Marko Anttila – Lempäälän lempeä jättiläinen

  • 37 837
  • 77

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä alkaa olee Anttilan työmoraali aika surkeeta tällä hetkellä.. ei putki kulje tai sitten ei huvita. Eli voisko olla siirtohuhut vähän sekoittanut mieltä?! Ja jep, ei todellakaan ole ainoa ukko tuolla joka näyttää haluttomalta.

Yhtä pihalla oli Wilssiekin. Vahalahden pelaaminen mun piti katsoa SM-Liigan sivuilta, ei näkynyt ollenkaan kentällä. Koskiranta ei saanut juuri mitään aikaiseksi..

Eli kaikki ne joiden pitäisi peliä johtaa on jossain muualla. Junnut pelasi parisen vaihtoa ja saivat aikaan komian maalin ja hienon painostuksen. Käytännössä koko 1 ja 2 ketju aivan yössä.

Anttila-Koskiranta-Vahalahti-Wilsie-Laakso-Tuomainen (siis meidän 1 ja 2 ketju) sai 1. erässä kolme laukausta aikaiseksi. Jepjep.
 

Jankiaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kovaa tylytystä Urheilulehden laatutoimittaja Esko Seppäseltä Marko Anttilasta SM-liigan siirtorajan umpeutumista koskevassa jutussa: U-studio: Siirtojen takarajan rauha - - YouTube
(linkki vie uutiseen youtubeen)

Mm. kommenteista "hyvin keskinkertainen", "korkeintaan kolmos-nelosketjun jätkä ei koskaan parempi", "kertoo tarjolla olevista pelaajista, kun joudutaan keskustelemaan jostain Marko Anttilasta" saattaa joku olla eri mieltä.

Mielestäni Anttila on lunastanut hyvin paikan kakkosen laidalta ja on ainakin itselleni ollut positiivinen ilmestys TPS:n kokoonpanossa. Uutta sopparia käteen ja jatkoon!
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kovaa tylytystä Urheilulehden laatutoimittaja Esko Seppäseltä Marko Anttilasta SM-liigan siirtorajan umpeutumista koskevassa jutussa: U-studio: Siirtojen takarajan rauha - - YouTube
(linkki vie uutiseen youtubeen)

Mm. kommenteista "hyvin keskinkertainen", "korkeintaan kolmos-nelosketjun jätkä ei koskaan parempi", "kertoo tarjolla olevista pelaajista, kun joudutaan keskustelemaan jostain Marko Anttilasta" saattaa joku olla eri mieltä.

Mielestäni Anttila on lunastanut hyvin paikan kakkosen laidalta ja on ainakin itselleni ollut positiivinen ilmestys TPS:n kokoonpanossa. Uutta sopparia käteen ja jatkoon!

Taattua Seppästä. Pakko provoilla ja esittää särmikästä "lätkäjätkää". Artikkeleissaan osuu välillä maaliinkin mutta vastapainoksi tulee tämänkaltaisia rimanalituksia kun koko ajan täytyy sykkiä ilman että kauheasti ehtii miettiä onko mitään annettavaa.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kovaa tylytystä Urheilulehden laatutoimittaja Esko Seppäseltä Marko Anttilasta SM-liigan siirtorajan umpeutumista koskevassa jutussa
Jotenkin ihmeellinen oli tuo juttu muutenkin. Siis ajatus siitä, että nykyään joukkueet rakennetaan jotenkin pitkäjänteisesti ja siksi ei olisi enää siirtorajalla samanlaista kuhinaa kuin joskus aiemmin. En tiedä tuliko takavuosina sitten itse seurattua paljonkin heikommin SM-liigaa, mutta ainakin Tepsissä on mielestäni ollut vuosien saatossa trendi aivan päinvastainen: ennen vanhaan ei mitään siirtorajaa edes noteeranut ja nykyään tuntuu joka vuosi olevan jotain liikennettä. Tosin olihan tuossa jutussa aika räikeä asiavirhekin, kun ei kuulemma sitten Vladimir Machuldan kevään 2002 Jokeri-siirron jälkeen olisi mestaruuden ratkaissutta pelaajaa hankittu enää siirtorajalla. Jotenkin siis tyypiltä joko unohtunut tai jäänyt kokonaan huomaamatta kevät 2010 ja Lee Sweattin ilmestyminen TPS:ään.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Jotenkin ihmeellinen oli tuo juttu muutenkin. Siis ajatus siitä, että nykyään joukkueet rakennetaan jotenkin pitkäjänteisesti ja siksi ei olisi enää siirtorajalla samanlaista kuhinaa kuin joskus aiemmin. En tiedä tuliko takavuosina sitten itse seurattua paljonkin heikommin SM-liigaa, mutta ainakin Tepsissä on mielestäni ollut vuosien saatossa trendi aivan päinvastainen: ennen vanhaan ei mitään siirtorajaa edes noteeranut ja nykyään tuntuu joka vuosi olevan jotain liikennettä. Tosin olihan tuossa jutussa aika räikeä asiavirhekin, kun ei kuulemma sitten Vladimir Machuldan kevään 2002 Jokeri-siirron jälkeen olisi mestaruuden ratkaissutta pelaajaa hankittu enää siirtorajalla. Jotenkin siis tyypiltä joko unohtunut tai jäänyt kokonaan huomaamatta kevät 2010 ja Lee Sweattin ilmestyminen TPS:ään.

Menee vähän offtopikiksi, mutta kannattaa muistaa, että ei ne tuolla urheilulehdessä paljoa kehä 3:n ulkopuolelle vilkuile.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Siis ajatus siitä, että nykyään joukkueet rakennetaan jotenkin pitkäjänteisesti ja siksi ei olisi enää siirtorajalla samanlaista kuhinaa kuin joskus aiemmin. En tiedä tuliko takavuosina sitten itse seurattua paljonkin heikommin SM-liigaa, mutta ainakin Tepsissä on mielestäni ollut vuosien saatossa trendi aivan päinvastainen: ennen vanhaan ei mitään siirtorajaa edes noteeranut ja nykyään tuntuu joka vuosi olevan jotain liikennettä.
Tuota TPS:n siirtoraja-aktiivisuutta ainakin 2000-luvulla voi tutkia ketjussa Kesken kauden tulleet vahvistukset ja "vahvistukset".

Useimmissa tapauksissa olen merkinnyt pelaajan jälkeen päivän, jolloin sopimus on julkistettu. Muutamissa tapauksissa (esim. Tero Konttinen, Aki Uusikartano, Marcus Paulsson, Joni Yli-Torkko) olen laittanut päivän, jolloin he ovat pelanneet ensimmäisen SM-liigaottelunsa TPS-paidassa. Tällöin näyttää siltä, että esim. AUK (19.02.2008) olisi tullut TPS:n vasta siirtorajan (31.01.2008) jälkeen. Pahoitteluni tästä epäloogisuudesta, mutta onhan ketjukin perustettu jo 3,5 vuotta sitten.

Jatketaan tarvittaessa tätä yleistä spekulointia vaikkapa tuossa ketjussa - Marko Anttilaahan tämä siirtoraja ei enää koske.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mitäs tämä mies tekee tulevalla kaudella? Yllättävän hiljaista ollut huhut Anttilasta mihinkään suuntaa.. Jossain vaiheessa kuului huhua että Jokereihin olis menossa mutta ei siitä ainakaan narrien ketjussa mainita mitään.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitäs tämä mies tekee tulevalla kaudella? Yllättävän hiljaista ollut huhut Anttilasta mihinkään suuntaa..

Kyliltä on kuulunut sellaista, ettei Anttila ole ainakaan jatkamassa Tepsissä. Markkina-arvo on kohonnut tämän kauden jälkeen sellaisiin summiin, ettei Tepsi lähde siihen skabaan mukaan.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyliltä on kuulunut sellaista, ettei Anttila ole ainakaan jatkamassa Tepsissä. Markkina-arvo on kohonnut tämän kauden jälkeen sellaisiin summiin, ettei Tepsi lähde siihen skabaan mukaan.

Näin itsekin olen sen ymmärtänyt.. yllättävän hiljaista vaan huhujen suhteen! Sinänsä "ongelmallinen" pelaaja kun halutaan ottaa paras irti, ei ole ykkösketjun pelaaja mutta hinta taitaa olla jo sitä.
Erittäin suurella ilolla ottaisin kuitenkin jatkon vastaan. Viihdyttävin ja kannattajaystävällisin pelaaja pitkään aikaan meillä. Tuskin jää joten onnea jatkoon jokatapauksessa, hieno mies!!
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Joku kirjoitteli Ilvekseen menosta, mutta paljon saa siellä budjetti nousta jos ne kaikki Lindgreniä myöden pitää paikkansa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Maajoukkuemarko muuten vetää paraikaa Venäjää vastaan niin hyvin että on mukana myös Kisoissa. Eli pieninkin mahdollisuus meillä jatkamisesta varmaankin on mennyt. Jos kerättäis kolehti, mä voisin ainakin lahjoittaa mun syyskuun opintotuen Markon palkkaamiseen?
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maajoukkuemarko muuten vetää paraikaa Venäjää vastaan niin hyvin että on mukana myös Kisoissa. Eli pieninkin mahdollisuus meillä jatkamisesta varmaankin on mennyt. Jos kerättäis kolehti, mä voisin ainakin lahjoittaa mun syyskuun opintotuen Markon palkkaamiseen?

Aamun turun sanomissa Anttila sanoi että "Muutama vaihtoehto ulkomaille on tarjolla ja uskoisin jonkun niistä toteutuvan. En usko, että jatkan SM-liigassa."

Jutun kirjoittaja ei elättänyt minkäälaisia toiveita että Marko TPS paitaa enää pukisi.

Edit: Toistaiseksi siis ei ole minkäänlaista sopimusta, eli pieni toivon kipinä vielä on teoriassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Aamun turun sanomissa Anttila sanoi että "Muutama vaihtoehto ulkomaille on tarjolla ja uskoisin jonkun niistä toteutuvan. En usko, että jatkan SM-liigassa."

Jutun kirjoittaja ei elättänyt minkäälaisia toiveita että Marko TPS paitaa enää pukisi.

Noh, syyskuussa ainakin on varaa maksaa vuokra sitten. Ja tietty ne ulkomaansopparit on vielä mallia Suikkanen, eli ei voi palata takasin vanhaan seuraan jos ei natsaa.
 
En ole oikeastaan kuin maajoukkueessa nähnyt Anttilan pelaavan, ja yleensä maajoukkueessa Anttilalla tuntuu kulkevan. Olisiko Anttilalla mitään mahdollisuuksia pelata NHL:ssä? Mitä muut (hieman enemmän Anttilan otteita nähneet) sanovat?
 

Vaeltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ville Vahalahti
Anttilan perisyntinä on mielestäni se, että aina kun hyökkäyspäässä menetetään kiekko (yleensä hänen mokansa jälkeen) kurvaa hän vaihtoon, eikä vauhdilla puolustamaan.

Jääkiekossahan vaihtoon ei koskaan saisi tulla, kun vastustaja hyökkää.

Mutta kovin häntä hypetetään. Itse en sitä nää.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iso-Marko lähtee valloittamaan Venäjää

Onhan se hienoa, että Lempäälän Jätti pääsee kokeilemaan, miltä meno tuntuu KHL:ssä. Minulla on kuitenkin epäilykseni, ettei hänellä tule siellä helppoa olemaan. KHL on armottoman luisteluvoimainen liiga ja näen Anttilan soveltuvan sitä taustaa vasten sinne aika huonosti. Sen aika näyttää, tapahtuuko paluu koti-Suomeen ennenaikaisesti. Toivottavasti ei. Onnea matkaan!
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Tsemppiä Anttilalle KHL:n "valloitukseen" ja saa tulla koskavaan takaisin Tepsiin. Itse olin Anttilan hommaamista vastaan alunperin mutta kyllähän tuosta äijästä on vaan pakko tykätä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Onnea matkaan! Takaisin pääsee aina jos ei natsaa. Hienot kaudet minusta Tepsissä, pelasi suht ehjänä ja samalla omat ennätykset paukkuivat. Vauhti ei ehkä ole Markon vahvuuksia mutta yhtä paha mikkihiirien siltä on kiekkoa saada pois KHL:ssäkin.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Huikea äijä, isojen pelien mies ja lähes meidän kasvatti.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Ihana mies, olen rakastunut...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös