Viestin lähetti Flou
Mikäs tämän 4vs4 kokeilun tarkoitus oli?
Eikös nuo 4vs4 jatkoajat kerro jo tarpeeksi, että minkälaista pelailua 4vs4 peli on.
Olin perjantaina Marskin lehdistötilaisuudessa jossa Erkka Westerlund kertoi kokeilun tavotteista. Kopioin suoraan toisaalle pistämäni viestin:
Niitä tavotteita oli paljon enkä muista kaikkia eikä nämä tule missään tärkeysjärjestyksessä.
Mieleen jäi ainakin se roolipelaajien vähentäminen. Nyt joukkueissa on pelaajia, jotka eivät "osaa mitään". He käyvät jäällä silloin tällöin repimässä ja raastamassa ja ovat taidoiltaan varsin rajoitettuja. Vähemmällä miesmäärällä pelattaessa sellaisia pelaajia ei voisi käyttää, vaan kaikkein olisi osattava pelata monipuolisesti.
Samoin yleinen taitotaso nousisi muutenkin, koska jokainen pelaaja pääsisi käymään jäällä useammin ja pelaamaan enemmän kiekollisena.
Se, mikä multa nyt meni jotenkin ohi tajunnan, oli että tällä tavalla saataisiin vauhtia vähennettyä. Että pelaajat olisivat jäällä väsyneempiä koska pelaavatkin enemmän ja sillä lailla sitten pelistä putoisi vauhtia, eikä keskimitoiltaan hurjasti kasvaneiden ja vahvistuneiden pelaajien törmäily olisi enää niin loukkaantumisherkkää. Mua vaan ristiriitaili siinä se, että eikös nimenomaan ne väsyneet pelaajat yleensä loukkaannu?
--------
Ja muutoin:
Peli oli juuri niin tylsää kuin on suurin osa noista 4-4 -jatkoajoistakin. Tokihan 60 minuutissa niitä tilanteita ehtii jo vähän syntyä ja ainakin lauantaina molemmat joukkueet joko väsyivät tai sitten vaan kyllästyivät loppua kohden niin, että puolustuspeli vähän rakoili. Mutta alussa kun jaksettiin ja yritettiin, niin jäällä ei tapahtunut yhtään mitään.
En tiä meneekö mainostuksen puolella ja voisinko laittaa linkin, mutta pidemmälti kirjotin mun näkemyksiäni tuosta pronssipelistä (siis en pelistä vaan sen kokeilun vaikutuksista) Tapparan Jälkipeleihin Ottelut-osastolle otsikkoon "Jääkiekkoa 4 vastaan 4".