Mark Ardelan odotetusti Lukkoon

  • 51 089
  • 175

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En täysin ymmärrä tätä lähtökohtaa, miksi pitäisi leikkiä tietämätöntä? O'Brienistä tiedetään nyt varmasti, että hänestä ei ole johtavaan hyökkäävän puolustajan rooliin SM-liigassa, mutta Ardelanilla vastaavasti on potentiaalia kyseiseen ruutuun...

Keskustelu lähti liikkeelle minun viestistäni, jossa viittasin O´Brieniin ja olen jälkeen päin väittänyt, että Ardelan on saman tasoinen kaveri, samoin on esim. Benoit. Tästä jotkut fanit ottivat herneen nenään ja väittivät, että Ardelan on selvästi parempi.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Keskustelu lähti liikkeelle minun viestistäni, jossa viittasin O´Brieniin ja olen jälkeen päin väittänyt, että Ardelan on saman tasoinen kaveri, samoin on esim. Benoit. Tästä jotkut fanit ottivat herneen nenään ja väittivät, että Ardelan on selvästi parempi.

O'Brien AHL:ssä
223 ottelua, 17 maalia, 57 syöttöä, 74 pistettä
Pistekeskiarvo: 0,33

Ardelan AHL:ssä
196 ottelua, 22 maalia, 70 syöttöä, 90 pistettä
Pistekeskiarvo: 0,46

Ardelan on tehnyt AHL:ssä 40 prosenttia kovemmat tehot kuin O'Brien, joten mielestäni on aika perusteltua sanoa, että hän on tilastojen perusteella selvästi parempi kuin O'Brien. Vasta syksy näyttää lopullisesti onko näin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ardelan on tehnyt AHL:ssä 40 prosenttia kovemmat tehot kuin O'Brien, joten mielestäni on aika perusteltua sanoa, että hän on tilastojen perusteella selvästi parempi kuin O'Brien. Vasta syksy näyttää lopullisesti onko näin.

Ilmeisesti laskit mukaan myös play off pelit??

Miten arvostetaan O´Brienin NHL pelit tai hänen suurempi koko??

Tätä voidaan pyöritellä loputtomiin. Minun mielestäni O`Brien, Ardelan, Benoit jne. ovat LÄHTÖKOHTAISESTI saman tasoisia pelaajia, se kenestä tulee vahvistus joukkueelle nähdään ensi kaudella. Kiitos ja hyvä yötä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minun mielestäni O`Brien, Ardelan, Benoit jne. ovat LÄHTÖKOHTAISESTI saman tasoisia pelaajia

Kyllä tämä minulle sopii mainiosti, koska se avaa minulle mahdollisuuden sanoa, että Sakari Salminen ja Ville-Vesa Vainiola ovat lähtökohtaisesti saman tason pelaajia. Kannattaisi Ässien päästä Salmisesta eroon piakkoin, ennen kuin tie käy Ruotsin divariin tai Norjan liigaan. Nyt sillä on vielä jotain arvoa.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Minä olen sellainen neropatti, joka laitan Ardelanin samalle viivalle O´Brienin kanssa.
Se on tullut jo harvinaisen selväksi. Tarkoitin kuitenkin Werneriä tuolla pistekeskiarvovertailulla. Ardelanhan on tehnyt selvästi enemmän pisteitä/peli kuin O'Brien (se mirasanenkin mainitsema 0,33 vs. 0,46 on nimenomaan runkosarjasta)
Ja nyt varmaan sinä kerrot miksi Ardelan on lähtökohtaisesti eri kaliberin miehiä....

(Ja jos et ymmärtänyt tehtävää, niin lähtökohta tarkoittaa sellaista tilannetta missä Ardelan on nyt eli kukaan ei tiedä kaverista muuta kuin tilastot...)

- Sama ykköparin rooli AHL:n finalistijoukkueessa kuin O'Brienilla häntäpään joukkueessa (Lähtökohtaisesti itse valitsisin kiekollisen pakin mielummin Bluesin ykkösparista kuin vaikkapa SaiPan vastaavasta)

- Selvästi parempi pistekeskiarvo AHL:stä

- on tehnyt jo ajoissa selväksi että haluaa tulla Eurooppaan (vs. O'Brien, joka ei edes oikein tiennyt miksi oli Eurooppaan tulossa)

- Muutkin liigajoukkueet ovat huhujen mukaan olleet Ardelanin perässä ja Lukko voittanut tarjouskilvan.

Nuo asiat nyt tuli lähtökohtaisesti mieleen Ardelanista sen enempää tietämättä.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
- Sama ykköparin rooli AHL:n finalistijoukkueessa kuin O'Brienilla häntäpään joukkueessa (Lähtökohtaisesti itse valitsisin kiekollisen pakin mielummin Bluesin ykkösparista kuin vaikkapa SaiPan vastaavasta)

- Selvästi parempi pistekeskiarvo AHL:stä

- on tehnyt jo ajoissa selväksi että haluaa tulla Eurooppaan (vs. O'Brien, joka ei edes oikein tiennyt miksi oli Eurooppaan tulossa)

- Muutkin liigajoukkueet ovat huhujen mukaan olleet Ardelanin perässä ja Lukko voittanut tarjouskilvan.

Sen verran pitää tulla väliin, että on TosiFanin kirjoituksissa paljon asiaakin. NHL status on kuitenkin yleensä iso juttu, kun pelaajia arvioidaan keskenään. O'Brien:lta tuo status löytyy mutta Ardelanilta ei. Tilastojen perusteella on todella vaikea mennä pistämään näitä kavereita järjestykseen mutta todennäköisesti Ardelan on kuitenkin parempi. O'brienia huonompi on nimittäin vaikea olla.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
NHL status on kuitenkin yleensä iso juttu, kun pelaajia arvioidaan keskenään.
No niin. Voi kiesus sentään. NHL-statuksen saa kun on viidessä pelissä merkattuna kokoonpanoon ja pelaa hajavaihtoja vai? En ymmärrä. Tämä NHL-status vuodatus täällä Suomessa on kyllä täyttä skeidaa. Aika näyttää onko Ardelan pelaajana O´Brienin vai Benoit´n luokkaa, mutta NHL-statuksen voi kyllä jättää näiden kolmen pelaajan vertailusta samantien pois. Kellään näistä ole siellä mitään meriittejä, ei hyvässä eikä huonossa.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
No niin. Voi kiesus sentään. NHL-statuksen saa kun on viidessä pelissä merkattuna kokoonpanoon ja pelaa hajavaihtoja vai? En ymmärrä. Tämä NHL-status vuodatus täällä Suomessa on kyllä täyttä skeidaa. Aika näyttää onko Ardelan pelaajana O´Brienin vai Benoit´n luokkaa, mutta NHL-statuksen voi kyllä jättää näiden kolmen pelaajan vertailusta samantien pois. Kellään näistä ole siellä mitään meriittejä, ei hyvässä eikä huonossa.

Aivan, NHL-statuksella pelasivat viime kaudella (yhtä mustavalkoisin lasein katsottuna) Lukossa myös herrat Siklenka ja Sprukts ja ai niin, olihan Eepilläkin NHL-varaus.

Ardelanin vertaaminen O'brieniin ontuu ja pahasti. Parempi vertailukohta olisi varmaan Niskala, molemmissa pelaajissa aika paljon samoja piirteitä.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No niin. Voi kiesus sentään. NHL-statuksen saa kun on viidessä pelissä merkattuna kokoonpanoon ja pelaa hajavaihtoja vai? En ymmärrä. Tämä NHL-status vuodatus täällä Suomessa on kyllä täyttä skeidaa. Aika näyttää onko Ardelan pelaajana O´Brienin vai Benoit´n luokkaa, mutta NHL-statuksen voi kyllä jättää näiden kolmen pelaajan vertailusta samantien pois. Kellään näistä ole siellä mitään meriittejä, ei hyvässä eikä huonossa.

Ei tässä mistään NHL-peliajoista ole kyse. Kyse on pelaajan potentiaalista pelata kyseistä sarjaa. Tunnetusti AHL:n parhaat kaverit nostetaan haistelemaan NHL ilmapiiriä. Täysin turhaa vänkäystä taas kerran. Ei tämä voi olla niin vaikea asia tajuta.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aivan, NHL-statuksella pelasivat viime kaudella (yhtä mustavalkoisin lasein katsottuna) Lukossa myös herrat Siklenka ja Sprukts ja ai niin, olihan Eepilläkin NHL-varaus.

Ardelanin vertaaminen O'brieniin ontuu ja pahasti. Parempi vertailukohta olisi varmaan Niskala, molemmissa pelaajissa aika paljon samoja piirteitä.

Oletko nyt tosissasi? Niskala teki 44 pinna Ardelanin 27:ää vastaan. Sprukts teki 06-07 kaudella AHL:ssä 59 pinnaa. Kyllä tässä on aikamoinen ero varsinkin kun Ardelan sai pelata voittavassa joukkueessa. Nyt puhutaan aivan eri tason pelaajista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tunnetusti AHL:n parhaat kaverit nostetaan haistelemaan NHL ilmapiiriä. Täysin turhaa vänkäystä taas kerran. Ei tämä voi olla niin vaikea asia tajuta.

No ei se nyt ihan noinkaan mustavalkoista ole. Eri joukkueilla on eritasoiset puolustukset ja toisissa joukkueissa on sen takia helpompi päästä ylös kuin toisissa. Esim. Ardelanin kohdallahan oli puhetta että hän ei päässyt ylös osaltaan sen takia kun Pittsburghissa on hänen tyylisiään pelaajia jo niin paljon. Ja myös loukkaantumiset yms. mahdollistavat sen että hyvinkin keskinkertaisia pelaajia pääsee välillä NHL-joukkueen mukaan. Toki optimitilanne on se että parhaat nostetaan aina ylös mutta ei se niin mustavalkoista aina ole.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Oletko nyt tosissasi? Niskala teki 44 pinna Ardelanin 27:ää vastaan. Sprukts teki 06-07 kaudella AHL:ssä 59 pinnaa. Kyllä tässä on aikamoinen ero varsinkin kun Ardelan sai pelata voittavassa joukkueessa. Nyt puhutaan aivan eri tason pelaajista.

Huomaa nyt sekin, että Niskala teki pisteensä 80:ssä ja Ardelan 60 pelissä. Niskalan tehot playoffeissa olivat muuten kuudessa pelissä 0+1.

Enkä nyt meinaa, että Ardelan olisi Jannea parempi pelaaja, mutta ei noita tilastoja nyt ihan noin huppu silmillä kannata katsoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oletko nyt tosissasi? Niskala teki 44 pinna Ardelanin 27:ää vastaan.

Pitää myös muistaa että Ardelan pelasi vain 60 ottelua, Niskala taas 80. Joten ei se ero sittenkään niin valtava ole, toki myös pistekeskiarvo on Niskalan eduksi (0,45 vs. 0,55). Vaikeahan noita pelaajia on vertailla keskenään kun ainoastaan tuon yhden kauden ovat samassa sarjassa pelanneet, mutta mitä nyt olen noita Ardelanin videoita katsellut niin ei tuo vertaus Niskalaan niin kovin kaukaa haettu ole. Ja eihän tuo Tumpe muuta väittänytkään kuin että pelityyli on lähempänä Niskalaa kuin O'Brienia, ei hän väittänyt että Ardelan olisi ehdottomasti Niskalan tasoinen pelaaja.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomaa nyt sekin, että Niskala teki pisteensä 80:ssä ja Ardelan 60 pelissä. Niskalan tehot playoffeissa olivat muuten kuudessa pelissä 0+1.

Enkä nyt meinaa, että Ardelan olisi Jannea parempi pelaaja, mutta ei noita tilastoja nyt ihan noin huppu silmillä kannata katsoa.

Huomasin kyllä, että Ardelanilla on vähemmän pelejä. Pidän kuitenkin esim. Niskalaa ja Spruktsia huomattavasti laadukkaampina pelaajina.

Olisin itse valmis tarjoamaan jatkoa myös Janikselle. Mies oli huonossa kunnossa viime talvena mutta oli siitä huolimatta joukkueen parhaita pistemiehiä. Kunnossa ollessaan puhutaan huippumiehestä sm-liigassa. Hinta-laatusuhde saattaisi nyt olla kohdallaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomasin kyllä, että Ardelanilla on vähemmän pelejä. Pidän kuitenkin esim. Niskalaa ja Spruktsia huomattavasti laadukkaampina pelaajina.

Tuohon on paha sanoa mitään ennen kuin näkee Ardelanin pelaavan suomessa. Mutta tällä hetkellä sanoisin minäkin että Niskala on parempi pelaaja kuin Ardelan (Spruktsia ei kannata edes oikein vertailla kun on ihan eri roolin/paikan pelaaja). Mutta eihän tuota kukaan tosiaan edes väittänyt että Ardelan olisi parempi kuin Niskala, ainoastaan että miesten pelityylit muistuttavat toisiaan.

Olisin itse valmis tarjoamaan jatkoa myös Janikselle. Mies oli huonossa kunnossa viime talvena mutta oli siitä huolimatta joukkueen parhaita pistemiehiä. Kunnossa ollessaan puhutaan huippumiehestä sm-liigassa. Hinta-laatusuhde saattaisi nyt olla kohdallaan.

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Oikeassa roolissa ja hyvässä valmennuksessa Spruktsista saataisiin ihan varmasti enemmän irti kuin mitä Toivolan valmennuksessa viime kaudella, on Sprukts kuitenkin sen verran hyviä tehoja urallaan tehnyt. Mikäli siellä ei ole mitään todella isoja kaloja koukuissa tällä hetkellä niin en näkisi yhtään huonona asiana mikäli Spruktsille tarjottaisiin jatkoa. Mutta tietysti pitää myös muistaa se että sopiiko Sprukts Uraman suunnitelmiin ja sopiiko Lukko Spruktsin suunnitelmiin.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pidän kuitenkin esim. Niskalaa ja Spruktsia huomattavasti laadukkaampina pelaajina.

Näkemättä Ardelania tositoimissa voit sanoa noin? Sitä paitsi Spruktsia nyt on aivan turha ottaa vertailuun, mies ei kai pakkina pelaa, eihän?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tässä mistään NHL-peliajoista ole kyse. Kyse on pelaajan potentiaalista pelata kyseistä sarjaa. Tunnetusti AHL:n parhaat kaverit nostetaan haistelemaan NHL ilmapiiriä. Täysin turhaa vänkäystä taas kerran. Ei tämä voi olla niin vaikea asia tajuta.

O´Brien ei ollut AHL:n parhaita, joukkeensa parhaita kuitenkin. Joukkueen tason kuitenkin tiedämme. Tiedätkö varmasti että dogi pääsi ylös hyvien peliestystensä takia, vai siksi että ei ollut muita mahdollisuuksia? Ardelanin edessä oli sen sijaan huippulupaus Alex Goligoski, joka Pittsburgissa pääsikin viime kaudella kokeilemaan.

Mun mielestä tuota NHL-statusta on vaan turha vetää tähän keskusteluun, koska sitä ei kellään Lukossa ensi kaudella pelaavalla ole, ei Ardelanilla eikä ollut viime kauden O´Brienillakaan.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkemättä Ardelania tositoimissa voit sanoa noin? Sitä paitsi Spruktsia nyt on aivan turha ottaa vertailuun, mies ei kai pakkina pelaa, eihän?

Sen verran uskallan luvata ettei Ardelan ole Niskalan tasoinen. Jos olisi, niin pelaisi kanadalaisena pelaajana NHL:ää. Janne on rehellisesti sanottuna yksi Suomen parhaita hyökkääviä pakkeja. Omalla puolustusalueella Niskalalla onkin sitten melko suuria puutteita.

Ardelan saattaa olla keskitasoa parempi pakki sm-liigassa. Kaveri voi hyvinkin tehdä 25-30 pinnaa onnistuessaan. Toivottavasti homma sujuisi myös omassa päässä.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä tuota NHL-statusta on vaan turha vetää tähän keskusteluun, koska sitä ei kellään Lukossa ensi kaudella pelaavalla ole, ei Ardelanilla eikä ollut viime kauden O´Brienillakaan.

Oletko varma ;-) Toivottavasti tuo NHL-status löytyisi kuitenkin muilta Lukon ulkomaalaisilta. Eihän joukkue ole vieläkään valmis.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen verran uskallan luvata ettei Ardelan ole Niskalan tasoinen. Jos olisi, niin pelaisi kanadalaisena pelaajana NHL:ää. Janne on rehellisesti sanottuna yksi Suomen parhaita hyökkääviä pakkeja. Omalla puolustusalueella Niskalalla onkin sitten melko suuria puutteita.

Ardelan saattaa olla keskitasoa parempi pakki sm-liigassa. Kaveri voi hyvinkin tehdä 25-30 pinnaa onnistuessaan. Toivottavasti homma sujuisi myös omassa päässä.

Hyvin paljon mahdollista, mutta ei kiveen kirjoitettua tuokaan. Kyllä siellä Ameriikassakin saattaa joskus päästä joku pelaaja lipsahtamaan ohi sillä tavalla että potentiaalia olisi NHL:ään mutta paikka ei vaan jostain syystä aukea. Ja sitten yksi-kaksi kautta euroopassa saattaa tehdä sen että "se viimeinen vaihde löytyy" jolla mennään sitten NHL:ään. Kuten sanoin, tätä on paha sanoa ennen kuin näkee Ardelanin pelaavan Suomessa. Hyökkäävänä pakkina Niskala on tosiaan Suomen kärkeä, ja vaikuttaa tosiaan että Ardelan ei sillä osa-alueella ole ihan samaa tasoa. Mutta Niskalan ongelmana on välillä tuo oman pään peli, ja jos Ardelan sillä osastolla on yhtään parempi niin ei voida enää puhua että Niskalakaan olisi kokonaisuudessaan ihan selkeästi parempi pakki. Mutta ans kattoo ny, miten äijä pelaa jos nyt yleensäkään liigassa ensi kaudella pelaa.

Ja kyllä minä näkisin että Ardelanille pitäisi olla mahdollista myös enemmän kuin tuo mainitsemasi 25-30 pistettä (vrt. Benoit'n 38 pistettä viime kaudella). Mutta kyllä minä olen tyytyväinen siihenkin jos tekee tuon 25-30 pistettä ja pelaa muutenkin hyvää ja varmaa peliä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oletko varma ;-) Toivottavasti tuo NHL-status löytyisi kuitenkin muilta Lukon ulkomaalaisilta. Eihän joukkue ole vieläkään valmis.

En. Sanoin tuon vaan siksi, koska NHL-status mielestäni tarkoittaa kymmeniä tai jopa yli sataa pelattua NHL-peliä muutamilta viime kausilta. Tietenkin tänne voi tulla joku pelaaja joka yltää tuohon muutamaan kymmeneen pelattuun peliin yhteensä parilta viime kaudelta. Rajalan mukaan tänne tulevilla ulkkareilla on tavoitteena NHL, joten uskoisin kyseessä olevien äijien olevan juurikin luokkaa Ardelan. Kovemmatkin nimet tietenkin kelpaavat, kuten esim. Venäjälle mennyt Jason Krog. Lukon rahat vaan ei taida riittää.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Aika tuhdissa kunnossa näyttää olevan...
Sehän tästä nyt vielä puuttuisi että se ainoa "varma" ulkomaalainen olisi läski. Ei kai puolessatoista kuukaudessa kauheasti voi lihoa, joten ehkä kyseessä on mikkorautee/hermannividman-tyyppinen vartalonmuoto?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ainakin eilen erätauolla näytti maistuvan lihapiirakka makkaralla ja limu päälle. No kohtalaisen jäntevältä kaveri kyllä näytti. Toivottavasti oli näköharhaa ja tuo paidan alta paistava päkki oli lihasta. No annetaan kaverin näyttää. Ei se huonompi voi missään nimessä olla kuin muuan Doug. Kentällä sen sitten vasta huomaa. Ei se Jutikaan mikäään pikkupoika ollut ja ihan kohtuu tehoilla pelasi kotoista liigaamme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös