Miten minä näen aivan eri pelin kuin sinä? Minä näin, varsinkin alkukaudella, ideaa pelissä joka ei vaan koskaan ole realisoitunut. Välillä nähdään väläyksiä siitä ja Tapparoita ja hifkejä vastaan ollaan ytimessä mutta joukkueesta ei saa kukaan kiekkoa edes lähelle maalia. Minä olen edelleen sitä mieltä että tuo joukkue ei ole niin hyvä kuin puhutaan. Siellä on kärkiketjuissa tällä hetkellä Turunen, Koivunen ja Gunler joilta voi odottaa tehoilua. Turunen on noista ainoa joka tällä hetkellä siinä onnistuu. Koivunen menee hukkaan sentterinä ei vain itsensä kannalta, vaan vetää laiturinsa mukanaan. Gunler pitäisi saada mahdollisimman kauas Koivusesta niin nopeaa kuin mahdollista.
Sitten siellä on Junttilaa, Antosta ja Kemppaista. Kolmosesta löytyy täysin hukassa oleva Björkqvist, tai hänen tilaltaan Hermonen tai Heikkala. Jos Julius Hermonen on potentiaalisin pistenikkari tuosta porukasta niin kertoo kaiken kahden muun tasosta. Sitten sieltä löytyy Bunnaman jolta toivottavasti tippui maailma harteiltaan, paikkoihin on päässyt mutta nyt tuli koko kauden ensimmäinen oikeasti tehty maali kaverilta, jonka suurin vahvuus on maalinteko. Joko se homma nyt aukeaa tai sitten ei miehellä ole mitään käyttöä. Toisella laidalla menee Ritchie jonka pelituntuma on yhtä kaukana kuin minun lottovoitto. Nelonen sentään toimii.
Ihmiset tykkää myös huudella miten jokainen pelaaja vetäisi kymmenen kertaa paremmin joukkueessa jota ei valmenna Marjamäki. Paljon olen tämän vuoden joukkueesta kysellyt saamatta vastausta niin heitetään vähän tilastonikkareille infoa. Viime kauden jälkeen poistuneista vain Kunyk vetää Saksassa yli piste per peli tahdilla. Topi Niemelä tilastojen valossa pelaa myös ihan hyvin AHL:ssä. Siinäpä se, kaikki muut vetää jopa enemmän päin vittua kuin viime kaudella. Tästä yleensä herää kysymys että voiko se vika olla jossain muualla kuin valmentajassa? Viime kaudella piti olla paperilla ylivoimainen jengi, mutta lopulta oli kasa lämmintä paskaa joista suurin osa on jatkanut sillä linjalla vaikka on päässytkin "paremman valmentajan" jengiin. Tämän kauden joukkue on jopa sitä heikompi.
Ei mutta kun Marjamuki ja Kunyk suorittaa niin paska valmentaja. Minun mielestä se on aivan se ja sama kuka tuolla valmentaa, pelaajamateriaali on tämän tason organisaatiolle täysin paskaa. Koittakaa nyt päättää johtuuko se Marjamäestä, Ahosta vai Kukkosesta. Jokaisen piikkiin se täällä laitetaan vuoron perään.