En tiedä eikö se tosiaan tullut ilmi, mutta United-taipaleensa alussa.OGS on toiminut päävalmentajana urallaan 335 ottelua ja 11 vuotta. Mä sanoisin että ei ole ”taipaleensa” alussa enää.
Pelitapa on yksi asia. Pelaajisto on toinen. Tällä hetkellä Olen pelitapa on aikalailla hahmoton, mutta sanoisin sen johtuvan hyvin pitkälti myös siitä, että pelaajisto on vielä aivan vähintäänkin puutteellinen. Mielestäni tämän kauden suhteen pelitavallinen onnistuminen ei ole likellekään tärkein asia Olen valmentamisen suhteen. Mikä sen sijaan on erittäin tärkeää, on että manageri saa dataa pelaajistaan ja joukkueestaan, jota kautta hän pystyy myös määrittelemään tarpeet hankittaville pelaajille. Toistaiseksi Olen aikana ei ole tehty hankintahuteja, kuten aikaisempien managerien aikana, vaan päin vastoin: kesän ostokset olivat aivan loistavat. Parin vuoden sisällä tilanne on se, että Lingaardilla, Matalla, Pereiralla, Maticilla ja sen sellaisilla ei ole enää mitään asiaa (avaus)kokoonpanoon. Jos peli näyttää tuolloin samalta kuin nyt, olen valmis dumaamaan Olen.Olella on ollut kohta vuosi aikaa hakata joukkueelle omaa pelitapaansa ja periaatteitansa sisään ja tilanne on tällä hetkellä se, että joukkue pelaa huonommin kuin Moun viimeisten otteluiden aikana.
Tsekkaa se haastattelu. Kuten Keane sanoi muutama peli sitten, Olesta näkee kun hän ei ole tyytyväinen. Ole ei ollut eiliseen peliin tyytyväinen. Siellä oli riveissä monta junnua, jotka pistivät itsensä likoon nykyisellä kapasiteetillaan, ja on aivan oikein, ettei manageri mennyt puhumaan lehdistölle kuinka se ja se asia olisi voitu tehdä paremmin tietyn pelaajan toimesta tjsp. (Tuo yllä oleva lainaus on muuten ns. päin honkia: osa noista kommenteista liittyy Arsenal-peliin).Nyt ollaan tilanteessa jossa ManUn manageri on tyytyväinen AZn vieraana tasapeliin torstain euroliigassa. Ottelussa jossa ManU ei saanut yhtään laukausta maalia kohti.
Ehkä näin. Toisaalta tällä hetkellä Valioliigassa tilanne on se, että esim. Tottenhamin pitäisi haastaa Cityä ja Poolia, mutta huippuvalmentaja Pochettino ei ole onnistunut tehtävässään, vaan Spurs on menettänyt sen mahdollisuuden. Tuolla joukkueella top4 on itsestäänselvyys ja kohta Arsenal (joka konttasi - ja jossain määrin konttaa edelleen - valmentajansa johdolla viime kauden) sekä Chelsea ja ManU vahvistuvat. Silloin tunku kärkeen on kovempaa kuin nyt...Huippumanagerit ja tulevat huippumanagerit erottuvat kyllä jo aikaisemmin urallaan kuin kymmenen vuoden jälkeen.
Sanon vaan, että jää nähtäväksi, mutta United on ollut viime vuoden niin sekaisin, että minä luotan vielä sekä Oleen että kärsivällisen rakentamisen parantavaan voimaan. (DoF sisään, saatana!)