Marko Virtanen Lukon päävalmentajana 2021–2023

  • 267 734
  • 1 999

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omasta mielestäni Lukolla on hyvä materiaali, hyvä pelitapa ja alan nyt jo kallistua siihen, että myös hyvä valmennus. Voin lainata kynää.

Ainakin omalla kohdalla suurin kysymysmerkki oli maalivahtipeli ennen kauden alkua. Muilta osin tilanne huojentui, kun Lukko ilmoitti laittavansa joukkueeseen 3 milliä kiinni ja mm kokeneet Kessu ja Karjalainen liittyivät joukkueeseen vuoden soppreilla. Silloin kannattaja tiesi, että mestaruutta haetaan tosissaan.

Veltsulla minimitavoite on välierät ja siitä eteenpäin kaikki plussaa. Runkosarjalle en itse laita niin isoa painoarvoa, top 6 riittää ja paras isku kevään tosipeleihin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs jos käykin niin että Virtaselle riittää kolme vuotta kalastajakylässä ja alkaa tähyilemään muualle?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitäs jos käykin niin että Virtaselle riittää kolme vuotta kalastajakylässä ja alkaa tähyilemään muualle?

Ei Liigassa paljoa työpaikkoja ole vapaana. Ulkomaille lähtöä saattaa ainakin vähän jarruttaa puutteellinen kielitaito. Uskon Veltsun jatkavan, jos Killeri sopimusta tarjoaa. Lukon päävalmentaja saa kuitenkin kilpailukykyisen palkan, kärkitason rosterin ja hyvän organisaation tuen.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ehkä tapa, jolla potkut annettiin oli virhe, mutta Pennasen kanssa Ilveksellä on mahdollisuus voittaa, Myrrän kanssa ei.
Nää ehdottomat totuudet on aika hupaisia.

Eli kun ennen kauden alkua vedonlyöntimarkkina ehdotteli Myrrän Ilveksen mestaruuden todennäköisyydeksi luokkaa 15% niin se olikin oikeasti 0?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs jos käykin niin että Virtaselle riittää kolme vuotta kalastajakylässä ja alkaa tähyilemään muualle?
Vapaat paikat Liigassa ensi kaudelle:
Tappara, Lukko, HPK, SaiPa. Voi toki olla kohta joku muukin. En mä sitten tiedä mihin Virtanen näistä muista vaihtoehdoista edes menisi? Tapparaan joo, mutta en mä usko että Veltsu heidän listoillaan on ainakaan vielä siinä kohtaa ollut, kun ilmoittivat Tapolan lähdöstä ja yrittivät Pennasta. Jos siellä paikka vieläkin on vapaana, niin on toki kiinnostus saattanut tämän Syksyn myötä herätä.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Tarkemmin tätä ajateltuna. Unohdetaan Pexi ja jos vielä Virtaselta ei jatkoa niin vuoden pahvi käteen.
Katsotaan keväällä jos taas poffeissa hyytyy. Nyt mies on antanut niin kovat näytöt että ei ole oikeastaan mietittävää tässä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuulemani mukaan Jouko Myrrä on laittamassa lähiaikoina allekirjoituksensa jonkun seuran sopimuspaperiin. Sitä ei tiedä, että onko kyseessä tämä vai tuleva kausi. Siellä ainakin Peltosen tilanne alkaa olemaan todella tukala HIFK:n peräsimessä.

Itse en osaa arvioida, minkä ratkaisun Sahlstedt tekee. Virtanen olisi tällä hetkellä looginen valinta, mutta mitä jos loppukausi menee päinvastaiseen suuntaan. Myrrään en usko, mutta Virta on ihan mahdollinen jos puhutaan Lukon tulevasta valmentajasta.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -

Tappara on ilmeisesti valintansa tehnyt. Raikas valinta, ei olla liikaa nähty ulkomaalaisia koutseja Liigassa.
No joo.... Huomasin jo 2-3 viikkoa sitten tämä hurrin olevan vapaana ensi kaudelle ja hieman hänten jokuueitaan seuranneena ensimmäinen ajatus, että toivottavasti ei Lukkoon. Ei ole näyttänyt joukkueidensa peli Lukon peliltä.

Edit: tai jos Tappara vaihtaa noin 50% pelaajistostaan niin voi heille sopia. Minä en tykkää RG:n pelistä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kautta on vasta pelattu pieni pätkä ja varmasti Lukollekin tulee vielä vaikeita vaiheita. Sellainen voi olla jo pian edessäkin kun otteluohjelma vaikeutuu ja pari tärkeää laituria on sivussa.

Se mikä tässä eniten lämmittää on, että selvää toisteisuutta on Lukon pelissä nähtävillä, samaa oli viime kaudella voittoputkessa.

Lukon pelinopeus on huippuluokkaa. Ja siihen vaaditaan hyvä valmennus.

En usko hetkeäkään mitään muuta kuin, että Virtasella jatketaan. Ja hyvä niin.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuulemani mukaan Jouko Myrrä on laittamassa lähiaikoina allekirjoituksensa jonkun seuran sopimuspaperiin. Sitä ei tiedä, että onko kyseessä tämä vai tuleva kausi. Siellä ainakin Peltosen tilanne alkaa olemaan todella tukala HIFK:n peräsimessä.

Itse en osaa arvioida, minkä ratkaisun Sahlstedt tekee. Virtanen olisi tällä hetkellä looginen valinta, mutta mitä jos loppukausi menee päinvastaiseen suuntaan. Myrrään en usko, mutta Virta on ihan mahdollinen jos puhutaan Lukon tulevasta valmentajasta.

Myrrä ois aika Tobias Salmelamainen hankinta. Mä en oikein oo vakuuttunut tuosta Salmelaisen touhusta tähän mennessä, vaikka varmasti parempaa kuin aiemmin.

Enkä tarkoita, että Myrrä olisi huono vaan, että ongelmia lähdetään ratkomaan helpoimmalla eli valmentajan potkuilla.

Mun mielestä IFK:n joukkueen rakentaminen ei ole juuri muuttunut Topiaksen astuessa puikkoihin.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eiköhän sieltä lähde Peltonen&Salmelainen samalla oven avauksella. Pian.

Samaa luulen tapahtuvan, jos joukkueen suoritukset eivät parane. Onhan tuo sarjasijoitus suurseura HIFK:lle häpeä ja en usko, että HIFK:n johdon luotto tuohon kaksikkoon kestää loputtomiin. Ei, vaikka Ville Peltonen on HIFK-ikoni.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Samaa luulen tapahtuvan, jos joukkueen suoritukset eivät parane. Onhan tuo sarjasijoitus suurseura HIFK:lle häpeä ja en usko, että HIFK:n johdon luotto tuohon kaksikkoon kestää loputtomiin. Ei, vaikka Ville Peltonen on HIFK-ikoni.
Puolituttu istuu HIFK:n hallituksessa. Kertoi, että omilla nuorilla menevät mahdollisimman paljon ja sitä kautta "rahaa pankkiin". Onhan siellä toki hankintoja muualta, mutta ostohousut taitavat pysyä kaapissa, paitsi heilläkin se sentterin metsästys. Joka tapauksessa valitusta linjasta oma tulkintani on, että ottivat tietoisen riskin, joka voi realisoitua. Enkä usko siten Peltosen potkuihin. Sorry off topic, asialla ei mitään tekemistä Veltsun kanssa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuohon ulkomaiseen valmentajaan, en kyllä pahakseni pistäisi jos Virtasen jälkeen (ottamatta tarkemmin kantaa että koska tämä olisi) tulisi vaikka Ruotsista koutsi. Toki suurin kysymysmerkki on että miten pelitapa toimii kun vastassa on liigan tuomarilinja ja träppi, mutta tietyllä tapaa voisi olla virkistävää. Kun onhan Virtasen pelityyli selvää jatkumoa Virran kiekolle, vaikka eroavaisuuksia tietysti on, mutta ei kauhean montaa valmentajaa vaikuta nykyisin siihen sopivan jatkoksi kun kotimaisia vaihtoehtoja miettii.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa luulen tapahtuvan, jos joukkueen suoritukset eivät parane. Onhan tuo sarjasijoitus suurseura HIFK:lle häpeä ja en usko, että HIFK:n johdon luotto tuohon kaksikkoon kestää loputtomiin. Ei, vaikka Ville Peltonen on HIFK-ikoni.
HIFK:n peliä katselin eilen niin onhan siellä yritystä, mutta jotenkin näyttää siltä että eväät alkaa olemaan syöty, jos kohta ei kentällä ala tulosta tulemaan. Viimeiseen neljään peliin yksi hyväksytysti tehty maali ja sarjataulukkoon myös yksi piste. Tehtyjä maaleja vain 1,53 per ottelu, mutta päästettyjäkin vain 2,13. Ei tuo paljosta ole siis ollut kiinni ja sellaisia "maalin" tappioita on jo 7 kpl (laskin tuohon mukaan Lukko-pelin jossa Lukko teki 2-0 tyhjiin).

Väärä ketju tämäkin on, mutta jotain samaa tuossa on kuin Lukonkin pelaamisessa viime kauden alussa. Maalin hinta omiin on halpa ja itse et tee mistään/vastustaja tekee sen yhden halvan enemmän. Pelaaminen itsessään kuitenkin on parempaa mitä tulos näyttää. Eli tämä ja ensi viikko varmaan näyttää meneekö HIFK:ssa valmennuts ja urheilujohtajan paikka uusiksi. Oma ehdotus on että sijaiskärsijä VP UJ:ksi ja Virta puikkoihin, jos siellä kerran junnuja halutaan ajaa sisään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en voi sille mitään, että aina kun ruvetaan puhumaan mahdollisuudesta ottaa Lukkoon ruotsalainen päävalmentaja, mulle tulee välittömästi mieleen kuminaama Lindfors.

Tiedän että ajat ovat niistä muuttuneet eikä Lindfors enää valmenna, mutta niin lähtemättömän vaikutuksen hän teki että se ei unohdu (varsinkaan se kun Lindfors ensimmäisessä haastattelussa sanoi että "yritän saada Lukon pelaamaan sellaista jääkiekkoa että eivät raumalaiset katsojat sitä varmasti ymmärrä") ja automaattisesti on mulle synonyymi ruotsalaisesta valmentajasta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mä en voi sille mitään, että aina kun ruvetaan puhumaan mahdollisuudesta ottaa Lukkoon ruotsalainen päävalmentaja, mulle tulee välittömästi mieleen kuminaama Lindfors.

Tiedän että ajat ovat niistä muuttuneet eikä Lindfors enää valmenna, mutta niin lähtemättömän vaikutuksen hän teki että se ei unohdu (varsinkaan se kun Lindfors ensimmäisessä haastattelussa sanoi että "yritän saada Lukon pelaamaan sellaista jääkiekkoa että eivät raumalaiset katsojat sitä varmasti ymmärrä") ja automaattisesti on mulle synonyymi ruotsalaisesta valmentajasta.
Välillä kun on palstaa lueskellut, niin Virtanen on ainakin osittain onnistunut samassa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tiedän että ajat ovat niistä muuttuneet eikä Lindfors enää valmenna, mutta niin lähtemättömän vaikutuksen hän teki että se ei unohdu (varsinkaan se kun Lindfors ensimmäisessä haastattelussa sanoi että "yritän saada Lukon pelaamaan sellaista jääkiekkoa että eivät raumalaiset katsojat sitä varmasti ymmärrä") ja automaattisesti on mulle synonyymi ruotsalaisesta valmentajasta.
Eivät ymmärtäneet kyllä pelaajatkaan.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Freddy puhui silti suomea hienolla murteella ja käytti harjoituksissa mikrofonia, jotta sai äänensä kuuluviin.
Meän-kieltä se oli ja joukkueesta tuiolloin taisi lähinnä Bosmanin takia olla melkein 30% pelaajista muita kuin suomalaisia kun kausi alkoi (5 Ruotsalaista ja 3 kanukkia). Eli eivät ymmärtäneet suomalaiset, eivätkä muutkaan mitä se puhui ;) Sen muistan että Freddyn murteella pelari tarkoitti pelaajaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Meän-kieltä se oli ja joukkueesta tuiolloin taisi lähinnä Bosmanin takia olla melkein 30% pelaajista muita kuin suomalaisia kun kausi alkoi (5 Ruotsalaista ja 3 kanukkia). Eli eivät ymmärtäneet suomalaiset, eivätkä muutkaan mitä se puhui ;) Sen muistan että Freddyn murteella pelari tarkoitti pelaajaa.
Ja hyvä pelari olikin sitten rohkikova.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös