Marko Virtanen Lukon päävalmentajana 2021–2023

  • 268 470
  • 1 999

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikö Kotkaniemellä pitänyt olla jonkinlainen urapolku U20 -> Liigajoukkue?
Joo, olihan sillä.
Tuolloin toki nousu Liiga-valmennusryhmään tapahtui suoraan U18 joukkueen valmennuksesta Porissa.

E: Ja eiköhän Kotkaniemi ota jääkiekon tällä hetkellä kausi ja päivä kerrallaan. Töitä ainakin luulisi riittävän jos ei Raumalla niin jossain muualla.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voihan se olla hyvinkin mahdollista, että valmennus on ensi kaudella muodossa Myrrä-Kotkaniemi-Hämäläinen.

Sen minä kelpuuttaisin kyllä välittömästi.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voihan se olla hyvinkin mahdollista, että valmennus on ensi kaudella muodossa Myrrä-Kotkaniemi-Hämäläinen.

Sen minä kelpuuttaisin kyllä välittömästi.

Voi olla, että olen väärässä, mutta jäänyt sellainen kuva ettet kelpuuta nykyistä valmentajaporukkaa Virtasen johdolla. Niin ihmettelen miksi Myrrän johdolla Kotkaniemellä höystettynä kelpaa? Mitä sellaista Myrrä on tähän mennessä saavuttanut valmentajana, mitä Marko ei?

Itselleni käy tuo mainitsemasi visio, mutta en silti halua sulkea Markoa pois kuvioista vielä tässä vaiheessa. Kysynkin vain siksi, että aukeaisi vähän tuo ajatusmaailma.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi olla, että olen väärässä, mutta jäänyt sellainen kuva ettet kelpuuta nykyistä valmentajaporukkaa Virtasen johdolla.
Kyllä, väärässä olet.

Minä en niinkään välitä Virtasesta Lukon päävalmentajana, mutta se ei tarkoita etteikö muu valmennusporukka voisi jatkaa.

Eepi tuo luonnollista jatkuvuutta ja Kotkaniemen paikka ylhäällä taasen olisi luontainen steppi portaikossa. Kauvosaaren uskon lähtevän/lähetettävän hakemaan päävalmentajakokemusta joko U-20 remmistä taikka sitten Mestiksestä ja lieneekö siinä sitten yksi potentiaalinen oma valmentaja, jota tahdotaan valmistaa jollakin aikavälillä päävalmentajaksi ylös.
Mitä sellaista Myrrä on tähän mennessä saavuttanut valmentajana, mitä Marko ei?
Olkoon vaikka kolmen viime kauden tilastot sitten tukemassa sitä faktaa, miksi liputan Myrrän puolesta enemmän, kuin Virtasen jatkamista.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos Virtasen tuloksia reilun parin vuoden Lukko -rupeaman ajalta mietitään, niin U20 mestaruus ja tappio puolivälierissä tulevalle mestarille ei paperilla näytä huonolle. Itse peli on mun silmään näyttänyt vaan niin paskalta ja sekavalta, että aika vähän olen jaksanut katsoa pelejä. Jotenkin yksoikoista, ideaköyhää ja puuduttavaa. Pitäis varmaan aktivoitua taas katsomaan pelejä, josko hommaan ois tullut järkeä, mutta toisaalta täältä lukemalla ei mitään rohkaisua siihen suuntaan ole.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Virtasen tuloksia reilun parin vuoden Lukko -rupeaman ajalta mietitään, niin U20 mestaruus ja tappio puolivälierissä tulevalle mestarille ei paperilla näytä huonolle. Itse peli on mun silmään näyttänyt vaan niin paskalta ja sekavalta, että aika vähän olen jaksanut katsoa pelejä. Jotenkin yksoikoista, ideaköyhää ja puuduttavaa. Pitäis varmaan aktivoitua taas katsomaan pelejä, josko hommaan ois tullut järkeä, mutta toisaalta täältä lukemalla ei mitään rohkaisua siihen suuntaan ole.

Vaikka olisi pelitavasta ja sen toteutuksesta mitä mieltä vaan, niin mielestäni Lukolla on sellaisia yksilöitä joukkueessa, että todellakin katson pelit. Ei Lukolla aina ole näin hyviä joukkueita. Markon kohdalla se myös tarkoittaa sitä, että tulosta on tultava. En ole tällä hetkellä epäileväinen sen suhteen. Pieniä viilauksia vaille Lukko alkaa tekemään maaleja hyvään tahtiin.
 
Suosikkijoukkue
Lugu
Itse en kyllä Myrrän palkkauksesta innostuisi palstaveljien tavoin. En niinkään meriittien yms. takia, hyvät näytöt Joukolla Ilveksestä on.
Lähinnä vetovoiman puute ja sen suhde Raumaan. Ilvekseen on viimeaikoina ollut hyvä veto pelaajien osalta, enkä usko sen johtuvan Myrrästä. Mitään edelleenkään häneltä ottamatta pois. Raumalle tarvitaan mielestäni silti valmentaja, joka vetää puoleensa tietyn tyyppisiä pelaajia. Myöskään Virtanen ei ole tälläinen. Toki tästä huvista joutuu aina maksamaan ja vetovoimaa voi olla myös tyyppiä Dufva.

Lisäksi sivuhuomio Ipan kokoonapanosta ja palstalta; kokoonpanoja Myrrä tykkää vaihdella pelistä toiseen ja herättänyt paljon närää kusiviiksien kannattajissa. Itsellä ei psyyke toimivien ketjujen myllerrystä ole ikinä kestänyt.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Myrrän tulokset päävalmentajana eivät ole juurikaan paremmat mitä Virtasenkaan. Minään pelitavallisena nerona Myrrää ei kyllä voi pitää. Peluuttavat itseasiassa Virtasen kanssa aika samantyylistä jääkiekkoa. Suoraviivaista kiekonhallintapeliä, joka näyttää paikka paikoin aivan sekamelskalta. Pelitavallisesti Myrrä on varmasti valmentaja, jonka Kallekin voisi Raumalle palkata, joten siinä mielessä huhu kuulostaa ihan uskottavalta.

Ehkä suurin näkyvä ero Virtasen ja Myrrän välillä on se, että ainakin julkisuuteen päin Myrrä on Veltsuun verrattuna ns. ”kivakoutsi”. Tältä osalta ainakin vetovoima Lukkoon kasvaisi nykyiseen valmentajaan verrattuna. Sitten taas vaatimustaso on iso kysymysmerkki.

Mitä nyt olen Ilvestä seurannut niin Myrrä näyttää pyörittävän aika laajaa rosteria ja rotaatiota. Ketjukoostumukset vaihtuu pelistä ja erästä toiseen. Tällaista en kyllä välttämättä Lukkoon toivoisi. Kallekin on enemmän joukkueenrakentamisessa panostanut kärjen laatuun kuin pelaajien määrään.

Itse toivoisin enemmän sellaista päävalmentajaa, joka kaivaa sen eron absoluuttiseen kärkeen kiinni enemmän pelitavan kuin tsemppilätkän kautta. Tällaisia ei vain ole hirveästi saatavilla.

Selvennetään vielä sen verran, että en missään nimessä pitäisi Myrrää minään katastrofivalintana. Varmaan realistisista nimistä yksi parhaimmista, mutta en kyllä näe merkittävää upgradea Markoon verrattuna.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisäksi sivuhuomio Ipan kokoonapanosta ja palstalta; kokoonpanoja Myrrä tykkää vaihdella pelistä toiseen ja herättänyt paljon närää kusiviiksien kannattajissa. Itsellä ei psyyke toimivien ketjujen myllerrystä ole ikinä kestänyt.
Itse en paljoa muuta Myrrästä tiedä kuin tilastolliset faktat, mutta Ilveksellä on sen verran laaja rosteri, että kyllä siellä kierrätystä pitääkin tapahtua varsinkin alkukaudella. Sitä ei myöskään kaikki tiedä, että mitä treeneissä tapahtuu, onko jollain jotain pikkuvammaa jnejne. jonka takia annetaan huilia. Lisäksi jokaisella valmentajalla on koirankoppinsa ja suosikki-pelaajansa, vaikka ammattiurheilussa tuo turha suosiminen ei yleensä joukkueen suoritusta paranna. Tästä esimerkkinä esim. Dufvan härski konkarien palvonta omien junnujen kustannuksella. Virtasen kanssa näin ei onneksi ole ollut, vaan junnut pääsevät kokoonpanoon jos miehet meinaa loppua kesken.

Myrrästä nyt sen verran vielä, että näyttää ainakin olevan hyvä runkosarjavalmentaja. Kevään 2020 pudotuspelit jäivät pelaamatta, keväällä 2021 Ilves ei ollut mestarikandidaatti ja viime kevät jätti kyllä osaltaan jonkunverran kysymyksiä ilmaan. Nuoria pelaajia Myrrän aikana Ilves on onnistunut kyllä hankkimaan Suomesta ja ulkomailta, mutta saattaa siinä olla kaupungilla, uudella areenalla ja rahallakin osuutensa. Nuorten lisäksi Ilves on kuitenkin saanut paluumuuttajia ja muutamia kovempia nimiä myös, mutta näissäkin taitaa olla takana se että Tapparalla ei ollut näitä (Kontiola, Haapala) kiinnostusta -ja/tai mahdollisuutta ottaa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huhua on että myös Marko Ojanen tulisi Myrrän mukana Lukkoon mutta korostan että vasta huhu.
Myrrä ja Ojanen ovat pohjimmiltaan niin Tapparan miehiä, että eiköhän ne vaihda siihen leiriin.
 

X-Stiff

Jäsen
Toivoa sopii ettei Maso Lehtosta Raumalle palkata. Muutaman kauden sitä kuritonta sekoilua seuranneena en usko että Rauma on hänelle oikea paikka. Mestiksessä eri leikit ja hänellä ollut käsissään Mestis tasolle kovia rostereita aina.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivoa sopii ettei Maso Lehtosta Raumalle palkata. Muutaman kauden sitä kuritonta sekoilua seuranneena en usko että Rauma on hänelle oikea paikka. Mestiksessä eri leikit ja hänellä ollut käsissään Mestis tasolle kovia rostereita aina.

Tätä koittanut itsekin sanoa, mutta joillekin Maso on jumala.

Mä en usko, että Myrrä on seuraavalla kaudella Lukon päävalmentaja. Veltsun käsissä Lukko pelaa ihan hyvin tälläkin hetkellä jo ja hyvin Lukkomaista hokia. Parannettavaa on, mutta suurimmalta osalta systeemi on kunnossa. Jotenkin vaikea nähdä, että Virtanen laitettaisiin ulos, mutta en tietysti tiedä kaikkea taustalta.

Voisiko olla todella niin, että Kalle olisi suostutellut taas yhden pääkäskijän totuttautumaan Lukkolaisuuteen, mutta apuvalmentajan roolissa tällä kertaa? Ja sillä oletuksella, että 23-24 on Veltsun viimeinen ja sitten Myrrä astuisi peräsimeen, Ojanen ja Kotkaniemi apuna?

Jossittelu on joskus ihan jees. Aika näyttää.
 

Kyljys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kymmenesosa kaudesta takana, joten on korkea aika tehdä aivan liian aikaisia tilastollisia johtopäätöksiä pelillisten asioiden etenemisestä. Tämän innoittamana heitin kuvaajaan Lukon laukausten ja päästettyjen laukausten erotuksen viimeisen kuuden kauden ajalta, eli Virran ensimmäisestä lähtien. Nämä laukaukset siis tasakentällisin viidellä viittä vastaan per peli.

Tätä voi tulkita miten lystää, mutta eteenpäin on ainakin menty?
 

Liitteet

  • 5v5_laukaukset_erotus_peli.png
    5v5_laukaukset_erotus_peli.png
    19,5 KB · kertaa luettu: 96

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kymmenesosa kaudesta takana, joten on korkea aika tehdä aivan liian aikaisia tilastollisia johtopäätöksiä pelillisten asioiden etenemisestä. Tämän innoittamana heitin kuvaajaan Lukon laukausten ja päästettyjen laukausten erotuksen viimeisen kuuden kauden ajalta, eli Virran ensimmäisestä lähtien. Nämä laukaukset siis tasakentällisin viidellä viittä vastaan per peli.

Tätä voi tulkita miten lystää, mutta eteenpäin on ainakin menty?
Kertoo just sen että Virtasen Lukko laukoo enemmän kuin Virran Lukko. Nyt siellä ei sentään ole sellaista kaveria joka laukoo miinuskulmistakin sen 3-4 kertaa pelissä plekseihin, kuten viime kaudella, mutta kai tuossa aika selvä ero on Virran aikaan, jossa mentiin eka kausi hieman miinuksella ja sen jälkeen jokunen laukaus plussalla keskimäärin kolme kautta.
 

Zombo

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues, Lukko, Arsenal, Middlesbrough.
Jäähyilyt pois ja homma on sitä kautta hyvällä mallilla. Eli pelikuria, pelikuria.

Myrrä kelpaa, mutta kelpaa myös Veltsun jatko. Jatkuvuus on nykyään kuitenkin se Lukon juttu. Tällä kaudellahan Lukon peli on jäähyjä lukuun ottamatta ollut aivan eri luokkaa mitä vuosi sitten. Pohja on kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös