Yrjövuori on kyllä saanut kaiken oikeastaan täysin vain positiivisen julkisuutensa vastapainoksi koko likasangon niskaansa. Itse olen seuraillut herrasta kirjoitettuja juttuja ja haastatteluja mielenkiinnolla. Vaikuttanut sympaattiselta hahmolta, joka on aika avoimesti kertonut tuosta tuhkimotarinastaan, mutta ei esimerkiksi kirjoissaan ole koskaan tehnyt mitään turhia paljastuksia.
En minä koskaan ole mieltänyt herraa miksikään Kobe Bryantin henkilökohtaiseksi PT:ksi, eikä Yrjövuori sellaista kuvaa ole minun mielestäni myynyt. Tuntuu jotenkin hassulta ajatella, ettei tuollaisen supertähden ympärillä olisi tiimiä hoitamassa asioita. Miksi Yrjövuori menisi sörkkimään Bryantin akillesjännettä, kun maailmasta löytyy siihen huippuosaajat ja toisaalta ne huippuosaajat tuskin ovat paikalla kun Bryant kuntouttaa akillesjännettään. Yrjövuoren omat puheet liittyy palautumiseen, liikkuvuuteen ja kuormituksen hallintaan. Mestareiden rakentaja kirja on todella ohut.
Yrjövuoren ammattitaitoonhan tuo juttu ei ota millään tavalla kantaa, se kai lopulta ratkaisee tuoko mies lisäarvoa urheilijoille. Täysin ainutlaatuiset resurssit ja kokemushan miehellä on taustalla, jos on niitä hyödyntänyt. Luulen että Koben juomapullon vartijaksi ja hierojaksi olisi ollut tulijoita, tuskin Lakers täyttä turistia olisi yli kymmentä vuotta työllistänyt.
Kaveri kertoilee polleana, että on ollut vastuussa Kobesta ja sitten kun asiasta nousee kohu, niin selitys on että kyllä hän sille pelien aikana vettä vie ja siten kokee olleensa vastuussa. Ihan huikea jätkä. Eikö kummelilla ollut joku ihan vastaava sketsi. Odotan niin kovasti että Valavuori tulee ja kertoo faktat, jonka jälkeen kaikki ymmärrämme miten olemme erehtyneet.
Oikeastaan tämä asia hieman jutussa ja sen kommentoinnissa tökkii. Lauseita on valittu mahdollisesti myös toimittajan puolesta tarkoitushakuisesti. Tämä vesipullo kommentti vaikuttaa sellaiselta, että se on hieman kiihtyneenä heitetty ja se on nostettu jutussa aika mehukkaasti esille. Mark Arnall vastasi Häkkisen ja Räikkösen ajohanskoista, se ei tarkoita sitä että miehen rooli olisi ollut pelkkä hanskapoika. Tuskin Arnallkaan lopulta vastasi siitä mitä Häkkinen tai Räikkönen juo kisan jälkeen juomapullosta, mutta silti on sen tuonut. Toki Arnall on ollut ihan nimellisesti ja koulutuksen puolesta valmentaja.
Ei siinä Yrjövuori on näillä titteleillä pelaamisella ja referenssien suurentelulla aiheen tälle jutulla. Nyt tulee sitten lunta tupaan, ehkä enemmän kuin mies ansaitsee, mutta näin se elämä joskus heittää. Aiemminhan nämä miehen buffijutut ovat olleet pääosin aikamoista silittelyä. Helpommalla olisi Yrjövuori päässyt, kun olisi pysytellyt omalla erikoisalueellaan, eikä lähtenyt liikaa maalailemaan kuvaa valmentajasta.
Jutussa heitettiin parikin nimeä esille, joilta olisi varmasti saanut kommentit juttuun, mutta heitä ei ainakaan tekstin mukaan ole kontaktoitu. Mietin ainakin itse että miksi? Voisi kuvitella että yhtiökumppanilla olisi ollut parikin valittua sanaa sanottavana ja intressi kommentoida.