Marjamäelle kenkää!

  • 580 022
  • 3 859

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen kuullut, että perseily alkoi toisesta suunnasta. Mutta ei oltu vissiin kumpikaan paikalla, niin vaikea sanoa, että miten meni. Epäammattimaista joka tapauksessa.
Varmasti Leskisellä ja Marjamäellä on näkemysero asiaan ja riippuu kertojasta sitten, mistä kulmasta asiaa lähestyy. Mutta kuten sanoit, epäammattimaista joka tapauksessa ja molemmilta osapuolilta. Ei noin saisi käydä aikuisten kesken. Lapsilla sitten eri juttu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Okei, oletetaan että joukkuehenki on hyvällä tolalla. Miten se säteilee tällä hetkellä pelituloksiin? Mielestäni ei millään tavalla, kuten näemme näitä sulamisia on taas tullut oikealta ja vasemmalta. Näen tämän Lukko-pelin nousun ja tuhon enemmänkin negatiivisena kuin positiivisena tapahtumana. Joukkue mureni, kun olisi pitänyt ottaa se viimeinen potku kohti kolmea pistettä. Joukkue pelkäsi voittaa.
On tärkeä erottaa käsitteet joukkuehenki ja itseluottamus toisistaan, vaikka varmasti niillä myös yhteistä rajapintaa on. Kärppien sulamiset liittyvät nimeomaan heikkoon itseluottamukseen, ei heikkoon joukkuehenkeen. Minä näen tuon Lukko-tappion suurimpana yksittäisenä syynä heikon maalivahtipelaamisen.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
On tärkeä erottaa käsitteet joukkuehenki ja itseluottamus toisistaan, vaikka varmasti niillä myös yhteistä rajapintaa on. Kärppien sulamiset liittyvät nimeomaan heikkoon itseluottamukseen, ei heikkoon joukkuehenkeen. Minä näen tuon Lukko-tappion suurimpana yksittäisenä syynä heikon maalivahtipelaamisen.
Näin kannattajan näkökulmasta, mitä me siis saamme siitä, että Kärppien joukkueessa lentää hyvä läppä saunassa pelin jälkeen ja bussissa on tunnelmaa takapenkillä?

Voisi jopa kylmästi sanoa, että se on yhdentekevää minulle niin kauan kun se ei vaikuta positiivisesti pelillisiin asioihin. Ainakaan tällä kaudella se oletus "hyvä henki" ei ole muuttanut Kärppien pistekertymää desimaalin vertaa vrt. viime kausi.

edit. itse asiassa pistekeskiarvo on tällä hetkellä huonompi kuin viime kaudella 60 pelin jälkeen :D
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin kannattajan näkökulmasta, mitä me siis saamme siitä, että Kärppien joukkueessa lentää hyvä läppä saunassa pelin jälkeen ja bussissa on tunnelmaa takapenkillä?
Viime vuoden umpisurkea lopetus liittyi erittäin vahvasti heikkoon joukkuehenkeen. Tällä kaudella tuo asia on kunnossa. Hyvä joukkuehenki on myös iso osa työssä viihtymistä ja kyllä se osaltaan kantaa joukkuetta pitkän kauden aikana ja varsinkin kevään kovissa peleissä. Viime keväänä nähtiin se toinen ääripää.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Viime vuoden umpisurkea lopetus liittyi erittäin vahvasti heikkoon joukkuehenkeen. Tällä kaudella tuo asia on kunnossa. Hyvä joukkuehenki on myös iso osa työssä viihtymistä ja kyllä se osaltaan kantaa joukkuetta pitkän kauden aikana ja varsinkin kevään kovissa peleissä. Viime keväänä nähtiin se toinen ääripää.
Jos pelillisesti homma rullaa jatkossakin samalla tavalla kuin tällä hetkellä ja täten tilastollisesti nyky pistekeskiarvolla tulemme tippumaan taas sinne säälipaikoille, niin ei ole mikään mahdottomuus että joukkuehenki alkaa rakoilemaan myös tällä kaudella. Kyllä 30 ihmiseen aina löytyy joku myrkyttäjä, jos korttitalo alkaa kaatumaan, tämä on myös minun omakohtainen kokemukseni joukkueurheilusta.

Kummastelen tosiaan vain sitä, että miten hyvä joukkuehenki ei tuota meille jo nyt pisteitä kovempaa tahtia kuin viime kaudella. Pelillisestikin on - ainakin joidenkin lähteiden mukaan parannettu huomattavasti. Joku tässä yhtälössä ei mätsää minun aivoissani.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Näemme asian eri tavoin. Perustelin jo kantaani, mutta nostan vielä uudestaan esille merkittävimmän eron viime kauteen. Joukkuehenki oli viime talvena surkea ja se oli suurin yksittäinen syy joukkueen täydelliseen murenemiseen. Tällä kaudella tuota vaivaa ei ole, päinvastoin.

No mikäs tämän kautisiin täydellisiin murenemisiin on syynä kun viime kauden tekosyy on käytetty?
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Viime vuoden umpisurkea lopetus liittyi erittäin vahvasti heikkoon joukkuehenkeen. Tällä kaudella tuo asia on kunnossa. Hyvä joukkuehenki on myös iso osa työssä viihtymistä ja kyllä se osaltaan kantaa joukkuetta pitkän kauden aikana ja varsinkin kevään kovissa peleissä. Viime keväänä nähtiin se toinen ääripää.

Ei lähdetä tähän, jooko? Paskaa joukkuehenkeä syytettiin viime kauden jälkeen vain sen takia, etteivät ihmiset syyttäisi liikaa Marjamäkeä. Useat pystyivät näkemään tuon höpöttelyn läpi silloin ja vielä useampi näkee sen läpi nyt.

Sydän on nyt ehjä, matkustusrutiinit on muutettu, mentaalivalmentaja tarjoaan henkistä lääkettä ja erikoistilanteet toimii riittävällä tasolla. Tulos on silti samalla tasolla viime kauden kanssa. Osaatko sanoa, mitä ei muutettu viime kaudesta?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No mikäs tämän kautisiin täydellisiin murenemisiin on syynä kun viime kauden tekosyy on käytetty?
Ei kai tässä tekosyitä tarvitse hakea. Viime kauden lopetus oli niin surkea kuin se oli, koska joukkueemme ei ollut yhtenäinen. Se ei ole tekosyy, vaan tosiasia. Tälle kaudelle ei tarvitse myöskään hakea tekosyitä, olemme sarjassa viidentenä. Marjamäen muutosprosessi on kesken. Jos joukkue ei pärjää jatkossa, hän saa potkut. Jos joukkue pysyy tiukasti kamppailussa TOP4-sijoituksesta, hän tuskin potkuja saa.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei kai tässä tekosyitä tarvitse hakea. Viime kauden lopetus oli niin surkea kuin se oli, koska joukkueemme ei ollut yhtenäinen. Se ei ole tekosyy, vaan tosiasia. Tälle kaudelle ei tarvitse myöskään hakea tekosyitä, olemme sarjassa viidentenä. Marjamäen muutosprosessi on kesken. Jos joukkue ei pärjää jatkossa, hän saa potkut. Jos joukkue pysyy tiukasti kamppailussa TOP4-sijoituksesta, hän tuskin potkuja saa.
Eli käytännössä ensin siis kuitenkin pitää mennä siihen samaan luiskaan kuin viime kaudella? Syksyllä olit vielä sitä mieltä, että Marjamäki saa matalalla kynnyksellä nopeasti potkut, jos homma ei toimi. Homma ei toimi, mutta nyt selitellään tilannetta sillä, että joukkueessa on parempi joukkuehenki, kuin viime kaudella.

Ei mene jakeluun.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli käytännössä ensin siis kuitenkin pitää mennä siihen samaan luiskaan kuin viime kaudella? Syksyllä olit vielä sitä mieltä, että Marjamäki saa matalalla kynnyksellä nopeasti potkut, jos homma ei toimi. Homma ei toimi, mutta nyt selitellään tilannetta sillä, että joukkueessa on parempi joukkuehenki, kuin viime kaudella.

Ei mene jakeluun.
Meillä on tässä eriävää mielipidettä siitä, miten hyvin homma parhaillaan toimii ja mikä on suunta tästä hetkestä eteenpäin. Itse oikein erikseen kysyit mielipidettäni asiaan. En minä mitään tässä selittele, vaan vastaan kun kysytään.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Meillä on tässä eriävää mielipidettä siitä, miten hyvin homma parhaillaan toimii ja mikä on suunta tästä hetkestä eteenpäin.
Kun katsoo Kärppien otteita tai käsittämättömän surkeaa pistekeskiarvoa TOP-6 joukkueita vastaan, niin minulle tulee tästä mieleen demareiden Antti Rinteen mainosmeemi, jossa Rinne ajaa bussin rotkoon ja huutaa: " Meillä taitaa olla sama suunta".

Ennustukseni Kärpät runkosarjan sijalle 7. saattaa olla jopa liian positiivinen, jos suunta ei muutu pian.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun katsoo Kärppien otteita tai käsittämättömän surkeaa pistekeskiarvoa TOP-6 joukkueita vastaan, niin minulle tulee tästä mieleen demareiden Antti Rinteen mainosmeemi, jossa Rinne ajaa bussin rotkoon ja huutaa: " Meillä taitaa olla sama suunta".
Otteluita on vielä runsaasti jäljellä, mutta suunta on juurikin tuo: syvin mahdollinen rotko. Kärppien peli ei ole puolessatoista kaudessa kehittynyt mihinkään suuntaan, ja nyt ollaan tismalleen samassa luiskassa niin pelillisesti, kuin tuloksellisesti, mitä viime kaudella. Ja juuri näihin aikoihin (loka-marras-joulukuu) homma alkoi viimeistään valumaan viemäriin.

Ennustukseni Kärpät runkosarjan sijalle 7. saattaa olla jopa liian positiivinen, jos suunta ei muutu pian.
Tämän tahdin jatkuessa, ja miksipä se ei jatkuisi, Kärpät taistelee runkosarjan lopussa sijoista 8-10. 5vs5 -hyökkäyspeli on tällä(kin) hetkellä niin luokatonta roskaa, että pelaajat tulevat aivan varmasti ajan myötä turhautumaan Marjamäkeen. Se on inhimillistä, sillä jos valmentaja on kykenemätön auttamaan pelaajia parhaimpaan mahdolliseen suoritukseen, niin silloin mies koetaan epäpäteväksi.

Kauden alla tuli myös lyötyä veto siitä, että Kärpät aloittaa kevään pelit säälikierrokselta, jos Marjamäki valmentaa runkosarjan loppuun saakka. Sanoisin, että olen vahvoilla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ryhdikkäät ja rehelliset pallopelijoukkueiden valmentajat myöntävät valmennuksen virheet kun niin on. Viimeksi naisten salibandyjoukkueen päävalmentaja otti täysin kontolleen joukkueen katastrofaalisen ensimmäisen erän. Meidän Late ei ole koskaan sitä tehnyt - ainakaan julkisesti. Syitä ja selityksiä löytyy pilvin pimein. Ok, joukkue ei ole optimaalisesti rakennettu, mutta kyllä tuosta rosterista täytyy saada enemmän irti. Marjamäki on epäonnistunut tehtävässään ja siitä tulee seurata potkut.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Eikös muuten viime kaudellakin annettu joukkueen sisältä ymmärtää kauden aikana esim. mediaan päin, että joukkuehenki on mitä mainioin? Asiat sitten lopulta eivät näin olleetkaan yllätys yllätys.
Otan sen verran kantaa että kuulin omista lähteistä joukkueen sisältä runkosarjan lopulla ettei joukkuehenki ole reilassa ja näistä "kapinointi"kunnista. Sama lähde sanoo joukkuehengen olevan erittäin hyvä tällä hetkellä. Koko totuuttahan ei tiedä muut kun siellä kopissa olevat.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kauden alla tuli myös lyötyä veto siitä, että Kärpät aloittaa kevään pelit säälikierrokselta, jos Marjamäki valmentaa runkosarjan loppuun saakka. Sanoisin, että olen vahvoilla.
Niin, joukkueet tuppaavat parantamaan peliä, kun kevät alkaa lähestyä. Jos Kärpät ei pysty parantamaan samassa suhteessa, niin luisu sääleihin on vääjäämätöntä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Vesa

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
5vs5 -hyökkäyspeli on tällä(kin) hetkellä niin luokatonta roskaa, että pelaajat tulevat aivan varmasti ajan myötä turhautumaan Marjamäkeen. Se on inhimillistä
Miten minä näen aivan eri pelin kuin sinä? Minä näin, varsinkin alkukaudella, ideaa pelissä joka ei vaan koskaan ole realisoitunut. Välillä nähdään väläyksiä siitä ja Tapparoita ja hifkejä vastaan ollaan ytimessä mutta joukkueesta ei saa kukaan kiekkoa edes lähelle maalia. Minä olen edelleen sitä mieltä että tuo joukkue ei ole niin hyvä kuin puhutaan. Siellä on kärkiketjuissa tällä hetkellä Turunen, Koivunen ja Gunler joilta voi odottaa tehoilua. Turunen on noista ainoa joka tällä hetkellä siinä onnistuu. Koivunen menee hukkaan sentterinä ei vain itsensä kannalta, vaan vetää laiturinsa mukanaan. Gunler pitäisi saada mahdollisimman kauas Koivusesta niin nopeaa kuin mahdollista.

Sitten siellä on Junttilaa, Antosta ja Kemppaista. Kolmosesta löytyy täysin hukassa oleva Björkqvist, tai hänen tilaltaan Hermonen tai Heikkala. Jos Julius Hermonen on potentiaalisin pistenikkari tuosta porukasta niin kertoo kaiken kahden muun tasosta. Sitten sieltä löytyy Bunnaman jolta toivottavasti tippui maailma harteiltaan, paikkoihin on päässyt mutta nyt tuli koko kauden ensimmäinen oikeasti tehty maali kaverilta, jonka suurin vahvuus on maalinteko. Joko se homma nyt aukeaa tai sitten ei miehellä ole mitään käyttöä. Toisella laidalla menee Ritchie jonka pelituntuma on yhtä kaukana kuin minun lottovoitto. Nelonen sentään toimii.

Ihmiset tykkää myös huudella miten jokainen pelaaja vetäisi kymmenen kertaa paremmin joukkueessa jota ei valmenna Marjamäki. Paljon olen tämän vuoden joukkueesta kysellyt saamatta vastausta niin heitetään vähän tilastonikkareille infoa. Viime kauden jälkeen poistuneista vain Kunyk vetää Saksassa yli piste per peli tahdilla. Topi Niemelä tilastojen valossa pelaa myös ihan hyvin AHL:ssä. Siinäpä se, kaikki muut vetää jopa enemmän päin vittua kuin viime kaudella. Tästä yleensä herää kysymys että voiko se vika olla jossain muualla kuin valmentajassa? Viime kaudella piti olla paperilla ylivoimainen jengi, mutta lopulta oli kasa lämmintä paskaa joista suurin osa on jatkanut sillä linjalla vaikka on päässytkin "paremman valmentajan" jengiin. Tämän kauden joukkue on jopa sitä heikompi.

Ei mutta kun Marjamuki ja Kunyk suorittaa niin paska valmentaja. Minun mielestä se on aivan se ja sama kuka tuolla valmentaa, pelaajamateriaali on tämän tason organisaatiolle täysin paskaa. Koittakaa nyt päättää johtuuko se Marjamäestä, Ahosta vai Kukkosesta. Jokaisen piikkiin se täällä laitetaan vuoron perään.
 

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä yleensä herää kysymys että voiko se vika olla jossain muualla kuin valmentajassa? Viime kaudella piti olla paperilla ylivoimainen jengi, mutta lopulta oli kasa lämmintä paskaa joista suurin osa on jatkanut sillä linjalla vaikka on päässytkin "paremman valmentajan" jengiin. Tämän kauden joukkue on jopa sitä heikompi.
Mikäli valmennuksen ruutu olisi kunnossa kaikilta osin, olisi meillä enemmän oikean ikäisiä eteenpäin pyrkiviä pelaajia.

Näkökulmana valmennukseen siis kaksi kysymystä:

1) Valmennuksen vetovoima pelaajamarkkinoilla viime kauden katastrofin jälkeen?
2) Ketkä joukkueessa pelaavat nousujohteisesti omaan tasoonsa nähden?

Arvion valmennuksen suoritusta sillä yksinkertaisella periaatteella, että ovatko pelaajat enemmän kuin osiensa summa? Hyvän valmentajan joukkueessa pelaajat pelaavat paremmin kuin mitä yksittäisen pelaajan taso on. Tästä on hyvänä esimerkkinä useana vuonna ollut J. Jalosen leijonat.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Hyvää pohdintaa oli tosiaan Mäkelän Allulta Petopodissa. Hyvä huomio myös tuo Marjamäen silmänkääntötemppu aktiivisemmasta pelitavasta kauden alussa. Rosteriakin voi syyttää, mutta kuten ennen kautta sanoin, ei Marjamäelläkään todennäköisesti ole eväitä tuollaista valmentaa. Siksipä on helpompi välttää riskejä ja palata vanhaan.

Ymmärrän kyllä sinänsä molemmat puolet, osa syyttää enempi rosteria ja osa enempi valmennusta. Itse olen tuossa jälkimmäisessä leirissä, mutta totuus voi olla toki jossain välimaastossa. Se minkä taas haluaisin nostaa esiin, on tuollaisen riskejä minimoivan ja kontrolloivan valmennuksen vaikutukset yksilöihin. Yksilöt lopulta ne merkkausvirheet tekee ja maalipaikat tuhrii, mutta se mikä myös merkitsee ja voi johtaa noihin virheisiin, on ilmapiiri ja itseluottamus, minkä valmennus tällä nykyisellä tyylillään luo. Epäilen esimerkiksi, että jos hyökkääjät ja miksei puolustajatkin saisi pelata vähän raikkaampaa hyökkäyspeliä ja saisivat enemmän toistoja laadukkaissa maalipaikoissa, niin tällöin ei välttämättä tarvisi niin paljoa menetetyillä maalipaikoilla harmitella. Samoin uskon, että olisivat useammin paremmin pelissä sisällä.

Jotenkin tämä vaan vähän tappaa kaikkea tärkeää mielen ja tunteen tasolla. Kuten myös @Huml71 hyvin nosti tuossa, että lopulta kyllä pelaajat tähän myös turhautuu. Sitten on enää aika vaikea vaatia. Toki myös tuleva kausi ja vetovoima hirvittää.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miten minä näen aivan eri pelin kuin sinä? Minä näin, varsinkin alkukaudella, ideaa pelissä joka ei vaan koskaan ole realisoitunut. Välillä nähdään väläyksiä siitä ja Tapparoita ja hifkejä vastaan ollaan ytimessä mutta joukkueesta ei saa kukaan kiekkoa edes lähelle maalia. Minä olen edelleen sitä mieltä että tuo joukkue ei ole niin hyvä kuin puhutaan. Siellä on kärkiketjuissa tällä hetkellä Turunen, Koivunen ja Gunler joilta voi odottaa tehoilua. Turunen on noista ainoa joka tällä hetkellä siinä onnistuu. Koivunen menee hukkaan sentterinä ei vain itsensä kannalta, vaan vetää laiturinsa mukanaan. Gunler pitäisi saada mahdollisimman kauas Koivusesta niin nopeaa kuin mahdollista.

Sitten siellä on Junttilaa, Antosta ja Kemppaista. Kolmosesta löytyy täysin hukassa oleva Björkqvist, tai hänen tilaltaan Hermonen tai Heikkala. Jos Julius Hermonen on potentiaalisin pistenikkari tuosta porukasta niin kertoo kaiken kahden muun tasosta. Sitten sieltä löytyy Bunnaman jolta toivottavasti tippui maailma harteiltaan, paikkoihin on päässyt mutta nyt tuli koko kauden ensimmäinen oikeasti tehty maali kaverilta, jonka suurin vahvuus on maalinteko. Joko se homma nyt aukeaa tai sitten ei miehellä ole mitään käyttöä. Toisella laidalla menee Ritchie jonka pelituntuma on yhtä kaukana kuin minun lottovoitto. Nelonen sentään toimii.

Ihmiset tykkää myös huudella miten jokainen pelaaja vetäisi kymmenen kertaa paremmin joukkueessa jota ei valmenna Marjamäki. Paljon olen tämän vuoden joukkueesta kysellyt saamatta vastausta niin heitetään vähän tilastonikkareille infoa. Viime kauden jälkeen poistuneista vain Kunyk vetää Saksassa yli piste per peli tahdilla. Topi Niemelä tilastojen valossa pelaa myös ihan hyvin AHL:ssä. Siinäpä se, kaikki muut vetää jopa enemmän päin vittua kuin viime kaudella. Tästä yleensä herää kysymys että voiko se vika olla jossain muualla kuin valmentajassa? Viime kaudella piti olla paperilla ylivoimainen jengi, mutta lopulta oli kasa lämmintä paskaa joista suurin osa on jatkanut sillä linjalla vaikka on päässytkin "paremman valmentajan" jengiin. Tämän kauden joukkue on jopa sitä heikompi.

Ei mutta kun Marjamuki ja Kunyk suorittaa niin paska valmentaja. Minun mielestä se on aivan se ja sama kuka tuolla valmentaa, pelaajamateriaali on tämän tason organisaatiolle täysin paskaa. Koittakaa nyt päättää johtuuko se Marjamäestä, Ahosta vai Kukkosesta. Jokaisen piikkiin se täällä laitetaan vuoron perään.
Vikaa on varmasti molemmissa, sekä valmennuksessa, että pelaajamateriaalissa. Uskotko tosiaan, että näin jatkamalla saadaan ensi kaudeksi yhtään sen parempaa joukkuetta? Imua tämmösten esitysten jälkeen ei varmasti ole, jos joukkue kastaaan jälleen Marjamäelle. Ja kuten tiedettyä, myös päävalmentaja vaikuttaa hänen joukkueensa tuleviin pelaajiin. Marjamäen tuntien siellä esimerkiksi luottoratsut Junttila ja Kemppainen jatkaa täällä ensi kaudelllakin. Tuskin heilläkään ottajia pitkin Eurooppaa on.

Silti. Kyllä tällä pelaajamateriaalilla pitäisi ehdottomasti saada parempaa jälkeä aikaan. Ei vaan voi olla, että pääsääntöisesti aina joudutaan ottamaan enemmän vastaan ja rikkomaan, kuin luomaan. Koko ajan vaan enemmän ja enemmän seistään keskialueen bussissa. Avauspelaaminen on luokatonta. Ei siellä monesti pakilla sitä tarjontaa ole edes sille helpolle syötölle, vaan monesti sinne jäädään aivan yksin, ja näin ollen seurauksena on kiekonmenetys ja ralli on jälleen valmis omissa. Tukeeko pelitapa pelaajia? Minun silmiin ei todellakaan.

Eli jatketaanko siis näin ja ensi kaudella on jälleen sama pelitapa ja Marjamäellä käsissään kolmella miljoonalla lämmin kasa paskaa?
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Niinköhän kukaan oikeasti kova tekijä (sellainen jolla on jotain menetettävää) suostuisi ottamaan tämän kauden Kärpät valmennettavakseen. Olen skeptinen tämän suhteen. Todennäköisempi skenaario tässä olisi se, että sinne tulee joku Pikkarainen loppukauden sopimuksella. Pelataan näennäisesti paremmin, mutta silti ei loppuviimein riitä mihinkään. Tehdään tämän fiiliksen sokaisemana joku 1+1 jatkosopimus ja ensi kaudella huomataan, ettei taaskaan pelata mitaleista.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oikeastaan ihan sama kuka se uusi valmentaja olisi, niin hän toisi ainakin hetkellisen piristysruiskeen henkiselle puolelle. Heitetään nyt vaikkapa 10 ylimääräistä pistettä, mitkä Marjamäen alaisuudessa jäisi nappaamatta. Se tarkoittaisi keväällä useampaa sijoitusta ja helpompia vastuksia jatkopeleihin. Siitä voisi hyvinkin lumipalloefekti ja kollektiivinen itseluottamus lähteä vyörymään kun ei heti ensimmäisillä kierroksilla tulisi Tampereen joukkueita vastaan.

En itse usko mihinkään 3 vuoden muutosprosesseihin. Mikko Manner otti ohjat Suikkaselta, peli parani välittömästi ja vuotta myöhemmin juhlittiin mestaruutta. Jumbosijalta mestaruuteen hyvin lyhyessä ajassa. Kari Jalonen toi mestaruuden heti ensimmäisellä kaudellaan myös. Marjamäki laittoi aikoinaan Aravirran jäljiltä homman heti kuntoon. Ei se kahta vuotta vaatinut. Kyllä organisaation täytyy tietää milloin on aika jo päästää turhista haaveista irti.

Ei tuo rosterikaan ihan liigan kovin ole, mutta näen siinä paljon potentiaalia. Ei tuolla ole kuin pari pelaajaa, joilla ei ole maajoukkue- tai NHL/KHL-kokemusta. Miettikää mitä vaikka Kalpan Karjalainen ja Jukurien Jokinen tekisi tuollaisella materiaalilla.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Oikeastaan ihan sama kuka se uusi valmentaja olisi, niin hän toisi ainakin hetkellisen piristysruiskeen henkiselle puolelle. Heitetään nyt vaikkapa 10 ylimääräistä pistettä, mitkä Marjamäen alaisuudessa jäisi nappaamatta. Se tarkoittaisi keväällä useampaa sijoitusta ja helpompia vastuksia jatkopeleihin. Siitä voisi hyvinkin lumipalloefekti ja kollektiivinen itseluottamus lähteä vyörymään kun ei heti ensimmäisillä kierroksilla tulisi Tampereen joukkueita vastaan.

Tämä on toki mahdollinen skenaario, mutta liigahistoriaa tarkasteltuna myös melko epätodennäköinen. Varmaan juuri sen takia liigassa nähdään potkuja suhteellisen vähän (oma mutu), koska ei ne kesken kauden tehtynä pääsääntöisesti mitään auta, mutta kuluja kyllä tulee lisää.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
koska ei ne kesken kauden tehtynä pääsääntöisesti mitään auta, mutta kuluja kyllä tulee lisää.
Tämä on vähän kaksi piippuinen juttu. Ei välttämättä lopulta vie yhtään sen pidemmälle kuin ilman, että potkuja olisi tullut. Mutta tällä hetkellä seuraavan kauden joukkuetta kasataan kuitenkin nykyvalmentajalle. Jos kauden jälkeen tulee potkut, niin joukkuehan pitäisi olla aikalailla valmis, ehkä max parin kanssa neuvottelut tms käynnissä. Tällöin uusi valmentaja joutuisi valmentamaan toiselle kasattua joukkuetta, joka ei tietenkään ole ideaalitilanne.

Joten vaikka kesken kauden ei välttämättä mitään merkittävää muutosta tulisi pelillisesti loppukaudella, niin pääsisipä hän vielä vaikuttamaan tulevan kauden joukkueeseen.

Mutta hallituksessa eivät ole tällä hetkellä tyytyväisiä tähän menoon. Käyvät koko organisaation kanssa keskusteluja tästä aiheesta, ja miettivät eri vaihtoehtoja. Toki valmentajan vaihto ei ole niin yksinkertaista, kuka tilalle, ketä vapaana tai saatavissa, muuttuuko mikään jne.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Joten vaikka kesken kauden ei välttämättä mitään merkittävää muutosta tulisi pelillisesti loppukaudella, niin pääsisipä hän vielä vaikuttamaan tulevan kauden joukkueeseen.

Tämänkin takia se pitäis sitten olla sen verran kova nimi, että uskallettaisiin suoraan sitoa myös ensi kaudeksi. Joku puolen kauden projektivalmentaja saattaisi sekoittaa pakkaa entisestään.

Oli ensi kaudella puikoissa kuka hyvänsä, voisi kuvitella että siellä toimistolla ymmärretään tämän kauden joukkueen puutteet ja pyritään hankkimaan ensi kaudelle vähän järkevämpiä hankintoja. Sitä en tiedä kuinka helppoa on tehdä sopimuksia jos päävalmentaja ei ole varmuudella tiedossa, mutta eiköhän se raha edelleen motivoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös