Olisi sitten noin toivoton tapaus pitänyt vaihtaa pois heti viime kauden jälkeen. Miksi yrittää toivotonta hommaa uudestaan tällä kaudella, hankkia vielä kokenut Selin siihen munaamaan hänkin itsensä? Selin ykköseksi ei kai ole kenenkään mielestä se ratkaisu ongelmaan?
Kyllä minä nyt vielä katsoisin vähän hommaa, lähteekö toimimaan eli tuleeko pinnoja. Tällä viikolla Kerho ei ole takuulla suosikki kummassakaan pelissä, sillai helppoa.
Itse olin toiveikas vielä kesän aikana. Ajattelin, että kunnon kesä alle ja Mason teesit joukkueelle haltuun, lentävä lähtö kauteen varsinkin kun oli "helpot"(lue: päävastustajat) pelit alkuun, siitä kunnon boogie päälle ja homma toimimaan. Mutta valitettavasti jo harjoituspeleissä näkyi että sama mikä näkyi koko viime kauden.
Itse ajattelin, että annetaan Mason totutella viime kausi Liiga-valmentamiseen ja tällä kaudella sitten näytöt pöytään. Joukkue ei ole nimekäs tai kokenut, mutta kyllä peli-ilmeen pitäisi olla monta pykälää korkeammalla kuin nyt on. Sama pätee myös Mason olemukseen presseissä. Ymmärrän, että paineet on kovat, mutta voisi edes yrittää näytellä innostunutta ja huokua taisteluhenkeä. Nyt miehestä huokuu ulospäin luovuttamisen mentaliteetti.
Kyllähän täällä moni on ollut pitkämielinen ja antanut aikaa Masolle. Mutta jossain vaiheessa on vain pakko tehdä muutoksia, varsinkin tässä tilanteessa kun taloudellinen tilanne on se mikä se on. Tämä ei montaa perseelleen mennyttä kautta kestä. Eriasia olisi, jos oltaisiin(antakaa anteeksi seuraava kirjainyhdistelmä) KHL:ssä ja oligarkit maksaisi. Silloin ei olisi väliä vaikka Maso harjoittelisi 5 kautta valmentamissa ja yleisökeskiarvo huitelisi tonnin paikkeilla, kun tappiot kuitataan.
Mutta nyt alkaa olla kiire jo taloudellisistakin syistä, joten joukkue on saatava taistelemaan ja sitä myötä myös voittamaan, se taas varmasti toisi yleisöä katsomoon ja perunoita tyhjään laariin.