Major Julli kirjoitti:
Kivenmäki tekee sopparin sinne mistä lapsille tulee leipää pöytään, mieluiten varmaankin Ässiin, mutta en pidä miestä minään juudaksena jos joku iskee tiskiin 200.000€ ota tai jätä -tarjouksena.
Niinpä, jotenkin tuntuu että täällä on taas vallalla se ajatusmaailma, että Hirsimäki on vain kitupiikku kun ei suostu tekemään sopimusta hinnalla millä hyvänsä nyt heti. Vaihtoehtona ei ole edes mikään muu tilanne.
Itse olen enemmänkin taipuvainen uskomaan, että Kivenmäki jossain määrin katselee tilannetta nyt ja itse ei ole valmis tekemään sopimusta Ässiin vielä (Ässät aivan varmasti on) ja nyt enemmänkin seuraa millaisia tarjouksia muualta tulee sekä miettii varmaan samalla mm. miltä lähteminen esim. ulkomaille tuntuisi. Varsinaista Juudasta sanan missään merkityksessä Kivenmäestä ei saada vaikka Raumalle siirtyisi, toisaalta jatkamalla esim. seuraavat kolme vuotta Porissa viime vuosien tehoilla naulaisi itsensä yhdeksi Porilaiskiekkoilun nykyaikakauden suurista nimistä.
Faktahan sinänsä on, että Ässillä on tilanteessa kiire tai suurempi halu pitää Kivenmäki riveissään jatkossakin ja saada vastaus pian, Kivenmäellä ei ole mitään kiirettä, hinta nousee nykymenolla päivittäin ja ottajia riittää jatkossakin. Jos Ässät huutokauppaan lähtee, jossa vastauksen haluaa Kivenmäeltä heti, joutuu varmaan jotain tuollaisia 200 k € summaa huutamaan, sitten voidaan miettiä mikä on se kipuraja Ässillä Kivenmäelle maksaa.