Markus Nordlund – dynastian kiekollinen pakki?

  • 330 155
  • 882

yksi vs yksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peli kertoo
Siis tuo kuusi peliä on siis lähinnä tsoukki, jos et rivien välistä ymmärtänyt. Kirjoitinhan että puhdas taklaus =) jos minä olisin kurinpitäjä, niin ei mitään
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Peltosen loukkaantuminen oli toki valitettavaa. Mitä sitten oikein tapahtui?

Masto taklasi oikeaoppisesti ja puhtaasti. Ei hypännyt, kädet alhaalla ja aivan kuten sääntökirjoissa annetaan lupa taklata.

Kauhea itku ja parku seurasi yltympääriinsä sosiaalista mediaa kunnes sitten nähtiin hieman lisää hidastuskuvia telkkarissa.

Vähän kuin taannoinen pizzerian palo Tampereella. Ensiksi kiljuivat Kimmo Kiljunen ja Akka Lipponen suomalaisesta rasismista kunnes kävikin ilmi että syyllisenä olivat maahanmuuttajat.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
^^ Samalla Mastossa kyllä ärsyttää ettei taklaa enemmän. Helvetin hyvät raamit pakiksi ja pommit ovat kovia, silloin kun hujoppi vaivautuu osallistumaan fyysiseen peliin. Ja jos kokoeroa on paljon, niin puhtaistakin pommeista tulee joskus rumaa jälkeä. Semmoista se lätkä on.

Nordlund on edelleen se sama tapaus, jossa on vielä potentiaalia ulosmitattavana - sekä pisteiden että fyysisyyden muodossa. Enemmän kuitenkin plussan puolella ja Masto alkaa olemaan muutenkin olennainen osa nykyjokereita.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
^^ Samalla Mastossa kyllä ärsyttää ettei taklaa enemmän. Helvetin hyvät raamit pakiksi ja pommit ovat kovia, silloin kun hujoppi vaivautuu osallistumaan fyysiseen peliin. Ja jos kokoeroa on paljon, niin puhtaistakin pommeista tulee joskus rumaa jälkeä. Semmoista se lätkä on.

Sitä itsekin aina kiroan, kun Masto ei taklaa. Isokokoinen pelaaja, niin pitäisi käyttää kroppaansa paremmin hyväksi. Hän pelaa liian pehmeästi melkein joka tilanteen. Mutta väläyttää aina välillä, kuten eilen. Tai viime keväinen Pesoseen kohdistunut pommi, niin että Pesosen käsilaukkukin lenti yläilmoihin samalla. Toivottavasti kevään ratkaisupeleissä nähdään taas se sama Nordlund, kuin viime keväänä. Kyllä hän pelata osaa, jos sille päälle sattuu. Ja toivottavasti siitä eilisestä taklauksesta ei mitään lisäsanktioita tule. Tai no, tietäähän sen. Mutta joo, go Masto go!
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Aluksi katsoin, että osuiko Norlundin taklaus todellakin päähän. En ollut varma edes hidastuksesta. Näytti osuvan vartaloon, sitten hidastuksen hidastuksesta päättelin, että ei ainakaan suoraan päähän kohdistuva taklaus, vaikka pää sai osuman myös. Näinollen Nordlund saanee joitakin pelejä kestävän pelikiellon. Nordlund ei ole muistini mukaan rikoksenuusija, niinpä pelikielto tullee olemaan uusien "kovempien" rangaistusten myötä olemaan n. 5 peliä.

Nordlund voisi käyttää isoa kokoaan enemmänkin hyödyksi ja taklata enemmänkin, kun on hyvä paikka.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Suora lainaus Seppäsen twitteristä:

"HIFK:n @TNykopp twiittasi: "punanen ajaa puhtaasti ja kovaa ja joku vitun norlundi ISOMIES ei kestä moista.. #narri #pelle #klovni" #smliiga"

Kyllä on naapurissa valahtanut nyt todellinen paska punttiin.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Vähän pelottaa, että kurinpitäjät kakkaavat pöksyynsä ja antavat pitkän pannan. Johtuen Peltosesta, kohusta ja porusta.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pakko tulla antamaan peukkua Maston huikeelle taklaukselle! Aivan oikea kohde ja aivan loistava pommi. Sokea reettakin näkee, että taklaus ei osu päähän. Pistää kyllä naurattamaan se, että kuinka sekaisin naapurissa ollaan, nyyh sitä ja nyyh tätä, hahahahaha, tätä lisää kiitos! ifk on ainakin runkosarjan osalta kyykyssä. Ottakaa sitä!



Masto taklaa useammin, koska sä osaat taklata PUHTAASTI!!!!!!! Valitettavasti veikkaan, että kurinpito haluaa tappaa liigasta tunteen ja fiiliksen ja antaa Mastolle muutaman pelin pelikieltoa!
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Nyt on Seppänenkin nähnyt valon ja kehuu twitterissään Maston pommia upeaksi ja puhtaaksi. Ja aivan oikein vieläpä toteaa loukkaantumisten johtuvan tappoplekseistä.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Olen lähes sanaton. En tiedä miten tämän muotoilisin, mutta arvon KuumaaKamaa:n tulisi muistaa, että kirjoituksellaan antaa henkilökohtaisen hyväksynnän myös vastaaviin, oman joukkueen pelaajiin kohdistuneisiin taklauksiin, joissa taklattava loukkaantuu. Miksi en jaksa uskoa, että Mosesin loukkaantuminen naurattaa samalla tavalla?

Pyydän huomioimaan, etten ota viestissäni sanallakaan kantaa taklauksien puhtauteen enkä niistä tuleviin mahdollisiin sanktioihin. Niillä kun mun mielestä ei juuri nyt oikein ole edes väliä.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olen lähes sanaton. En tiedä miten tämän muotoilisin, mutta arvon KuumaaKamaa:n tulisi muistaa, että kirjoituksellaan antaa henkilökohtaisen hyväksynnän myös vastaaviin, oman joukkueen pelaajiin kohdistuneisiin taklauksiin, joissa taklattava loukkaantuu. Miksi en jaksa uskoa, että Mosesin loukkaantuminen naurattaa samalla tavalla?

Pyydän huomioimaan, etten ota viestissäni sanallakaan kantaa taklauksien puhtauteen enkä niistä tuleviin mahdollisiin sanktioihin. Niillä kun mun mielestä ei juuri nyt oikein ole edes väliä.

Haluan ehdottomasti painottaa, että ei minua se taklaus ja Peltosen loukkaantuminen naurata, vaan se miten ifk kannattajat/valmennusjohto siihen asiaan suhtautuvat. Eikä minua etenkään naurata Moseksen loukkaantuminen, jossa oli mukana erittäin paljon huonoa onnea. Pakko kysyä, että pitäisikö sun mielestä rangaista pelaajaa sääntökirjan mukaan hyvin suoritetun taklauksen jälkeen siitä, että kaveri loukkaantuu?



Tähän on myös hyvä todeta se, että turvakaukalo olisi 100% varmuudella estänyt Peltosta loukkaantumasta. Turvakaukalo on mielestäni elinehto tulevaisuudessa jääkiekolle, jossa saa taklata kovaa, mutta rehdisti. Ilman niitä tälläisiä Peltosen kaltaisia loukkaantumisia tulee valitettavasti lisää. Toinen vaihtoehto on sitten kieltää liigasta taklaukset ja muuttaa lajin nimeksi jääpallo.
 

jake64

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja ROKI
Pakko tulla antamaan peukkua Maston huikeelle taklaukselle! Aivan oikea kohde ja aivan loistava pommi. Sokea reettakin näkee, että taklaus ei osu päähän. Pistää kyllä naurattamaan se, että kuinka sekaisin naapurissa ollaan, nyyh sitä ja nyyh tätä, hahahahaha, tätä lisää kiitos! ifk on ainakin runkosarjan osalta kyykyssä. Ottakaa sitä!



Masto taklaa useammin, koska sä osaat taklata PUHTAASTI!!!!!!! Valitettavasti veikkaan, että kurinpito haluaa tappaa liigasta tunteen ja fiiliksen ja antaa Mastolle muutaman pelin pelikieltoa!

Sairasta
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Haluan ehdottomasti painottaa, että ei minua se taklaus ja Peltosen loukkaantuminen naurata, vaan se miten ifk kannattajat/valmennusjohto siihen asiaan suhtautuvat. Eikä minua etenkään naurata Moseksen loukkaantuminen, jossa oli mukana erittäin paljon huonoa onnea. Pakko kysyä, että pitäisikö sun mielestä rangaista pelaajaa sääntökirjan mukaan hyvin suoritetun taklauksen jälkeen siitä, että kaveri loukkaantuu?

Jos kurinpitäjät eivät tuo julkisuuteen videopätkää jossa näkyy että Nordlund taklaa Peltosta päähän, niin ei missään nimessä pelikieltoa.

Sen sijaan seurajohtajat voisivat ruveta kukin tykönään miettimään millä omaan halliin saadaan ennen ensi syksyä turvakaukalo ( jos moista ei vielä ole ).
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Pakko kysyä, että pitäisikö sun mielestä rangaista pelaajaa sääntökirjan mukaan hyvin suoritetun taklauksen jälkeen siitä, että kaveri loukkaantuu?

Niinkuin sanoin, en ota kantaa siihen oliko taklaus puhdas tai miten taklaajaa tulisi rangaista. Se ei jaksa mua juuri nyt kiinnostaa, eikä mielipiteeni vaikuta asian lopputulokseen. Asiasta varmasti keskustellaan riittämiin sekä kiekkokansan että muun väen toimesta.

Itse elän jääkiekkoa siinä määrin, etten koskaan osaa vähätellä tai nauraa loukkaantumisille vaikka ne sattuisivat suurimman kilpailijan leirissä. Kovasti yleisellä tasolla arvostellaan, ettei jääkiekon toimintaa pitäisi nostaa esille muualla kuin jääkiekkoa seuraavien leirissä, koska ainoastaan sieltä löytyy riittävä näkemys lajin arvosteluun. Useita kommentteja eilisen tiimoilta luettuani epäilen, ettei kaikki loukkaantumiset oikeuttaneet tahot välttämättä kuitenkaan näkemyksillään ole yhtään paremmassa asemassa lajin arvostelijoina tai "kehittäjinä" kuin esimerkiksi kulttuuriministeri tai presidentti. Lajia kehitetään loukkaantumisten syitä paikallistettaessa, mutta seurauksien suhteen näkemyseroja ei pitäisi olla. Kenelläkään.
 

Kulmapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teukat, Jokerit, Flyers
Iltasanomissa Nyholmin kirjoitus oli aika osuva. Toivottavasti Nordlund ei joudu alatyylisen provokaation tai liigan päättäjien kasvojen pesun uhriksi. Kova taklaus, ikävät seuraukset. Peltonen otti riskin, kun pelasi tilanteen loppuun, kuten pelasi myös Nordlund.

Mitä Peltoselle kävi, on vielä kaikille epäselvää. Toivottavasti aivovamma tarkoitti vain lievää aivotärähdystä tällä kertaa. Punaiset jatkavat provokaatiota satavarmasti myös tästä eteenpäin. Se pahaolo ei vain tahdo lähteä marisemalla.

Nordlund ei tarkoituksella sammuttanut Pellen valoja, joten toivotaan, että Nordlund nähdään pian taas kaukalossa.
 

snowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko tulla antamaan peukkua Maston huikeelle taklaukselle! Aivan oikea kohde ja aivan loistava pommi. Sokea reettakin näkee, että taklaus ei osu päähän. Pistää kyllä naurattamaan se, että kuinka sekaisin naapurissa ollaan, nyyh sitä ja nyyh tätä, hahahahaha, tätä lisää kiitos! ifk on ainakin runkosarjan osalta kyykyssä. Ottakaa sitä!



Masto taklaa useammin, koska sä osaat taklata PUHTAASTI!!!!!!! Valitettavasti veikkaan, että kurinpito haluaa tappaa liigasta tunteen ja fiiliksen ja antaa Mastolle muutaman pelin pelikieltoa!

onko mukavaa? haloo - onko ketään kotona?
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
onko mukavaa? haloo - onko ketään kotona?

Huono kirjoitus herralta, jota lainasit, mutta sinun anti näiden tapahtumien osalta on myös täysi nolla. Pelkkää trollaamista ja provoa provon perään. :)

Järventienkin taklaus menee myös kurinpitäjälle, mutta toivotaan, että Nordlund ei joudu uhriksi tässä. Jos tästä taklauksesta tulee yksikin ottelu pelikieltoa, voidaan sanoa, että SM-liigassa tulee antaa jatkossa jokaisesta taklauksesta pelikieltoa. En toivo Järventielle myöskään mitään.

Kevät tekee tuloaan, sen huomaa kun Nordlund aloittaa taklaamisen. Olisikohan ollut kauden ensimmäinen kunnon taklaus? Viime poffeissa jyrän alle jäi Pesonen, toivotaan että alkaa käyttämään varttaan enemmän.
 

snowman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huono kirjoitus herralta, jota lainasit, mutta sinun anti näiden tapahtumien osalta on myös täysi nolla. Pelkkää trollaamista ja provoa provon perään. :)

Järventienkin taklaus menee myös kurinpitäjälle, mutta toivotaan, että Nordlund ei joudu uhriksi tässä. Jos tästä taklauksesta tulee yksikin ottelu pelikieltoa, voidaan sanoa, että SM-liigassa tulee antaa jatkossa jokaisesta taklauksesta pelikieltoa. En toivo Järventielle myöskään mitään.

Kevät tekee tuloaan, sen huomaa kun Nordlund aloittaa taklaamisen. Olisikohan ollut kauden ensimmäinen kunnon taklaus? Viime poffeissa jyrän alle jäi Pesonen, toivotaan että alkaa käyttämään varttaan enemmän.

Kiitokset huomiosta. Olen pyrkinyt omasta mielestäni tuomaan esille faktoja, mutta ne voidaan toki tulkita toisin.

Olen samaa mieltä siitä, että sekä Nordlund että Järventie tulisi pelata seuraavissa peleisssä. Tai jotta media pysyy rauhallisempana niin molemmille vaikka yksi peli, koska tuli loukkaantumiset.

Itse koen, että pyrit provoamaan itse, kun toivot että taklauksista tulee loukkaantumisia - toivottavasti ymmärsin väärin.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse koen, että pyrit provoamaan itse, kun toivot että taklauksista tulee loukkaantumisia - toivottavasti ymmärsin väärin.

Ja missäs minä totean noin, että toivon taklauksista tulevan loukkaantumisia? Hohhoijaa, ei kannata harrastaa rivien välistä lukemista, jos siihen ei kykene. Olen fyysisen pelin ystävä ja ainakin itse nautin suuresti eilen. Se, että joku loukkaantuu puhtaan ja kovan taklauksen seurauksena, on ikävää, mutta sellaista se jääkiekko on.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Myönnän, että kirjoitin ehkä liian provoavalla tyylillä ensinmäisen kirjoitukseni. Tarkoitukseni oli tulla kehumaan Nordlundin puhdasta taklausta. Mastoa kun ei taklaaminen sitten Pesosen kolaamisen ole innostanut. Samaan syssyyn päätin laittaa naurut ifk:n suuntaan siitä, että kuinka näitä asioita pitää hoidella huutamalla Lämsälle kaikennäköistä sontaa. Olen todella onnellinen siitä, että Jokerit on ottanu oikean linjan tämän asian suhteen! Vaikka meillä faneilla kuohuu yli useasti, niin onneksi juuri oikeat henkilöt osaavat pitää pään kylmänä!


Mitä tuohon taklaukseen tulee, niin mielestäni ei todellakaan vaadi lisäselvitystä, vaan Peltosella (kuin myös Moseksella) kävi huono tuuri kun herrat loukkaantuivat. Mielipiteeni turvakaukaloon voi myös lukea ylempää.

Mosekselle ja Peltoselle pikaista paranemista. Masto vois sitte vaikka taklailla ainoastaan kotipeleissä ja vieraskiertuieilla sitten vain koomailla.
 
Viimeksi muokattu:

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mitä tuohon taklaukseen tulee, niin mielestäni ei todellakaan vaadi lisäselvitystä, vaan Peltosella (kuin myös Moseksella) kävi huono tuuri kun herrat loukkaantuivat. Mielipiteeni turvakaukaloon voi myös lukea ylempää.

Vielä Mastosta ja tästä Maston taklauksesta. En vaan voi vieläkään käsittää näitä Summasen ja koko IFK:n käskytys- ja ajojahtipuheita. Miksi nimenomaan Markus Nordlund olisi käskytetty telomaan Ville Peltonen. Ällöttää lukea jotain Iltalehteäkin, kun ensin on kuva ja juttu tästä taklauksesta, ja sitten sen alla joku gallup, missä kysellään, että kuuluuko väkivalta jääkiekkoon. Ihan kuin tällä taklauksella ja väkivallalla olisi jotain tekemistä keskenään. Nordlundilta hieno ja puhdas taklaus, olen sitä mieltä vielä kaksi päivää taklauksen jälkeenkin. Moneen kertaan mainittu pituusero, kova pleksi ja se, että taklattavana on pelaaja, joka ei ilmeisesti kestä kovia taklauksia. Tämän yhtälön summana Peltonen loukkaantuu, ja se on ilmeisesti väkivaltaa. Jos Peltonen on siinä kunnossa, että kroppa, eikä pää kestä enää fyysistä peliä, niin sitten kannattaa jättää leikki suosiolla kesken. Tai sitten tälläiset pelaajat, ketä ei saa taklata, niin täytyy kentällä merkata jollain konstein, vaikka keltaisilla heijastinliiveillä.

Pelaajan loukkaantuminen on aina ikävää, mutta rapatessa roiskuu. Masto, sitten keväällä samalla tavalla kovaa ja puhtaasti miestä seinälle!
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Vielä Mastosta ja tästä Maston taklauksesta. En vaan voi vieläkään käsittää näitä Summasen ja koko IFK:n käskytys- ja ajojahtipuheita.

Samoilla aalloilla lillutaan. Tämä idioottien käskytys -teoria on yhtä fiksua, kuin se että meikäläinen väittäisi Villen vain filmanneen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vuorisen puheiden perusteella Maston taklaus mahdollisesti täyttäisi ryntäyksen ja kohtuuttoman kovan pelin määreitä. Hieman siis näyttää että Masto tulee saamaan pelikieltoa koska Ville loukkaantui. Villelle vaan sitten turvaliivit päälle koska miestä ei ilmeisesti enää nykysäännöillä saa taklata. Harmi ettei Nordlund ollut asiasta tietoinen ennen lauantain taklaustaan, niin olisi osannut antaa Villelle tietä että saa pelata vapaasti kiekon Jokereiden maalille. Onhan veteraaneille oltava eri säännöt, aivan kuten junnukiekkoilijoitakin tarvitsee suojella kaikenlaiselta huutelulta vaikka molemmat pelaa samassa sarjassa. Toiset vain on tasa-arvoisempia kuin toiset. Elämä on.

No Jokerit selvittää tämän mahdollisen vastoinkäymisen siinä missä muutkin vastoinkäymiset tällä kaudella, Mastokin tietää jatkossa jättää Villen taklaamatta. Toivottavasti Maston mahdollisen pelikiellon yhteydessä määritellään samalla pelaajat joita ei saa enää taklata.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Eli pikku hiljaa kasaillaan joitakin mahdollisia syitä, millä perustellaan tulevan rangaistuksen ankaruus. Minä en osta kumpaakaan, vaan kyseessä oli kova, mutta puhdas taklaus kiekolliseen pelaajaan. Se, että se sattui olemaan Peltonen, ei ole mikään raskauttava asia.

Pahoin pelkään, että kurikuppikunta antaa vallitsevassa, median luomassa ilmapiirissä Mastolle muutaman ottelun pannan. Siis samat analyytikot, jotka jättivät Huhtalan kammottavan laitatöötin tyystin tuomitsematta. Kaunista!

Niin...ja Vuorinen antaa Raimo "Lämsäää" Summaselle erittäin vakavan varoituksen...niin notta tuntuu!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös