Ei kait urheilutoimenjohtajan pesti kuulu eläkevirka olla?
Ammattilaisorganisaatiossa ei missään nimessä. Oulun Kärpissä, niin...Aho näytä tuosta pestistä lähtevän, kuin vasta itse pakkaamalla veitsensä ja tomerasti vain ja yksinkertaisesti: itse lähtemällä pois. Ja silloinki olis varmasti Virkkunen, joka soittelis perään, että et lähde (vrt. case-Manner, joka itse soitteli niitä "eropuheluitaan").
Muun muassa HPK:ssa Mika Toivolan alamäkeä ei pitkään katsottu. Toki HPK:lla oli alla jo kaksi vaisuhkoa kautta (viime kauden pelasti Pikkarainen), tämä kausio alkoi alavireisesti, mutta HPK:n puolustukseksi on sanottava, että materiaali on rajallinen ja kapea, joukkueeseen iski alkukaudesta järkyttävä, siis aivan järkyttävä loukkantumissuma, kun ukkoja oli kymmenkunta sivussa. Siitä huolimatta HPK taisteli ja repi kaiken irti Pikkaraisen johdolla ja piti itsensä kynsin ja hampain kiinni - omasta mielestäni ihan siinä HPK:n realistisessa odotusarvossa ja tavoitteessa - eli kympin sakissa kiinni, parempaa tuskin oli edes ennen kautta odotetavissa, mutta jopa täysin vajavaisella rosterilla ja repalaisella nipulla HPK taisteli kynsin ja hampain about odottamansa mukaan.
Mutta tästä huolinatta heikohko alkukausi oli liikaa ja Toivola sai lähteä. Vaikka oli tehnyt vuosia HPK:ssa todella kovaa työtä (mestaruus, pelaajapolun kirkastaminen, omien pelaajien kasvattaminen ja pitkäjänteinen työ jne.). Ja samoin Ässissä kymmenen vuotta sitten todisti olevansa kovan luokan ammattilainen, kova työnnäyte johdattaa Ässiä mestaruuteen jne. Eli löytyy kahdesta altavastaajaseurasta Suomen mestaruudet sekä muita kovia osaamisnäyttöjä. Mutta ei riittänyt, pari heikkoa kautta alla ja nyt yksi vaisu alkukausi ja kengän kuva perseelle. Toki HPK:n touhu muuten on ihan sekaisin ja uutta UTJ:tä ei ole vielä edes nimetty (liekö edes kartoitettu? plus toki muut valmentajasekoilut yms.), mutta urheilullista ja tuloksellista alisuorittamista ei siellä kuitenkaan ihan niin kauaa katsottu tai annettu siimaa loputtomiin, oli ne entiset ja menneet näytöt miten kovai tahansa.
Kärpissä Aho ei tosiaan lähde kulumallakaan, eikä varmaankaan edes silloin, vaikka itse yrittäisi ottaa lopputilin. Aholla on pesti eläkäikään asti, tai niin pitkäksi aikaa kun itse haluaa tai (kuten itse veikkaan), että KukkoLasse on valmis astumaan saappaisiin ja perimään Ahon paikan, kuten näytetään tällä hetkellä petaavan tuota hommaa.