltä ei ole, muilta saarilta (Samui, Phuket, Phanangan) kyllä on. Vähän tosin olen vielä kahden vaihella, jos sittenkin menisin Kambodzhaan.Koh Changilla käyneet huomio! Kommentteja ja kokemuksia. Mikä mättää mikä ei?
Kiitos!
Itselläni myös kokemukset vain Phuketin alueelta, mutta tuo Koh Chang ilmeisesti aika koskematon vielä turismin osaslta.Koskas oot menossa? Itse ajattelin olla siellä noin 19-25.11. Kokemuksia sieltä ei ole, muilta saarilta (Samui, Phuket, Phanangan) kyllä on. Vähän tosin olen vielä kahden vaihella, jos sittenkin menisin Kambodzhaan.
Kiitos! Pitääpä tuo sivu kurkata.@Frostbite Semmoinen kuin travelfish.org on aika hyvä kertomaan Kaakkois-Aasian kohteista. Tosin aina itkevät jos jossain on liikaa turisteja, mutta itse ohjaavat turisteja sinne, missä niitä on vähemmän. Logiikka hukassa.
Koh Chang on kyllä yksi pisimpään matkailun kohteena olleista saarista, joten mitään Robinson Crusoe -kokemusta siellä tuskin on tarjolla. Mutta saari on iso ja monenlaisia rantoja ja viidakoita on tarjolla.
Olisi tarkoitus parin vuoden sisällä toteuttaa automatka Amerikan halki route 66 mukaillen. Onko kellään kokemuksia ? Mitkä matkan varrella ns must see? Millaisella budjetilla olette matkaa tehneet? Ajatuksena olisi taittaa taival noin 3 viikossa vai onko tarpeen varata koko kk ettei tartte hättäillä ? Tarkoituksen lähteä länsirannikolta ja ajaa itäänpäin
Koh Changilla käyneet huomio! Kommentteja ja kokemuksia. Mikä mättää mikä ei?
Kiitos!
Voi tulla myöhässä, mutta jos meinaat esimerkiksi matkustaa taksilla, niin käteisrupiat on oman kokemukseni mukaan pakollisia. (Itse otin hotellin kautta taksin ja hinta oli 1700 rupiaa (43 eur). Parempi tinkijä saa taatusti halvemmallakin, mutta ajattelin pelata varman päälle. Eikä heppu yrittänytkään kusettaa päivän päätteeksi erilaisilla lisillä. Huono palaute olisi voinut siirtää rahakkaat asiakkaat muualle.)Mauritius tuli valittua matkakohteeksi reilun kuukauden päästä. Googlen kautta olen yrittänyt onkia hieman tietoa siitä kuinka hyvin siellä pärjää pelkillä luottokorteilla ja euroilla, mutta linkit tuntuu olevan aika vanhoja ja niiden mukaan olisi välttämätöntä hankkia rupiaa. Maailma muuttuu nykyään muutamassa vuodessa ja siksi kysyn onko joku hiljattain käynyt saarella ja mikä on tilanne nyt, kuinka yleisesti hyväksytään luottokortteja (visa, mastercard)? Jostan luin myös että euro hyväksyttäisiin paikoittain maksuvälineenä?
Kiitos vastauksestasi ja ei edes mennyt harakoille, sillä olen lähdössä kotoa huomenna ja saavun sinne torstaina aamupäivällä :) Taksi lentokentältä on tilattu ja maksettu etukäteen, mutta kai siellä on hyvä nostaa hieman käteistä lentokentältä mukaan ainakin taksimaksuja varten. Ruokakaupassa tuskin käyn, sillä tarkoituksena on että hotelli ja ravintolat antavat minulle täyshoidon. Itse asun hieman Port Louisista pohjiseen.Voi tulla myöhässä, mutta jos meinaat esimerkiksi matkustaa taksilla, niin käteisrupiat on oman kokemukseni mukaan pakollisia. (Itse otin hotellin kautta taksin ja päivähinta oli 1700 rupiaa (43 eur). Parempi tinkijä saa taatusti halvemmallakin, mutta ajattelin pelata varman päälle. Eikä heppu yrittänytkään kusettaa päivän päätteeksi erilaisilla lisillä. Huono palaute olisi voinut siirtää rahakkaat asiakkaat muualle.)
Ruokakaupoissa en ole korttimaksua kokeillut. Joten riippuu mitä ajattelit loman aikana tehdä. Nostoautomaattien runsaus menee kuin Suomessa: isossa kaupungissa enemmän kuin pienemmässä lomakylässä. Hotellistakin voi saada nostettua rahaa. Ja tunnetuimmissa turistikohteissa pärjää hyvin luottokorteillakin. Visa kelpaa yleisesti, Mastercard myös ok. Euroja en ole edes tarjonnut...
Kokemukset viimeisen viikon ajalta Calodynesta, saaren pohjoisosasta. Terveisiä JA:laisille täältä lämpöisestä.
Edit täsmennys euroista
Olisi tarkoitus parin vuoden sisällä toteuttaa automatka Amerikan halki route 66 mukaillen. Onko kellään kokemuksia ? Mitkä matkan varrella ns must see? Millaisella budjetilla olette matkaa tehneet? Ajatuksena olisi taittaa taival noin 3 viikossa vai onko tarpeen varata koko kk ettei tartte hättäillä ? Tarkoituksen lähteä länsirannikolta ja ajaa itäänpäin
Ok, hyvä homma! Jos on hotelli ja täyshoito, niin eipä käteistä minun mielestäni tarvitse muuhun kuin takseihin ja pieniin matkamuistoputiikkeihin, jos niitä on ylipäätään tarpeen ostella.Kiitos vastauksestasi ja ei edes mennyt harakoille, sillä olen lähdössä kotoa huomenna ja saavun sinne torstaina aamupäivällä :) Taksi lentokentältä on tilattu ja maksettu etukäteen, mutta kai siellä on hyvä nostaa hieman käteistä lentokentältä mukaan ainakin taksimaksuja varten. Ruokakaupassa tuskin käyn, sillä tarkoituksena on että hotelli ja ravintolat antavat minulle täyshoidon. Itse asun hieman Port Louisista pohjiseen.
Kiitos vinkistä, lisätty reppuun.Ota muuten mustekynä mukaan käsimatkatavaroihin, sillä lentokoneessa joutui täyttämään kaksi erilaista viranomaiskuponkia.
Juu, minulla on kaksi brittiadapteria pakattuna kun huomasin että tuolla saattaa olla sekä euro- että brittipistokkeita. Haaroituksia en tarvitse, kun olen yksin matkassa.Ja vielä: jos matkatavaroihin mahtuu, niin ota mukaan euromallin haaroitusjohto. Hotelleissa tuppaa olemaan kahdenlaisia pistorasioita (brittimalli ja euromalli)
Reissun tarkoitus on päästä kauas pois kotoa, maata hotellin aurinkotuolissa ja lukea kirjoja ja illalla syödä hyvää ruokaa. On nimittäin ollut sen verran rankka vuosi työn opuoleta, niin nyt menen vain ja ainoastaan nauttimaan rauhallisuudesta.Reissuun mahtuu vielä pari järjestettyä kiertoajelua ympäri saarta, joten jos haluat niistä kommentteja, niin voin laittaa vaikka yv:nä tulemaan.
Kyllä Abu Dhabi aina päivän visiitin arvoinen on, huomattavasti vihreämpi ja minun mielestä viihtyisämpi kuin naapurin Dubai. Itse olen täällä jo 2,5 vuotta viihtynyt.
Jotenkin kiinnostaa tuo Abu Dhabi ennemmin kuin Dubai ja kai sielläkin ihan suht lämmin helmikuussa on?
Kaupunkien välillä on vähän reilu sata kilometriä ja molemmat ovat saman meren rannalla, niin voisikohan siitä johtua, että ihan hirveästi lämpöeroja ei ole.