Massiivinen tiistaina 5.5. Töölöntorilla klo 18: Jokerijoukkueen julkistaminen

• 218 871
  • 401

-STR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikko Strömberg on tulossa kahden vuoden pahvilla. Luulin tämän jo olevan tiedossa.

Tätä tukisi myös Strömbergin tämän kauden lainavisiitti.

Ei huono pelaaja, mutta miksei kautolle voisi antaa kunnollista kakkosvahdin roolia? Ikää on tosin vasta 19-vuotta, mutta täytyyhän sitä kokemusta ruveta jo tulemaan miesten peleistäkin. Tai sitten käy kuin Hallikaiselle, joka availee luukunovea 4-vuotta ja satunnaisesti saa pelipaikan kun ykkösen selkä pettää.

Ei tosiaan ole Jokereiden kakkosvahdilla helppo rooli. Vähän kuin Nhl:ssä New Jerseyssä, koita siinä nyt Brodeur ohittaa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olikos Mikko Strömberg se maalivahti joka kävi täällä imuroimassa Bluesille kauden ensimmäisen voiton Jokereista? Mitä me sillä liigan selkeästi huonoimmalla Strömbergillä tehdään?

Mika Strömberg tai Kim Strömberg menisi hyvin mutta ei Mikko - ei Masa, ei näin.

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Tätä tukisi myös Strömbergin tämän kauden lainavisiitti.

Ei huono pelaaja, mutta miksei kautolle voisi antaa kunnollista kakkosvahdin roolia? Ikää on tosin vasta 19-vuotta, mutta täytyyhän sitä kokemusta ruveta jo tulemaan miesten peleistäkin. Tai sitten käy kuin Hallikaiselle, joka availee luukunovea 4-vuotta ja satunnaisesti saa pelipaikan kun ykkösen selkä pettää.

Ei tosiaan ole Jokereiden kakkosvahdilla helppo rooli. Vähän kuin Nhl:ssä New Jerseyssä, koita siinä nyt Brodeur ohittaa.

Niin Kautto toipui koko loppukauden vakavasta vammasta. Hallikaiselle on etsitty mestis paikkaa että saisi pelituntumaa.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Niin Kautto toipui koko loppukauden vakavasta vammasta. Hallikaiselle on etsitty mestis paikkaa että saisi pelituntumaa.

Itse olen ymmärtänyt, että Joonas lopettaa ammattiuransa. Syynä koulutuspaikka ilmailualalla.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
täytyyhän sitä kokemusta ruveta jo tulemaan miesten peleistäkin. Tai sitten käy kuin Hallikaiselle, joka availee luukunovea 4-vuotta ja satunnaisesti saa pelipaikan kun ykkösen selkä pettää.

Olisin aikanaan hommannut Hallikaiselle kokemusta miesten peleistä ensisijaisesti Vantaalla, toissijaisesti jostakin muusta Mestisporukasta riippuen missä on tilaa. Nythän Hallikainen pelasi parin kauden aikana vain kourallisen pelejä ja lopputulos oli tässä. Itse lähettäisin Kauton Mestikseen hakemaan kokemusta (vrt. Härmä Bluesissa, Nieminen, jne.) ja alkaisin sitten seuraavalla kaudella tarjoamaan 33-50% otteluista riippuen otteista. Mielummin tuodaan se 10-15 ottelua kaudessa pelaava kaveri ulkoapäin kuin tuhlataan taas yksi junnu. Tosin jos meille tosiaan tuodaan Strömberg 2-vuoden pahvilla, niin ei voi muuta kuin taputtaa Masaa selkään ja todeta, että hän teki sen taas.

Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Pieni arvuuttelu:

Jokereilla on ensi kaudella kovin materiaali, mitä Suomen resursseilla saa irti.
Ensi kaudella nuoret pelaajat saavat reilusti vastuuta.
Jokerit eivät taaskaan voita mestaruutta.

Kaksi kolmesta pitää paikkansa.

Toki älyttömän kovia nimiä (Pirnes, Hentunen jne.) julkistettaneen, mutta kun ei se ole ennenkään ollut siitä kiinni.

Justin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pieni arvuuttelu:

Jokereilla on ensi kaudella kovin materiaali, mitä Suomen resursseilla saa irti.
Ensi kaudella nuoret pelaajat saavat reilusti vastuuta.
Jokerit eivät taaskaan voita mestaruutta.

Kaksi kolmesta pitää paikkansa.

Toki älyttömän kovia nimiä (Pirnes, Hentunen jne.) julkistettaneen, mutta kun ei se ole ennenkään ollut siitä kiinni.

Toivotaan, että kaksi ylempää pitää paikkansa ..

Filosofem

Jäsen
Mikko Strömberg olisi mun mielestä ihan hyvä haku kakkoseksi. Viime vuodet ovat osoittaneet, että on ihan turhaa pitää mitään Hallikaisia luukkua aukomassa. Koska nuoreen kakkosvahtiin ei luoteta, sellaisen on turha antaa pilata uraansa ilmapiirejä haistellessa. Riksman kuitenkin pelannee leijonaosan kaikista peleistä (ellei Ara halua sosiaalipeluutusta veskoille). Strömberg on kuitenkin kokenut kassari, joka pystyy paikkaamaan silloin kun Riksmanille pitää antaa huilia.

Vähän samaan tapaan meillä oli vuosituhannen vaihteessa Kimmo Vesa, kun Pasi Nurminen pelasi suurimman osan peleistä. Kun Kari Lehtonen nousi ykköseksi, kakkoseksi jäi kokenut Jamie Ram. Markus Helanen taas on ollut myös Lehtosen aisapari, sekä yksi vuosi meni Pasi Häkkisen kanssa, jolloin Jokereiden veskapari oli kyllä vähän kummallinen. Seuraavana kautena Thomasin ollessa ykkösenä Häkkinen availi luukkua. Katastrofikauden veskatilannetta ei kestä edes muistella.

Eli 2000-luvulla ainoastaan Lehtonen on noussut omista selkeäksi ykköseksi. Hjallis tokaisi joskus, että Hallikainen & Hovinen ovat Lehtostakin kovempia lupauksia (...), mutta hyvä vaan että ovat vaihtaneet maisemaa (heidän itsensä kannaltaan siis). Kun Strömberg aukoo luukkua, niin ei vituta niin pahasti jos hänen tilallaan olisi vaikka Kautto tuskastumassa peliajan puutteeseen. Oma ehdotukseni olisi ollut Sasu Hovi Riksmanin aisapariksi, mutta kyllä Strömberg kelpaa myös, mutta toki pienemmällä vastuulla kuin mitä Hovin kuuluisi saada.

Äsh, ei mulla oikeasti ollut asiaa veskaritilanteesta. Sen sijaan mä mietin, että kuka toi meidän tuleva kakkossentteri tulee olemaan, mikäli Virmanen kaikessa viisaudessaan sellaisen keksii hankkia. Tai sitten Hauhtonen, Mäki, Juutilainen ja/tai Helenius täyttävät alempien ketjujen ruudut.

Mikäli SaiPan Jarkko A. Immonen siirtyy Bluesiin, niin SM-liigasta vapaita sentteriehdokkaita ei ole oikeastaan kuin yksi jäljellä: Perttu Lindgren. Ei mulla ketään ulkomailla pelaavaa ja sopimuksetonta suomalaissentteriä tule mieleen. Pertunhan sen on oltava, vai?

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Äsh, ei mulla oikeasti ollut asiaa veskaritilanteesta. Sen sijaan mä mietin, että kuka toi meidän tuleva kakkossentteri tulee olemaan, mikäli Virmanen kaikessa viisaudessaan sellaisen keksii hankkia. Tai sitten Hauhtonen, Mäki, Juutilainen ja/tai Helenius täyttävät alempien ketjujen ruudut.

Mikäli SaiPan Jarkko A. Immonen siirtyy Bluesiin, niin SM-liigasta vapaita sentteriehdokkaita ei ole oikeastaan kuin yksi jäljellä: Perttu Lindgren. Ei mulla ketään ulkomailla pelaavaa ja sopimuksetonta suomalaissentteriä tule mieleen. Pertunhan sen on oltava, vai?

Niin, eihän noita päteviä vapaita ole kuin A. Immonen ja Lindgren ja ensinmainittu lienee huhujen mukaan jo Bluesin miehiä...

Tepsukoiden kanssa sopimuksen alaisena olevaa Filppulan Ilariahan minä olen fiilistellyt jo pidemmän aikaa kun sitä on viime kaudellakin meille tarjottu, että jos Tepsiltä saisi sopimuksen ostettua ulos niin saataisiin oma pätevä jätkä kakkosen keskelle!

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Eikös Tähtisen Markku ole ainakin vapailla papereilla, jos 2. sentteriä etsii?

Ja jos luotettavaa 2. veskaria kaipaatte, niin Mika Oksa tulee mieleen.

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Eikös Tähtisen Markku ole ainakin vapailla papereilla, jos 2. sentteriä etsii?

Ja jos luotettavaa 2. veskaria kaipaatte, niin Mika Oksa tulee mieleen.

Nyt oli kyse pätevistä 2.senttereistä, eli Tähtinen ei tule kysymykseenkään. Pirnes-Lindgren-Hauhtonen-Helenius -sentterinelikkö kävisi mulle hyvin. Mäki voi tarpeen tullen tuurata loukkaantuneita. Lindgrenissä on paljon potentiaalia ja ehkäpä Ara saa sen kaivettua esiin.

Strömberg käy kakkoseksi pelaamaan 10 peliä.

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tepsukoiden kanssa sopimuksen alaisena olevaa Filppulan Ilariahan minä olen fiilistellyt jo pidemmän aikaa kun sitä on viime kaudellakin meille tarjottu, että jos Tepsiltä saisi sopimuksen ostettua ulos niin saataisiin oma pätevä jätkä kakkosen keskelle!

Tässä on vain se ongelma, ettei Ilarista oikein sentteriä saa, koska puolustustaidot ovat mitä ovat.. Jos kakkosen keskellä hyökkäävään kenttään hankitaan Ilari, niin sitten jonkun laitureista täytyy olla hieman enemmän puolustuvaa sorttia.

Tämän lisäksi Filppula ei tietääkseni ole edes pelannut sentterinä viime vuosina ja on miehen itsensäkin mielestä enemmän laituri. Esim. tässä mies kertoo seuraavaa:

"- Koko urani ensimmäiset 12 vuotta olen pelannut sentterinä. Sitten jossain vaiheessa siirryin laitaan ja tottakai se nykyään tuntuu tutummalta. Puolustuspää ei ole ollut vahvimpia alueitani, ehkä senkin takia laiturin tontti sopii paremmin. En enää ajattele itseäni ollenkaan sentterinä."

Kakkosvahdiksi ehdottaisin tätä miestä. Mielestäni ei saa enää ensi vuonna pelata WHL:ssä ja ellei Ilvekseen ole menossa, niin olisi varmasti hyvä kakkoseksi. Voisi jopa pelata kunnon määrän pelejä. Syrjäytti viime U20 kisoissa Tapparan Harri Säterin ja pelasi muutenkin hyvät kisat (pelasi 4/6 pelistä, tilastot: 1.47 maalia/peli, 93,9%).

Mielestäni Kautto ei ole vielä valmis miehiin, ja hänen on parempi pelata mahdollisimman paljon pelejä, eli A-jun/Mestis.

Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuolla Pelicansin osiossa puhutaan varmana Iiro? Sopasen tuloa pääkaupunkiseudulle monivuotisella sopimuksessa. Olisikos tässä se yllätyshankinta?

Vemps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks & Barca
J.A. Immonen teki sopimuksen blegin kanssa.
Toivottavasti sieltä nyt tulisi nuo varmat " Pirnes ja Hentunen " + pari pientä ylläriä. Ara kun on nyt saanut valita mieleisensä joukkueen niin uskoisin että tulostakin syntyy.
Heruisikohan Aravirralta luottoa Heleniuksen Samiin?

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis hetkinen? Kaverilla mittoja 175cm/68kg. Meinaatko, että Areenan maaleja pienennetään samaan syssyyn kun kenttääkin?
Itse asiassa 178cm/75kg. Tottahan se on, että koko ei todellakaan ole miehen vahvuus, mutta peliesitykset ovat kyllä osoittaneet, että paikkaa tätä suht hyvin taidolla. Varsinkin NHL-varaus puuttuu varmasti juuri tuon takia.

Jos nyt katsoo esimerkiksi Kärppien Koivistoa, joka pelasi tällä kaudella Liigassa ihan kelpo kauden Tarkin back-uppina (23 peliä+1 CHL-peli), niin pituutta on Metsolalla 1cm enemmän ja painoa voi lisätä helposti muutama kilo. Muutenkin näen, että Metsolassa on enemmän potentiaalia kuin Koivistossa. Varmasti tuleva liigavahti.

Tuossa vielä Hockey's Future raportti Metsolasta.

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Nyt oli kyse pätevistä 2.senttereistä

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=1563

Perusporilainen Markku Tähtinen pelasi hyvän alkukauden Ässissä 2002-03. Hän teki vaikutuksen myös Hannu Aravirtaan. Tämä tarkoitti sitä, että pitkästä aikaa porilaispelaaja pääsi näyttämään taitojaan A-maajoukkuetasolla

2008-09
Ässät, rs
55 7 + 28 = 35 70 min

Ässät, po
7 0 + 3 = 3 12 min

Ässien joukkueessa 35 pistettä ei mielestäni nyt niin huono saldo ole. Playout saldot eivät kylläkään maarittele. Mutta joka tapauksessa ihan realistista heittoa ehdotin ainakin noin kakkoskentän sentteriksi sen huhutun Pirneksen taakse. Kun täällä oli puhetta aiemmin Ville Viitaluomasta ja hänellä on kuitenkin ensi kaudeksi sopimus HPK:hon. Ja kuten Jatkoajan pelaajakorttikin sanoo, niin Aravirtaankin löytyy tietynlainen yhteys.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
2008-09
Ässät, rs
55 7 + 28 = 35 70 min

Ässät, po
7 0 + 3 = 3 12 min

Tähtisen siirto Jokereihin olisi kaikkien osapuolien etu ... eikun hetkinen ... kaikkien osapuolien paitsi jokerifanien etu. No, ainakin av-harjoittelu kannattaa lisätä, Tähtisen 70 min koostuu 35 kappaleesta koukkausjäähyjä.

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Tähtisen siirto Jokereihin olisi kaikkien osapuolien etu ... eikun hetkinen ... kaikkien osapuolien paitsi jokerifanien etu. No, ainakin av-harjoittelu kannattaa lisätä, Tähtisen 70 min koostuu 35 kappaleesta koukkausjäähyjä.

Se voi olla niin, mutta silti Tähtisellä olisi eväitä 2. kentän sentteriksi. Hyvässä jengissähän senttereitä on aina viisi.

Jos verrataan esim. täällä mainittuun Perttu Lindgren:iin.

2008-09
Lukko, rs
49 5 + 19 = 24 16 min

Lukko, po
7 1 + 0 = 1 6 min

Mutta tottakai Perttu syntynyt 1987 ja Tähtinen vuonna 1978, että varmasti käyrät urasuunnissa jätkillä vähän eri suuntiin. Ja huomioitavaa kyllä Major Jullin mainitsemat jäähyt. Pertulla "vain" 16 min.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kakkoseksi Hauhtonen

Veikkaanpa, että ensi kauden kakkossentteri on Hauhtonen. Mäki ottaa puolustavan kolmossentterin roolin ja Helenius vetää nelosen junnuketjua.

Laitahyökkääjäosastolle tulee sitten hyökkäysvoimaa hieman keskustaa enemmän. Voisi olla hyväkin suunnitelma, tosin loukkaantumisia ei paranisi tulla lainkaan senttereille.

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Veikkaanpa, että ensi kauden kakkossentteri on Hauhtonen.
Veikkaanpa, että jos Hauhtonen on ensi kauden Jokerien kakkossentteri, niin aika paljon annatte tasoitusta muille kärkiporukoille. Jos meinaatte ihan vakavissaan tapella nakkikattilasta, niin kakkosenkin tulisi olla luokkaa "bishai". JH on kolmosen tasoa, ei yhtään enempää. Muistetaan ne voittavan jengin peruspalikat, joiden laadusta ei pidä tinkiä: mv, pakit (yv, av, kätisyydet) 1-sena, 2-sena.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Louhen nimeä ei näkynyt HPK:n listalla tänään julkaistuissa pelaajissa. Olisiko Jykä se yllätyjatkaja? Toivottavasti ei tosiaankaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy