Juu, siis tämä on periaatteessa se, mitä hain.
Mielestäni positiivisia merkkejä on viime aikoina ollut nähtävissä alkuperäisiin odotuksiin nähden. Rautiainen pelaa ailahtelustaan huolimatta pisteiden valossa parasta kauttaan sitten kauden 17-18, joka on hänen uransa paras kausi. Hänen osaltaan erityisen positiivista on ollut kurittomuuden väheneminen ja selvästi parantunut ylivoimapelaaminen. Myös Tuulola on aivan eri tasolla, kuin viime kaudella ja mielestäni hän pelaa tällä hetkellä selvästi kokonaisvaltaisemmin, kuin alkukaudesta. Samaa voi sanoa Martelista ja hän on myös vähentänyt perseilyjään. Mustonen on myös aivan selkeästi parantanut.
Loimaranta ja eritoten Henriksson ovat toki jääneet piippuun ja Toivola oli pitkään aivan pihalla aivotärähdyksensä jälkeen.
Nämä siis hyökkääjien osalta.
Peräpäässä sitten Rajaniemi on ollut selvästi parempi, kuin olisin odottanut. Lisäksi hän mielestäni parantaa koko ajan.
Pakeista Nikkilä ja Hietanen pelaavat, kuten kokeneet pelaajat pelaavat. Homma paranee, kun kausi etenee. Heidän osaltaan minulla ei ole ollut mitään epäilyksiä. Mainitsemasi Ketola on ollut aivan ylikylän jätkä, mutta viime aikoina selvästi vahvempaa on nähty myös Nurmelta. Ahonen, Ikonen ja Pulli ovat Ahonen, Ikonen ja Pulli. Saatu sitä mitä odotettiin. Ikonen ehkä jonkun verran odotettua näkymättömämpi, mutta Ahonen taas odotettua näkyvämpi.
En usko, että olen kanssasi juurikaan eri mieltä kokonaisuudesta. Odotukseni tälle kaudelle olivat kauniisti sanottuna varsin vähäiset ja olen nyt varovaisesti hieman näkevinäni merkkejä siitä omasta optimistisesta skenaariostani, että pystymme kauden edetessä paremmin haastamaan myös kärkipään joukkueita. Ja kuten edellisestä viestistäni voinee tulkitakin, en edelleenkään pidä sääliplayoffpaikkaa kovin todennäköisenä, kuten en pitänyt alkukaudestakaan. Se olisi hemmetin kova suoritus Masolta. Mahdollinen vain, jos optimistisen skenaarion mukainen kehitys jatkuu, mutta siihen liittyy erittäin paljon kysymysmerkkejä. Ja avainpelaajien loukkaantumisia rosteri ei tietenkään kestä ollenkaan: se nähtiin jo siinä, kuinka pihalla oltiin Nikkilän ja Hietasen samanaikaisen poissaolon aikana.