Massiivinen tiistaina 5.5. Töölöntorilla klo 18: Jokerijoukkueen julkistaminen

  • 217 801
  • 401

Filosofem

Jäsen
Virmanen paukuttaa Jokerit.comissa:

Urheilutoimenjohtaja kertoi, että myös pelaajapuolella ollaan hyvässä aikataulussa. Täysin suomalainen joukkue julkaistaan kahden viikon päästä.

"Silläkin puolella ollaan tosi hyvässä jamassa. En usko, että Suomessa olevilla resursseilla pystytään hirveän paljon parempaa joukkuetta kasaamaan. Tällä hetkellä ollaan tosi tyytyväisiä koko pakettiin. Kun joukkue tulee 5. päivä esille, niin uskon, ettei soraääniä hirveästi kuulu", Virmanen totesi.

Jokereiden koko joukkue on paikalla 5. toukokuuta Töölöntorilla julkistamistilaisuudessa. Pientä vihiä Virmanen suostui kuitenkin antamaan nuorten pelaajien sopimusten suhteen.

"Niillä nuorilla, jotka olivat jo viime kaudella mukana tässä, on kaikilla pitkät sopimukset. Niille, joilla ei ollut, on tehty uusia sopimuksia. Joukkueessa on melkein kaksi kentällistä nuoria, jotka tappelevat pelipaikoista. Kuka heistä peliaikaa saa, on heistä itsestään kiinni", Virmanen linjasi.

Aravirta valoittaa myös nuorten roolia:

Meillä on paikkoja sarjan avaukseen nuorille pelaajille aivan varmasti, kolme-neljä minimissään. Tavoitteena on, että nämä nuoret pystyvät pelaamaan itsensä liigapelaajiksi, mikä tarkoittaa kymmentä minuuttia peliaikaa ottelussa.

Joukkue julkaistaan Helsingin Töölöntorilla Ti 5.5. klo 18.00. Kaikille avoin tapahtuma, tule sinäkin paikalle!
 

Dominator131

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko kyllä saapua paikalle. Tiedä mitä kaikkea Masa onkaan keksinyt...
Toivotaan että kausi alkaa torilta ja päättyy torille. Tai vähintäänkin ensi vuonna sitten uudestaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Nyt onkin sitten odotukset todella korkealla tämän tilaisuuden suhteen, kaikin puolin... Virmanen viimeistään noilla kommenteillaan luo valtavat odotukset julkaistavien nimien suhteen. Ilmeisesti julkaistavaa riittää, sillä jatkosopimuksia ei paljon ole.

Nimiä, joita nyt on pyörinyt esillä näiden Pirneksien ym. lisäksi: Jukka Voutilainen, Juha-Matti Aaltonen, Ville Peltonen(tai joku muu Ville P.), Kari Haakana... Mitä tekee Sami Lepistö? Entä Ossi Väänänen?

5.5 lähestyy. Tule sinäkin todistamaan kansanjuhlaa paikanpäälle! Entä jos sieltä tuleekin Teemu? Sittenkin...
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Joo, nyt saa kyllä olla aika kovaa kamaa tiedossa. Rupee tää hypetys olee aika maksimissa.

Jos minä helvetti raahaudun sinne saakka ihmettelemään 09-10 rosteria ja kehiin heitetään mälkiä ja nielikäisen jatkosopimus, niin en vastaa teoistani. Siitä K-marketista löytyy varmaan sopivan raakoja hunajamelooneja, että viesti menee varmasti perille.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Positiivisin mielin massiivista odottelen. Tänään odotin, että olisi jotain rosterista paljastettu, mutta ei auta. Kaukalon kavennus oli itselleni odottamaton uutinen. Se, onko tämä muutos hyvä vai huono, selviää vasta tulevaisuudessa.

Mielenkiintoisia kommentteja on Virmanen antanut ja tuo, että kokoonpanoon mahtuu minimissään kolme junnua ei todellakaan ole yllätys. Tämä kolmikko ei todennäköisesti tule olemaan vakio. Eniten pelaavat junnut lienevät: Helenius, Pulkkinen ja Manelius. Heleniusta kun voi hyvin peluuttaa vaikkapa erillisen jarruketjun sentterinä, jonka laidoilla pelaisivat Mäki ja Lind. Tämä näin yhtenä esimerkkinä.

Aravirran kommentit olivat odotettuja. Arallakin on ollut hyvä tapa peluuttaa neljää ketjua tasaisesti, vaikka tämä hiukan ristiriidassa onkin Hjalliksen sanomisiin verrattuna (1 huippuketju, 2 hyvää ja 1 junnuista). Toivottavasti Ara pitää päänsä ja uskaltaa oikeasti rakentaa neljä tasaisen hyvää ketjua. Toki, jos Pirnes ja Hentunen laitetaan samaan vitjaan, niin sen voi jo sanovan olevan "huippu" riippumatta siitä kuka siihen laitetaan kolmanneksi lenkiksi.

Jos minä helvetti raahaudun sinne saakka ihmettelemään 09-10 rosteria ja kehiin heitetään mälkiä ja nielikäisen jatkosopimus, niin en vastaa teoistani.

Meinasit, että kaikki pelaajat ovat luokkaa "stara"? Siinä tapauksessa, voit käydä jo ostamassa hedelmäsi ja mädätyttää ne himassa valmiiksi.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Huhhuh, on tainnut Matti koota meille "liian hyvän" tiimin ensi kaudeksi.

Saa nähdä, miten noitten nuorien käy, jos rosteri on kovaa valuuttaa. Itse vähän epäilen.

Turha tässä kuitenkaan on kitistä, katsotaan mitä tuleman pitää.

EDIT: Lisätään vielä toistoksi, että Isoja kaloja tulossa, ei tätä tilaisuutta muuten järjestettäisi. Kaikki paikalle!
 
Viimeksi muokattu:

zidane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Canadiens, Jokerit
Huhhuh, on tainnut Matti koota meille "liian hyvän" tiimin ensi kaudeksi.

Saa nähdä, miten noitten nuorien käy, jos rosteri on kovaa valuuttaa. Itse vähän epäilen.
Niinpä!! Mulla ainakin yksi isoista jännitysmomenteista Massiivisen osalta on just se, ettei vain koko joukkuetta taas olisi ostettu täyteen "vahvistuksia". Kaikki hypetys lisää tätä pelkoa. En todellakaan toivo näkeväni huikeita tähtisikermiä, vaan maltillisesti pari hyvää pelaajaa junnujen hoitaessa muut rosterispotit.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Eilisen perusteella voinee helposti laskea joitakin asioita:

- Hyökkäyksessä on 9 kokenutta sopimuspelaajaa, paikka kokoonpanossa on auki kolmelle junnulle
- Puolustuksessa on mahdollisesti auki paikka yhdelle junnulle, eli kokeneempia sopimuspelaajia on viisi plus Helenius
- Kesäharjoitteluryhmän koko on 29-30 pelaajaa

Tästä voi jo päätellä melko paljon. Hyökkäyksessä sopimus jatkuu viidellä varmalla pelaajalla, puolustuksessa on Koivisto, Niemi ja Helenius. Tuohon kun laskee päälle varmat tiedot jatkosopimuksista ja hankinnoista, saadaan kasaan jo kahdeksan hyökkääjää ja 5+1 pakkia.

En tiedä, ovatko suunnitelmat muuttuneet, sillä en saa tuohon enää mitenkään ympättyä sekä yllättävää hankintaa että jatkajaa. Jompi kumpi on tuo puuttuva hyökkääjä.

Näistä saadaan kasaan tosiaan 9+6, siihen päälle Juuso ja varamies, ollaan luvussa 17. Kesärinkiin mahtuu siis junnuja 12-13. Tässä siis Massiivisessa julkistettava joukkue, Jokerit 2009-10:

Sentterit:

Pirnes, Hauhtonen, "yllättävä", Helenius, Juutilainen, Pallassalo

Laiturit:

Hentunen, Lahti, Valtonen, Lind, Mäki, Saarinen, Te Pulkkinen, Pitkänen, Vauhkonen, Rinne/Veistola/To Pulkkinen

Puolustajat:

Niemi, Kauppinen, Koivisto, Kalteva, Mälkiä, Helenius, Manelius, Eronen, Ölander

Maalivahdit:

Riksman, "kakkonen", Kautto, Kivisaari

Maneliuksen Blues-siirrosta liikkuu vahvoja huhuja, toisaalta jokerit.com väittää, että sopimus on vuoteen 2011 asti. Kivisaari olisi tosiaan toinen looginen junnuvahti yllättävän hyvän A-junnukautensa vuoksi, mutta kun Kauttokin on kasiysejä, eli A:ssa yli-ikäinen, en oikein tiedä, mitä toiselle tehdään. Jostain pitäisi peliaikaa saada.

En nyt tässä lähtenyt fantasioimaan mystisillä grillaaja-Villeillä. Kelpaa toki, jos on tulossa. Joku osa minusta pitää tästä tavasta marssittaa koko joukkue kerralla yleisön eteen, mutta tiedotusstrategiana se on aika jäykkä ja vanhanaikainen.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Meinasit, että kaikki pelaajat ovat luokkaa "stara"? Siinä tapauksessa, voit käydä jo ostamassa hedelmäsi ja mädätyttää ne himassa valmiiksi.

Hahaha, kiitos!

Jos jokainen pelaaja on merkkiä stara niin herra nimimerkkini takaa tulee paljastumaan niille jatkoaikalaisille jotka paikalle saapuvat. Olen sitten se jamppa joka yökötellen mutta hymyssä suin popsii niitä mätiä hedelmiä.

Jos joukkue on sitä mallia missä realistiset huhut täällä liikkuvat, olen tyytyväinen ja lähden myhäillen himaan. (esim pirnes ja hentunen, ylläri jatko ja pari rivipelaajaa)

Jos paljastus on tasoa mälkiä, nielikäinen PISTE niin meidän keisari (Virma) tulee tarvitsemaan uudet vaatteet...
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hahaha, kiitos!

Jos jokainen pelaaja on merkkiä stara niin herra nimimerkkini takaa tulee paljastumaan niille jatkoaikalaisille jotka paikalle saapuvat. Olen sitten se jamppa joka yökötellen mutta hymyssä suin popsii niitä mätiä hedelmiä.

Jos joukkue on sitä mallia missä realistiset huhut täällä liikkuvat, olen tyytyväinen ja lähden myhäillen himaan. (esim pirnes ja hentunen, ylläri jatko ja pari rivipelaajaa)

Jos paljastus on tasoa mälkiä, nielikäinen PISTE niin meidän keisari (Virma) tulee tarvitsemaan uudet vaatteet...

Eiköhän joukkue ole tuota keskimmäistä vaihtoehtoa eli stara-luokkaa sm-liigassa. Lähdet kotiin myhäillen ja kantaen mätää hedelmäsäkkiä.

Itse luulen yllärijatkon olevan Tenute. Miksi muuten hän olisi vielä täällä Helsingissä tähän aikaan? Hän osaa pelata sentterinä, mutta kausi meni pilalle hanlonkiekon takia. Tenute on mielestäni Stapletonin tasoinen pelaaja, siis miksi potkia pois meidän paras pistemies suomalaisuusteeman takia?

Toinen "yllätyspelaaja" on JMA. Rita lähtee todennäköisesti tienaamaan rahaa ulkomaille, joten tuossa on korvaaja hänelle.

Sitten vielä Pirnes, Hentunen, Mälkiä, Niemi ja jatkosopparit päälle, niin ei hassummalta näytä.
 

10

Jäsen
Itse luulen yllärijatkon olevan Tenute. Miksi muuten hän olisi vielä täällä Helsingissä tähän aikaan?
Mikä on Petri Variksen tilanne? Itse veikkaan että tämä yllärijatko on Varis, ainakaan en ole missään nähnyt uutista jonka mukaan Varis olisi lopettanut uransa tähän kauteen.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Mikä on Petri Variksen tilanne? Itse veikkaan että tämä yllärijatko on Varis, ainakaan en ole missään nähnyt uutista jonka mukaan Varis olisi lopettanut uransa tähän kauteen.
Kyllä Hesarin uutisessa sanottiin jo kolmisen viikkoa sitten, että "hyökkääjä Petri Varis pelasi viimeisen liigakautensa".
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse luulen yllärijatkon olevan Tenute. Miksi muuten hän olisi vielä täällä Helsingissä tähän aikaan? Hän osaa pelata sentterinä, mutta kausi meni pilalle hanlonkiekon takia. Tenute on mielestäni Stapletonin tasoinen pelaaja, siis miksi potkia pois meidän paras pistemies suomalaisuusteeman takia.
Eli Virmas-Masan "kotimaisilla mennään" kuopataan heti saman tien? Vai aletaanko leikkiä, että Tenute on suomalainen?
 

-STR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän joukkue ole tuota keskimmäistä vaihtoehtoa eli stara-luokkaa sm-liigassa.

Pirnes ja Hentunen ovat luultavasti tulevan joukkueen "johtohahmot". Lisäksi molemmat täyttävät kaikki edellytykset tehdä tuhoisaa jälkeä yhdessä.

Ja vähän jäitä hattuun noiden toiveiden kanssa, eikös Virmanenkin sanonut että 09-10 joukkue on hieman halvempi kuin tämän kauden porukka oli. Mutta silti niin hyvä kuin Suomeen voi saada.
Pirnes on hyökkäyksen tärkein hankinta, ykköslaituri on Hentunen ja A-J Niemi taas ykköspuolustaja. Vielä kun maalilla jatkanee Riksman, niin joukkueen "alkupalat" on kunnossa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Eli Virmas-Masan "kotimaisilla mennään" kuopataan heti saman tien? Vai aletaanko leikkiä, että Tenute on suomalainen?

Jos Virmas Masa sanoo, että tää joukkue on tässä niin sehän tässä. Ainakin hetken, et ole tainnut lukea Virmas-Suomi-Virmas -sanakirjaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eli Virmas-Masan "kotimaisilla mennään" kuopataan heti saman tien? Vai aletaanko leikkiä, että Tenute on suomalainen?

Eiköhän se suomalaisuus pidä paikkansa kun niin Hjallis kuin Masa on tuosta puhunut, tosin "näillä mennään" slogan ei myöskään ole ihan niitä ehdottomimpia joten ehkä tuo suomalaisuuskin taipuu vuoden Suomessa pelaamisen edessä. Sanotaan nyt kuitenkin että en usko Tenuten nimeä olevan 5.5. julkaistavan joukkueen nimilistassa.

Ja vähän jäitä hattuun noiden toiveiden kanssa, eikös Virmanenkin sanonut että 09-10 joukkue on hieman halvempi kuin tämän kauden porukka oli.

Tuo ehto toteutuu osittain siksi että rinki on pienempi kuin viime kaudella, eli lähes neljääkymmentä nimeä ei pyöri tällä kertaa joukkueen listoilla.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Pirnes ja Hentunen ovat luultavasti tulevan joukkueen "johtohahmot". Lisäksi molemmat täyttävät kaikki edellytykset tehdä tuhoisaa jälkeä yhdessä.

Ja vähän jäitä hattuun noiden toiveiden kanssa, eikös Virmanenkin sanonut että 09-10 joukkue on hieman halvempi kuin tämän kauden porukka oli. Mutta silti niin hyvä kuin Suomeen voi saada.
Pirnes on hyökkäyksen tärkein hankinta, ykköslaituri on Hentunen ja A-J Niemi taas ykköspuolustaja. Vielä kun maalilla jatkanee Riksman, niin joukkueen "alkupalat" on kunnossa.

Juuri näin ja tämä riittäisi jolloin saataisiin hyökkäys omia nuoria suosivaan muotoon:

Hentunen-Pirnes-Pulkkinen
Lahti-X-Saarinen
Valtonen-Hauhtonen-Lind
Mäki-Helenius-Vauhkonen/Pitkänen/junnu
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Itse luulen yllärijatkon olevan Tenute. Miksi muuten hän olisi vielä täällä Helsingissä tähän aikaan?

Näitkö Tenuten? Ei kannata uskoa kaikkea mitä täällä suolletaan.

Tuosta ylläriukosta sen verran, että sanottiiko sen olevan yllärijatkaja vai yllärihankinta?
 

Carlos

Jäsen
Hatunnosto naapurista

HIFK:ssa, siis maailman virallisesti huonoimmassa käsitteessä (mitään huonompaa ei löydy maailmasta) voidaan vain haaveilla siitä mitä Virmane veti nyt tiskiin. Eli todella kova nippu on ilmeisesti odottamassa julkaisua, mutta julkistustavasta kyllä isot bointsit sinne suuntaan. Yleensähän sille kaikkein tärkeimmälle (yleisölle) joukkueen julkistus on sitä että hakkaa sormi verillä nappia F5 tietyllä kellonlyömällä työpöydän ääressä, yrittäen samalla näyttää siltä että tekisi töitä. Tilaisuuteen ei ole asiaa ilman lehdistökorttia.

Nyt sen sijaan Virmane keksi todellakin jotain omaa, uutta, ja hienoa. Nyt kaikki halukkaat voivat tulla paikalle (myöskin kellonaika riittävän myöhään että ehtii töistä paikalle, mutta tarpeeksi aikaisin että myös perheen pienimmät voivat tulla mukaan), ja nähdä itse reaaliajassa fyysisesti ne pelaajat ketä seuraavalla kaudella pelaa joukkueessa. Tämä avaa myöskin loistavan tilaisuuden nähdä pelaajien "päivän kunto", eli kenellä on jenkkakahvat vyötäröllä, ja kenellä on posket lommolla. Aikaisemmin tämä kaikki oli suurta mystiikkaa, arvailua, kyselyä, ja linkittämistä.

Kaikkein tärkein pointti lienee kuitenkin se, että tämä tekee joukkueesta jotenkin maanläheisemmän, ja käsinkosketeltavamman. Se ei ole enää virtuaalitodellisuudessa leijuva virkamieslauma "tuolla jossain", vaan kansan parissa, kansan keskellä, ja kansanhuveja varten rakennettu porukka. Ja vielä tietysti Töölön torilla, Töölön Vesan kotikonnuilla. Nice.

Täältä iso käsi Hilmalan suuntaan.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näitkö Tenuten? Ei kannata uskoa kaikkea mitä täällä suolletaan.

Tuosta ylläriukosta sen verran, että sanottiiko sen olevan yllärijatkaja vai yllärihankinta?

Tietenkin kaikki täällä suollettu menee suodattimen läpi. Ehkä Henryn pubi juttu oli vain humoristinen heitto. Itse olen ymmärtänyt kyseen olevan kaksi pelaajaa, joista toinen on yllärijatkaja ja toinen yllärihankinta.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Tietenkin kaikki täällä suollettu menee suodattimen läpi. Ehkä Henryn pubi juttu oli vain humoristinen heitto. Itse olen ymmärtänyt kyseen olevan kaksi pelaajaa, joista toinen on yllärijatkaja ja toinen yllärihankinta.
Ja toivotaan todellakin että tämä yllärijatkaja ei ole Petri Varis! Vaikka on kuinka Jokeri-ikoni niin enpä kyllä ainakaan itse keksi mistä ketjusta Varikselle paikka joukkueessa annettaisiin.. No tätä tuskin tarvitsee miettiä sillä eikohän mies osannut tehdä oikean valinnan eikä jäänyt enään mukaan roikkumaan..
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän se suomalaisuus pidä paikkansa kun niin Hjallis kuin Masa on tuosta puhunut, tosin "näillä mennään" slogan ei myöskään ole ihan niitä ehdottomimpia joten ehkä tuo suomalaisuuskin taipuu vuoden Suomessa pelaamisen edessä. Sanotaan nyt kuitenkin että en usko Tenuten nimeä olevan 5.5. julkaistavan joukkueen nimilistassa.
Meille kyllä kelpaa. Olisi ykkösketjussa laiturin paikkakin sopivasti auki.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
No niin, kärpät sitten julkisti hetki sitten sopimuksia. Luojan kiitos, ainakin toistaiseksi vältyimme kuulemasta Jani Ridan näätäsopimuksesta. Kärpiltä jäi myös julkaisematta kaksikko Järventie & Dahlman. Suoraan sanottuna en halua nähdä tuosta kaksikosta kumpaakaan enää missään vaiheessa jokerinuttu päällä! Molemmat kun täyttäisi sen yllätyshankinta-kortin. Toivottavasti huoleni on aiheeton.
 

OH26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Luojan kiitos, ainakin toistaiseksi vältyimme kuulemasta Jani Ridan näätäsopimuksesta.

Toivottavasti emme IKINÄ kuule uutista Ritan näätäsopimuksesta. Pelkkä ajatuskin siitä kuvottaa todella paljon. Hyi v*ttu!

Pliis Rita, jos et jatka Jokereissa niin lähde ulkomaille kultaa vuolemaan!!!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kärpiltä jäi myös julkaisematta kaksikko Järventie & Dahlman. Suoraan sanottuna en halua nähdä tuosta kaksikosta kumpaakaan enää missään vaiheessa jokerinuttu päällä!
Järventie olisi todennäköisesti loistava veto hinta-laatusuhteeltaan ensi kaudeksi. Ennen kuin täysin dumataan kannattaa katsoa millaisia pakkeja liigassa nykyisin pelaa. Kyllä Mara noiden joukossa on a-luokkaa ja sitä paitsi, jonkun täytyy aiheuttaa meille katsojillekin sydämentykytystä.

Mara kehiin vaan, jos ukko on kunnossa/pystyy harjoittelemaan niin siinä oiva pelimies ensi kaudeksi. Dalloja meillä on omastakin takaa vaikka naapurille lainattavaksi. Toisaalta Dalla on laituri, Matti tykkää laitureista.. hhmmm
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös