Mass Effect 3

• 9 973
  • 59

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Pannaas ketju pystyyn tälle odotetulle uutuudelle, joka tulee Maaliskuun alussa kauppoihin. Ei muuta kun jatkamaan tästä. Pitää kirjoitella sitten enemmän kun on saanut pelin boxiin.

Skyrimiä tahkotessa siintää mielessä silti Mass Effect 3. Kaikkien aikojen odotetuin peli XBOX360:lle ja ihan käsittämättömät odotukset on trilogian päätöksestä. Miten eeppinen luomus tuo tulee olemaan on vain meidän kaikkien pienien fantasioissa tällä hetkellä. En edes demoa tule kokeilemaan, koska pihtaan jännitystä tappiin asti.

Huikeaa tämä edellisten osien tapahtumien siirto kolmoseen. Saa nähdä miten juoni kutoutuu edellisten osien tahkoamisen jälkeen.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen tuon demon pelanut nyt pari kertaa läpi ja hyvältä näyttää. Mielestäni grafiikka on parantunut entisestään. Toinen positiivinen asia on tuntuma. Eli eri aseiden vaikutus ohjaimeen. En osaa asiaa nyt sanoiksi pukea. Tuo pitää kokea itse. Jotenkin aseiden rekyyli on saatu siirrettyä kapulaan tms. Fiilis taistelutilanteessa on pirun mahtava. Massa kakkosen vedin juuri insanityllä läpi ja Massa kolmosen varasin ennakkoon. Pari viikkoa vielä...

Tänään tai oikeastaan kohta eilen (maanantaina) lähti Mass Effect 3 tulemaan Ahvenanmaalta tänne päin, joten saapa nähdä joko keskiviikkona päästäisiin pelailemaan tätäkin eeposta. Huhhu, kyllä ihan jännittää!

Teloch

Jäsen
Piti muistin virkistämiseksi aloittaa koko saaga alusta tuossa taannoin. Tokihan nyt sitten erinäisistä syistä on pelaaminen päässyt venymään ja ME2 on vielä pahasti vaiheessa. Tänään luikautin vapaapäivän kunniaksi 13 tunnin sessiot ja huomenissa pitää ehdottomasti töitten jälkeen jatkaa sen minkä ehtii. Pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa puhelin soi ennen puoltapäivää ja sieltä kerrotaan että Mass Effect 3 odottaa hakijaansa. Toivottavasti hienosti alkanut ja jatkunut trilogia saa arvoisensa päätöksen.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Demo tuli tykitettyä itsekin XBLA:sta tässä männä viikolla. Jotenkin tuo pelisysteemi alkaa olla auttamatta jeesuksenaikainen pommi, mutta pieniä parannuksia ainakin demossa oli kuitenkin havaittavissa. Inventaarion kanssa söhrääminen jää nähtäväksi, mihin suuntaan asioita on taas viety, mutta hahmon kehittäminen tuntui hieman kakkosta mielekkäämmältä, kun nelosrankilla saa alkaa valikoida, mihin suuntaan kyseistä taitoa kehittää. Kyllähän tämä pelattua tulee jo pelkästään senkin vuoksi, että Shepard on jaksanut kärsiä ykkösen ja kakkosen läpi ja vielä pitäisi maapallokin pelastaa.

Jos Mass Effect -universumi noin muutoin napostaa, niin pelin pääkirjoittaja Drew Karpyshynin askartelema trilogia Ascension, Revelation ja Retribution kannattaa lukaista läpi. Helppoa ja nopeaa luettavaa, tapahtumat sijoittuvat ajalle ennen ykköstä, ykkösen ja kakkosen väliin sekä kakkosen ja kolmosen väliin.

Teloch

Jäsen
Ilmeisestikin Bioware onnistunut ryssimään custom-naamojen importtaamisen hahmon yhteydessä, jos naamaa muokkasi ME1:ssä ja siirsi hahmon ME2:een. Nyt kolmoseen siirtäessä sitten tulee default-naama väkisin. Eihän tuo sinänsä iso asia ole, mutta jotenkin silti ottaa suunnattomasti päähän jos tuo bugi osuu kohdalle. Vähän tulee sellainen fiilis, että pitäisi pelata Super Mariota Luigilla, tai katsella Terminatoria missä on Stallone pääosassa. Korjaus toki tulee, mutta eipä se tähän lähtöön ehdi.
Huomenna sitten tempomaan kaupan ovenkahvaa ennenkuin työt kutsuvat. Jos peli on saapunut odotetusti, voipi mennä työpäivä jännittävästi lootaa hiplatessa.

Mutta voihan ne sitten pelin alottaessa muokata miksi haluaa. Itse odottelen postilaatikon värähdystä, koska näillä hetkillähän sen pelin pitäisi tulla. (ei ole vielä muu posti tullut)

EDIT. Perkele! Taitaa tulla vasta huomenna, kun tilasin Ahvenanmaalta.

Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
En kerkeä tänään varmaan muiden kiireiden takia edes kokeilemaan, mutta ennakko-ostonahan se peli jo koneella odottelee, on odotellut jo vikonlopulta. No ehkä sen verran kokeilen että menee se release day check läpi kun nyt vihdoin on se julkaisupäivä. Näytti se lähtevän käyntiin, tän päivän osalta ei testaamista kuitenkaan enempää enää kerkeä.

Kyllähän nuo nähdyt trailerit on nostaneet odotuksia ja tietenkin tämän pitkään jatkuneen ja vuosia sitten alkaneen avaruusseikkailun loppuhuipennus tarinana kiinnostaa, sekä tietenkin Sheppardin ja muun Normandyn miehistön kohtalo.

Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pelailin eilen kakkosesta vielä parit puuttuneet N7-assigmentit pois, joten nyt odottaa ykkösen ja kakkosen täysin läpikahlannut Paragon-Seeppari kolmosta. Aloitin pelin aikoinaan kakkososasta, ja suosittelen porukalle joka miettii nyt kolmosen ostamista ekana ME-pelinä että satsaatte sen pari kymppiä ja ostatte käytetyt ykkösen ja kakkosen, jotka painatte läpi ja sitten vasta kolmoseen.

Olin jo innoissani tilaamassa affenanmaalta suoraan kotiovelta halpaa 37€:n hintaan ilman toimituskuluja, mutta viime hetkessä huomasin että se olikin PC-versio. Täytyy hakea xboxiin jahka kerkee.

Siinnä se vieressä pötköttää... nimittäin Mass Effect 3. Tänään illalla on otettava alkumaistiaiset pelistä ja toivottavasti lupauksiin on vastattu. Tästä pelistä otetaan kaikki irti.

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Itse olen tätä päässyt hakkaamaan noin 13 tuntia jo, ja voin sanoa että tämä on juoneltaan yhtä laadukas kuin ykkösosa. Kakkonen oli hieman liian lineaarinen. Tässä vapauden tunnet on loistava ja valinnat oikeasti vaikuttavat todella suuresti juonen kulkuun. Lisäksi hieno huomata kuinka merkityksettömiltä tuntuneet vaikuttavat valinnat aikaisemmista osista eivät ehkä olekaan niin merkityksettömiä.

Keskustelujen taso on noussut merkittävästi ja tunteita on saatu todella hienosti mukaan. Ehdottomasti dramaattisimmat keskustelut käydään tässä osassa ja saavat pelaajankin välillä aidosti koskettumaan.

Lisäksi taistelu on monipuolistunut mukavasti mm. vihuilla, joilla on suojakilpeä edessä yms. Myös paljon erilaista vihuja on tullut vastaan, joten vaihtelua piisaa. Lisäksi kakkososasta tuttu Cerberus vaikuttaa kolmososassa mielenkiintoiselta. Lyhyesti sanottuna, helvetin loistava tekele!

PS. lisäksi soundtrackia tullut kuunneltua jo kymmeniä kertoja läpi, Clint Mansell (Moon, Unelmien sielunmessu, yms.) on tehnyt loistavia raitoja peliin joilla tunnelma senkuin korostuu.

Prologi puolessa välissä ollaan ja tässä nyt tuli vasta eka paikka seikkailla vapaammin, mutta ei sen enempää, että missä, etten nyt spoilaa ensimmäisiä juonenkäänteitä. Hienolta näyttää, grafiikat ovat uskomattomat ja peli soljuu tällä hetkellä mukavasti eteenpäin.

Miksi tämänkin pitää jossain vaiheessa loppua?!

Teloch

Jäsen
Toivottavasti hienosti alkanut ja jatkunut trilogia saa arvoisensa päätöksen.

Itselleni vastaten - sai kuin saikin, ehkä jopa enemmänkin. Monessa kohdassa täytyi jäädä pohtimaan enemmänkin ja (joissain paikoissa haukuttu) pelin loppu oli ainakin meikäläisen makuun jotain niin mahtavaa, että sanattomaksi jää. Melkeinpä aloitettava uusi kierros Mass Effect 1:stä alkaen. Sen verran kattoon jäi fiilikset.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Muutenhan peli olisi suorastaan mestariteos, mutta EA päättänyt pakkosyöttää tuota multiplayeria, joka ei itseäni kiinnosta ollenkaan. Varmaan koittavat sieltä saada rahaa, kun myyvät roinaa siellä puolella lisää, tms. Skyrim ja Amalur siis yllättäen jopa antaneet paremmat fiilikset viime aikoina RPG-rintamalla. Harmittaa että Bioware(/EA) piti tämä viimeinen peli munia tuolla tavalla.

Nyt 10:n pelistä jää 8:n fiilikset, vaikka en toki aivan lopussa olekkaan.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Öhh siis millä tavalla ollaan pakkosyöttämässä moninpeliä? Olen ehkä jossain puolessa välissä peliä (oma arvio, ei mitään hajua oikeasti) tällä hetkellä ja en ole missään vaiheessa saanut edes haisua moninpelistä.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Öhh siis millä tavalla ollaan pakkosyöttämässä moninpeliä? Olen ehkä jossain puolessa välissä peliä (oma arvio, ei mitään hajua oikeasti) tällä hetkellä ja en ole missään vaiheessa saanut edes haisua moninpelistä.

Liven puolella hahmon upgreideja saa jotenkin kai siirrettyä tuohon yksinpelin puolelle. Mulla ei vielä peliä ole mutta frendi, jolla tuo on, vihjaisi asiasta.

Teloch

Jäsen
En tiedä mikä siirtyy mistä ja mihin, mutta onhan se galactic readiness (vai mikä se oli) pieni rajoittava tekijä yksinpelin puolella, koska se tuossa minimiarvossaan syö puolet kerätyistä war asseteista. Tästä huolimatta minulla oli ainakin pelin lopussa se military strength-palkki tapissa ja olisi mennyt vielä ylikin. Kuinka paljon se 50% puuttuminen tuossa tilanteessa vaikutti pelin loppuun, sitä en tiedä. Missään vaiheessa loppumähinöitä ei ainakaan minulle selvinnyt, millä tavalla mikäkin hankittu vahvistus vaikutti siellä ratkaisevilla hetkillä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutenhan peli olisi suorastaan mestariteos, mutta EA päättänyt pakkosyöttää tuota multiplayeria, joka ei itseäni kiinnosta ollenkaan. Varmaan koittavat sieltä saada rahaa, kun myyvät roinaa siellä puolella lisää, tms. Skyrim ja Amalur siis yllättäen jopa antaneet paremmat fiilikset viime aikoina RPG-rintamalla. Harmittaa että Bioware(/EA) piti tämä viimeinen peli munia tuolla tavalla.

Nyt 10:n pelistä jää 8:n fiilikset, vaikka en toki aivan lopussa olekkaan.

Minä olen Pelit-lehden arvostelun perusteella ymmärtänyt ettei Multiplayer mikään pakollista ole, saatikka että sitä pakkosyötettäisiin. Ainakin lehti antaa ymmärtää että siinä on kyse porukalla vihollisaaltojen selvittämisestä. Ja yksinpeli ei vaadi moninpelaamista.

Pari tehtävää olen kerinnyt nyt pelata ja täytyy sanoa että aika wow fiiliksillä mennään, jo nyt alussa vastuun kova taakka näkyy Sheppardissa. Grafiikka on todella upeata (ainakin kun on high end pc) ja dialogi viehättää. Alkumetreillä tässä vielä mennään mutta kyllä tämä tempaa mukaansa niin että Vanha Tasavalta saa hetken odotella paluuta sinne.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En tiedä mikä siirtyy mistä ja mihin, mutta onhan se galactic readiness (vai mikä se oli) pieni rajoittava tekijä yksinpelin puolella, koska se tuossa minimiarvossaan syö puolet kerätyistä war asseteista. Tästä huolimatta minulla oli ainakin pelin lopussa se military strength-palkki tapissa ja olisi mennyt vielä ylikin. Kuinka paljon se 50% puuttuminen tuossa tilanteessa vaikutti pelin loppuun, sitä en tiedä. Missään vaiheessa loppumähinöitä ei ainakaan minulle selvinnyt, millä tavalla mikäkin hankittu vahvistus vaikutti siellä ratkaisevilla hetkillä.

Juuri tuota tarkoitin ja tuosta puhuin. Samoin kuinka paljon MP on syönyt sitten yksinpelin tekemistä, jne. Itse ainakin osaan arvostaa sitä että yksinpeli on yksinpeli, eikä niinkuin nykyään että kummatkin tehdään "sinnepäin". Ja vielä tuolla galactic readinessilla oikein "mainostellaan" että "pelaappas nyt netissä, että saat prosentit ylös", niin en tykkää en.

30h pelattuna ja seuraavaksi mennään Rannochiin. Se niistä spoilereista, mutta aika hyvin on saatu kaluttua ja tällä hetkellä on aika huikean kokoinen fleet jo meikäläisellä. Peliä on jäljellä vielä jonkinverran ja sidequesteja hurjasti tekemättä. Toki ne nyt ovat aika nopeaa kauraa, mutta välillä saa ihan mukavia cut-scenejä ja tietoa galaksista.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
30h pelattuna ja seuraavaksi mennään Rannochiin. Se niistä spoilereista, mutta aika hyvin on saatu kaluttua ja tällä hetkellä on aika huikean kokoinen fleet jo meikäläisellä. Peliä on jäljellä vielä jonkinverran ja sidequesteja hurjasti tekemättä. Toki ne nyt ovat aika nopeaa kauraa, mutta välillä saa ihan mukavia cut-scenejä ja tietoa galaksista.

Montako tuntia muuten tuo läpipelaaminen keskimäärin vie? Oma tyylini on tehdä kaikki eteentulevat tehtävät ja tutkia kaikkea niin aikaahan tuossa tulee varmasti menemään itsellä enemmän. Tällaisena hitaasti ja perusteellisesti etenevänä ihmettelen kuinka jotkut on jo kerenneet pelaamaan tämän lävitse ja millaisena pikaisena läpijuoksuna tämä silloin tehdään ja antaako se pelin tarina jotain tuollaisena läpijuoksuna? No jokainen tietenkin tyylillään.

Ai niin mikä tämän level katto on? Kun oma Vanguard Sheppardini huitelee tällä hetkellä muistaakseni 41 levelissä. Löytyishän tuo tietenkin varmaan nettiä selaamalla mutta kysytään tämä nyt tässäkin niin tulee tuo info tähänkin ketjuun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy