Olin jo innoissani tilaamassa affenanmaalta suoraan kotiovelta halpaa 37€:n hintaan ilman toimituskuluja, mutta viime hetkessä huomasin että se olikin PC-versio. Täytyy hakea xboxiin jahka kerkee.
43e Ålandista boksille, mutta maanantaina se on lähetetty ja vasta huomenna pitäisi todennäköisesti tulla.
Mikäs pulju oli kyseessä?
Toivottavasti hienosti alkanut ja jatkunut trilogia saa arvoisensa päätöksen.
Öhh siis millä tavalla ollaan pakkosyöttämässä moninpeliä? Olen ehkä jossain puolessa välissä peliä (oma arvio, ei mitään hajua oikeasti) tällä hetkellä ja en ole missään vaiheessa saanut edes haisua moninpelistä.
Muutenhan peli olisi suorastaan mestariteos, mutta EA päättänyt pakkosyöttää tuota multiplayeria, joka ei itseäni kiinnosta ollenkaan. Varmaan koittavat sieltä saada rahaa, kun myyvät roinaa siellä puolella lisää, tms. Skyrim ja Amalur siis yllättäen jopa antaneet paremmat fiilikset viime aikoina RPG-rintamalla. Harmittaa että Bioware(/EA) piti tämä viimeinen peli munia tuolla tavalla.
Nyt 10:n pelistä jää 8:n fiilikset, vaikka en toki aivan lopussa olekkaan.
En tiedä mikä siirtyy mistä ja mihin, mutta onhan se galactic readiness (vai mikä se oli) pieni rajoittava tekijä yksinpelin puolella, koska se tuossa minimiarvossaan syö puolet kerätyistä war asseteista. Tästä huolimatta minulla oli ainakin pelin lopussa se military strength-palkki tapissa ja olisi mennyt vielä ylikin. Kuinka paljon se 50% puuttuminen tuossa tilanteessa vaikutti pelin loppuun, sitä en tiedä. Missään vaiheessa loppumähinöitä ei ainakaan minulle selvinnyt, millä tavalla mikäkin hankittu vahvistus vaikutti siellä ratkaisevilla hetkillä.
30h pelattuna ja seuraavaksi mennään Rannochiin. Se niistä spoilereista, mutta aika hyvin on saatu kaluttua ja tällä hetkellä on aika huikean kokoinen fleet jo meikäläisellä. Peliä on jäljellä vielä jonkinverran ja sidequesteja hurjasti tekemättä. Toki ne nyt ovat aika nopeaa kauraa, mutta välillä saa ihan mukavia cut-scenejä ja tietoa galaksista.