@Fordél. Mulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan, enkä halua mitenkään lynkata sinua, koska monesti olen tässä vuosien varrella lukenut moniasinun hyviä kirjoituksia eri ketjuissa. Olet tehnyt hyvää duunia. Tämä ei ole vittuilua, vaan jotain selvyyden hakemista, tai jotain sen tyyppistä.
Nyt on vain pakko nostaa kädet pystyyn, kun en enää ymmärrä ollenkaan, enkä löydä, sitä jotain ydintä useammasta näiden ManUn ja Poolin puolen kirjoituksistasi/mielipiteistäsi. Poolin puolella mm. käsittääkseni kritisoit sitä, että ehkä minä ja mahdollisesti joku muu oli sitä mieltä, ettei Poolista ole vielä mestariksi Cityn takia. Se oli kuulemma turhaa negailua. Tuon keskustelun negailusta aloitti joku muu ja juuri sillä hetkellä se taisi olla
@Domi28 , joka kirjoitti jotain tyyliin, että tuskin Pool on mestari Cityn takia. Tästä lähti vyyhti pyörimään, jota itse lähdin kommentoimaan, jonka lopputulema oli se, että sinäkin totesit about niin, ettei Pool tosiaan todennäköisesti ole mestari. WTF?! Jotenkin tuolloin käsitin, ettei tuota mieltä saa olla(Pool ei ole mestari), mutta lopulta olit itsekin sillä kannalla??! No, se oli ja meni, eikä siitä ainakaan täällä yhtään enempää, mutta tämä keskustelu täällä on tuntunut nyt pyörivän täysin samaa oravanpyörää ja siksi voimakas bon voyage tunne.
Mitä useampi pilkottu vastaus, sitä sekavammaksi koko homma menee, eikä mistään saa enää mitään selvää ja siinä vaiheessa joutuu kysymään itseltään, että kuka olikaan alunperin mitä mieltä ja oliko niitä näkemyseroja oikeasti ollenkaan. Mä oon ainakin jo niin sekaisin, etten taida enää kohta tietää, olenko mä seurannut pennusta asti Poolia vai ManUa!
Kuten kirjoitin, viime kaudella oli hyvin tasaista. Neljän pisteen ero ei kerro suurta eroa. Mun silmiin ManU silti ylisuoritti, koska sen materiaali ei ollut viime kaudellakaan sarjan toiseksi paras. Tästä Moulle tunnustusta vaikka eihän se aina kaunista ollut. Missään en ole hehkuttanut Spursin olleen viime kaudella ManU:a selkeesti edellä. Mielestäni sillä oli viime kaudellakin parempi materiaali ja manageri. ManU:sta saatiin kuitenkin kaikki irti ja vähän enemmänkin, minkä vuoksi se oli kakkonen ja Spurs kolmas. Erot olivat kuitenkin mitättömät.
Tässä nyt esimerkkinä yksi lainaus, joka on mun silmiin vaan jotenkin niin ristiriitainen, kun ajattelee koko käytyä keskustelua. Boldatussa osassa puhut ilmeisesti Spursista? Jos erot olivat mitättömät, niin miksi vain ManU ylisuoritti Mourin johdalla? Eikö samalla tällöin Spurs alisuorittanut, kun kerran ManUn rosteri ei ollut sarjan toiseksi paras, ja Spursilla oli parempi rosteri ja parempi manageri?! Mitä mä missaan?
Ja sitä väitettä mä en pysty ymmärtämään ollenkaan, mitä ei ole tässä kylläkään esitetty, mutta aiemmin keskustelussa kyllä, että Spursin mahdollisuudet menestyä ensi kaudella ovat paremmat kuin ManUn. Tämä kausi meni totaalisen vihkoon, kun pelaajat eivät kestä enää Mouria määräänsä pidempään, kuten ei aiemmin Liigapelaajat Tamiakaan. Nyt alkaa kuitenkin täysin uusi jakso, josta ei edes kaikkia tekijöitä vielä tiedetä, mutta Spurs menestyy todennäköisesti silti paremmin. Esittämäsi perustelut eivät minua oikein vakuuta ja esim.
@Barney on tuonut minusta oleellisia pointteja esiin, jotka minä olen puolestaan joutunut toteamaan sinun kommentoinnin perusteella sinun mielestä sellaisiksi, etteivät ne olisi valideja.
En tuomitse sinua kirjoituksiesi perusteella, vaan kaipaan kenties jotain konkretiaa ja selkeyttä. Sinulla on usein näköjään vastakkainen mielipide, mikä ei ole mitenkään väärin, mutta jotain tuossa matkalla tuntuu tapahtuvan, mikä saa epäilemään jopa koko kirjoiteittelun ja mielipiteen alkuperää/tarkoitusta/tai jotain.
Itse tuosta aiemmin käsitellystä aiheesta loppuun vielä se, ilman pitkiä perusteluja, että edelleen mielestäni ManU voi hyvinkin nousta jo ensi kaudella taisteluun top4 mestoista ja kammeta muita sieltä pois, mutta Cityyn on matkaa. Huippumanagerin ManU pystyy sainaamaan varmasti ja jo se tekee hyvin todennäköisesti ManUsta taas pahan vastustajan kaikille. 1-2 managerin haluamaa hyvää vahvistusta ja rosteri on varmasti riittävän vahva. Ei ManUn mitään isoa rebuildiä tarvitse tehdä. Tietysti muut pyrkivät pitämään etumatkansa, mutta ei ManU ihan noin kaukana ole, mitä numerot nyt näyttää. Pelkkä Josen poistuminen on jo plussaa, ja kenties paha muille.
Pahoittelut kuitenkin vielä tästä avautumisesta, ja sormella osoittamisesta, kai tämän olisi voinut jättää tekemättäkin.