Markon vuoro alistaa!

  • 86 249
  • 391

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei voi olla noin vaikeaa. Juurihan tuossa kerrotaan että pelityyli pitäisi olla se mitä keväällä nähtiin, ei se mitä runkosarjassa. Sitten olisin huolissani jos kommentti olisi ollut tyyliin "koko kausi oli sitä mitä haimme ja saavutimme tavoitteet" -lätinää.

3,5 ottelua SaiPaa vastaan nähtyä tekemistä kun pelaajat pistivät oikeasti isomman vaihteen silmään. +60 ottelua nähdyllä Markon kiekolla ei ollut tuossa vaiheessa mitään tekemistä asian kanssa. Minä ajattelen valmennusideologian kulminoituvan lopulta itse peliin ja tuota taustaa vasten tuo kommentti on varsin mielenkiintoinen.

Ja eikös JYPin suunnalla oltu tuohon viime kauteen ihan tyytyväisiä? Nimenomaan siis pelillisessä ja valmennuksellisessa mielessä. Voi olla että olen missannut jotain, mutta mitään erityistä kritiikkiä viime kauteen ei käsittääkseni olla kohdistettu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja eikös JYPin suunnalla oltu tuohon viime kauteen ihan tyytyväisiä? Nimenomaan siis pelillisessä ja valmennuksellisessa mielessä. Voi olla että olen missannut jotain, mutta mitään erityistä kritiikkiä viime kauteen ei käsittääkseni olla kohdistettu.
Missäs sitten on sanottu, että oltaisiin oltu tyytyväisiä? Kritiikittömyys ei tarkoita tyytyväisyyttä.

Valmennusideologia voi Markollakin olla jotain ihan muuta, kuin se peli mitä joukkue viime kaudella pelasi. Ei pidä nyt lähteä laskemaan yksi ynnä yhteen ennenkuin oikeasti tietää mistä puhutaan.

Tuskin kukaan JYP-organisaatiossa on tyytyväinen viime kauteen millään osa-alueella. Kukaan ei ainakaan ole nähdäkseni näin väittänyt, eikä saa väittääkään.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Ja eikös JYPin suunnalla oltu tuohon viime kauteen ihan tyytyväisiä? Nimenomaan siis pelillisessä ja valmennuksellisessa mielessä. Voi olla että olen missannut jotain, mutta mitään erityistä kritiikkiä viime kauteen ei käsittääkseni olla kohdistettu.
Se ainakin myönnettiin Seppäsen suulla että peli oli kuukauden myöhässä. Ymmärtäisin tuon niin ettei siellä ainakaan tyytyväisiä oltu. Erityistä kritiikkiä en ole minäkään huomannut missään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Missäs sitten on sanottu, että oltaisiin oltu tyytyväisiä? Kritiikittömyys ei tarkoita tyytyväisyyttä.

Vaikenemista ja hiljentymistä voi tulkita kuten haluaa. Itse kuitenkin oudoksun ettei kaikkien nähtävillä ollutta viime kautta ole pelilliseltä pohjalta kommentoitu edes näennäisesti. Ja tällä tarkoitan tuota lähes koko runkosarjan ajan vallinnutta ailahtelevuutta sekä sekavaa peli-ilmettä. European Trophyn voitto on taidettu kuitenkin muistaa mainita.

Valmennusideologia voi Markollakin olla jotain ihan muuta, kuin se peli mitä joukkue viime kaudella pelasi. Ei pidä nyt lähteä laskemaan yksi ynnä yhteen ennenkuin oikeasti tietää mistä puhutaan.

Eli:

-Marko ei saa joukkuetta hallintaan?
-Pelaajat eivät luota valmentajaansa?
-Valmentajalla ei ole selkeää pelitapaa?

Mikään aluillaan oleva prosessi ei ole yhdessä hetkessä valmista, mutta kyllä pitkälle +60 ottelua sisällään pitävän kauden aikana homman pitää kuitenkin edistyä. JYPillä oli esimerkiksi runkosarjan lopussa aivan samoja pelillisiä oireita mitä oli syksylläkin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä olen edelleenkin sitä mieltä mediassa annettujen kommenttien perusteella että pelitapamuutos oli aikanaan seurajohdon masinoima muutos ja Marko Virtanen oli vain valmentaja joka teki mukisematta miten seurajohto käski. Joku valmentaja jolla on enemmän munaa ei olisi käynyt peluuttamaan joukkuettaan vain koska seurajohto käskee vaan olisi peluuttanut oman valmennusideologiansa mukaisesti. Toki termi "valmennusideologia" on muutakin kuin vain joukkueen tapa pelata, sillä samaan termiin voidaan sisällyttää myös se miten valmentaja kohtelee pelaajia (keskusteleva vs diktaattorimainen valmentaja), pelaajille vapauksia antava vs vain valmentajan käsky ja miten harjoituksissa toimitaan.

Kun päävalmentaja sanoo että hänen valmennusideologiansa ei ole muuttunut, se voi tarkoittaa monta eri asiaa. Sen takia en usko sanoja vaan seuraan tekoja. Miten joukkue pelaa suuressa kuvassa? Vasta tekojen jälkeen seuraan kommentteja sillä ne kertovat onko joukkueen pelaaminen valmentajan haluavalla tasolla tai tavalla. Seurajohto on todennut että halu olisi ottaa hieman askelia taaksepäin pelitavallisesti. Tässä kohtaa särähtää vain korvaan se että seurajohtoko se määrittelee miten joukkue pelaa eikä päävalmentaja? Jos näin on, silloin mennään suohon niin syvälle ettei edes toinen Valtra vedä traktoria pois suosta. Päävalmentajan pitää saada sanella miten joukkue pelaa ja jos se ei toimi, silloin päävalmentaja on epäonnistunut tehtävässään ja jonkun muun pitää hoitaa homma niin että se onnistuu sekä tuottaa tuloksia.

Aikaa on Marko Virtasella marraskuuhun asti näyttää miten hommat hoidetaan. Ja tämä on siis minun antamani aika Virtaselle sillä jos päävalmentajaa pitää vaihtaa, silloin se on tehtävä ajoissa jotta uusi päävalmentaja kerkeää korjata syöksykierteen, niin pelillisen kuin tuloksellisenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli:

-Marko ei saa joukkuetta hallintaan?
-Pelaajat eivät luota valmentajaansa?
-Valmentajalla ei ole selkeää pelitapaa?

Mikään aluillaan oleva prosessi ei ole yhdessä hetkessä valmista, mutta kyllä pitkälle +60 ottelua sisällään pitävän kauden aikana homman pitää kuitenkin edistyä. JYPillä oli esimerkiksi runkosarjan lopussa aivan samoja pelillisiä oireita mitä oli syksylläkin.
Ei tämä nyt ensimmäinen kerta jääkiekon historiassa ole, kun huonosti lähtenyt kausi menee samalla kaavalla loppuun asti, eikä kurssia saada käännettyä. Syitä tähän on yleensä useita, eikä niitä usein ulospäin kerrota. En lähtisi asiaa suorilta pistämään pelkästään Marko Virtasen osaamattomuuden tai muun piikkiin. Joskus asiat eivät vain loksahda kohdalleen saman kauden aikana, kun ne alunperin lähtivät väärille raiteille. Tämä ei vielä tee valmentajasta paskaa tai pelaajista turhia.

Uusi kausi, uudet kujeet. Jos sama meno jatkuu tulevallakin kaudella, niin sitten voidaan tehdä jo pidemmälle meneviä johtopäätöksiä. Näillä tiedoilla sellainen on kuitenkin aikalailla turhaa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uusi kausi, uudet kujeet. Jos sama meno jatkuu tulevallakin kaudella, niin sitten voidaan tehdä jo pidemmälle meneviä johtopäätöksiä. Näillä tiedoilla sellainen on kuitenkin aikalailla turhaa.

Nimenomaan, eiköhän viime kauden huonosti menneet asiat olla jo aika moneen kertaan käsitelty (eikä vähiten itseni toimesta). Joukkue ja Veltsu tulevat Liigan alkaessa joka tapauksessa olemaan enemmän suurennuslasin alla kuin koskaan, mutta maltetaan nyt odottaa siihen asti.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Uusi kausi, uudet kujeet. Jos sama meno jatkuu tulevallakin kaudella, niin sitten voidaan tehdä jo pidemmälle meneviä johtopäätöksiä.

Näinhän se toki on.

Itse en silti usko enkä ole uskonut M.Virtaseen oikein alunperinkään ja yhden kauden verran olen mussutusteni suhteen oikeassa ollut. Nyt katsellaan jatkuuko sama sävel kauden alusta tuonne pukin tulon nurkille, mutta toivottavasti ei. Nämä ovat sellaisia asioita minkä suhteen olisi ilomielin väärässä.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltä ollaan Veltsun suhteen täälläkin. Viime kausi ollaan toden totta puitu jo puhki ja annetaan valmennukselle ja joukkueelle täysi työrauha. Veltsu on nyt nähnyt mitä päävalmentajan homma Liigassa on sekä saanut vaikuttaa pelaajahankintoihin ja joukkueen rakentamiseen. Toivottavasti myös joukkuehenki on tulevalla kaudella parempi, ehkäpä sieltä on lähtenyt muille maille myös tätä Velstu-opposiota MonsteriMonnin johdolla. Virheistä ollaan nyt opittu ja pelitapaa saatu hioa koko kesäkausi.

Mutta mutta... kyllä mielestäni tämä on myös Velstun uran kovin paikka ja joulutaolla katsotaan missä mennään. Jos peli on edelleen sitä sekavaa reagointikiekkoa tuttuine ongelmineen, on syytä pohtia tosissaan onko meidän Markosta tämän paatin kapteeniksi.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Varmasti on nyt annettava vielä jokunen peli aikaa Virtaselle näyttää, että saako joukkueesta irti peli-iloa kaukalossa. Europelit eivät koko totuutta kerro, koska ei näissä karkeloissa hirveästi taklailla - eikä etenkään alkulohkoissa, kunkin maan kauden kynnyksellä, mikään joukkue loukkaantumisia toivo. Siksikin pelit ovat usein varovaisia ja sekavia.

Mutta silti eilisen pelin perusteella on sanottava, että juurikaan viime kevään lopun ilmettä ei kaukalossa näkynyt - pikemmin pelistä viimeinen puolikas oli hyvin heikkoa. Maalit taas tulivat lähinnä yksilösuorituksilla ja ehjää viisikkopeliä ei nähty. Se toki ei tässä vaiheessa kautta ole mitenkään yllättävää.

Niitä pieniä merkkejä siitä, että jotain on muuttunut viime kauden runkosarjataaperruksesta sitä kuitenkin jo kaipaisi. Eilen oli hallissa alle 2000 katsojaa. Toki nyt on vasta elokuu, mutta sitä tuo määrä kuvastaa, että mikään lätkäinto ei Jyväskylässä vallitse.

Maksava yleisö haluaa nähdä kaukalossa tunnetta ja peli-iloa - ja se viime kauden runkosarjassa Marko Virtasen valitsemalla pelitavalla uupui usein tyystin. Taklauksien ja vauhdin puute oli tyypillisin viime kauden synti. Pisteet ja voitot on tärkeitä, mutta myös se tapa, millä ne otetaan on katsojien saamiseksi tärkeää.

Jos Virtanen ei saa joukkueesta irti enempää europeleissä kuin eilen, niin kauden avaava Sport-pelikään ei ole loppuunmyyty. Jos halli on hiljainen ja kohta tyhjäkin, niin vaikeampi siellä joukkueenkaan on syttyä. Minun mielestäni Marko Virtanen on paitsi urheilullinen niin myös taloudellinen riski valmentajana. Sitä, mikä hänen piilevä potentiaalinsa on, en kyllä oikein hahmota. Pakkohan seuran johdon on kuitenkin uskoa hänen kykyihinsä, kun saa toisen kauden jatkaa ja mahdollisuuden osaamistaan näyttää. Joten sen enempää valmentamisesta tietämättömänä tyydyn itsekin katsoja odottamaan niitä Virtasen oivalluksia ja näyttöjä - ehkä ne sieltä sitten vielä tulevat.

En siis ole potkimassa Virtasta pois, mutta jotain kai pitäisi nyt tehdä ja jo huomenna sunnuntaina. Pitäisi saada pikkuhiljaa liikkeelle tarinaa, että tämän kauden JYPpiä kannattaa tulla katsomaan ja hallilla on kivaa. Eilen ei kyllä mitenkään mieleenpainuva ilta ollut. Ja mitään ei taaskaan Virtanen keksinyt siinä vaiheessa, kun ote kaukalossa siirtyi totaalisesti vastustajalle. (Viime kaudellahan ei tappioasemasta juurikaan pelejä taidettu voitoksi kääntää - mikä vertaantuu hyvin tähän)

Eli kyllä Virtasen tekemisen pitääkin olla suurennuslasin alla kaiken aikaa ja merkkejä muutoksesta parempaan pitäisi pian olla näkyvissä. Toivotaan, että onnistuu, itse olen sen suhteen hyvin epäileväinen. Tämän päivän Keskisuomalainen ja Markon kommentit eilisestä pelistä eivät nekään nimittäin mitenkään kuvaisi minkään viime kaudesta muuttuvan. Ja jollei muutu, niin ei muutu sekään, että hallille hyvin jatkossa mahtuu...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eli kyllä Virtasen tekemisen pitääkin olla suurennuslasin alla kaiken aikaa ja merkkejä muutoksesta parempaan pitäisi pian olla näkyvissä. Toivotaan, että onnistuu, itse olen sen suhteen hyvin epäileväinen.

Seuran suvereenia luottamusta ja sitä kautta kritiikkivapautta nauttiva Marko Virtanen ei ole oppinut kesän aikana mitään. Hän jatkoi siitä mihin viime kauden isossa kuvassa päätti. Kurittoman lauman koutsi ja hänen alaisuudessaan perättäiset pelit voivat päättyä joko 1-0 tai 1-9.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Siis mitä paskaa täällä (taas) jauhetaan? Eilinenhän oli ihan hyvä esitys elokuun peliksi. Tätä menoa alkaa kohta olla jatkoajan seuranta harkinnassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Siis mitä paskaa täällä (taas) jauhetaan? Eilinenhän oli ihan hyvä esitys elokuun peliksi. Tätä menoa alkaa kohta olla jatkoajan seuranta harkinnassa.

Kannattaa varmaan näiden tyhjää huutavien tekstien lisäksi joskus keskittyä keskusteltuun asiaan ja kommentoida asiaan liittyen. Ihan näin ilmaisena vinkkinä.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli kyllä Virtasen tekemisen pitääkin olla suurennuslasin alla kaiken aikaa ja merkkejä muutoksesta parempaan pitäisi pian olla näkyvissä. Toivotaan, että onnistuu, itse olen sen suhteen hyvin epäileväinen. Tämän päivän Keskisuomalainen ja Markon kommentit eilisestä pelistä eivät nekään nimittäin mitenkään kuvaisi minkään viime kaudesta muuttuvan. Ja jollei muutu, niin ei muutu sekään, että hallille hyvin jatkossa mahtuu...

Koko tekstin kanssa kyllä vahvasti samaa mieltä, mutta korostan tuota että aikaa muutoksen tapahtumiseen ja näkymiseen kaukalossa on koko ajan vähemmän ja vähemmän (yleisön voittamiseksi).. Toki täytyy muistaa, että tässä on eri lähtökohdat kuin viime vuonna nyt kun nuoria ajetaan sisään. Huolestuttavinta eilisessä pelissä oli juuri se viime kauden Virtanen, kun pelin kääntyessä enemmän ja enemmän vastustajan hallintaan niin päävalmentaja ei reagoi mitenkään mikä näkyisi kentällä. Taisteluahan siellä oli kiitettävästi viimeisessä erässä, mutta se nyt on vähintä mitä voi pelaajilta odottaa CHL kotiavauksessa.

Vielä on kuitenkin aikaa ja Liiga näyttää missä mennään. Tämä kortti varmasti katsotaan jouluun asti ainakin. En olisi kuitenkaan yllättynyt, jos koko kautta ei vedettäisi samalla valmennuksella. Kun puhutaan tunteesta ja rajallisen materiaalin tuloksellisesta johtamisesta sen äärirajoille niin löytyyhän tuolta vielä vapailla markkinoilla oleva Petri Matikainen.. JYPin näköinen valmentaja sanoisin..

Linkki elokuun haastatteluun Matikaisen tulevaisuudesta: HIFK-kiistan kiusaama Petri Matikainen: | SM-liiga | Iltalehti.fi

Ja kaikille Marko faneille, älkää pahastuko. Ei tässä varmasti kukaan mitään potkuja ole (vielä) toivomassa eikä haluamassa, kun tietää kokonaistilanteen taloudelliseltakin kantilta. Viimeistään ensimmäiseen maajoukkuetaukoon (Karjala-Turnaus 6.-9.11) mennessä ollaan jo viisaampia mihin Markon kipparoima suunta näyttää. Uran kovin paikka on tiedossa, osaaminen ratkaisee..
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Siis mitä paskaa täällä (taas) jauhetaan? Eilinenhän oli ihan hyvä esitys elokuun peliksi. Tätä menoa alkaa kohta olla jatkoajan seuranta harkinnassa.

Opelix, sinun näkemyksesi siitä, että eilinen peli on hyvä esitys elokuun peliksi, on varmasti samalla tavoin omaan katsomokokemukseesi perustuva analyysi, kuin minun kokemukseni siitä, ettei se ihan sitä ollut.

Mutta kuten sinulle jo ZayWest totesi, niin keskustelua olisi vuoropuhelu eri näkökantojen välillä - ei toisten mielipiteiden tuomitseminen paskan jauhamiseksi.

Siitä lienet kuitenkin Opelix sinäkin samaa mieltä, että hallissa oli liian vähän porukkaa eilen ja oli liian vähän porukkaa viime vuonna runkosarjassa. Ja jos JYP ei enää innosta kansaa hallille, niin joku kai on vikana joukkueen esityksessä - eikö niin?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tästä olemme samaa mieltä. CHL-kiinnostus varmaan eilisen ilmaislähetyksen takia hakee itseään mutta eiköhän johtopäätöksiä tehdä vasta muutaman liigakierroksen jälkeen.
 

sean

Jäsen
Minä tulen odottamaan JYPIN olevan runkosarjassa alusta loppuun kuuden parhaan joukossa. Pelin pitää olla selkeästi parempaa, kuin viime kaudella! Tässä se mitä minä odotan ja jos tässä ei pysytä tulen vaatimaan Virtaselle potkuja.

En tule hyväksymään selityksiä vedoten nuorentuneeseen joukkueeseen. Joukkueessa on neljä pelaajaan kenen kanssa Virtasella ei ole aikaisemmilta vuosilta yhteistä kokemusta. Mäenpää, Niku, Boyce ja Hännikäinen. Kyllä joukkueen pitäisi jo tietää miten Virtanen haluaa kiekkoa pelattavan ! Yksi vuosi sitä on jo harjoiteltu. Kyllä sen pitäisi jo alkaa kentällä näkymään.

Eiliseen peliin olen tyytyväinen. Eka puolikas pelistä ok. Toinen puolikas ei niin hyvä, mutta jääkiekon lainalaisuuksiin yleensä kuuluu pelin lopussa häviöllä olevan olevan hallitsevampi osapuoli.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
CHL-kiinnostus varmaan eilisen ilmaislähetyksen takia hakee itseään mutta eiköhän johtopäätöksiä tehdä vasta muutaman liigakierroksen jälkeen.
Johtopäätöksiä voi tehdä jo tässä vaiheessa. Virtanen itse on todennut että CHL:n pelaaminen ei ole mitään höntsää, joten johtopäätökset tehdään sen mukaan. Toki ymmärretään se että parannusta tulee varmasti.

Sen toteamuksen teen kuitenkin että M. Virtanen ei edelleenkään osaa ottaa aikalisää oikeaan aikaan. Muistelen lämmöllä Dufvan ja Ahon aikaa kun joukkueen peli alkoi murenemaan, aikalisä otettiin heti eikä odotettu. Usein se auttoikin. Virtanen ei tällä saralla ole edes samalla sivulla kahden edeltäjänsä kanssa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Johtopäätöksiä voi tehdä jo tässä vaiheessa. Virtanen itse on todennut että CHL:n pelaaminen ei ole mitään höntsää, joten johtopäätökset tehdään sen mukaan. Toki ymmärretään se että parannusta tulee varmasti.



Sen toteamuksen teen kuitenkin että M. Virtanen ei edelleenkään osaa ottaa aikalisää oikeaan aikaan. Muistelen lämmöllä Dufvan ja Ahon aikaa kun joukkueen peli alkoi murenemaan, aikalisä otettiin heti eikä odotettu. Usein se auttoikin. Virtanen ei tällä saralla ole edes samalla sivulla kahden edeltäjänsä kanssa.


Tuo on kyllä täyttä asiaa. On hirveän hankala ymmärtää että melkein kaikki katsojatkin aistivat milloin on aikalisän paikka mutta penkin takana koko poppoo on umpijäässä. Tähän ei kyllä keksi millään mitään järkevää selitystä.
 

Euroviljo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tule hyväksymään selityksiä vedoten nuorentuneeseen joukkueeseen. Joukkueessa on neljä pelaajaan kenen kanssa Virtasella ei ole aikaisemmilta vuosilta yhteistä kokemusta. Mäenpää, Niku, Boyce ja Hännikäinen. Kyllä joukkueen pitäisi jo tietää miten Virtanen haluaa kiekkoa pelattavan ! Yksi vuosi sitä on jo harjoiteltu. Kyllä sen pitäisi jo alkaa kentällä näkymään.
Allerkirjoitan tämän täysin ja varmasti en ole ainoa kuka on huolissaan tämän kauden harjoituspelit nähtyään. Ainakin omaan puusilmään katsottuna mitään ei näyttäisi muuttuneen viime vuoden runkosarjataaperruksesta vaan hyvin samalla sapluunalla mennään. Joukkue väläyttelee ajoittain mutta peli saattaa romahtaa yhtäkkiä ja pelejä ratkotaan liian paljon henkilökohtaisilla yksilösuorituksilla.

Minusta(kaan) selitys että ollaan kauden harjoituspeleissä vielä ei ole riittävä. Virtanen on jo ajanut pelifilosofiaansa joukkueeseensa sisään reilusti yli vuoden niin jotenkin sen pitäisi alkaa realisoitumaan joukkueen otteissa. Vai kuvitteleeko joku että muutaman viikon kuluttua kaukaloon astelee SM-liigan alkaessa ja kiekon pudotessa jäähän täysin toisinnäköinen ja erilailla pelaaja JYP. Minä en usko.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Täytyy todeta, että tänään kaukalossa oli vakuuttava ja rauhallinen JYP. Ei se toki taklannut tai hirmuisen suoraviivaisesti pelannut. Mutta harhasyötöt olivat aika harvassa ja voitto ansaittu.

Eli kun perjantain jälkeen arvostelin tässä keskustelussa pelitapaa ja epäilin Virtasen oppeja, niin täytyy pikkaisen ottaa takaisinpäin. Olisiko tästä jotain syntymässä? Mutta runkosarjan alun jälkeen vasta olemme viisaampia
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eli kun perjantain jälkeen arvostelin tässä keskustelussa pelitapaa ja epäilin Virtasen oppeja, niin täytyy pikkaisen ottaa takaisinpäin. Olisiko tästä jotain syntymässä? Mutta runkosarjan alun jälkeen vasta olemme viisaampia

JYP nojasi tänään enemmän Tarkkiin ja enemmän vastustajan tehottomuuteen. Tässäkin ottelussa oli ainekset katastrofiin ja tätä tukee joukkueen kurittomuus jäähyjen muodossa.

Tänään ylivoima toimi ja ratkaisi pelin. Tuolla seikalla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä Marko Virtasen kanssa. Huikeat yksilöt Perrinin sekä Mäenpään muodossa dominoivat ottelun ratkaisun.

Marko Virtanen voisi tällä hetkellä aloittaa siitä että hyökkääjät hakisivat noita syöttöpaikkoja kun pakit pääsevät kiekolliseen asemaan.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko kyllä sanoa, että joukkuehan puolusti hyvin ja tiiviisti. Tasakentällisillä pelatessa ei Kloten saanut juuri vaarallisia paikkoja. Hyökkäyksiinkin lähdettiin melko nopeesti, eikä mitenkään "kiekkokontrollimaisesti".
Ns. hurrikaaniprässiä ei tosin enää ole, mikä on omasta mielestäni sääli. Peli on hieman passiivisempaa kun edellisillä valmentajilla.
 

chubster

Jäsen
... hurrikaaniprässiä ei tosin enää ole, mikä on omasta mielestäni sääli. Peli on hieman passiivisempaa kun edellisillä valmentajilla.

Tätä itse kaipaa ihan valtavasti, vaikka ei nykyään paikan päälle synergialle tule eksyttyä sijainnin vuoksi. Tänään viimeksi muistelin sitä kun pari isoa niittiä sytytti koko yleisön mielettömään mylvintään ja sitä kautta koko joukkue syttyi ihan mielettömään liekkiin. Pleksit paukku ja kansa viihtyi.

Nykyään tuntuu, että olis kiva jos edes yhden kerran pelissä joku kävisi ajamassa tilanteen loppuun sen sijaan, että kaarretaan vierestä pois. JYPistä on tullut tylsää, mukakivaa ja kilttiä läpsyttelyä pelaileva joukkue.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo hurrikaaniprässihän saatiin aikaan, kun laitettiin kiekkoa kulmiin ja ajettiin vauhdilla päälle. Dufvan aikana jätkät pistivät pitkää päätyyn suunnilleen ylivoimahyökkäyksistäkin. Minun mielestäni tuollainen dump and chase on ihan apukoulutason kiekkoa. Lätkän kanssa pitää uskaltaa pelata ja haastaa myös vastustajan alueella. Tästä syystä tykkään Virtasen filosofiasta huomattavasti enemmän. Ei minulla mitään taklauksia vastaan ole, mutta mielestäni on paljon viihdyttävämpää, että maalipaikka luodaan suoraan vauhdista taitavilla suorituksilla eikä minuutin kulmapainin jälkeen. Parhaat pommit sitä paitsi vedetään keskialueella vastapalloon.

Jypin ongelma ainakin ekassa CHL-pelissä oli hyökkäysten käynnistämisessä. Keskialueella Jyp kääntää aika nätisti, mutta omasta päästä lähteminen on todella vaikean näköistä. Pakkien pitäisi vain uskaltaa nousta pois kulmasta ja antaa helppo syöttö vauhtiin. Nyt kulmasta räiskäistään kiekko siniselle, jossa odottaa oma kaveri seisovin jaloin. Silloin kun vauhtiin päästään, syötöt ovat yleensä surkeita. Vaikea on ymmärtää, miten ammattilaisjääkiekkoilijat eivät saa metrin syöttöä kaverille lapaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös