Marcus ja Jonathan Davidsson Ässiin!

  • 142 009
  • 1 098

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikö näiden daavidin poikien pitäis olla kovimpia ikinä missään ja silti olet antamassa 20 peliä aikaa näyttää? Siis kaksikymmentä peliä kuudenkymmenen pelin runkosarjassa?
Ensinnäkään sen koommin minä kuin tuskin kukaan muukaan on väittänyt näiden veljesten olevan "kovimpia ikinä missään". Jos olen, niin näytä se sitten toteen, ole hyvä.

Toisekseen, minä toki odotan jokaiselta pelaajalta sitä, että he antavat kykyjensä ja osaamisensa kannalta odotetunlaisen panoksen kentällä. Aina. Mutta sanoin etten aio antaa sen koommin heistä kuin kenestäkään muustakaan pelaajasta tai valmentajasta minkäänlaista arviota, ennen kuin tosipelejä on pelattu edes jonkin verran. Olkoon nyt vaikka tuo 20 peliä. Mielestäni se on ihan passeli määrä katsoa, että lähteekö se kulkemaan vai ei.

Haluan myös muistuttaa, että pelaajat ovat ihmisiä. Edes Wayne Gretzky ei pystynyt pistämään ihan joka ilta puolta tusinaa tehopistettä, hänelläkin oli heikompia pelejä aina toisinaan.

Mikä sinusta on passeli määrä antaa lopullinen tuomio? Onko esimerkiksi pitsiturnauksen näytöt sinulle jo riittävä määrä, että voit tuomita joka pelaajasta millainen kausi heillä tulee olemaan? Vai mikä määrä on hyvä? Kolme harkkapeliä? Viisi?

Esitin sinulle muutaman kysymyksen, joten voit rauhassa vastailla niihin. Aloita vaikka tuosta, että missä minä tai joku muu on väittänyt veljesten olevan "kovimpia ikinä missään".

No, en sano pahalla. Olet selvästi huomattavasti nuorempi ja sitä kautta kärsimättömämpi kuin minä. Ja ymmärrän sen täysin, olin itsekin nuorempana samanlainen. Mutta toivon toki, että sinäkin katsot ensin edes muutaman tosipelin, ennenkuin alat panikoimaan kuin puolijauhoinen.

Kausi ei ole vielä edes alkanut.
 

Patukka88

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Varmaan olet itsekin täältä lukenut muutamat "harva tietää kuinka ainutlaatuisen kovista hankinnoista puhutaan" - kommentit. En ole mikään sun henk. koht. hakukone. Kaiva itse.

Sun on pakko ymmärtää, että tää on tulosurheilua. Ei tässä voida alkaa katteleen vaikka vaan jotain pariakymmentä peliä miten lähtee kulkemaan. Kyllä se näillä kokeneimmilla ja lähtökohtasesti paremmilla hepoilla pitää olla katteltuna uus työpaikka viimestään 10 pelin kohdilla jos ei ala kulkemaan.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sun on pakko ymmärtää, että tää on tulosurheilua. Ei tässä voida alkaa katteleen vaikka vaan jotain pariakymmentä peliä miten lähtee kulkemaan. Kyllä se näillä kokeneimmilla ja lähtökohtasesti paremmilla hepoilla pitää olla katteltuna uus työpaikka viimestään 10 pelin kohdilla jos ei ala kulkemaan.

Tästä nyt ei taida kukaan olla erimieltä. Tulosurheilua silloin kun tuloksesta pelataan. Ensinnäkään niitä pelejä ei olla vedetty piirtoakaan kaudesta 23-24.

Toisekseen mikä on kulkemisen määritelmä. Esimerkkinä itse sanoin pitsistä lähtien Spinkin veljesten erityislaatuisuutta ja puolustin heitä harvalukuisessa ryhmässä aina läpi synkän alkukauden. Loppu sitten historiaa ja muut nimimerkit kyseli jatkoja ja myöhemmin paluuta Pata paitaan.

Lähinnä tarkoitus oli miettiä mikä on se kulkemisen määritelmä tuossa 10 pelin otannassa. Jos luo helvetisti paikkoja mutta pisteet on vielä tiukassa niin laajentaisin tuota otantaa. Toki jos on aivan hukassa niin täytyy alkaa katsomaan vaihtoehtoja.

Tämä tietysti vaatii sen että osaa katsoa pelistä muutakin kuin pisteet. Tämä ei kaikilta onnistu ja se on ymmärrettävää.
 

Patukka88

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Tästä nyt ei taida kukaan olla erimieltä. Tulosurheilua silloin kun tuloksesta pelataan. Ensinnäkään niitä pelejä ei olla vedetty piirtoakaan kaudesta 23-24.

Toisekseen mikä on kulkemisen määritelmä. Esimerkkinä itse sanoin pitsistä lähtien Spinkin veljesten erityislaatuisuutta ja puolustin heitä harvalukuisessa ryhmässä aina läpi synkän alkukauden. Loppu sitten historiaa ja muut nimimerkit kyseli jatkoja ja myöhemmin paluuta Pata paitaan.

Lähinnä tarkoitus oli miettiä mikä on se kulkemisen määritelmä tuossa 10 pelin otannassa. Jos luo helvetisti paikkoja mutta pisteet on vielä tiukassa niin laajentaisin tuota otantaa. Toki jos on aivan hukassa niin täytyy alkaa katsomaan vaihtoehtoja.

Tämä tietysti vaatii sen että osaa katsoa pelistä muutakin kuin pisteet. Tämä ei kaikilta onnistu ja se on ymmärrettävää.
Joo tietysti jos peli muuten kulkee, mut pisteet vaan tiukassa niin sitten eri asia. Silti jos ihan kiikareilla vedellään pidempään ni pakko se peli on viheltää poikki kun tuloksentekijöiksi nää nyt kuitenkin on hommattu. Kannattais hyödyntää nyt se viiminen(?) harkkamatsi siihen, että katsos miten peli kulkee eri ketjuissa. En tiedä mikä pakkomielle ne on pitää väkisin yhdessä.
 

sob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz, ..... Oulu Ermines
Yhdyn siihen joukkoon, joka ei ole tippaakaan huolissaan sen koommin Davidssonin veljeksistä, Lefebvrestä, Zabranskysta, tai muistakaan. En ylipäätään yhtään mistään enkä kenestäkään.

Junnut pistää harkkakaudella kaikki peliin, heillä on eniten näytettävää. Nämä hieman kokeneemmat konnat, jotka tietävät että heidän näyttönsä on annettu jo aiemmin, ottavat usein harkkapelit juuri harjoituksen kannalta. Turhaa repimistä välttäen.

Katsotaan nyt runkosarjaa vaikka sellaiset parikymmentä peliä ensin ja vasta sen jälkeen suostun antamaan minkäänlaista arviota veljeksistä tai kenestä tahansa muustakaan, mukaan lukien valmennus.

Koittakaahan muutkin ottaa iisisti :)
Tuosta boldatusta olen henkilökohtaisesti eri mieltä. Kovat pelaajat pelaa kovaa, oli kyse harkoista tai pudotuspeleistä lajissa kuin lajissa.

Itse olen pelannut harkkapelin loppuun vaikka tuli kuti munille. Ja tein vielä maalin sen jälkeen. Vähän piti puhallella siinä välissä. Illalla oli toinen palli bataatin kokoinen ja piti mennä päivystyksen kautta leikkaussaliin poistamaan räjähtänyt palli ja puoli litraa verta alapäästä. Tuon jälkeen aloin pitämään alasuojia säbässä. Mutta parin säikky-treenin jälkeen vedettiin taas täysillä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Varmaan olet itsekin täältä lukenut muutamat "harva tietää kuinka ainutlaatuisen kovista hankinnoista puhutaan" - kommentit. En ole mikään sun henk. koht. hakukone. Kaiva itse.

Sun on pakko ymmärtää, että tää on tulosurheilua. Ei tässä voida alkaa katteleen vaikka vaan jotain pariakymmentä peliä miten lähtee kulkemaan. Kyllä se näillä kokeneimmilla ja lähtökohtasesti paremmilla hepoilla pitää olla katteltuna uus työpaikka viimestään 10 pelin kohdilla jos ei ala kulkemaan.
Jos sinä alat moisia väittämään, niin kyllä todistustaakka on silloin sinulla. Joten alappas kaivaa niitä viestejä, tai pidä sitten suusi kiinni, senkin pikku valehtelija :D

Totta kai Davidssonit ovat Ässien mittapuulla kovia hankintoja. Vai eivätkö he sitten sinun mielestäsi ole sellaisia? Heiltä odotetaan kärkihyökkääjien tehoja, se on selvää. Mutta tuo sinun riehumisesi parin harjoituspelin otannalla antaa sinusta hieman yksinkertaisen kuvan. Ja tuo mouhoamisesi vain alleviivaa sitä.

En sano pahalla vieläkään, mutta uskon meistä kahdesta minun olevan se, joka oikeasti ymmärtää tulosurheilun päälle. Eikä kukaan ole sanonut, että Ässissä saa vetää 20 peliä päin persettä niin, ettei se merkitse mitään. Vaan minä sanoin, etten ala antamaan minkäänlaisia arvioita yhdestäkään pelaajasta tai valmentajasta kuin vasta tuon pelimäärän jälkeen. Ymmärrätkö sinä nyt kolmannen kerran luettuasi mitä tuossa lauseessa sanotaan, vai täytyykö minun vielä kirjoittaa se useampaankin kertaan uudelleen?

Riehu mitä riehut ja juokse vaikka ympyrää kuin päätön kana :D Itsehän siinä itsestäsi hölmön teet. Minua ei huoleta vieläkään, ei tipan vertaa.

Miksikö? Koska sarja ei ole vielä edes alkanut. Siksi.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Siitäs sai, oppiipahan kertomaan omia mielipiteitään, senkin ei pahalla yksinkertainen nuori hölmö valehtelija.
 
Viimeksi muokattu:

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siitäs sai, oppiipahan kertomaan omia mielipiteitään, senkin ei pahalla yksinkertainen nuori hölmö valehtelija.
Mielipiteitään? Kun väittää minun tai jonkun muun sanoneen jotain mitä minä en/joku muu ei ole sanonut? Ja se on mielestäsi "mielipide"? :)

Sun antipatiat minua kohtaan nyt toki on tiedossa, kun olen jokusen kerran näyttänyt turhien itkujesi hölmöyden toteen, vai mitä? Ihana huomata että sieluusi sattuu edelleen <3

Mut hei, nää on näitä :)
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kyllä veljeksiä on täällä pidetty todella kovina hankintoina muidenkin kuin minun toimestani. Tätä kovempia hankintoja ei tällä vuosikymmenellä tulla Padassa näkemään.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
No veteli kuitenkin DELissä ja Elitserienissä sellaista 0,6 ppg tasoa. Ässissä 0,2 ppg.
Piros oli ennen Ässiin tuloa tehnyt Elitserienissä 3 pistettä 8 otteluun, eikä niillä näytöillä saanut jatkosopimusta. DELissä tosiaan 34 ja 26 pisteen kaudet, mutta täytyy muistaa, että DEL on nykyäänkin Liigaa huonompi ja tuolloin se ero oli vielä isompi Liigan hyväksi. SaiPa kun tuolloin hankki DEListä Doug Derraughin, jolla oli Saksassa allaan 54 ja 50 pisteen kaudet, riitti hänen tasonsa Liigassa juuri ja juuri kolmosketjuun ja tehoja 29 ottelussa tuli 2+6.

Muistan itsekin kuolanneeni kateellisena Pirosin perään, mutta jälkikäteen olen tajunnut, että Piros hypeä oli luonut ainakin media, joka povasi hänestä uutta Jagria Pohjois-Amerikkaan. Nyt kun katson hänen statsejaan, huomaan, ettei tuolle hypelle näytä olleen perusteita. Piros varattiinkin NHL:ään vasta 8:nnella kierroksella, eli eivät NHL-joukkueet lopulta häneen kauheasti uskoneet.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä veljeksiä on täällä pidetty todella kovina hankintoina muidenkin kuin minun toimestani. Tätä kovempia hankintoja ei tällä vuosikymmenellä tulla Padassa näkemään.
Tottakai ollaan, syystäkin. Ja kovia hankintoja he lähtökohtaisesti ovatkin, jonka takia heiltä odotetaan myös tekoja. Mutta sarja ei sittenkään ole vielä alkanut, eikä pistettäkään jaettu.

Mielestäni on myös kaksi eri asiaa kutsua hankintaa "kovaksi hankinnaksi" tai "kovimmaksi ikinä missään-hankinnaksi".

Tämän vuosikymmenen muihin koviin hankintoihin en ota kantaa, sillä ennustaminen on vaikeaa. Etenkin tulevaisuuden. Katsotaan niitä sitten, kun tämä vuosikymmen jää taakse :)
 

Patukka88

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Jos sinä alat moisia väittämään, niin kyllä todistustaakka on silloin sinulla. Joten alappas kaivaa niitä viestejä, tai pidä sitten suusi kiinni, senkin pikku valehtelija :D

Totta kai Davidssonit ovat Ässien mittapuulla kovia hankintoja. Vai eivätkö he sitten sinun mielestäsi ole sellaisia? Heiltä odotetaan kärkihyökkääjien tehoja, se on selvää. Mutta tuo sinun riehumisesi parin harjoituspelin otannalla antaa sinusta hieman yksinkertaisen kuvan. Ja tuo mouhoamisesi vain alleviivaa sitä.

En sano pahalla vieläkään, mutta uskon meistä kahdesta minun olevan se, joka oikeasti ymmärtää tulosurheilun päälle. Eikä kukaan ole sanonut, että Ässissä saa vetää 20 peliä päin persettä niin, ettei se merkitse mitään. Vaan minä sanoin, etten ala antamaan minkäänlaisia arvioita yhdestäkään pelaajasta tai valmentajasta kuin vasta tuon pelimäärän jälkeen. Ymmärrätkö sinä nyt kolmannen kerran luettuasi mitä tuossa lauseessa sanotaan, vai täytyykö minun vielä kirjoittaa se useampaankin kertaan uudelleen?

Riehu mitä riehut ja juokse vaikka ympyrää kuin päätön kana :D Itsehän siinä itsestäsi hölmön teet. Minua ei huoleta vieläkään, ei tipan vertaa.

Miksikö? Koska sarja ei ole vielä edes alkanut. Siksi.
Voi voi, nyt tais mennä pahasti tunteisiin. Kyllä se taitaa olla nyt joku muu joka tässä "mouhoaa". Kirjota nyt mun puolesta vielä pari kertaa. En nyt vaan kertakaikkiaan saa kiinni mitä tässä haet. Jätän nyt tän "keskustelun" sun kanssas osaltani tähän kun ei tää ny johda mihinkään. En muuten paljoo vittuilis iästä tai älykkyydestä jos oma tuotanto on tota tasoa. *hymiö*
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähtökohtaisesti en ole huolissani veljeksistä enkä oikeastaan kenestäkään muustakaan vielä tässä vaiheessa. Sarja ei ole edes alkanut, joten katsotaan sitten miten Davidssonit suorittavat. Uskon vahvasti, että ovat vahvistuksia.
Riippuu vahvasti siitä miten sana vahvistus määritellään. Jos vahvistus ajatellaan niin, että mahtuvat pelaavaan kokoopanoon tai vaikkapa sillä, että voidaan perustella paikkaa Ässien kärkiketjuissa, voidaan puhua vahvistuksista. Sen sijaan, jos ajatellaan heidän tuottavan Ässille kilpailuetua liigan kärkiketjujen vertailussa, ei voida puhua vahvistuksista, vaan lähinnä siitä onko millää muulla joukkueella lähtökohtaisesti huonompia palasia hyökkäyksen top 2-5 rooleihin. Aika selvää alkaa olla, että Ässien ykkösspotti on Lennillä ja varmaankin Ässien sijat 2-3 riippuvat aika pitkästi siitä ketkä pääsevät vakituisesti pelaamaan Lennin kanssa, mutta lähtökohtaisesti Davidssonien pitäisi ihan omilla ansioillaan haastaa jopa Lenniä, jotta nähtäisiin riittävän hyvää investoidun rahan vaikuttavuutta ja tämä alkaa kyllä näyttää aika kyseenalaiselta.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laittaisin Joensuun veljesten ketjuun repimään, raastamaan ja runnomaan. Jos saisi tartutettua veljeksiin kipinää ja taistelutahtoa sekä tekemään tilaa heille. Graber nyt on ainakin täysin väärä ja fletku työmies tuohon ketjuun.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Laittaisin Joensuun veljesten ketjuun repimään, raastamaan ja runnomaan.

Tämä tarkoittaisi sitä, että Joensuu pelaisi isoja minuutteja. Ehkä kuitenkin parempi, että raskastekoinen Jesse pelaa maltillisilla minuuteilla siellä nelosessa niin jää virtaa taklaamiseenkin. Ässät nimittäin tarvitsee energistä ja hyvävoimaista Joensuuta yhtä paljon kuin tehoja tekeviä Davidssonejakin.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
M. Davidsson teki 31 ottelussa viime kaudella Tapparassa 8+15=23 pistettä kolmosketjussa, mistä täyteen 60 peliin tulisi noin 40 pistettä. Kun mies ostetaan Ässiin ykkössentteriksi niin paljonko olisi lupa pisteitä odottaa? Kaiken järjen mukaan enemmän? Näinhän on pakko ajatella, kun hankinta on tehty.

Tappara oli mestaritappara, jossa oli helppoa pelata kärjen takana, suurimman vastuun ulkopuolella. Nyt pitäisi kantaa sitä vastuuta Ässissä ykkössentterinä, onnistuuko vai kipsaako? Tälläisia sitä kyselee jo nyt, vaikka sarjahan ei ole vielä edes alkanut. Ehkä harjoitusottelut eivät vain vielä riittävästi sytytä?

Nythän tilanne on, että tällä hetkellä Erholtz- Järvinen- Hämeenaho on ykkösketju, ihan kiistatta. Se tarkoittaisi, ettei mitään hyökkäyksen kärkeä ole hankittu, nuohan ovat jo viime kaudella Ässissä pelanneita! Ojantakasta ei takuulla ykkössentteriksi ole hankittu.

Voi tietysti ajatella niinkin, että on kolme tai peräti neljäkin samalla lailla pelaavaa ja tulosta tekevää ketjua, toistaiseksi sitä tulosta on tehnyt kuitenkin vain tuo ykkönen, ja Fabre Lukkoa vastaan. Ylivoimaa pelaavat ne tulosta tekevät, mahtuuko M. Davidsson mukaan?

Toiselta Davidssonilta odotetaan tulosta myöskin, häneltä ne jäivät pienessä roolissa Tapparassa vähiin, mutta kyllähän potentiaalia pitäisi olla kovaankin pistemäärään.

Mutta sarjahan ei tosiaan ole vielä edes alkanut, toivottavasti jo lokakuun lopussa näille pohdinnoille naureskelee makeasti.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@Zeta03 ehti ensin, eli siis Jesse nyt olisi vihoviimeisen väärä valinta veljesten kanssa. Hän on kuitenkin 30-40 sekunnin vaihdon jälkeen aivan puhki, joten 5vs5 pelissä hänen paikkansa on nelosessa missä on koko ajan ollutkin..

Ongelmahan on, että kukaan ei ole oikein kunnolla sopinut veljesten kanssa, itse asiassa Graber on ollut heidän ketjuunsa tähän asti vähiten huono valinta. Kysyn edelleen: koska nyt näyttää ettei veljeksiä tulla erottamaan niin mites sitten Fabre, miksi häntä ei ole edes kokeiltu veljesten kanssa?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ongelmahan on, että kukaan ei ole oikein kunnolla sopinut veljesten kanssa...

Rohdin olisi edelleen vapaana, ehkä hänellä synkkaisi veljesten kanssa, kun kielikin on yhteinen...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Rohdin olisi edelleen vapaana, ehkä hänellä synkkaisi veljesten kanssa, kun kielikin on yhteinen...
Ei vaan Fabre ainakin nyt kokeilemaan heidän kanssaan, juurihan minä sanoin.. lisäksi Jonathan on käytännössä aivan vastaava pelaajatyyppi kuin Rohdin, joten tuo hankinta olisi ihan järjetön
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
No kyllä se tosipelien alettua selviää kuka heidän kanssaan lopulta pelaa vai pistetäänkö pojat omiin ketjuihinsa. Hyvä olisi kuitenkin saada ainakin pari ketjua lukittua heti alusta asti, ettei tappiopelien jälkeen ala aina hirveä ketjuruletti pyörimään. Sekin täytyy muistaa, että kun noita nuoria hyökkääjiä on ylitse kokoonpanon, niin jonkinlaista kierrätystäkin olisi syytä harrastaa muuallakin kuin että toinen nelosen laituri vain vaihtuu silloin tällöin.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei vaan Fabre ainakin nyt kokeilemaan heidän kanssaan, juurihan minä sanoin.. lisäksi Jonathan on käytännössä aivan vastaava pelaajatyyppi kuin Rohdin, joten tuo hankinta olisi ihan järjetön
Eihän siinä nyt ole järkeä rikkoa Fabre-JMJ-Hämeenaho ketjua, vaikka tuo Erholtz tuossa veti ja saivat tulosta, niin vastassa oli kuitenkin HPK, josta ei oikein ollut edes vastusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös