Toivoisin tietynlaista rehellisyyttä näissä "hauissa" vaikka toki ymmärrän että viestisi perimmäinen tarkoitus lienikin "suolaaminen".
Ei, vaan mua ihan oikeasti kiinnostaa miten ja miksi pelaajien edesottamukset kentällä voi nähdä niin erilailla. Ja ihmettelin
(ja ihmettelen edelleen), miksei voi vaan suoraa myöntää jos jonkun pelaajan naama/luonne/menneisyys/mikävaan ei miellytä, tai toisaalta jos on mancrush päällä johonkin toiseen pelaajaan. Kyllä mä ainakin sen ymmärrän, eikä siihen silloin tarvitse kaivella mitään tilastoja mielipiteensä tueksi.
Konteksti tuossa Aaltos-keskustelussa oli siis se, että Aaltonen näytti monen mielestä laiskalta ja toki toisinaan olikin sitä. Se, että käytin samaa verbiä "näyttää" molempien pelaajien kohdalla, oli minulta virhe, ja arvasin että joku siihen tarttuu.
Ööö, miten tämä nyt eroaa tästä Anttilan tapauksesta? Se näyttää kamalalta, mutta tulosta syntyy
(silloin tällöin). Aaltosen peli näytti laiskalta, mutta tulosta syntyi
(silloin tällöin). Molemmat asiat voi todeta niistä ihan samoista tilastoista. Eihän tuossa JMA-keskustelussakaan puhuttu muusta kuin tehoista, tai niiden puutteesta? Näin ainakin muistelisin.
Se, missä yhteydessä puhuin siitä, miltä Anttilan peli näyttää, oli aivan toinen. Mainitsin otteluseurantaketjussa, että onnistuneetkin ratkaisut näyttävät siltä, että tuuri on miehen puolella.
Okei, yritän itse pysyä mahdollisimman kaukana otteluseurantaketjuista. Nuo lainaukset on kuitenkin kaikki poimittu tästä ketjusta. Mutta voi olla että olen ymmärtänyt jotain väärin.
Viestin pointti oli joka tapauksessa siinä, että pääasiassa Anttila on kentällä aivan eksyksissä ja silloin tällöin onnistuu jossain.
Oli, nyt on parantanut joka osa-alueella hurjasti yhdessä joukkueen kanssa eikä loista enää silmiin kentän ylivoimaisesti paskimpana pelaajana kuten teki alkukaudesta.
Ja edelleen, tästäkin tulee vahvasti JMA mieleen. "Aaltonen oli kentällä aivan eksyksissä ja silloin tällöin onnistui jossain." -Kuvaa mielestäni todella osuvasti Aaltosen aikaa Jokereissa poislukien 1. kauden alku. Mutta silti vain toinen on läpeensä paska ja toinen olisi joukkueen paras pelaaja.
Arvioida? Okei, Anttila on tehnyt tietyt pisteet, oliko muuta arviointia luvassa? Mielestäni annoin Aaltosesta aika paljon enemmän dataa kuin vain tehdyt pisteet. Ja huom! sanoin, ettei Aaltoselle voi antaa (ainakaan toisesta kaudestaan) kiitettävää arvosanaa, vaikka kuinka loukkaantumisiin se pääasiassa kaatuikin.
Pitääkö Anttilan pisteitä tarkastella suhteessa peliajan kehitykseen? Vai millaista dataa olet vailla? Oma arviointini Anttilan otteista perustuu puhtaasti omilla silmillä näkemääni. Ei edes siihen pistepörssiin. Anttila oli aivan täysi turhake vielä silloinkin kun teki sen tasoitusmaalin viimeisellä minuutilla. Sen jälkeen peli on kuitenkin parantunut huomattavasti kentän jokaisella osa-alueella. Ja kyllä, sen näkee ihan paljaalla silmällä ilman tilastodataa. Aivan kuten näkee esimerkiksi Jaakolankin heikkouden.
Mulla on tämänkin viestikentän alla Veikkauksen mainos jossa Anttila irvistää suoraan sanottuna heinälatomainen ilme naamalla. Se pisti vituttamaan. Muuta sisältöä tuolla heitolla ei ollut, sori jos se harhautti. Tsägä taas koski sitä voittomaalia, joskin sen nyt tiesi jokainen joka edes vähän ajatteli mitä luki. Aivan turha lillukanvarsi ja olkiukko, eikä lisännyt vastaväitteidenne uskottavuutta lainkaan.
"Tsägää" tarvitaan jääkiekossa aika usein maalintekoon. Myös muutkin kuin Anttila, mutta eihän ne mieleen jää jos ei ole mitään valmiiksi negatiivisia ennakkoluuloja pelaajaa kohtaan. Tämän olen todennut ihan omakohtaisista kokemuksista. Esimerkiksi viime kaudella aina kun Jokerit päästi maalin, alkoi silmä etsimään välittömästi kentältä Lajusta ja jos kaveri siellä sattui olemaan
(kuten usein olikin), oli päällimmäinen fiilis "taas Lajunen", vaikka todellisuudessa Lajusella ei olisi ollut osaa eikä arpaa maalin syntymiseen.
Tällä oli siis tarkoitus sanoa että ei siinä Anttilan tsägässä ole mitään erikoista ellei
juuri sitä halua nähdä, mutta en tiedä onnistuinko.