Mihin tämä uskomuksesi sitten perustuu?
Koko tämän saagan seuraamiseen. Esimerkiksi:
Bruno Fernandes: Manchester United deal held up as Sporting Lisbon raise fee
Niin no. Jotkut syyttää siitä että maksetaan liikaa ja sitten kun neuvotellaan halvemmasta, niin sekin on väärin.
Niin tai näin, niin pääasia on se, että Bruno on nyt meillä.
Minä en ainakaan valittanut siitä, että olisi yritetty neuvotella hintaa alemmaksi. Itse ajattelisin niin, että tällaisissa selkeämmissä hankintatapauksissa se hinta neuvoteltaisiin syksyllä valmiiksi, ja tammikuussa olisi vain siirto.
Toki voihan se olla, että näin tehtiinkin. Ja voihan se olla, että Sporting itse halusi viivästyttää siirtoa loppumetreille ja odottaa josko olisi vielä paremman tarjouksen jostain saanut.
Unitedilla on viime vuosina ollut tapa, jossa isot hankinnat tehdään ikkunan loppuhetkillä. Eikä niin, että ne neuvoteltaisiin valmiiksi hyvissä ajoin ja pelaaja siirtyisi jo ikkunan alkuvaiheessa. Mielestäni tätä pitäisi muuttaa. Ja aivan varmasti tätä prosessia on myös yritetty kehittää, mutta vaikuttaa siltä että joku siellä nyt kuitenkin tökkii. 8 tai 9 peliä Fernandes olisi tähän mennessä pelannut, mikäli siirto olisi saatu maaliin viime vuoden puolella ja rekisteröity tänä vuonna. Tänä aikana esimerkiksi liigapeleissä tiputettu 9 pistettä.
Enkä nyt tokikaan väitä, että tämä olisi niin yksinkertaista ollut. Nyt vaan systemaattisesti isot hankinnat valuu liian myöhään, ja sen takia menetetään omaa suorityskykyä, pisteitä ja mitä ikinä. Okei, pukupelle varmasti tällaisista saagoista tykkää kun pysytään ylhäällä siellä lehtien palstoilla kuukausitolkulla. Silti se on kentältä pois, ja sitä varten pitäisi kyetä kehittymään myös toimiston puolella.