Masolle kenkää!

  • 120 169
  • 1 006

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Masossa on kuitenkin se, että hän tuli pelkillä mestispohjilla tuonne ja oikeastaan sitä taustaa vasten kommentti siitä, etteikö Liigan vaatimustaso olisi tullut yllätyksenä, kuulostaa erikoiselta. Miten se voisi edes olla tuttu ilman kokemusta? Tällä hetkellä sitä kokemusta on vuosi ja enää se ei ole yllätys. Siitä huolimatta joukkueella ei ollut tänään _mitään_ eväitä vastata päivän ottelun vaatimustaso on, ei mitään. Ja se tässä huolestuttaa. Minulle se vaikuttaa siltä, että keinoja ei ole tai niitä keinoja ei saada kaivettua joukkueesta esiin.

Tietysti rohkeaa on, jos pelataan pitkää peliä vasta joulun jälkeisiä aikoja ajatellen, mutta tätä ei seuran johdon kommentit kilpaurheilusta ja paremman urheilullisen menestyksen vaatteesta tue. Koska jos tämäniltaisen kaltainen touhu jatkuu, ei hallilla oikeasti käy juuri kukaan. Ja siihen ei taloudellisesti taida olla varaa.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Pelaajat kehittyvät, joukkue hitsaantuu, suoritustaso vakiintuu. Piece of cake. Se sun strategia?
Tätä kaikkea varmasti tapahtuu, mutta miksi sitä tapahtuisi merkittävästi enemmän kuin kaikilla muilla? Kun mielestäni tämän päivän tasonmittauksessa oltiin näissä kaikissa valovuosi perässä sarjan pienimmällä pelaajabudjetilla pelaavaa ja eniten vaihtuvuutta kokeneeseen joukkueeseen nähden?
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jumalauta mitä hätähousuja tää seurakunta täynnä. Mua hiukan hävettää teidän puolesta. Ainoa lääke kaikkeen kenkää kaikille, roolista riippumatta. Koittakaa kerran elämässänne ottaa reality check ja katsoa asioita pitkällä tähtäimellä. Jollain Rautakorvella kuopattaisi koko seuran tulevaisuus vuosiksi. Kerho on tehnyt tasan sen, millä se voi vielä noilla resursseilla tehdä. Ainoa oljenkorsi on nuori nälkäinen joukkue ja Mason kaltainen hiomaton timantti peräsimeen. Tämä projekti vie hiukan enemmän aikaa ja olisi silkkaa haihattelua olettaa, että peli olisi valmista jo nyt.

Tuutte pyytämään anteeksi sitten kun sen aika on. Ja se aika tulee vielä.
Juu ei tässä mitään kannata hätäillä. Aikaahan on laittaa peli kuntoon. Vastahan tässä on yksi täysi kausi takana, joten eihän se vielä voikaan toimia.

Nuori ja nälkäinen joukkue sekä kokematon valmentaja. Seura on tehnyt kokemattomalle valmentajalle pahimman mahdollisen teon ja heikensi joukkueen aivan heittopussiksi. Pahoin pelkään, että jos tämän toimivuutta jää odottamaan niin ei pelata enää Liigassa.

Mulle kelpaa aivan hyvin, että Maso jatkaa mutta tuloksia täytyy alkaa tulemaan. Oli rosteri mitä tahansa, jotain edistystä pitää kentällä näkyä. Oli se sitten vaikka pelkkää träppiä, kunhan jokin keino löydetään parempiin lopputuloksiin. Sen sijaan jos pusketaan viikosta toiseen samaa sekavaa settiä niin silloin on syytä katsella jotain toista penkin taakse.

Kyllä mäkin Mason valintaa hyvänä pidin mutta nyt alkaa pahasti luotto rakoilla. Eikä se ole tämän kauden ekan pelin takia vaan kokonaisuuden, johon kuuluu viime kausi ja menneet harkkapelit. Yhteenvetona viesti on sama: perässä ollaan muita ja vieläpä reilusti.

Mä todella toivon, että Maso onnistuisi nostamaan Kerhon taas uskottavaksi joukkueeksi mutta juuri tällä hetkellä mikään fakta ei sitä puolla.
 

HML_Nalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Maso Lehtonen, Jykä Louhi & Källarsson hater
Muistan jonkun laittaneen tämän aikaisemminkin johonkin ketjuun, joka kuvastaa tämän nykytilanteen täydellisesti. "Annat Michelangelolle kottikärrylisen paskaa ja sanot, että tee siitä Suomen paras veistos".

Oli siellä valmentamassa Pennanen, Jalonen jne ei ne tolla rosterilla saa mitään enempää irti. Masolle pitkä soppari ja luodaan hänestä franchisen kurssin kääntävä valmentaja! Ei Roomaakaan rakennettu päivässä...
 

Selostaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mun puolesta Mason vois potkia pihalle. Kunhan tilalle ei tule mitään ns. jämäkkää lätkäjätkää joka tuo kyllä kivaa taistelua, mutta ei johda pitkässä juoksussa mihinkään. Eikä kiinnosta mikään prosenttilätkän nimeen vannova sankari vaikka kuinka olisi jopa menestynyt. Ei kiinnosta aloittaa pelin katsomista, jos vain odottaa pelin päättymistä.

Kuka olisi sellainen saatavilla oleva koutsi, joka ymmärtää tulevaisuuden ja viihdyttämisen päälle?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mun puolesta Mason vois potkia pihalle. Kunhan tilalle ei tule mitään ns. jämäkkää lätkäjätkää joka tuo kyllä kivaa taistelua, mutta ei johda pitkässä juoksussa mihinkään. Eikä kiinnosta mikään prosenttilätkän nimeen vannova sankari vaikka kuinka olisi jopa menestynyt. Ei kiinnosta aloittaa pelin katsomista, jos vain odottaa pelin päättymistä.

Kuka olisi sellainen saatavilla oleva koutsi, joka ymmärtää tulevaisuuden ja viihdyttämisen päälle?
Vanha konsti naftaliinista. "Kutsukaa Hanski!"
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Ihan ohimennen kysyn, että millähän rahalla valmentajaa vaihdettaisiin?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ihan ohimennen kysyn, että millähän rahalla valmentajaa vaihdettaisiin?
No sillä, että Mason palkkahan juoksee liivien taskuihin joka tapauksessa sopimuskauden loppuun, annetaan kenkää tai ei. Paska soppari alusta alkaen.

Atu Selin vaan ykköseksi, niin eipä tarvitse lisää rahaa mistään.

Ja nurmoolaanen samalla ovenavauksella hiuksista Vimpeliin.
 
Viimeksi muokattu:

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Muistan jonkun laittaneen tämän aikaisemminkin johonkin ketjuun, joka kuvastaa tämän nykytilanteen täydellisesti. "Annat Michelangelolle kottikärrylisen paskaa ja sanot, että tee siitä Suomen paras veistos".

Oli siellä valmentamassa Pennanen, Jalonen jne ei ne tolla rosterilla saa mitään enempää irti. Masolle pitkä soppari ja luodaan hänestä franchisen kurssin kääntävä valmentaja! Ei Roomaakaan rakennettu päivässä...
Itse taas olen pommin varma, että mikäli siellä olisi Pennanen tai Jalonen penkin takana, niin puolustuspeli olisi jämäkämpää. Täysin varma. Eivät hekään tuosta orkesterista mestarijoukkuetta tekisi, mutta pelitapa ja sitä kautta rakenteet näkyisivät.

Edit.
Vastataan vielä @Kiisa että vaikka sillä joukkueen vahvistamiseen varatulla resurssilla.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelaajat kehittyvät, joukkue hitsaantuu, suoritustaso vakiintuu. Piece of cake. Se sun strategia?
Mitään näistä ilmiöistä ei tapahtunut viime kaudellakaan, joukkue on kuluvalla kaudella lähtökohtaisesti heikompi. Joten se harppaus joka tulisi ottaa, on paljon suurempi kuin viime kaudella.

Ymmärrän ja hyväksyn tappion, mutta Kerho ei ollut Mikkelissä liigajoukkueen näköinen oikein millään mittarilla.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerhon olisi ehkä jo Tiilikaisen jälkeen ollut syytä kutsua ”Kiven kovat” valmentamaan. Ehkä tässäkin kohtaa vielä.

Hänelläkin on hyvä ulosanti ja on ikäisekseen nuorekas ilme. Ymmärtää varmasti pelistäkin yhtä sun toista.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Ikaalisten Nouseva-Voima
Kyllä huomasin :) Tää on hauskaa kun Masoa puolustaa niin se tuntuu kovasti joitain hiertävän. Tämä oli osaltani tässä.

Kyllähän se hiertää, kun tämä puolustelu on tasoa, ”paska materiaali, tulee vielä näyttämään, annetaan aikaa” kun tässä on nyt katsottu kaksi harjoituskautta ja yksi kokonainen liigakausi sellaista paskaa kaukalossa, etteivät edes Pantse tai Kiva-Harri moiseen pystyisi.

Oikeasti, yhtään mikään, ei niin yhtään mikään näytä siltä että kurssi tuosta kääntyisi. Tuolla ei kukaan näytä tietävän mitä pitäisi tehdä, tai missä kaveri menee. Joukketta ei voi vaihtaa, mutta päävalmentajan voi. Valmentajan tehtävä on repiä kaikki irti siitä materiaalista mikä on ja jos ei siihen kykene, ei paikka ole liigavalmentajana. Itsekin olin innoissani Mason valinnasta enkä ole millään muotoa minkään Piken fani, mutta kyllä tämä nyt valitettavasti näyttää siltä ettei Masolla ole annettavaa liigatasolla. Mestiksessä menestys taisi sittenkin tulla materiaalilla.

Toisaalta, kuka tuohon haluaisi tulla, siis joku sellainen nimi joka kurssin voisi kääntää?
 

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivottavasti Kerhossa alettaisiin tämän Matti/Maso-flirttailun jälkeen taas arvostaa jääkiekkovalmentajan roolia vähän enemmän. Siihen ruutuun pitäisi heikolla materiaalilla nimenomaan panostaa.
Noo mites Jalonen Pennanen? Eivät varsinaisesti mitään varmoja ukkoja olleet kummatkaan..
Mielestäni TiilikaisMaso palkkauksissa ollaan menty ihan samalla ohjenuoralla kuin JalosPennasen kanssa.

Tiilikaisen kohdalla katsomoon näkyi mitä yritetään. Sitä miksi sitä ei saatu toimimaan en osaa sanoa.

Mason kohdalla ei kyllä näy yhtään mitään ja se minua huolestuttaa..

Tiilikainen potkittiin mielestäni liian aikaisin ja pelkään että Maso liian myöhään.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Syksyllä 2021 Tiilikaiselle näytettiin ovea 6-2 Nordiksella päättyneen pelin jälkeen.

Uskon, että Masolla on sama kohtalo edessään ensi viikon keskiviikon jälkeen, mikäli jotain hyvin kriittistä solmua ei pelillisesti saada sitä ennen avattua.

Toivottavasti olen väärässä ja Kerho alkaa Mason johdolla pelaamaan hyvää ja ennen kaikkea voittavaa jääkiekkoa, mutta tärkeää on myös hyväksyä se seikka, että tässä vaiheessa kautta on vielä mahdollista reagoida muutoksilla kurssin kääntämiseksi.


Tykkään erittäin paljon Mason persoonasta ja supliikista luonteesta, mutta uskon sen samalla sokaisevan ihmisiä näkemästä itse peliin. Tästä en tuomitse ketään, kyllä Maso on välillä myös itseni sokaissut.

Mutta peli ei valehtele, ei valehdellut viime kaudella eikä myöskään tänään.


Erittäin ikävää Mason kannalta, sympaattinen kaveri joutuu väärään paikkaan väärään aikaan.

Jälkiviisaana on helppo todeta, että Mason todellakin olisi kannattanut ainakin kauden verran olla liigassa mukana kakkoskoutsina oppimassa ammattijoukkueen tavoille ja ammentaa toinenkin sivu pelikirjaansa.


Maso tulee tulevaisuudessa menestymään valmentajana oikeassa ympäristössä, oikeilla pelimerkeillä.

Toivon että se tapahtuu HPK:ssa ja liigassa, mutta en myöskään ole pahoillani mikäli Mason ja HPK:n tiet erkanevat, mikäli se on ainoa vaihtoehto saada minulle niin rakas HPK edes osittain takaisin jaloilleen.

HPK:n kokemat haasteet kaukalossa tai sen ulkopuolella eivät todellakaan katoa pekästään päävalmentajaa vaihtamalla, mutta se on kaikista konkreettisin tapa vaikuttaa itse kaukalossa nähtävään peliin, joka kuitenkin on koko toiminnan keskiö.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Itse en nähnyt matsia ja muutenkin pimennossa, kun aikaeron takia ottelu käytiin yöllä minun aikaa. Varovaisen toiveikas oli, että aamulla herätessäni Flashscoressa mua odottaa Kerhon voittolukemat. No tulos ja tilastot kertoo kaiken. Tappion olisin hyväksynyt, mutta en sitä millä tavalla. Vittu 5,34 maaliodottama meitä vastaan. Huh huh!

Viikonloppu on sitten minun raja. Ilman totaalista ryhtiliikettä perjantaina ja osin lauantainakin saa Maso minun kirjoissa lähteä, mitä pikemmin sen paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös