Mikko Strömberg olisi mun mielestä ihan hyvä haku kakkoseksi. Viime vuodet ovat osoittaneet, että on ihan turhaa pitää mitään Hallikaisia luukkua aukomassa. Koska nuoreen kakkosvahtiin ei luoteta, sellaisen on turha antaa pilata uraansa ilmapiirejä haistellessa. Riksman kuitenkin pelannee leijonaosan kaikista peleistä (ellei Ara halua sosiaalipeluutusta veskoille). Strömberg on kuitenkin kokenut kassari, joka pystyy paikkaamaan silloin kun Riksmanille pitää antaa huilia.
Vähän samaan tapaan meillä oli vuosituhannen vaihteessa Kimmo Vesa, kun Pasi Nurminen pelasi suurimman osan peleistä. Kun Kari Lehtonen nousi ykköseksi, kakkoseksi jäi kokenut Jamie Ram. Markus Helanen taas on ollut myös Lehtosen aisapari, sekä yksi vuosi meni Pasi Häkkisen kanssa, jolloin Jokereiden veskapari oli kyllä vähän kummallinen. Seuraavana kautena Thomasin ollessa ykkösenä Häkkinen availi luukkua. Katastrofikauden veskatilannetta ei kestä edes muistella.
Eli 2000-luvulla ainoastaan Lehtonen on noussut omista selkeäksi ykköseksi. Hjallis tokaisi joskus, että Hallikainen & Hovinen ovat Lehtostakin kovempia lupauksia (...), mutta hyvä vaan että ovat vaihtaneet maisemaa (heidän itsensä kannaltaan siis). Kun Strömberg aukoo luukkua, niin ei vituta niin pahasti jos hänen tilallaan olisi vaikka Kautto tuskastumassa peliajan puutteeseen. Oma ehdotukseni olisi ollut Sasu Hovi Riksmanin aisapariksi, mutta kyllä Strömberg kelpaa myös, mutta toki pienemmällä vastuulla kuin mitä Hovin kuuluisi saada.
Äsh, ei mulla oikeasti ollut asiaa veskaritilanteesta. Sen sijaan mä mietin, että kuka toi meidän tuleva kakkossentteri tulee olemaan, mikäli Virmanen kaikessa viisaudessaan sellaisen keksii hankkia. Tai sitten Hauhtonen, Mäki, Juutilainen ja/tai Helenius täyttävät alempien ketjujen ruudut.
Mikäli SaiPan Jarkko A. Immonen siirtyy Bluesiin, niin SM-liigasta vapaita sentteriehdokkaita ei ole oikeastaan kuin yksi jäljellä: Perttu Lindgren. Ei mulla ketään ulkomailla pelaavaa ja sopimuksetonta suomalaissentteriä tule mieleen. Pertunhan sen on oltava, vai?