Kerhon pelaajabudjetti on alkukauden ilmoituksen mukaan 1,95€. En tiedä paljonko tuosta on vielä käyttämättä, mutta varmaan joku osa vielä kuitenkin on, kun hyökkäykseen vahvistusta on yritetty saada. Tuosta on nyt noin 150k€ kiinni vempoissa Karjalainen ja Janatuinen (käsittämätön jatko). Toinen joku 200 - 250k€ on tällä hetkellä telakalla Ikosen, Ahosen ja Tuulolan myötä. Käytännössä Kerho siis pelaa tällä hetkellä noin 1,5-1,6m€ rosterilla, jossa siinäkin on avainpaikoille hankittuna muiden jämiä ja joukon jatkona muutama joidenka ei liigassa kuuluisi edes pelata. Siinäkin rosterissa Henriksson ollut kylmänä lähes koko harjoituskauden ja luulen että jotain painaa myös Toivolan pelaamisesssa.
Tuon viisikon palkka on kyllä heittämällä lähempänä 500k€ kuin 350k€, niin hurjalta kuin se kuulostaakin..
Ei siellä välttämättä ihan niin paljoa ole pelimerkkejä jäljellä tuosta 1,95 millistä, kuin moni voisi luulla. Tähän vaikuttaa melko paljon edellisen johdon tekemät sopimukset, joista monesta Kerho onneksi ”pääsee” eroon tämän kauden jälkeen, eikä siis sillä, että olisi jotain monsterisoppareita nuo edellisen johdon tekemät rahallisesti, ei vaan ole ihan sitä mitä nykyinen johto tarvitsisi tai haluaisi pelaajien tyyliltä ja ominaisuuksilta.
Eikä näistä uusista pelaajista esim. Tuulola ole millään viikkorahoilla tänne tullut, mutta vähän eri asia.
Ihan varmasti rosterissa olisi jokin
punainen lanka nähtävissä
, jos joukkue olisi rakennettu pelkästään Mason tiimin ja uuden johdon toimesta. Tällä hetkellä tilannetta rasittaa kahden eri johdon kokoama joukkue puoliksi päällekäin, jolloin roolitukset ja avainpaikkojen täyttäminen optimaalisesti ja toivotusti on melko vaikeaa.
Nyt lähinnä hankittu nuoria pelaajia kehittymään rooleihin, joissa on jo Mikan hankkimat jyrät valmiina. Kärkiosaamiseen jää jatkossa enemmän paukkuja, kun tuosta leveysmateriaalin hinnasta voidaan ottaa iso siivu pois kasvattamalla itse rooleihin sopivat nuoret pelaajat. Uskon että esimerkiksi Mustonen on edellisen johdon toimesta hahmoteltu pelaamaan kolmoseen, mutta nyt kun myös Mason ja kumppaneiden tuomilla pelaajilla, esim Päivärinnalla menee rooli päällekäin Mustosen kanssa, niin silloin ollaan tilanteeessa, jossa Mustonen pelaa paljon isommassa roolissa, kuin mihin hänet lähtökohtaisesti on ajateltu tai mihin hän on kykenevä.
Ensi kaudella varmasti helpompaa monessakin mielessä, joukkue tulee olemaan 95 prosenttisesti nykyisen johdon ja valmennuksen kokoama ja haluama, jos siis tää lafka on vielä pystyssä syksyllä 2024.
Masolle olen itse valmis antamaan aikaa ja rauhan, vähän ikävä tilanne kun joutuu rakentamaan kivilinnaa puutarhavajan perustuksille.
Olen valmis muuttamaan mieltäni Masosta, jos vielä joulunakin näyttää siltä, että pelitavallisesti toisessa päässä on valtavia ongelmia, eikä minkäänlaista kehitystä tai ajatusta pelissä ole nähtävissä. Henkilökohtaisesti tahdon nähdä Masolta vähintään kaksi kautta, jotta kokonaisuus olisi helposti nähtävissä.
Ei se tilanne yhtään sen nopeammin muutu, jos joku toinen valmentaja joutuu aloittamaan samasta tilanteesta kuin Maso keväällä, sitten olisi vuorostaan Mason ja kumppaneiden pelaajat pohjalla valmiiksi, kenen sopimuksien loppumista odoteltaisiin.
Boldaukset omia.