Manchester United FC 2018–2019 – Mourinhon viimeinen näytönpaikka ”Unelmien teatterissa”

  • 213 680
  • 1 281

Fordél

Jäsen
Ei tuo lause nyt voi tuota keskustelua seuranneena tarkoittaa mitään muuta kuin saavat vain rahalla pidettyä, jos saavat.

Kyllä, kuten silloinkin kirjoitin niin uskon, että raha olisi selkesti merkittävin ja ratkaisevin tekijä ManU:ssa pysymiseen. Ei ainoa, mutta hyvin merkittävä. Tärkeää on myös se, että vapaita paikkoja huippuseuroissa ei juuri ole eikä tähän ole näkyvissä muutosta nytkään.
 

Outsider

Jäsen
Kyllä, kuten silloinkin kirjoitin niin uskon, että raha olisi selkesti merkittävin ja ratkaisevin tekijä ManU:ssa pysymiseen. Ei ainoa, mutta hyvin merkittävä. Tärkeää on myös se, että vapaita paikkoja huippuseuroissa ei juuri ole eikä tähän ole näkyvissä muutosta nytkään.

En tiedä ketä @HMenthal mahtoi tarkoittaa aiemmin tänään, mutta kyllä mä ainakin alan pudota kärryiltä sen suhteen mitä mieltä nyt mahdat mistäkin asiasta olla. Joka asiaan tuntuu Unitediin liittyen olevan hirmu jyrkkä mielipide, mutta sitten se lopulta kääntyy niin ympäripyöreäksi, että asia voi olla miten vaan. Tai olla olematta.
 

Fordél

Jäsen
En tiedä ketä @HMenthal mahtoi tarkoittaa aiemmin tänään, mutta kyllä mä ainakin alan pudota kärryiltä sen suhteen mitä mieltä nyt mahdat mistäkin asiasta olla. Joka asiaan tuntuu Unitediin liittyen olevan hirmu jyrkkä mielipide, mutta sitten se lopulta kääntyy niin ympäripyöreäksi, että asia voi olla miten vaan. Tai olla olematta.

Okei...Eli kun esittää perustellun mielipiteensä, mutta samalla tunnustaa, että mikään asia ei ole mustavalkoinen ja lopulta kaikki on mahdollista (puhutaan DDG:n jatkosopparin syistä, Pochin tulevasta pestistä tai vaikka ManU:n menestysmahdollisuuksista), se on ongelma? Lisäksi jokaiseen mulle osoitettuun väitteseen oon pyrkinyt vastaamaan. Onko täällä oikeasti näin huono keskustelukulttuuri? Käsittämätöntä.

Mikä tässä nyt on epäselvää: Kyllä, uskon rahan olevan hyvin ratkaiseva tekijä, jos hän jää ManU:iin, mutta se ei tietenkään ole ainoa syy. Tai mikä ihme tossa on jotenkin "hirmu jyrkkää"?
 

Outsider

Jäsen
Okei...Eli kun esittää perustellun mielipiteensä, mutta samalla tunnustaa, että mikään asia ei ole mustavalkoinen ja lopulta kaikki on mahdollista (puhutaan DDG:n jatkosopparin syistä, Pochin tulevasta pestistä tai vaikka ManU:n menestysmahdollisuuksista), se on ongelma? Lisäksi jokaiseen mulle osoitettuun väitteseen oon pyrkinyt vastaamaan. Onko täällä oikeasti näin huono keskustelukulttuuri? Käsittämätöntä.

Mikä tässä nyt on epäselvää: Kyllä, uskon rahan olevan hyvin ratkaiseva tekijä, jos hän jää ManU:iin, mutta se ei tietenkään ole ainoa syy. Tai mikä ihme tossa on jotenkin "hirmu jyrkkää"?

Ne mielipiteet on luokkaa DDG saadaan ehkä pidettyä rahalla, kukaan huippupelaaja tai manageri ei halua Unitediin, Pocchetinolla ei ole mitään syytä siirtyä Unitediin jne. ja sitten kun joku kyseenalaistaa niitä, niin alkaa virpominen sanojen ja tarkoituksien kanssa. Miksi ei voi alunperin kirjoittaa, että DDG:n jatkossa raha tulee olemaan isossa roolissa ja spekuloida samalla muita syitä, jos se kuitenkin kääntyy lopulta sinne? Miksi kirjoittaa, että DDG saadaan ehkä pidetty rahalla, jos ei kuitenkaan tarkoittanut sitä? Ihan sama pätee tuohon Pocchettino jankkaukseenkin.
Oliskohan Kuhdan Kibellä ylimääräisiä peilejä mille ihmetellä keskustelukulttuuria.
 

Fordél

Jäsen
Ne mielipiteet on luokkaa DDG saadaan ehkä pidettyä rahalla, kukaan huippupelaaja tai manageri ei halua Unitediin, Pocchetinolla ei ole mitään syytä siirtyä Unitediin jne. ja sitten kun joku kyseenalaistaa niitä, niin alkaa virpominen sanojen ja tarkoituksien kanssa.

Eka näistä pitää paikkansa, mutta missään en ole kirjoittanut noin kärjekkäästi, ettei kukaan huippupelaaja tai -manageri halua ManU:iin tai että Pochilla ei ole mitään syytä siirtyä ManU:iin. Nämä ovat sinun pahoja kärjistyksiä.

Mitä tulee muiden kyseenalaistuksiin ja niihin vastaamiseen, sitä kutsutaan keskusteluksi.

Miksi ei voi alunperin kirjoittaa, että DDG:n jatkossa raha tulee olemaan isossa roolissa ja spekuloida samalla muita syitä, jos se kuitenkin kääntyy lopulta sinne? Miksi kirjoittaa, että DDG saadaan ehkä pidetty rahalla, jos ei kuitenkaan tarkoittanut sitä? Ihan sama pätee tuohon Pocchettino jankkaukseenkin.

Täh? Niinhän juuri kirjoitin. DDG:n kohdalla raha on mielestäni hyvin ratkaiseva tekijä, koska urheilullista menestystä ei ole hetkeen luvassa. Toisaalta kun paikkoja ei muissa seuroissa juuri ole auki, siirtyminen muualle on hankalaa. Voit käydä tarkistamassa nämä tuolta aiemmista keskusteluista. Eli spekuloitiin muitakin syitä. Ja ihan sama asia Pochinkin kanssa.

Jos se, että vastailen @Barney lukuisiin kysymyksiin (en toki kaikkiin pystynyt) ja sitä myötä keskustelu venyy, on jankkausta niin sitten olkoot.
 

Outsider

Jäsen
Eka näistä pitää paikkansa, mutta missään en ole kirjoittanut noin kärjekkäästi, ettei kukaan huippupelaaja tai -manageri halua ManU:iin tai että Pochilla ei ole mitään syytä siirtyä ManU:iin. Nämä ovat sinun pahoja kärjistyksiä.

Käytännössä kuitenkin jokaisen spekuloidun nimen kohdalla jaksat tuoda esille saman tarinan miten United ei nyt ole kovin todennäköinen vaihtoehto, kun asiat on niin huonosti.


Täh? Niinhän juuri kirjoitin. DDG:n kohdalla raha on mielestäni hyvin ratkaiseva tekijä, koska urheilullista menestystä ei ole hetkeen luvassa. Toisaalta kun paikkoja ei muissa seuroissa juuri ole auki, siirtyminen muualle on hankalaa. Voit käydä tarkistamassa nämä tuolta aiemmista keskusteluista. Eli spekuloitiin muitakin syitä. Ja ihan sama asia Pochinkin kanssa.

Niin kirjoitit sitten jotain ympäri pyöreää, kun asiasta alettiin vääntämään, mutta miksi alunperin piti kuitenkin väittää niin, että raha on ainoa mikä ratkaisee? Ja jos ylipäätänsä näkee tarpeelliseksi mainita että raha ratkaisee, niin kyllä sillon pitäisi pystyä sanomaan jotain summia väitteiden tueksi.

Jos se, että vastailen @Barney lukuisiin kysymyksiin (en toki kaikkiin pystynyt) ja sitä myötä keskustelu venyy, on jankkausta niin sitten olkoot.

On se ainakin minulle jankkausta, että kertoi vastapuoli minkälaisia argumentteja tahansa, niin aina se kääntyy niin, että vastapuoli on väärässä. Esim. kun Tottenham vs. United vertailussa @Barney kertoi viime kaudesta, niin juuri se ei ollutkaan mitenkään merkitsevä ajanjakso ja United vaan ylisuoritti jne. Nyt kun tämä kausi on mennyt Mourinhon johdolla vituiksi, niin koko seura on niin sekaisin, että sinne ei halua enää kukaan. Miksi tätä ei pistetä samalla logiikalla alisuorittamiseksi.
 

Fordél

Jäsen
Käytännössä kuitenkin jokaisen spekuloidun nimen kohdalla jaksat tuoda esille saman tarinan miten United ei nyt ole kovin todennäköinen vaihtoehto, kun asiat on niin huonosti.

No ensinnäkään niitä spekuloituja nimiä ei montaa ole ja olen aidosti sitä mieltä, että sekavassa tilassa oleva ManU ei ole esim. ihan kovimpien huippuvalmentajien ykkösvaihtis tällä hetkellä. Sama huippupelaajien osalta. Mitä väärää tässä mielipiteessä on?

Niin kirjoitit sitten jotain ympäri pyöreää, kun asiasta alettiin vääntämään, mutta miksi alunperin piti kuitenkin väittää niin, että raha on ainoa mikä ratkaisee? Ja jos ylipäätänsä näkee tarpeelliseksi mainita että raha ratkaisee, niin kyllä sillon pitäisi pystyä sanomaan jotain summia väitteiden tueksi.

Niin, taisin ensin kirjoittaa, että rahalla saa. Sitten kun aletaan kysymään, että ai se on ainoa syy jäädä Unitediin niin tottakai vastaan. Ja kun maailma ei ole mustavalkoinen, syitä on tottakai useita.

En ymmärrä alkuunkaan, että miksi mun pitäisi alkaa kertoa jotain summia väitteiden tueksi? Eihä meistä kukaan tiedä, millaisia sopparitarjouksia DDG:lla on pöydällä. Kaikki tämä on ihan täyttä spekulointia.

On se ainakin minulle jankkausta, että kertoi vastapuoli minkälaisia argumentteja tahansa, niin aina se kääntyy niin, että vastapuoli on väärässä.

Taas kärjistät. En ole varmastikaan sanonut, että vastapuoli on väärässä vaan että vastapuolen perustrlut eivöt mua vakuuta, mutta hän saa olla vapaasti omaa mieltään. Tuossa on iso ero. Kunnioitan esim. @Barneytietämyksen lajista (hakkaa varmasti mun tietämyksen mennen tullen) ja siksi olen jaksanutkin käydä sitä keskustelua niin pitkään. Ei mun silti tarvitse omia mielipiteitäni muuttaa, jos toisen perustelut eivät vakuuta.

Esim. kun Tottenham vs. United vertailussa @Barney kertoi viime kaudesta, niin juuri se ei ollutkaan mitenkään merkitsevä ajanjakso ja United vaan ylisuoritti jne.

Tämä asia on käyty jo käyty läpi. ManU ylisuoritti mielestäni materiaaliin nähden, koska sillä ei ollut mun mielestä toiseksi parasta jengiä. Mou peluutti jengiä tehokkaasti ja sai siitä kaiken irti. Jos olet tästä eri mieltä niin ole hyvä ja esitä omat näkemyksesi perusteluineen.

Nyt kun tämä kausi on mennyt Mourinhon johdolla vituiksi, niin koko seura on niin sekaisin, että sinne ei halua enää kukaan. Miksi tätä ei pistetä samalla logiikalla alisuorittamiseksi.

Taas kärjistät mun sanomisia todella pahasti. Lisäksi nämäkin asiat on täällä perusteltu. Tällä kaudella mielestäni Mou on epäonnistunut. Peli on ollut taktisesti kauhean näköistä. Monesti liian passiivista ja liiaksi "pelkkää" puolustamista. Sitä voidaan kutsua vaikka alisuorittamiseksi, mutta silloin suurin alisuorittaja on mun mielestä Mou.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Fordél. Mulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan, enkä halua mitenkään lynkata sinua, koska monesti olen tässä vuosien varrella lukenut moniasinun hyviä kirjoituksia eri ketjuissa. Olet tehnyt hyvää duunia. Tämä ei ole vittuilua, vaan jotain selvyyden hakemista, tai jotain sen tyyppistä.

Nyt on vain pakko nostaa kädet pystyyn, kun en enää ymmärrä ollenkaan, enkä löydä, sitä jotain ydintä useammasta näiden ManUn ja Poolin puolen kirjoituksistasi/mielipiteistäsi. Poolin puolella mm. käsittääkseni kritisoit sitä, että ehkä minä ja mahdollisesti joku muu oli sitä mieltä, ettei Poolista ole vielä mestariksi Cityn takia. Se oli kuulemma turhaa negailua. Tuon keskustelun negailusta aloitti joku muu ja juuri sillä hetkellä se taisi olla @Domi28 , joka kirjoitti jotain tyyliin, että tuskin Pool on mestari Cityn takia. Tästä lähti vyyhti pyörimään, jota itse lähdin kommentoimaan, jonka lopputulema oli se, että sinäkin totesit about niin, ettei Pool tosiaan todennäköisesti ole mestari. WTF?! Jotenkin tuolloin käsitin, ettei tuota mieltä saa olla(Pool ei ole mestari), mutta lopulta olit itsekin sillä kannalla??! No, se oli ja meni, eikä siitä ainakaan täällä yhtään enempää, mutta tämä keskustelu täällä on tuntunut nyt pyörivän täysin samaa oravanpyörää ja siksi voimakas bon voyage tunne.

Mitä useampi pilkottu vastaus, sitä sekavammaksi koko homma menee, eikä mistään saa enää mitään selvää ja siinä vaiheessa joutuu kysymään itseltään, että kuka olikaan alunperin mitä mieltä ja oliko niitä näkemyseroja oikeasti ollenkaan. Mä oon ainakin jo niin sekaisin, etten taida enää kohta tietää, olenko mä seurannut pennusta asti Poolia vai ManUa!

Kuten kirjoitin, viime kaudella oli hyvin tasaista. Neljän pisteen ero ei kerro suurta eroa. Mun silmiin ManU silti ylisuoritti, koska sen materiaali ei ollut viime kaudellakaan sarjan toiseksi paras. Tästä Moulle tunnustusta vaikka eihän se aina kaunista ollut. Missään en ole hehkuttanut Spursin olleen viime kaudella ManU:a selkeesti edellä. Mielestäni sillä oli viime kaudellakin parempi materiaali ja manageri. ManU:sta saatiin kuitenkin kaikki irti ja vähän enemmänkin, minkä vuoksi se oli kakkonen ja Spurs kolmas. Erot olivat kuitenkin mitättömät.

Tässä nyt esimerkkinä yksi lainaus, joka on mun silmiin vaan jotenkin niin ristiriitainen, kun ajattelee koko käytyä keskustelua. Boldatussa osassa puhut ilmeisesti Spursista? Jos erot olivat mitättömät, niin miksi vain ManU ylisuoritti Mourin johdalla? Eikö samalla tällöin Spurs alisuorittanut, kun kerran ManUn rosteri ei ollut sarjan toiseksi paras, ja Spursilla oli parempi rosteri ja parempi manageri?! Mitä mä missaan?

Ja sitä väitettä mä en pysty ymmärtämään ollenkaan, mitä ei ole tässä kylläkään esitetty, mutta aiemmin keskustelussa kyllä, että Spursin mahdollisuudet menestyä ensi kaudella ovat paremmat kuin ManUn. Tämä kausi meni totaalisen vihkoon, kun pelaajat eivät kestä enää Mouria määräänsä pidempään, kuten ei aiemmin Liigapelaajat Tamiakaan. Nyt alkaa kuitenkin täysin uusi jakso, josta ei edes kaikkia tekijöitä vielä tiedetä, mutta Spurs menestyy todennäköisesti silti paremmin. Esittämäsi perustelut eivät minua oikein vakuuta ja esim. @Barney on tuonut minusta oleellisia pointteja esiin, jotka minä olen puolestaan joutunut toteamaan sinun kommentoinnin perusteella sinun mielestä sellaisiksi, etteivät ne olisi valideja.

En tuomitse sinua kirjoituksiesi perusteella, vaan kaipaan kenties jotain konkretiaa ja selkeyttä. Sinulla on usein näköjään vastakkainen mielipide, mikä ei ole mitenkään väärin, mutta jotain tuossa matkalla tuntuu tapahtuvan, mikä saa epäilemään jopa koko kirjoiteittelun ja mielipiteen alkuperää/tarkoitusta/tai jotain.

Itse tuosta aiemmin käsitellystä aiheesta loppuun vielä se, ilman pitkiä perusteluja, että edelleen mielestäni ManU voi hyvinkin nousta jo ensi kaudella taisteluun top4 mestoista ja kammeta muita sieltä pois, mutta Cityyn on matkaa. Huippumanagerin ManU pystyy sainaamaan varmasti ja jo se tekee hyvin todennäköisesti ManUsta taas pahan vastustajan kaikille. 1-2 managerin haluamaa hyvää vahvistusta ja rosteri on varmasti riittävän vahva. Ei ManUn mitään isoa rebuildiä tarvitse tehdä. Tietysti muut pyrkivät pitämään etumatkansa, mutta ei ManU ihan noin kaukana ole, mitä numerot nyt näyttää. Pelkkä Josen poistuminen on jo plussaa, ja kenties paha muille.

Pahoittelut kuitenkin vielä tästä avautumisesta, ja sormella osoittamisesta, kai tämän olisi voinut jättää tekemättäkin.
 

Outsider

Jäsen
No ensinnäkään niitä spekuloituja nimiä ei montaa ole ja olen aidosti sitä mieltä, että sekavassa tilassa oleva ManU ei ole esim. ihan kovimpien huippuvalmentajien ykkösvaihtis tällä hetkellä. Sama huippupelaajien osalta. Mitä väärää tässä mielipiteessä on?

Ei siinä sinänsä ole mitään väärää, mutta en vaan ymmärrä mitä lisäarvoa se tuo keskusteluun, että käyt tyrmäämässä jokaisen spekuloidun nimen alas, mutta et tarjoa tilalle mitään.

Niin, taisin ensin kirjoittaa, että rahalla saa. Sitten kun aletaan kysymään, että ai se on ainoa syy jäädä Unitediin niin tottakai vastaan. Ja kun maailma ei ole mustavalkoinen, syitä on tottakai useita.

En ymmärrä alkuunkaan, että miksi mun pitäisi alkaa kertoa jotain summia väitteiden tueksi? Eihä meistä kukaan tiedä, millaisia sopparitarjouksia DDG:lla on pöydällä. Kaikki tämä on ihan täyttä spekulointia.

Edelleenkään en ymmärrä mikä on motiivi tulla kirjoittamaan joukkueen ainoan kiistatta pelipaikkansa parhaimmistoon kuuluvan pelaajan jatkon perustuvan vain rahaan, jos se ei sitten kuitenkaan ole niin, eikä missään huippuseuroissa edes ole tarvetta hänen hankkimiselle? Saahan sillä toki keskustelua aikaan, kun vatvotaan oliko se nyt niin vai näin. Miksi se raha pitää mainita, jos se on joka tapauksessa täyttä spekulointia?

Taas kärjistät. En ole varmastikaan sanonut, että vastapuoli on väärässä vaan että vastapuolen perustrlut eivöt mua vakuuta, mutta hän saa olla vapaasti omaa mieltään. Tuossa on iso ero. Kunnioitan esim. @Barneytietämyksen lajista (hakkaa varmasti mun tietämyksen mennen tullen) ja siksi olen jaksanutkin käydä sitä keskustelua niin pitkään. Ei mun silti tarvitse omia mielipiteitäni muuttaa, jos toisen perustelut eivät vakuuta.



Tämä asia on käyty jo käyty läpi. ManU ylisuoritti mielestäni materiaaliin nähden, koska sillä ei ollut mun mielestä toiseksi parasta jengiä. Mou peluutti jengiä tehokkaasti ja sai siitä kaiken irti. Jos olet tästä eri mieltä niin ole hyvä ja esitä omat näkemyksesi perusteluineen.

Sehän tässä on pointti, että toisella on esittää mielipiteiden tueksi faktoja ja toisella on pelkät mielipiteet. Sitten kun tästä aiheesta on päästy eteen päin, niin seuraavalle kierrokselle voi taas lähteä pelkillä mielipiteillä ja homma jatkuu samaa rataa.
 

Fordél

Jäsen
Nyt on vain pakko nostaa kädet pystyyn, kun en enää ymmärrä ollenkaan, enkä löydä, sitä jotain ydintä useammasta näiden ManUn ja Poolin puolen kirjoituksistasi/mielipiteistäsi. Poolin puolella mm. käsittääkseni kritisoit sitä, että ehkä minä ja mahdollisesti joku muu oli sitä mieltä, ettei Poolista ole vielä mestariksi Cityn takia. Se oli kuulemma turhaa negailua. Tuon keskustelun negailusta aloitti joku muu ja juuri sillä hetkellä se taisi olla @Domi28 , joka kirjoitti jotain tyyliin, että tuskin Pool on mestari Cityn takia. Tästä lähti vyyhti pyörimään, jota itse lähdin kommentoimaan, jonka lopputulema oli se, että sinäkin totesit about niin, ettei Pool tosiaan todennäköisesti ole mestari. WTF?! Jotenkin tuolloin käsitin, ettei tuota mieltä saa olla(Pool ei ole mestari), mutta lopulta olit itsekin sillä kannalla??! No, se oli ja meni, eikä siitä ainakaan täällä yhtään enempää, mutta tämä keskustelu täällä on tuntunut nyt pyörivän täysin samaa oravanpyörää ja siksi voimakas bon voyage tunne..

Mielestäni kirjoitusten ydin on ainakin mulle ihan selvä. Ongelma voi olla se, että mulla ei ole suosikkijoukkuetta ja kirjoitan eri joukkueiden palstoille. Ulkopuolisena mielipiteeni ovat monesti valtalinjaa vastaan. Tämä Pool -esimerkki on siitä hyvä tapaus.

Kyllä, ymmärsit aivan oikein koko tuon Pool -keskustelun pointtini: Poolista on mielestäni jo nyt mestariksi, mutta monella Pool -fanilla (otaksun kirjoittajien olevan "faneja") on minulle tuntemattomasta syystä johtuen negatiivinen asenne seuran mestaruusmahdollisuuksia kohtaan. Helppo se on toki täältä sivulta huudella, kun itsellä ei ole mitään vuosien tai vuosikymmenten kannatushistoriaa taustalla. Seuraan hyvin paljon Poolin pelejä, koitan ja mun silmiin Poolin materiaali, valmennus ja pelin taso näyttävät siltä, että seuralla on täydet mahdollisuudet voittaa mestaruus.

Samaan aikaan on kuitenkin tunnustettava tosiasiat. Vain yksi voi voittaa. Pool ei ole ennakkosuosikki vaan City. Näiden kahden lisäksi mukana on edelleen muutama muukin jengi. Eli kun katsot tätä asetelmaa täysin rationaalisesti (johon yritän aina pyrkiväni), Pool ei ole todennäköisesti mestari. Johan kertoimetkin sen kertovat: City on todennäköisin mestari. Tästäkin huolimatta Poolilla on siihen täydet saumat ja paljon suurempiakin yllätyksiä on tapahtunut urheilussa. Siksi en ymmärrä, miksi etenkin Pool -kannattajat jaksavat negailla asiasta. Hitto, teillä on hieno jengi, joka johtaa puolessa välissä kautta tappiottomalla saldolla sarjaa, mutta silti mestaruudesta ei kannata puhua.

Mulle tämä kaikki on edelleen ihan loogista ja ymmärrettävää, mutta jos teille ei ole niin pitää ilmeisesti pyrkiä entistä parempaan kirjoittamiseen.

Tässä nyt esimerkkinä yksi lainaus, joka on mun silmiin vaan jotenkin niin ristiriitainen, kun ajattelee koko käytyä keskustelua. Boldatussa osassa puhut ilmeisesti Spursista? Jos erot olivat mitättömät, niin miksi vain ManU ylisuoritti Mourin johdalla? Eikö samalla tällöin Spurs alisuorittanut, kun kerran ManUn rosteri ei ollut sarjan toiseksi paras, ja Spursilla oli parempi rosteri ja parempi manageri?! Mitä mä missaan?.

Kyllä, lihavoidusta kohdassa on kyse Spursista. Koitetaan nyt vielä kerran vääntää. Eihän se, että ovatko joidenkin kahden jengin erot suuret vai pienet, ole yhteyksissä toisen jengin ali- tai ylisuorittamiseen. ManU voi omaan tasoonsa nähden yli- tai alisuorittaa, mutta silti ero vaikka Spursiin voi olla pieni tai suuri. Mun mielestä viime kaudella ManU ylisuoritti omaan materiaalinsa nähden. Pelkästään puolustuslinja on sellainen, joka ei mun mielestä kestä vertailua muihin kärkijengeihin. Esimerkiksi toppariosastoa olen kritisoinut pitkään, ei vaan vakuuta. Silti Mou sai jengistä kaiken irti ja se riitti kakkoseksi. Tästä annoin tunnustuksen Moulle.

Spursilla on mun mielestä ollut viime vuosina parempi ja tasapainoisempi materiaali sekä laadukkaampi valmennus. Kun katsotaan sarjataulukoita kolmelta viime kaudelta, Spurs onkin menestenyt ManU:a paremmin: 2016 3. (ManU 5.), 2017 2. (ManU 6.) ja 2018 3. (ManU) 2. ManU:n sijoitus keskimäärin 4,3 ja Spursin 2,7. Viime kaudella, kun ManU oli Spursia edellä, se oli sitä vain neljällä pisteellä ja Spurs oli heti perässä. Sitten kun lisätään vielä tämä kausi, Spurs on selkeesti ManU:a edellä, niin pelillisesti, pisteissä kuin sarjataulukossa. 3,5 vuoden otanta, mikä kääntyy mielestä selkeesti Spursille. Tottakai täytyy antaa tunnustusta ManU:lle siitä, että se on voittanut muutaman pystin tässä ajassa, mutta siltikin mielestäni Spurs on tehnyt tasaisen varmaa ja parempaa työtä. Miksi? Koska sillä on ollut mun mielestä parempi materiaali ja valmennus. Yhden kauden neljän pisteen ero ei muuta tätä isoa kuvaa. Tottakai joku muu voi arvottaa toisin, mutta sitten ei muuta kuin perustelut pöytään.

Ja sitä väitettä mä en pysty ymmärtämään ollenkaan, mitä ei ole tässä kylläkään esitetty, mutta aiemmin keskustelussa kyllä, että Spursin mahdollisuudet menestyä ensi kaudella ovat paremmat kuin ManUn. Tämä kausi meni totaalisen vihkoon, kun pelaajat eivät kestä enää Mouria määräänsä pidempään, kuten ei aiemmin Liigapelaajat Tamiakaan. Nyt alkaa kuitenkin täysin uusi jakso, josta ei edes kaikkia tekijöitä vielä tiedetä, mutta Spurs menestyy todennäköisesti silti paremmin. Esittämäsi perustelut eivät minua oikein vakuuta ja esim. @Barney on tuonut minusta oleellisia pointteja esiin, jotka minä olen puolestaan joutunut toteamaan sinun kommentoinnin perusteella sinun mielestä sellaisiksi, etteivät ne olisi valideja.

Ok, ei siinä mitään, jos perusteluni eivät vakuuta. Voidaan olla hyvinkin tästä eri mieltä ja olen sen todennut täällä myös @Barney :lle. Mun mielestä ManU lähtee heikomman pelaajamateriaalin ja sekavamman manageritilanteen takia Spursiin verrattuna takamatkalta ensi kauteen (tämä olettamuksella, että Pochi jatkaa Spursissa). Olen ties kuinka monta kertaa todennut, että ManU:ssa on edessä iso uudelleen rakennus. Mun on vaikea nähdä, miten sen jengin menestysmahdollisuudet voisivat olla vielä ensi kaudella paremmat kuin Spursilla, jonka tilanne on vakaa ja on ollut sitä jo useamman vuoden ajan. Tätä en vain käsitä enkä osta teidän perusteluita. Sitten kun katsotaan vaikka kauteen 2020-2021, tilanne voi olla jo ihan toinen.

En tuomitse sinua kirjoituksiesi perusteella, vaan kaipaan kenties jotain konkretiaa ja selkeyttä. Sinulla on usein näköjään vastakkainen mielipide, mikä ei ole mitenkään väärin, mutta jotain tuossa matkalla tuntuu tapahtuvan, mikä saa epäilemään jopa koko kirjoiteittelun ja mielipiteen alkuperää/tarkoitusta/tai jotain.

Ok, täytyy skarpata selkeydessä. Yksi haaste on muuten se, että olen liikaa joutunut näpyttämään pitkiä vastauksia kännykällä. Nyt tietokoneella kirjoittaminen sujuu paljon paremmin.

Itse tuosta aiemmin käsitellystä aiheesta loppuun vielä se, ilman pitkiä perusteluja, että edelleen mielestäni ManU voi hyvinkin nousta jo ensi kaudella taisteluun top4 mestoista ja kammeta muita sieltä pois, mutta Cityyn on matkaa. Huippumanagerin ManU pystyy sainaamaan varmasti ja jo se tekee hyvin todennäköisesti ManUsta taas pahan vastustajan kaikille. 1-2 managerin haluamaa hyvää vahvistusta ja rosteri on varmasti riittävän vahva. Ei ManUn mitään isoa rebuildiä tarvitse tehdä. Tietysti muut pyrkivät pitämään etumatkansa, mutta ei ManU ihan noin kaukana ole, mitä numerot nyt näyttää. Pelkkä Josen poistuminen on jo plussaa, ja kenties paha muille.

Kyllä, ManU voi nousta jo ensi kaudella vaikka mestariksi, mutta se ei ole mielestäni todennäköistä. Huom. puhun koko ajan todennäköisyyksistä. Joukkueen rakentamisesta olen eri mieltä. Tuli manageriksi kuka vain, seura tarvitsee vähintään 2-3 kovan luokan hankintaa: Yksi huipputoppari ja huippukeskikenttäpelaaja ovat ihan minimi, mutta lisäksi laitapakkiosastoakin olisi syytä vahvistaa eikä se toinen hankintakaan keskikentälle olisi pahitteeksi. Kaiken lisäksi nämä kaikki ovat oikeastaan avauksen hankintoja eikä puhuta leveydestä, minkä vuoksi näen, että kahden siirtoikkunan aikana tuo on iso rakennusurakka. Etenkin kun talven ikkunassa harvemmin siirtyy isoja nimiä ja valmista laatua.

Pahoittelut kuitenkin vielä tästä avautumisesta, ja sormella osoittamisesta, kai tämän olisi voinut jättää tekemättäkin.

Ei tarvitse pahoitella mitään, kun osoittaa rehdisti sormella ja esittää omat perustelut, kuten nyt teit.
 

Fordél

Jäsen
Ei siinä sinänsä ole mitään väärää, mutta en vaan ymmärrä mitä lisäarvoa se tuo keskusteluun, että käyt tyrmäämässä jokaisen spekuloidun nimen alas, mutta et tarjoa tilalle mitään.

Ymmärtäisin tämän kommentin, jos kävisin vain ampumassa ehdotuksia alas ilman perusteluita. Olen kuitenkin aina pyrkinyt perustelemaan vastakkaiset näkemykseni. En näe, että tämän lisäksi, pitäisi aina ehdottaa jotain omaa nimeä tilalle tai muuten ei toisi lisäarvoa keskusteluun.

Edelleenkään en ymmärrä mikä on motiivi tulla kirjoittamaan joukkueen ainoan kiistatta pelipaikkansa parhaimmistoon kuuluvan pelaajan jatkon perustuvan vain rahaan, jos se ei sitten kuitenkaan ole niin, eikä missään huippuseuroissa edes ole tarvetta hänen hankkimiselle? Saahan sillä toki keskustelua aikaan, kun vatvotaan oliko se nyt niin vai näin. Miksi se raha pitää mainita, jos se on joka tapauksessa täyttä spekulointia?

Ei mulla ole mitään motiivia tässä taustalla. Kirjoitan vain omia näkemyksiä futisfanina. Edelleen uskon, että jos DDG jäisi ManU:n se tapahtuisi todella rahakkaan sopimuksen takia + siksi, että ei ole muita kovia veskan paikkoja auki. Ei esimerkiksi siksi, että organisaatiossa olisi kaikki helvetin hyvin ja edessä olisi selvästi kovat menestyksen vuodet tai että hänellä olisi suuri rakkaus seuraa kohtaan.

Sehän tässä on pointti, että toisella on esittää mielipiteiden tueksi faktoja ja toisella on pelkät mielipiteet. Sitten kun tästä aiheesta on päästy eteen päin, niin seuraavalle kierrokselle voi taas lähteä pelkillä mielipiteillä ja homma jatkuu samaa rataa.

Listaappa tähän sitten tapaukset, joissa toinen on argumentoinut selkeillä faktoilla ja minä vain mielipiteillä.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Noniin, voitaisiinko jo antaa asian olla? Jokainen tuo jonkunlaista lisäarvoa palstalle, mutta tämmöinen vänkääminen vaan pilaa nämä ketjut

DDG:n huhutulle jatkosopparille giganttinen :peukku: Vielä kun saataisiin sorvattua Martialille vastaava, niin joukkuetta olisi paljon kivempi lähteä ensi kesänä rakentamaan
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Katselin eilen tuon valmetajan pressin eikä siinä oikeastaan tullut mitään uutta näihin lehtihaastatteluihin verrattuna.

Peliä lähdetään pelaamaan sillä ajatuksella että vastustajaa ei pelätä, vaan vastustaja pelkää meitä eikä rakenneta systeemiä vastustajan mukaan.

Tässä oma esimerkki kokoonpanosta jolla pystyisi jo pelaamaan varsin hyökkäävää nopeatempoista peliä.

DDG
Dalot-Bailly-Smalling-Shaw
Pereira-Herrera-Pogba
Lingard-Rashford-Martial
 

Outsider

Jäsen
Ymmärtäisin tämän kommentin, jos kävisin vain ampumassa ehdotuksia alas ilman perusteluita. Olen kuitenkin aina pyrkinyt perustelemaan vastakkaiset näkemykseni. En näe, että tämän lisäksi, pitäisi aina ehdottaa jotain omaa nimeä tilalle tai muuten ei toisi lisäarvoa keskusteluun.

Onko ne vaihtoehdot aina, tai ei ikinä? Voi toki olla, että minulta on mennyt joku viesti ohikin, mutta en nyt muista, että olisit maininnut yhtään nimeä.

Ei mulla ole mitään motiivia tässä taustalla. Kirjoitan vain omia näkemyksiä futisfanina. Edelleen uskon, että jos DDG jäisi ManU:n se tapahtuisi todella rahakkaan sopimuksen takia + siksi, että ei ole muita kovia veskan paikkoja auki. Ei esimerkiksi siksi, että organisaatiossa olisi kaikki helvetin hyvin ja edessä olisi selvästi kovat menestyksen vuodet tai että hänellä olisi suuri rakkaus seuraa kohtaan.

Ihmettelit mikä mielipiteistäsi tekee jyrkkiä, niin tässä taas hyvä esimerkki. Se on joko raha tai suuri rakkaus/kaikki asiat ovat helvetin hyvin. Sopimus tulee 100% varmuudella olemaan rahakas, koska sitä se on jo nyt, eikä esim. iän puolesta ole mitään syyta olettaa, että ura olisi kääntymässä laskuun. Vaikka kaikki ei ole helvetin hyvin, niin resurssit ja olosuhteet ovat silti sitä luokkaa, että siellä voi viihtyä ilman mitään suurta rakkautta seuraa kohtaan. Samat asiat mahdollistavat sen menestyksen tulevaisuudessa ja sinne se mahdollinen uusi sopimuskin sijoittuisi. Jos uuden managerin valinnassa onnistutaan, niin mikään ei estä kilpailukykyisen joukkueen rakentamista noille vuosille. Tai no itseasiassa Brexit voi kyllä tuoda tähän oman muuttujansa, mutta se on varmaan kokonaan oma keskustelunsa.


Listaappa tähän sitten tapaukset, joissa toinen on argumentoinut selkeillä faktoilla ja minä vain mielipiteillä.

Vaikka esim. nuo voittomahdollisuudet Tottenhan vs. United. Tottenham ei ole voittanut mitään paremmilla pelaajilla ja paremmalla managerilla, kun samaan aikaan United otti useamman pokaalin huonommilla pelaajilla ja managerilla. Tottenham ei ole edes alisuorittanut ja uusi stadion vie vielä rahaa entisestään nihkeästä hankinta/palkkabudjetista vahvistuksia ajatellen, mutta silti siellä on todennäköistä voittaa jotain. Nämä nyt käytiin tuossa aiemminkin läpi, mutta tässä yhtälössä pokaalit ja seurojen resurssit ovat faktoja.


Mutta tämä tästä väännöstä ja jätetään tilaa jollekin hyödyllisemmälle. Olisin vaan halunnut kuulla edes jonkunlaisen arvion DDG:n tulevasta palkasta, mutta valitettavasti tämä karkasi siitä.

Tekisi mieli heittää potentiaalisia nimiä Dortmundista kesän hankintoja ajatellen, mutta ehkä historia huomioiden on parempi kääntää katseet muualle.
 

Fordél

Jäsen
Onko ne vaihtoehdot aina, tai ei ikinä? Voi toki olla, että minulta on mennyt joku viesti ohikin, mutta en nyt muista, että olisit maininnut yhtään nimeä.

En välttämättä olekaan maininnut, mutta mitä sitten? Edelleen, keskustella voi kriittiseenkin sävyyn pelaajista tai managereista ilman, että spekuloi vaihtoehtoisilla nimillä.

Ihmettelit mikä mielipiteistäsi tekee jyrkkiä, niin tässä taas hyvä esimerkki. Se on joko raha tai suuri rakkaus/kaikki asiat ovat helvetin hyvin. Sopimus tulee 100% varmuudella olemaan rahakas, koska sitä se on jo nyt, eikä esim. iän puolesta ole mitään syyta olettaa, että ura olisi kääntymässä laskuun. Vaikka kaikki ei ole helvetin hyvin, niin resurssit ja olosuhteet ovat silti sitä luokkaa, että siellä voi viihtyä ilman mitään suurta rakkautta seuraa kohtaan. Samat asiat mahdollistavat sen menestyksen tulevaisuudessa ja sinne se mahdollinen uusi sopimuskin sijoittuisi. Jos uuden managerin valinnassa onnistutaan, niin mikään ei estä kilpailukykyisen joukkueen rakentamista noille vuosille. Tai no itseasiassa Brexit voi kyllä tuoda tähän oman muuttujansa, mutta se on varmaan kokonaan oma keskustelunsa.

Nyt täytyy nostaa kädet pystyyn ja luovuttaa. Toinen moittii sekavuudesta ja toinen liian jyrkistä mielipiteistä. Jos kävelisin vetten päällä, huutaisitte, kuinka en osaa uida.

Vaikka esim. nuo voittomahdollisuudet Tottenhan vs. United. Tottenham ei ole voittanut mitään paremmilla pelaajilla ja paremmalla managerilla, kun samaan aikaan United otti useamman pokaalin huonommilla pelaajilla ja managerilla. Tottenham ei ole edes alisuorittanut ja uusi stadion vie vielä rahaa entisestään nihkeästä hankinta/palkkabudjetista vahvistuksia ajatellen, mutta silti siellä on todennäköistä voittaa jotain. Nämä nyt käytiin tuossa aiemminkin läpi, mutta tässä yhtälössä pokaalit ja seurojen resurssit ovat faktoja.

Myös sarjasijoitukset ovat faktoja.

Mutta tämä tästä väännöstä ja jätetään tilaa jollekin hyödyllisemmälle. Olisin vaan halunnut kuulla edes jonkunlaisen arvion DDG:n tulevasta palkasta, mutta valitettavasti tämä karkasi siitä.

Jep, multa jäi saamatta ne esimerkit, kun olen mennyt mielipiteillä ja toinen mielipiteillä sekä faktoilla.

Tekisi mieli heittää potentiaalisia nimiä Dortmundista kesän hankintoja ajatellen, mutta ehkä historia huomioiden on parempi kääntää katseet muualle.

Tuo hmeessä tänne uutta sisältöä keskusteluun. Eli ketä Dortmundista?
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Pitkästä aikaa oikeen odottaa Unitedin ottelua, kun luvassa pitäisi olla aktiivista ja rohkeaa peliä, eikä tuota Josen nihilistijalkapalloa.

Itsellä suurin mielenkiinto kohdistuu Pogban esityksiin ja siihen, minkälaiseen rooliin OGS miehen istuttaa. Tästä se uusi, toivottavasti parempi aikakausi starttaa!
 

Outsider

Jäsen
Kanntaisikohan tämä väittely lopettaa, kun sitä nyt on jatkettu monta sivua ja tuntuu, että se ei johda mihinkään vaikka sitä jatkaisi seuraavat sata sivua.

Kannattaa.

Tuo hmeessä tänne uutta sisältöä keskusteluun. Eli ketä Dortmundista?

Jayden Sancho. Englantilainen, taitava, tehokas, nuori ja ennen kaikkea Unitedilla olisi tarvetta pelaajalle, joka pystyy pelaamaan oikealla laidalla/hyökkääjänä(kansallisuutta lukuunottamatta tämä pätee aika pitkälti myös Pulisiciin). Perässä on varmasti kaikki huippuseurat, mutta jos vaikka sattuisi rakastamaan suunnattomasti vesisadetta, niin Manchesterissa sitä olisi tarjolla ja koska lähti Citystä pois, niin sinne ei välttämättä ole kaikista suurin halu palata.

Marco Reus. Pelaa elämänsä parasta jalkapalloa tällä hetkellä, mutta pitkä historia loukkaantumisia rajoittanee huippuseurojen kiinnostusta, joten Unitedilla olisi varmasti realistiset saumat jollain mottipäisellä summalla. Olisi kuitenkin kunnossa pysyessään selkeä vahvistus nykyjoukkueeseen ja ennen kaikkea valmis pelaaja. Silti ei se suurin tarve ja voi hyvin todennäköisesti pelata (huippu)uransa loppuun Dortmundissa.

Axel Witsel. Taso on riittänyt useamman Venäjällä vietetyn vuoden jälkeen Saksassa, mutta riittäisikö Englannissa? Iän puolesta pitäisi kuitenkin Reusin tapaan olla valmis ottamaan iso rooli välittömästi. Paljon riippuu tietysti siitäkin minkälaisella systeemillä jatkossa pelataan ja mikä on Pogban kohtalo, mutta voisi mahdollisesti pelaajatyyppinä sopia Pogban rinnalle paremmin kuin kukaan nykyjoukkueesta ja ainakin tuolle paikalla ylipäätänsä kaivataan vahvistusta.

Sitten kun tosiaan huomioi sen historian edellisten Dortmundista tai ylipäätänsä Saksasta tehtyjen hankintojen kanssa, niin voi tosiaan olla parempi suunnata katseet muualle.


Katselin eilen tuon valmetajan pressin eikä siinä oikeastaan tullut mitään uutta näihin lehtihaastatteluihin verrattuna.

Peliä lähdetään pelaamaan sillä ajatuksella että vastustajaa ei pelätä, vaan vastustaja pelkää meitä eikä rakenneta systeemiä vastustajan mukaan.

En ole katsonut Juventuksen pelejä, mutta käsittääkseni Allegrin vahvuus on ollut se, että pelisysteemi vaihtelee reilustikin eri vastustajien mukaan, mutta senhän ei tarvitse automaattisesti tarkoittaa sitä, että se vaihtuisi puolustavampaan kuten Josen kanssa oli tapana, että kärjistetysti vaihdettiin passiivisesta vielä passiivisempaan. Häntäkin on muuten taidettu jossain huhuilla yhtenä vaihtoehtona Unitediin.
Joka tapauksessa kun pakka nyt saadaan taas Josen jäljiltä kuntoon, niin Unitedin pitää lähteä jokaiseen peliin oma peli edellä.
 

Fordél

Jäsen
Axel Witsel. Taso on riittänyt useamman Venäjällä vietetyn vuoden jälkeen Saksassa, mutta riittäisikö Englannissa? Iän puolesta pitäisi kuitenkin Reusin tapaan olla valmis ottamaan iso rooli välittömästi. Paljon riippuu tietysti siitäkin minkälaisella systeemillä jatkossa pelataan ja mikä on Pogban kohtalo, mutta voisi mahdollisesti pelaajatyyppinä sopia Pogban rinnalle paremmin kuin kukaan nykyjoukkueesta ja ainakin tuolle paikalla ylipäätänsä kaivataan vahvistusta.

Sancho kelpaisi tosiaan vähän jengille kuin jengille eikä kellään varmasti olisi hänen hankintaa vastaan. Suuntaisin kuitenkin katseen Witseliin, joka toisi vahvistusta juuri sille osastolle, johon ManU tarvitsisi ensisijassa vahvistusta eli keskikentälle. (toppariosasto toinen). Witsel voisi toimia hyvin parina Pogban kanssa. Toki aina mukavampi, jos olisi vähän nuorempi, mutta toisaalta olisi ns. heti valmis ratkaisu.

Toisaalta itse katsoisin kunnolla myös Fred --kortin uuden/uusien managerien alaisuudessa. Kyllähän Fredin potentiaali on nähtävissä, mutta ehkä Mou ei vain ollut oikea valmentaja Fredille.

Sitten kun tosiaan huomioi sen historian edellisten Dortmundista tai ylipäätänsä Saksasta tehtyjen hankintojen kanssa, niin voi tosiaan olla parempi suunnata katseet muualle.

Mun mielestä tällaisiin seikkoihin ei pidä takertua. Jokainen pelaaja on erilainen. Pitää vain löytää oikeat pelaajat omaan tarpeeseen. Kyllähän joku Aubameyang olisi toiminut varmasti ManU:ssakin.

Joka tapauksessa kun pakka nyt saadaan taas Josen jäljiltä kuntoon, niin Unitedin pitää lähteä jokaiseen peliin oma peli edellä.

Kyllä, se on Moun ulostamisen jälkeen toinen tehtävä toimenpide. Pitää olla aktiivinen, aloitteellinen ja hyökätä. Pelaajat ostavat varmasti tälläisen muutoksen. Kolmas kohta on sitten ne hankinnat.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Nyt nähdään pelastaako Molden enkeli jälleen kerran Unitedin, kun tulee vaihdosta sisään. Siitä mies ainakin tunnetaan, että kun paikan saa niin hän myös sen käyttää.

Attack, attack, attack!
 

Barney

Jäsen
Viihdyttävin peli sitten SAFin aikojen. Aika hyvin näytti tuo kokoonpano soveltuvan hyökkäävämpäänkin futikseen, vaikka vastassa olikin vain Cardiff. Paul Pogbasta voi olla mitä tahansa mieltä, mutta onhan hän oikein roolitettuna aivan helvetin hyvä jalkapalloilija. Kärkikolmikolta hyvää peliä ja Martialin maali oli silkkaa seksiä. Tästä on hyvä jatkaa. En ole pitkään aikaan odottanut seuraavaa peliä näin paljon, mutta onneksi ei tarvitse monta päivää odotella.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäköhän sanoisi, toki vain Cardiff.
Mutta mielestäni pelaajista huokui vapautuneisuus ja peli-ilo.
Laitapakit pelasivat aktiivisesti ylöspäin niin kuin mielestäni palloa muutenkin yritettiin saada nopeasti eteenpäin. Moun aikana pelattiin nämä hitaasti, jotta oltiin valmiita puolustamaan.

Seuraavaa odotellessa.
 

Fordél

Jäsen
Mitäköhän sanoisi, toki vain Cardiff.
Mutta mielestäni pelaajista huokui vapautuneisuus ja peli-ilo.
Laitapakit pelasivat aktiivisesti ylöspäin niin kuin mielestäni palloa muutenkin yritettiin saada nopeasti eteenpäin. Moun aikana pelattiin nämä hitaasti, jotta oltiin valmiita puolustamaan.

Ehdottomasti huokui ihan eri peli-ilo ja peli-ilmekin oli nyt sellainen kuin ManU:lla pitääkin olla. Tosi hyvä startti uudelle ajalle. Olisi mieleenkiintoista nähdä terve Sanchez tällaisessa ManU:ssa. Löytäisikö vihdoin oman roolinsa ja istuisi muun jengin peliin? Toki ihan helppo ei ole tuohon hyökkäykseen murtautua.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
No nyt oli sitä vanhaa attack attack attack! meininkiä mitä varovasti uskalsin toivoa, mutta ylittikin kaikki odotukset.

Peli oli sata kertaa nopeampaa kun annettiin pallon tehdä työ ja aina oli helppo lyhyt syöttö tarjolla. Hatunnosto yläkerran kolmikolle josta jokainen tuli vuorollaan hakemaan palloa ja pelaamaan lyhytsyöttöä tai ampaisivat pystysuunnan juoksuun, joka rikkoi vastustajan muotoa. Ei ollut staattista ei...

Gary Neville on sanonut että Sir Alex käski aina kaikkien pelaajien juhlia maalia ja kyllähän tuossa eilen oli jotain samaa. Nyt vain jalat masssa ja hyökätään seuraavan kimppuun.
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Hetkeen ei ole ollut hauskaa katsoa Unitedin pelejä, mutta jumalauta että eilinen peli sai hymyn allekirjoittaneen huulille. Peliä katsoessa oli vähän sellainen tunne, kun olisi vihdoin päässyt irti huonosta parisuhteesta ja nyt elämä alkaa vihdoin voittaa.

Kuten eilen nähtiin, niin tuollakin kokoonpanolla voidaan pelata hyökkäävää futista. Pogba vastasi vihdoin huutoon ja noilla esityksillä tuskin tarvitsee enää paljon vaihtopenkkiä kuluttaa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ei ollut ihan samanlaista ilotulitusta kuin viime pelissä mutta hyvä peli silti, näkyi että Martial ja Herrera olivat vaihtuneet Mataan ja Frediin.

Hetki sitten ajatus tuntui uskomattomalta mutta topparikaksikko Lindlöf Jones toimi erittäin hyvin. Jones on parhaimmillaan kun ei tee mitään muuta kuin katko ja antaa heti helpon syötön lähimmälle ja Lindelöf tekee peliä.

Huddersfieldin paikat tulivat lähinnä erikoistilanteista tai Fredin koomailusta. DDG:lta tuli tänään taas yksi ”perus” torjunta.

Keskikentällä Pogba oli man on the match 10-paikalla ja teki mitä halusi. Fred oli mielestäni huono, perustekemisen laatu ei vaan vieläkään riitä, Herrera oli selkeä upgrade tultuaan vaihdosta kentälle.

OGS:ltä hyvää pelisilmää laittaa Gomes lopussa kentälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös