Marko Virtanen Lukon päävalmentajana 2021–2023

  • 269 831
  • 1 999

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Koska valmentaja tulevalle kaudelle on kuitenkin oikeastaan vähän pakko jo valita tässä vaiheessa, niin kenen kanssa sinä tekisit sitten sopimuksen (olettaen, että kaikki ne ovat saatavilla, joilla ei nyt ole sopimusta, tai sopimus päättyy tähän kauteen)?
Jep, valmentajanvaihdoksista ja niiden riskeistä voi ottaa mallia Ilveksestä. Myrrä nosti ykköseksi ja Pennanen tekee kovasti töitä että tippuvat säälipleijaripaikoille.
 

IVXIII

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä luotan tulevan päävalmentajan valinnan osalta siihen, että Sahlstedtilla on paljon meitä katsojia paremmat mahdollisuudet nähdä joukkueen sisäistä tilannetta, esim. miten homma toimii joukkueen ja valmentajan välillä. Ja mahdollisesti hänellä on tieto esim. joidenkin jatkosopimustenkin osalta, onko joku halukas jatkamaan, jos valmentaja vaihtuu - tai vastaavasti jatkamaan, jos valmentaja ei vaihdu. Päätös valmentajasta tehdään siis onneksi paljon paremmilla tiedoilla joukkueen sisältä kuin mitä itsellä olisi saatavissa.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse kuulun niihin jotka edelleen suhtautuu epäillen Virtasen kykyyn tehdä tulosta ja nimenomaan johtaa/saada pelaajansa "ostamaan" tarinansa.
Saat olla vapaasti tätä mieltä Virtasesta ja hänen osaamisestaan.
Ihan mielenkiinnosta, mitä Virtasen olisi pitänyt tehdä toisin tai jopa paremmin jotta mielipiteesi saataisiin käännettyä jatkosopimuksen puolelle?

Ja toiseksi, jos Veltsun jatko ei oikein maistu niin kenet sitten ottaisit korvaajaksi tässä tilanteessa?
Olen 100% varma että olet Eliteprospectista selannut valmentajien sopimustilanteen joten kuka listoillasi olisi sopiva jatkaja Veltsun työlle?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silti Ilves voi vielä keväällä juhlia Pennasen johdolla. Pelitavan muutos ottaa aikansa.
Voi toki. Liigassa tämä on kuitenkin harvinaista. Valmentajan kesken kauden vaihtaneet joukkueet ovat muistaakseni voittaneet mestaruuden Liigan historian aikana kaksi kertaa. JYP kaudella 2011-2012 (RD-> Aho) ja Jokerit kaudella 1993-1994 (Suhonen-> Aravirta). Muita ei taida olla?
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Jep, valmentajanvaihdoksista ja niiden riskeistä voi ottaa mallia Ilveksestä. Myrrä nosti ykköseksi ja Pennanen tekee kovasti töitä että tippuvat säälipleijaripaikoille.
Kannattaa nyt muistaa, että pelataan lokakuuta.
Pennanen on täysin eri luokan valmentaja kuin Myrrä.
Kevään peleillä on merkitystä tuloksen kannalta. Syksyllä voidaan ainoastaan hävitä kausi, muttei voittaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi kai sen niinkin ajatella, että jos huomioi sen viime kauden viimeisen korona-aallon ja sen aiheuttamat hankaluudet ihan pelaajien terveydelle kuin myös sitä seuranneen otteluruuhkan, niin Veltsun porukka on pelannut jo pitkään perkeleen hyvin, alkaen siis jo vähän ennen sitä viime kauden ennätyksellistä voittoputkea. Tai siis Kalle osaa varmasti nähdä viime kauden lopputuloksen taakse.

Tulossa on hyviä ja kovia pelejä ja hyvä alkukausi on mahdollistanut sen, että pisteitten osalta mitään pakkorakoa ei ole ja joukkue saa keskittyä vain pelin parantamiseen ja tason mittaamiseen. Onneksi otteluohjelma&-tahti muuten vaikuttaa aika järkevältä, poislukien tulevan lauantain Oulun peli, ja 24.11. Tappara-peli on vastaava, johon kova kotijoukkue pääsee selkeällä lepoedulla.

Ihan perspektiivinä, Lukolla olisi nykytahdilla joulukuun alkupuolella sarjan ollessa puolivälissä kasassa niin paljon pisteitä, että yhdentenätoista oleva Ässät ei nykytahdillaan saisi Lukkoa kiinni vaikka Lukko jättäisi loput kaudesta pelaamatta.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ihan perspektiivinä, Lukolla olisi nykytahdilla joulukuun alkupuolella sarjan ollessa puolivälissä kasassa niin paljon pisteitä, että yhdentenätoista oleva Ässät ei nykytahdillaan saisi Lukkoa kiinni vaikka Lukko jättäisi loput kaudesta pelaamatta.
Ja lisänä tähän korostaakseni kuinka hyvin syksy on mennyt. Itse pidin ennen kauden alkua ja pidän edelleen realistisena tavoitteena pleijareiden kotietua, eli runkosarjan top-4 sijoitusta. Tämän saavuttamiseksi Lukko tarvitsee loppukauden peleistä noin 1.54 pistekeskiarvon.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kenen mielestä?
Pekka Virta on siis mielestäsi myös huonompi valmentaja kuin Ville Hämäläinen?

Veikkaan Ilveksen olevan vähintään välieräjoukkue tänäkin keväänä.
Vitsillä heitin, sen takia tuo ;)

Pennanen on hyvä koutsi, mutta mielestäni Myrrälle potkujen antaminen oli iso virhe.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Vitsillä heitin, sen takia tuo ;)

Pennanen on hyvä koutsi, mutta mielestäni Myrrälle potkujen antaminen oli iso virhe.
Ehkä tapa, jolla potkut annettiin oli virhe, mutta Pennasen kanssa Ilveksellä on mahdollisuus voittaa, Myrrän kanssa ei.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Miksi tästä on muodostunut lähes virallinen totuus? Miksei Ilves olisi voinut voittaa mestaruutta Myrrän kanssa?
Urheilussa on kaikki aina mahdollista, tottakai.
Pennanen on mestaruuden jo voittanut, Myrrä ei.
Uskotko, että tulee joskus voittamaan?
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Veikkaan Ilveksen olevan vähintään välieräjoukkue tänäkin keväänä.
Tämä veikkaus tarkoittaa sitä, että yksi joukosta Tappara, Kärpät, TPS ja Lukko ei ole välerissä. Itse uskon toivon Lukon siellä olevan. Tällä hetkellä arveluttaa onko Lukon syyskunto jopa liian kova? Ja miten tilanteeseen on vaikuttanut Virtasen tarve antaa näyttöjä jatkopestiä ajatellen?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
mutta Pennasen kanssa Ilveksellä on mahdollisuus voittaa, Myrrän kanssa ei.
Tämä on kyllä tietyllä tapaa jännää. Lähestulkoon kaikki ovat nyt sitä mieltä että Myrrän kanssa Ilves ei olisi voinut voittaa ja tätä emme koskaan edes kyllä saa tietää. Kai sitten samaa voisi todeta toisestakin Tampereen seurasta, eli Tapolan kanssa heillä on mahdollisuus voittaa, mutta Rautakorven kanssa ei ollut, eikä tule olemaankaan.

Jotenkin vaan nyt näyttää siltä, että Pennanen on tekemässä Ilveksestä täysin erilailla pelaavaa joukkuetta ja se saattaa ottaa tuolla rungolla kyllä aikaa vähän enemmän kuin kuukausia ja tämä kausi saattaa mennä kyllä kokonaan muutokseen. Ilveksen osteri on kyllä toisaalta niin vahva, että sillä pitäisi mennä tyylillä tai toisella kirkkaasti kuuden sakkiin.

Ja tämä nyt ei ollut pelkästään sulle @Sinkilä vaan ihan yleisesti.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi tästä on muodostunut lähes virallinen totuus? Miksei Ilves olisi voinut voittaa mestaruutta Myrrän kanssa?
Koska Myrrän kanssa peli oli kuulemma sekaisin ja vajaata, jonka vain maalivahti pelasti, vaikka joukkue kuitenkin oli sarjataulukon kärjessä ja taisi olla tehnyt vielä eniten maaleja ja se mitä itse näin, niin joukkue nimenomaan oli pirun vakuuttava.

Sitten jos sarkasmitutka ei toimi, niin minun mielestäni Myrrän monottaminen juuri nyt oli täysin älyvapaa teko Koskelalta. Todennäköisesti juuri nyt se potentiaalinen mestaruus tältä kaudelta meni roskakoriin ja näin toisen joukkueen kannattajana, niin hyvä niin ja Ilveksen rämpiminen Pennasen kanssa aiheuttaa kyllä lievää hyvänolontunnetta.

Se mitä tulevaisuudessa muilla kausilla tapahtuu, niin se onkin sitten eri tarina. Itse menen kausi kerrallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oon ehdottomasti Virtasen jatkon kannalla nyt jo. Lukko pelaa sen verran hyvää jääkiekkoa tällä hetkellä ja pelasi viime kaudellakin, että miksi ei jatkettaisi näin?

Mielestäni etenkin niiden, jotka epäili Lukon materiaalia pitäisi nyt olla sitä mieltä, että Veltsun jatko on oikea päätös.

Lukko pystyy tekemään tulosta neljällä ketjulla ja kaikki toteuttaa peliä. Näytöt on annettu.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska Myrrän kanssa peli oli kuulemma sekaisin ja vajaata, jonka vain maalivahti pelasti, vaikka joukkue kuitenkin oli sarjataulukon kärjessä ja taisi olla tehnyt vielä eniten maaleja ja se mitä itse näin, niin joukkue nimenomaan oli pirun vakuuttava.

Sitten jos sarkasmitutka ei toimi, niin minun mielestäni Myrrän monottaminen juuri nyt oli täysin älyvapaa teko Koskelalta. Todennäköisesti juuri nyt se potentiaalinen mestaruus tältä kaudelta meni roskakoriin ja näin toisen joukkueen kannattajana, niin hyvä niin ja Ilveksen rämpinen Pennanen kanssa aiheuttaa kyllä lievää hyvänolontunnetta.

Se mitä tulevaisuudessa muilla kausilla tapahtuu, niin se onkin sitten eri tarina. Itse menen kausi kerrallaan.
Pidän tätä Ilveksen keissiä hyvin kaksipiippuisena juttuna. Periaatteessa olen kaikesta kanssasi samaa mieltä - Myrrän potkuille ei mielestäni ollut mitään perusteita (varsinkaan kun Pennasen ehtoihin ei käsittääkseni välitön valmentamisen aloitus kuulunut) ja Ilves olisi ollut Myrrän kanssa aivan validi mestariehdokas. Ja potkut hoidettiin muutenkin tavalla, joka mielestäni vaikeuttaa Pennasen työtä selkeästi. Ja olen myös melko vahingoniloinen tällä hetkellä Ilveksen rämpimisestä.

Silti näen hyvin mahdollisena ja oikeastaan jopa todennäköisenä, että Ilves tästä vielä nousee takaisin mestariehdokkaitten joukkoon Pennasen johdolla. Ei sen suuremmaksi kuin olisi Myrrän alaisuudessa ollut, mutta kuitenkin. Ja pidemmällä tähtäimellä pidän Pennasta Ilvekseltä oikeana valintana. Mutta tämän kauden osalta ottivat tarpeettoman riskin.

Ja jotta vähän sidottaisiin viestiä ketjun aiheeseenkin niin sanottakoon tähän loppuun, että kaikesta sanomastani huolimatta en Myrrää ottaisi Lukkoon Virtasen tilalle.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silti näen hyvin mahdollisena ja oikeastaan jopa todennäköisenä, että Ilves tästä vielä nousee takaisin mestariehdokkaitten joukkoon Pennasen johdolla. Ei sen suuremmaksi kuin olisi Myrrän alaisuudessa ollut, mutta kuitenkin. Ja pidemmällä tähtäimellä pidän Pennasta Ilvekseltä oikeana valintana. Mutta tämän kauden osalta ottivat tarpeettoman riskin.
Jatketaan tätä keskustelua, että olen samaa mieltä kyllä kanssa ja lyön vaikka pääni pantiksi, että Pennasen Ilves nousee tulevaisuudessa ihan ykköshepaksi, mutta itse en usko että nousee enää tällä kaudella ja siitähän sinäkin puhuitkin, pitkällä tähtäimellä. Se mitä minä uskon, että pilasivat tämän kauden ihan päättömällä ratkaisulla, liekö sitten perää, että Pennanen oli pakko saada heti ettei naapuri vie.

Ja jotta vähän sidottaisiin viestiä ketjun aiheeseenkin niin sanottakoon tähän loppuun, että kaikesta sanomastani huolimatta en Myrrää ottaisi Lukkoon Virtasen tilalle.
Ei ole pelkoa, jos huhut pitävät paikkaansa ja Virtaselle tosiaan kahden vuoden jatkot on kirjoitettu, kuten eilen vähän pikkulinnuilta kuulin. Toki ne pikkulinnut voivat väärässäkin olla, eikä siinäkään mitään uutta olisi.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni etenkin niiden, jotka epäili Lukon materiaalia pitäisi nyt olla sitä mieltä, että Veltsun jatko on oikea päätös.

Minusta tuo huoli pelaajamateriaalista oli aiheellista, kun huomattiin muiden isojen seurojen nostavan pelaajabudjettia. Lukon hallitushan reagoi tuohon laittamalla 500 k euroa lisää pelaajabudjettiin, jolla Killerin sanoin mahdollistettiin mm Taren ja Karjalaisen hankinnat. Ennen budjetin nostoa näytti siltä, että top 4 karkaa. Lukko on samalla viivalla Kärppien, Tapparan ja Ilveksen kanssa. TPS siinä liki samassa kastissa.

Nyt Killerillä on vielä jemmassa rahat yhteen kovaan pelaajaan, varmasti myös Tappara ja Kärpät tekevät vielä liikkeitä ennen siirtorajaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jatketaan tätä keskustelua, että olen samaa mieltä kyllä kanssa ja lyön vaikka pääni pantiksi, että Pennasen Ilves nousee tulevaisuudessa ihan ykköshepaksi, mutta itse en usko että nousee enää tällä kaudella ja siitähän sinäkin puhuitkin, pitkällä tähtäimellä. Se mitä minä uskon, että pilasivat tämän kauden ihan päättömällä ratkaisulla, liekö sitten perää, että Pennanen oli pakko saada heti ettei naapuri vie.
Niin, siis tarkoitin kyllä uskovani, että vielä tälläkin kaudella peli kehittyy sinne sanotaan top5-joukkueiden joukkoon. Kovasti toki toivon olevani väärässä.

Ei ole pelkoa, jos huhut pitävät paikkaansa ja Virtaselle tosiaan kahden vuoden jatkot on kirjoitettu, kuten eilen vähän pikkulinnuilta kuulin. Toki ne pikkulinnut voivat väärässäkin olla, eikä siinäkään mitään uutta olisi.
Tämä kelpaisi, toivottavasti pikkulinnut eivät viserrä nuotin vierestä. Ihan varma en siitä tosin ole tekisinkö itse kahden vuoden sopparia vai riittäisikö vuosi, mutta in Keisari I trust.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta tuo huoli pelaajamateriaalista oli aiheellista, kun huomattiin muiden isojen seurojen nostavan pelaajabudjettia. Lukon hallitushan reagoi tuohon laittamalla 500 k euroa lisää pelaajabudjettiin, jolla Killerin sanoin mahdollistettiin mm Taren ja Karjalaisen hankinnat. Ennen budjetin nostoa näytti siltä, että top 4 karkaa. Nyt Lukko on samalla viivalla Kärppien, Tapparan ja Ilveksen kanssa. TPS siinä liki samassa kastissa.

Nyt Killerillä on vielä jemmassa rahat yhteen kovaan pelaajaan, varmasti myös Tappara ja Kärpät tekevät vielä liikkeitä ennen siirtorajan.

Tuota materiaalia epäiltiin vielä Kestnerin ja Karjalaisen tulonkin jälkeen. Sentteriasian takia on naureskeltu yhdelle Kallen sitaatille aika tasaisin väliajoin kauden alussa. Nyt on vähän hiljaisempaa ellei yhtä trollia lasketa.

Pointtini olikin se, että jos materiaalia kyseenalaistaa vieläkin ja kyseenalaisti kauden alussa, niin nyt pitäisi olla joku syy sille miksi Lukko pelaa hyvin. Näkisin silloin, että syyn on oltava valmennuksessa sekä pelitavassa.

Omasta mielestäni Lukolla on hyvä materiaali, hyvä pelitapa ja alan nyt jo kallistua siihen, että myös hyvä valmennus. Voin lainata kynää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös