Olen edelleen samaa mieltä kuin kirjoituksessani sivulla 2, mutta laitetaan vielä vähän lisää ajatuksia.
Haluaisinkin kysyä kanssasisarilta ja -veljiltä, että vieläkö moni olisi siirtämässä miestä pois veljensä viereltä?
Siis ihan meilenkiinnosta kysyn, en vittuillakseni ja perusteluilta kaipaisin toki myös.
Itse en näe tässä edelleenkään mitään järkeä. Veljesten peliä on todella ilo katsoa! Välillä tulee sellaisia syöttöjä puolin ja toisin, että huh huh. Sellaisia, että kovin moni ei osaisi edes odottaa. Se on sitten toinen asia, kuka olisi oikea pelaaja veljesten ketjuun. Ville tai Kibe olisi mielestäni hyvä vaihtoehto, mutta ei siitä tässä ketjussa sen enempää.
Make on pelannut mielestäni hienon kauden. Tehoja on syntynyt ihan mukavasti, etenkin viime peleissä. 4+2 vikassa kuudessa matsissa ja mikä parasta niin vain yhdestä näistä pisteittä. +/- on myös plussalla +7.
Ei Make edelleenkään toki ole mikään fyysisyyden ilmentymä, mutta on mielestäni kehittynyt jo tässäkin kauden aikana. Eilenkin antoi kivan pommin ja ei kyllä välttele kaksinkamppailuja tai pelkää, saati väistä taklauksia. Ihan yhtä puupää tuntuu olevan kuin veljensäkin, jopa vittumaisempi. Puolustuspelaaminenkin on ihan ok-tasoa, jos ei vielä ihan ykkösluokkaa.
Puhuttiin eilen matsin jälkeen, että MaG on melkeinpä taitavampi kiekon kanssa kuin isoveli. Luistelu on ainakin parempaa kuin Mikellä. Se missä Mikke erottuu erityisesti edukseen, ihan riippumatta keneen vertaa, on pelinluku. Makellakin se on toki luovaa ja laadukasta. Myös fysiikaltaan Mikke on MaGia ihan ymmärrettävästikin edellä.
Mitä ajatuksia sitten herättää MaGin tulevaisuus? Tästäkin puhuttiin eilen tuopin ääressä. =)
Pitäisikö teidän mielestä Maken saada jo kokemusta sentteripelistä, ensi kautta ajatellen?
Ja riittääkö taso jopa ensi kauden ykköseksi?
Mulle henk.koht. käy tämä sama malli kuin Mikenkin kanssa. Eli vastuuta hyvässä ketjussa laidassa ja ensi kaudesta sitten sentterin rooliin. Perusteluna tuo, että haluan nähdä veljekset samassa ketjussa kun homma kerran pelaa mallikkaasti.
Ykköseksi vai kakkoseksi, sen aika näyttää, mutta ainakin vastuuta kannattaa ja pitää antaa! Paljon riippuu myös minkälaista jengiä / sentterinelikkoa ollaan rakentamassa... MaG ehtii vielä aikalailla kehittyä ensi kauteen mennessä ja parantaa niitä heikoimpiaan osa-alueita.
Olen helvetin tyytyväinen kun IFK antoi kunnon mahdollisuuden tälle nuoremmallekin Granlundille. Toivottavasti nuorukaisesta on iloa meille vielä pitkään! Tosin taitaa se NHL aika pian viedä, jos kehitys jatkuu samaan malliin...