Mason aikakausi – Kerhon peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 493 935
  • 8 258

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rakas HPK,

Tiedän voittamisen olevan nykyisessä tilanteessa mahdotonta saavuttaa ja vaikka se ei ole okei, niin tyydyn tähän nykyiseen alakuloon. Sitä vaan tässä kyselisin olisiko kuitenkin täysin mahdoton ajatus jos joskus tekisitte vaikka vahingossa ihan maalin?

Tiedän sen olevan toki paljon vaadittu, mutta en mä oikein katsojana ja kuluttajana nyt keksi miksi muuten katsoisin suorituksianne kun mitään muutakaan ei tapahdu. Olisi kiva kokea joskus teidän tarjoamana jotain hyvääkin.

Terveisin,
Heitinga
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Miksi ylipäätään hankkia ketään tai mitään koska eihän sitä koskaan voi tietää pelaako joukkue paremmin jos sillä olisi laadukas ykkössentteri.
Siellä oli Trettenes ja Järvinen, molemmat n. 20 kertaa parempia seppiä, kun yksikään tämän kauden sentteri. Väitän, että Maso olisi vienyt sen ryhmän pleijareihin.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Monikin hehkutti kun palasi loukkaantumisen jälkeen. Eli en tarkoittanut nyt yksin tätä iltaa. Täällä taisi olla konsensus siitä, että tuo paljon peliin, noh valitettavasti se ei näy missään, ei tilastoissa eikä tuossa pelissä.
Ei ole tainnut kukaan sanoa, että tuo paljon peliin. Oli ainoa joka sai kiekkoa kunnolla Martellille ennen loukkaantumista. Peli alkoi näyttämään hyvältä. Sitä tässä eniten odotettiin, jos olisi saanut Martelin taas tehoilemaan.

Edelleen kuitenkin puhutaan pelaajasta, joka oli monta kuukautta sivussa. Mutta täällä ei saa sanoa mitään positiivista pelaajista, ilman että se otetaan jonain ylistyksenä.

Päivärinnassa on kuitenkin potentiaalia. Kausi meni nyt pilalle loukkaantumisen takia.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Saadaan vielä jännitettävää kauden loppuun että ollaanko SaiPan takana! Ja se on oikeastaan kiinni SaiPasta koska me ei maaleja enään tällä kaudella montaa tehdä!
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Siellä oli Trettenes ja Järvinen, molemmat n. 20 kertaa parempia seppiä, kun yksikään tämän kauden sentteri. Väitän, että Maso olisi vienyt sen ryhmän pleijareihin.


Todennäköisesti.

Liian kauan annettiin Toivasen häsätä ja nyt niitetään tätä satoa.


Jos Antti luet jatkoaikaa niin haista pitkä paska. Olit surkea toimari.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Siellä oli Trettenes ja Järvinen, molemmat n. 20 kertaa parempia seppiä, kun yksikään tämän kauden sentteri. Väitän, että Maso olisi vienyt sen ryhmän pleijareihin.
Tästä samaa mieltä. Maso olisi vienyt tuon porukan pleijareihin.

Eki ei myöskään olisi kasannut tuollaista joukkuetta, eikä toivottavasti tämänkään kauden näköistä joukkuetta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ei ole tainnut kukaan sanoa, että tuo paljon peliin. Oli ainoa joka sai kiekkoa kunnolla Martellille ennen loukkaantumista. Peli alkoi näyttämään hyvältä. Sitä tässä eniten odotettiin, jos olisi saanut Martelin taas tehoilemaan.
No eikös tuo juurikin olisi ollut paljon? Olisi saanut Martelin eloon.

Eikä tässä pelkästään negaa anneta vaan argumentoidaan faktoja ja posia saa antaa, itse annan vain eriävän mielipiteen nyt.

Päivärintaan on kohdistunut ehkä vähän liiankin suuret odotukset. Ihan mukava pelaaja, mutta ei kyllä ole minun eikä juttelemieni kiekkoihmistenkään papereissa alakenttiä korkeammassa roolissa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Edelleen kuitenkin puhutaan pelaajasta, joka oli monta kuukautta sivussa. Mutta täällä ei saa sanoa mitään positiivista pelaajista, ilman että se otetaan jonain ylistyksenä.

Päivärinnassa on kuitenkin potentiaalia. Kausi meni nyt pilalle loukkaantumisen takia.

Tämän tyylisiä hakuja pitää Kerhon jatkossakin suorittaa ja onkin suoritettu. Lisäksi vielä huhutut Kangas ja Kiiskinen. Tueksi pitää sitten hankkia niitä kokeneempia kärkijätkiä. Nämä nuoret kaverit sen mahdollistavat. Parempi toki jos tulisi omista junnuista.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Tuossa oman maalin takana pakki-pakki syöttelyssä on ongelmana se, että kaikki joukkueet osaavat pelata sitä vastaan. Toisena vaihtoehtona on kääntää laidalla seisovalle hyökkääjälle. Tämäkin on vaihtoehto on helppo lukea pois.

Kerhon hyökkäyspeli käytännössä puuttuu sen takia, että hyökkäyksiin lähtö on niin hidasta. Viivelähtö puolestaan ei onnistu, kun vastustaja antaa sen paineen. Vaikuttaa siltä, että tuolla taktiikalla oletettaisiin saavutettavan mahdollisuuksia viivelähtöihin. Valitettavasti vain kaikki osaavat pelata ne pois.

Mielestäni välillä pitäisi vain roiskia keskialueelle ja pyrkiä nopeasti kääntämään peliä. Tuo kaavamainen pakki-pakki hinkkaaminen omassa päässä ei vain toimi.
 
Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
No eikös tuo juurikin olisi ollut paljon? Olisi saanut Martelin eloon.

Eikä tässä pelkästään negaa anneta vaan argumentoidaan faktoja ja posia saa antaa, itse annan vain eriävän mielipiteen nyt.

Päivärintaan on kohdistunut ehkä vähän liiankin suuret odotukset. Ihan mukava pelaaja, mutta ei kyllä ole minun eikä juttelemieni kiekkoihmistenkään papereissa alakenttiä korkeammassa roolissa.
Ei olisi ollut paljon siihen nähden, että näiden kahden välille oli syntymässä kemiaa ennen loukkaantumista.

Päivärinta on ehtinyt pelata kolme ottelua paluun jälkeen. Tuolla ottelutahdilla ei hirveän helposti saa pelituntumaa.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Onhan tämä kyllä sanalla sanoen brutaalia, millä rosterilla Mason pitäisi HPK:ta hinata ylöspäin sarjataulukossa.

Koko kauden on ollut enempi tai vähempi aivan järkyttävä nippu kasassa, mutta nyt kun eritoten katsoo tuota alakertaa, niin eihän tolla jumalauta voi voittaa kahta jääkiekko-ottelua putkeen. Yhden voi aina voittaa vaikka siellä olisi 6kpl Jiri Pärssisiä selvitytymässä, mutta mitään varsinaisesti voittavaa jengiä tosta ei saa, ei sitten millään. Tällähetkelläkin sivussa Ahonen, Nikkilä ja Ketola.. Ketola ja Nikkilä molemmat n. Muutaman viikon. Kestämätön tilanne.

.. Ja sitten tuo meidän hyökkäyskalusto.. Voi pyhä sylvi sentään.. Otetaan nyt kertauksena vielä, ettei pääse keneltäkään unohtumaan..

Mustonen
Rautiainen
Nenonen

Kolme sellaista 100-130k ukkoa. Sanotaan nyt vaikka yhteishinnaksi 360k... 360 000 eurolla aivan täyttä, siis aivan täyttä paskaa. Mä todellakin toivon, mä jumalauta tuijotan koko yön tota pilvistä taivasta josko sieltä jostain pilven raosta näkyisi tähdenlento, ja jumalauta jos mä sen nään, niin mä toivon hartaasti, ehkä jopa polvillani, että duo Nenonen ja Mustonen pelasi viimeiset pelinsä Kerhonutussa tänään Lahdessa. Rautiainen on kinkkisempi tapaus, sopimus on vielä ensikaudestakin, se paska nyt täytyy vaan syödä. Toivottavasti ihme tapahtuu ja se saadaan purkuun.. Eihän sitä nyt saada, mutta toivoa voi aina. Jos ei muuten, niin 13 hyökkääjänä niin kauan, että haluaa itse siirtyä toisaalle.

Mä arvostelen Masoa seuraavan kerran aikaisintaan tämän vuoden Syyskuussa. Ottakaa vaikka talteen. On täysin epärelevanttia ottaa kantaa enää tälläkaudella yhtään mihinkään pelitavalliseen asiaan, niin karmea tuo rosteri on versus 92% muista joukkueista.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Päivärintaan on kohdistunut ehkä vähän liiankin suuret odotukset. Ihan mukava pelaaja, mutta ei kyllä ole minun eikä juttelemieni kiekkoihmistenkään papereissa alakenttiä korkeammassa roolissa.
Päivärinnasta tulee vahvasti mieleen eräs HPK:n kasvatti. Pelaa tällä hetkellä Jokereissa ja Mestiksessä tuo hyvin tekeekin tulosta.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Rautiainen on kinkkisempi tapaus, sopimus on vielä ensikaudestakin, se paska nyt täytyy vaan syödä. Toivottavasti ihme tapahtuu ja se saadaan purkuun.. Eihän sitä nyt saada, mutta toivoa voi aina. Jos ei muuten, niin 13 hyökkääjänä niin kauan, että haluaa itse siirtyä toisaalle.
Miksi se pitäisi saada purkuun?

Tai kyllä mä tavallaan ymmärrän, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä sitä, että kun joku pelaa vähän heikomman kauden, niin pelaaja on automaattisesti kasa paskaa ja pitäisi heittää menemään.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Miksi se pitäisi saada purkuun?

Tai kyllä mä tavallaan ymmärrän, mutta en sitten kuitenkaan ymmärrä sitä, että kun joku pelaa vähän heikomman kauden, niin pelaaja on automaattisesti kasa paskaa ja pitäisi heittää menemään.
"vähän" heikomman kauden?

Aivan täydellinen riman alitus Radulta tämä kausi. Toki herraa voidaan vielä syksyn ajan katsella, mutta jos mitään muutosta ei tapahdu, niin roskikseen vaan.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
"vähän" heikomman kauden?

Aivan täydellinen riman alitus Radulta tämä kausi. Toki herraa voidaan vielä syksyn ajan katsella, mutta jos mitään muutosta ei tapahdu, niin roskikseen vaan.
Mun mielestä Radu on pelannut yhden oikeasti hyvän kauden, Ilveksessä.

Tarvitsee niin hyvät ketjukaverit onnistuakseen, että Kerholla tuskin on varaa.

Meneehän Radu hyvin jossain 3 ketjussa, ei siinä mitään. Mutta onko kerholla varaa pitää tuollaista pelaajaa kolmosessa on toinen asia.

En valittaisi itse Radusta ollenkaan, mutta jos pelaat joukkueen kärki liksoilla(oletetusti ainakin top3-4) pitäisi myös tuottaa ja osoittaa jotakin kiinnostusta tota peliä kohtaan.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Mun mielestä Radu on pelannut yhden oikeasti hyvän kauden, Ilveksessä.

Tarvitsee niin hyvät ketjukaverit onnistuakseen, että Kerholla tuskin on varaa.

Meneehän Radu hyvin jossain 3 ketjussa, ei siinä mitään. Mutta onko kerholla varaa pitää tuollaista pelaajaa kolmosessa on toinen asia.

En valittaisi itse Radusta ollenkaan, mutta jos pelaat joukkueen kärki liksoilla(oletetusti ainakin top3-4) pitäisi myös tuottaa ja osoittaa jotakin kiinnostusta tota peliä kohtaan.
Niin siis jokuhan palkkasi ton seuran/joukkueen (hyökkäyksen) kasvoiksi. Oikeasti.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
"vähän" heikomman kauden?

Aivan täydellinen riman alitus Radulta tämä kausi. Toki herraa voidaan vielä syksyn ajan katsella, mutta jos mitään muutosta ei tapahdu, niin roskikseen vaan.
Ainakin tilastojen perusteella Rautiainen on pelannut hyvin samanlaisen kauden kuin KooKoossa viime kaudella. Toki silloin en otteita lähellekään yhtä tarkasti seurannut. Omat odotukset olivat maltillisen positiiviset kun paluu Hämeenlinnaan selvisi. Uskoa oli, että selvää parannusta edelliseen kauteen voisi tulla, vaikken mitään ykkösketjun sateentekijää odottanutkaan. Ehkä taso nyt vain on tuo. Kun enää ei ole oikein mitään todellista vahvuutta kokemuksen lisäksi, vaikea on miehelle Liigassa sopivaa roolia löytää. Tuloksentekokyky ei täysin riitä kärkikenttiin ja puolustuspelaaminen ei riitä alempiin kenttiin. Todennäköisesti kuitenkin tekisi Mestiksessä tai jossain pienemmän jääkiekkomaan kiekkoliigassa yhä kovat tehot.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Ainakin tilastojen perusteella Rautiainen on pelannut hyvin samanlaisen kauden kuin KooKoossa viime kaudella. Toki silloin en otteita lähellekään yhtä tarkasti seurannut. Omat odotukset olivat maltillisen positiiviset kun paluu Hämeenlinnaan selvisi. Uskoa oli, että selvää parannusta edelliseen kauteen voisi tulla, vaikken mitään ykkösketjun sateentekijää odottanutkaan. Ehkä taso nyt vain on tuo. Kun enää ei ole oikein mitään todellista vahvuutta kokemuksen lisäksi, vaikea on miehelle Liigassa sopivaa roolia löytää. Tuloksentekokyky ei täysin riitä kärkikenttiin ja puolustuspelaaminen ei riitä alempiin kenttiin. Todennäköisesti kuitenkin tekisi Mestiksessä tai jossain pienemmän jääkiekkomaan kiekkoliigassa yhä kovat tehot.
Samanlainen kausi oli joo kookoossa. Hiihtelyä 90% kaudesta ja muutama hyvä peli. Suurin osa pisteistä tuli ihan loppukaudesta. Oltiin Kouvolassa tyytyväisiä Radun lähdöstä.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Sinänsä Radun pistetahti - noin 0,5 pistettä/ottelu - on riittävä Kerhon kakkosketjun laiturille, mutta kun otteet ovat hyvin epätasaisia ja pelin monet muut osaalueet sakkaavat, negatiiviselle kritisoinnille löytyy pohjaa - ainakin niin kauan kuin mahdollisesti jokin hyväksyttävä syy selviää taustalta. Palkasta en sano mitään kun en tiedä sopimuksen sisältöä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
"vähän" heikomman kauden?

Aivan täydellinen riman alitus Radulta tämä kausi. Toki herraa voidaan vielä syksyn ajan katsella, mutta jos mitään muutosta ei tapahdu, niin roskikseen vaan.
Pisteiden valossa toki matkalla sinne tasaisen varmaan 30 pisteeseen ja niin, onko Radu pelillisesti koskaan ollutkaan mitään erityinen seppä.

Rautiaisen ja Nenosenkin "ongelma" on se, että kansa odottaa niiltä kärkimiesten tekoja, vaikka eivät ole kärkimiehiä.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Sinänsä Radun pistetahti - noin 0,5 pistettä/ottelu - on riittävä Kerhon kakkosketjun laiturille, mutta kun otteet ovat hyvin epätasaisia ja pelin monet muut osaalueet sakkaavat, negatiiviselle kritisoinnille löytyy pohjaa - ainakin niin kauan kuin mahdollisesti jokin hyväksyttävä syy selviää taustalta. Palkasta en sano mitään kun en tiedä sopimuksen sisältöä.
Kun joukkueesta puuttuu (taloudellisista syistä) ykkösketju, väännetään täällä sellaisten pelaajien otteista, joiden tulisi olla sitä "secondary scoring" osastoa.

Yksi sentteri ei asiaa muuttaisi, mutta sellaisen lisäksi jos tuolla olisi yksi kärkilaituri, olisi tilanne ihan eri. Tällöin paineet ja vastuu ei kasautuisi näiden "rautiaisten" kohdalle.

x-x-Tuulola
Rautiainen-Muse-Pihlström
Nenonen-Toivola-Huttunen
Loimaranta-Päivärinta/Järvelä-rotaatio

Kilpailua riittäisi ykkösen takana...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös