Nuo todistukset ovat varmasti myös vakuutusten osalta tärkeä puoli, ja ainakin omalla kohdallani keskustellessani hierojien ja osteopaattien kanssa ovat olleet aika tarkkoja niistä, kun on tullut annetut hoidot puheeksi. Mulla siis oli ja on edelleen vieläkin tuo toinen lapa aika juminen, ja sitä olen näyttänyt useammallakin ammattilaisella, ja ihan hyvää hoitoa saanut. Yksi on kuitenkin ollut selkeästi paras, mutta samalla ilman sen enempää kuin hierojan paperit. Kaveri on opiskellut epävirallisesti jonkin jo edesmenneen oman tiensä kulkijan kanssa ja hoitelee rangan oireita aika suvereenisti. Sanoi, ettei hän koskaan mitään papereita mistään saanut, mutta aika hyvin se silti on mun lapani toimimaan saanut ja muutama tuttukin on lähinnä kehunut. Tuli mieleen tuo
@theZ mainitsema kaveri, olisiko tämä minun hierojani sitten hänen opetuslapsiaan mahdollisesti. No, lopetin käymisen siellä, kun kerran otti mut vastaan aika pahasti krapulaisena. Päätin, että vaikka osaamista olisikin, ei ammattietiikka voi sallia tuollaista, ja jos kerran sallii, mitäs sitten, jos tekee virheen, eikä ole papereita moiseen toimintaan?
Mitä noihin erinäisiin lihasvasaroihin ja vastaaviin kotihoitoihin tulee, mä kyllä itse suosittelen niitä, jos hyötyä kokee saavansa. Ei siinä todellakaan mitään ihmeitä tehdä, mutta jos nyt rentoutuksen kautta jotain hyötyä tai edes vain parempaa fiilistä saadaan, mitä se on keneltäkään pois. Satojen eurojen tunkeminen erinäisiin värkkeihin ei varmasti ole järkevää, mutta mulla on vakkarikäytössä pari erilaista rullaa sekä lacrosse-pallo, ja lenkin jälkeen vaikkapa säärien rullaaminen parantaa fiilistä selkeästi. Samoin lantion vaikeasti venyteltävien lihasten sekä reiden koukistajien pallottaminen auttaa juoksulenkkien jälkeen välittömästi. Mulle on aivan sama, johtuuko tuo aineenvaihdunnan tehostumisesta, stimuloidaanko siinä niitä mystisiä kalvoja vai onko kyse vain siitä, että juminen lihas rentoutuu tietyssä asennossa, kun lopputulos on se, että olen toimintakykyisempi käsittelyn jälkeen.