Manchester United FC 2018–2019 – Mourinhon viimeinen näytönpaikka ”Unelmien teatterissa”

  • 213 064
  • 1 281
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Lingard julkaisi muuten sosiaalisessa mediassa kuvan missä ajaa autoa ja kojelaudalla on Solskajerin kuva, saattaa ehkä olla jatkosopimus pelaajienkin toiveissa...
 

Fordél

Jäsen
Tottakai ManU:n pelaajat ovat tehneet asioita oikein näissä lahjamaaleissakin. Ei maalit itsessään synny. Taustalla voi olla myös yhteisesti sovittuja juttuja. Kuten studiossa kuitenkin tuotiin eilen hyvin esille, molemmissa tapauksissa sattui PSG:n pelaajalle iso virhe. Ilman näitä virheitä maalipaikkoja ei olisi syntynyt. CL-tasolla kyse oli lahjoista, joista suurella todennäköisyydellä rokotetaan.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin...Enhän ole väittänytkään mitään muuta. Itse itseäni lainaten:

Niin, mitä mieltä sä nyt taas lopulta olet. Jälleen yksi sellainen heitto, jossa on ihan vitusti tulkinnan varaa, ja jolla saa mehukkaita vänkäämisiä aikaan.

ManU meni eilen ansaitusti jatkoon, mutta en näe siinä isoa merkitystä OGS:lla.

PSG:n huonous oli suurin syyllinen heidän tappioon. Toisaalta...

Kyllä se tällä tasolla oli lahja. ManU:n kaverit tekivät tottakai oikeita asioita ja ehkä Moun aikana tällaista maalia ei olisi edes syntynyt. Silti pakin syöttö oli ihan peruskauraa, mutta kun kaveri ei havainnoinut kunnolla kenttää, syötti suoraan vastustajalle.

Kyllä, Moun aikana ei olisi ehkä karvattu/prässätty tuolla tavalla, mutta OGS:llä ei ole tässä kohtaa juuri mitään merkitystä. Moun aikana noita jätkiä ei olisi kiinnostanut vittuakaan edes prässätä, tai tehdä juuri mitään muutakaan.

Peruskauraa tuo syöttö. No miksi se pakki ei havainnoi, mihin se syöttää? Koska Rashford antaa kovan paineen. Lukaku taas tulee vähän Silvan takaa tuohon, joten en mene takuuseen, millä laseilla tuo oliis pitänyt tuossa kohtaa selkeämmin nähdä. Syöttö ei napsahda ihan jalkaan, mutta se prässi.

Kysymys kuuluukin, olisiko noita virheitä tullut ilman ManUn pelaajien toimia? No ei olisi. Monesti huipullakin vaan näkee niitä junnuvirheitä, kun esim. prässiä annetaan ja juuri siksi sitä tehdään.

Sinun ja studion kanssa varmaan saa olla kuitenkin eri mieltä ja nähdä asiat kokonaisuutena eri tavalla, vaikka totuus tulee taas näköjään siltä näppikseltä! Ei se mitään, asiat voi näköjään nähdä noinkin.
 
Viimeksi muokattu:

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kyllä, OGS on hyvä vaihtoehto ja sitten on muitakin vaihtiksia. Mun pointti oli se, ettei anneta eilisen sokaista, koska se peli ratkesi pitkälti yksilöihin ja heidän virheisiin. Siitäkin huolimatta OGS voi olla juuri oikea valinta ManU:n manageriksi. Perustelut vaan löytyvät pääosin muualta kuin tästä ottelusarjasta.
Olen suurilta osin samaa mieltä tämän asian kaa. Ei OGS:n jatkon puolesta enteile vain tämä ottelu vaan koko hänen aikansa valmentajana. Tämä eilinen ottelu on silti viimeinen pisara pisuaariin. Hankalasta lähtökohdasta lähteä Pariisiin ja tulee sieltä jatkoon menijänä. Vaikka United sai hieman apua pariisilaisilta niin United kyllä ansaitsi jatkopaikkansa. Ja siinä on OGS:n meriitit, miksi hänen tulee seisoa penkin takana ensi syksynäkin.
 

Fordél

Jäsen
Niin, mitä mieltä sä nyt taas lopulta olet. Jälleen yksi sellainen heitto, jossa on ihan vitusti tulkinnan varaa, ja jolla saa mehukkaita vänkäämisiä aikaan.

Mielipiteeni löytyy täältä kirjoitettuna, jos vain jaksat ajatuksella ne lukea. Sori kun en näe maailmaa mustavalkoiseba tai edes eilisen pelin ratkaisuteiujöitä. Olisi typerää väittää, että OGS:n ratkaisuilla ei olisi ollut mitään vaikutusta lopputulokseen. Mun näkemyksen mukaan ratkaisevaa oli kuitenkin PSG-pelaajien virheet, ei OGS:n tekemiset. Jos olet eri mieltä, ole hyvä ja osallistu keskusteluun sen sijaan, että kritisoit miten kukin asioita sanoo.

Kyllä, Moun aikana ei olisi ehkä karvattu/prässätty tuolla tavalla, mutta OGS:llä ei ole tässä kohtaa juuri mitään merkitystä. Moun aikana noita jätkiä ei olisi kiinnostanut vittuakaan edes prässätä, tai tehdä juuri mitään muutakaan.

Kyllä, tämänkin olen jo tuonut esille. Tästä pisteet OGS:lle, mutta tämä seikka ei ollut eilen ratkaisevassa roolissa. Eilinen peli ei ratkennut ManU:n hyvyteen vaan PSG:n paskuuteen. Paljon selvemmin asian ydintä ei voi sanoa.

Peruskauraa ruo syöttö. No miksi se pakki ei havainnoi, mihin se syöttää? Koska Rashford antaa kovan paineen. Lukaku taas tulee vähän Silvan takaa tuohon, joten en mene takuuseen, millä laseilla tuo oliis pitänyt tuossa kohtaa selkeämmin nähdä. Syöttö ei napsahda ihan jalkaan, mutta se prässi.

Tällä logiikalla prässeistä pitäisi tällä tasolla tulla liukuhihnalta loistavia maalintekopaikkoja. Tuleeko? Ei tule, koska 9/10 se pakki ei tee tossa noin pahaa virhettä. Olen siis tässä samaa mieltä entisen puolustajan Pasasen kanssa, mutta saat toki olla eri mieltä.
 

Barney

Jäsen
Kyllä pahin lahjamaali ottelussa oli PSG:n maali. Bailly tarjoili tuplana hopeatarjoittimella.
Eikä ollut. Se oli vain Unitedin taktista heikkoutta.

On kyllä hienoa nähdä, että käytännössä jokainen pelaaja pelaa erinomaisella tasolla tällä hetkellä. McTominay on ollut tuossa keskikentän pohjalla ainakin omasta mielestäni jopa parempi kuin Matic. Muutenkin tuo keskikenttä oli erinomainen, vaikka siitä puuttui ne ykkösmiehet (Pogba, Herrera ja Matic). On ilahduttavaa myös nähdä, että tilanteessa, jossa pitäisi tehdä vielä yksi maali, tuodaan sisään Greenwood ja Chong. He eivät onnistuneet ihan parhaalla mahdollisella tavalla eilen, sillä esimerkiksi Chong antoi tuossa lopussa kaksi hölmöä harhasyöttöä peräjälkeen, mutta tuo oli noille nuorille miehille varmasti kokemus, jonka he tulevat muistamaan aina.

Eilen oli taas aika hyvä kattaus omasta akatemiasta ponnistaneita pelaajia kokoonpanossa. Avauksessa olivat McTominay, Pereira sekä Rashford, vaihdoista sisään tulivat Chong sekä Greenwood ja penkillä istuivat vielä Gomes sekä Garner. Noiden lisäksi sivussa olivat Pogba ja Lingard, jotka olisivat kunnossa ollessaan olleet varmasti avauskokoonpanossa. Ei ole kovin monella suurseuralla noin montaa oman akatemian kasvattia joukkueessaan, joten siitä on pakko olla ylpeä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tällä logiikalla prässeistä pitäisi tällä tasolla tulla liukuhihnalta loistavia maalintekopaikkoja. Tuleeko? Ei tule, koska 9/10 se pakki ei tee tossa noin pahaa virhettä. Olen siis tässä samaa mieltä entisen puolustajan Pasasen kanssa, mutta saat toki olla eri mieltä.
Verrattuna alkukauden staattiseen seisoskeluun, niin kyllä nykyisin voisi sanoa, että tuo aktiivinen prässipeli tuottaa maaleja liukuhihnalta. Eikä se pakki aina sitä virhettä tee, mutta riittää että vaikka kerran pelissä tekee. Jos sitä ei prässää, niin tuskinpa tekee sitä virhettä. Työnteon määrä on noussut ihan älyttömästi, josta osoituksena Unitedin kaksi ekaa maalia eilen. Siitä kuuluu suurin kiitos OGS:lle, joka on saanut jengin pukemaan haalarit päälle. Jopa umpiunessa ollut Lukaku on herännyt työnteon arkeen, josta palkintona nykyinen kuuma maaliputki.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tuossa Lukakun 0-1 maalissa Thiago Silva pelasi myös tuon tilanteen todella huonosti. Hän ei kyllä odottanut yhtään tuota syöttöä tulevaksi - ja antoi sen pienen ratkaisevan etumatkan Lukakulle - joka ei vesipuhvelimaisen olemuksensa kera kyllä ole mikään maailman nopein mies jalkapallo-nimisessä pelissä - kunnes sitten heräsi tilanteeseen - ja sitten olikin myöhäistä.

Toki Kehlerin huono valinta tuon tilanteen ylipäätänsä mahdollisti. Tuollaisia mokia ei kyllä tule kovin usein ja molempien puolustajien mokasta sekä kommunikoinnin puutteesta tuo maali tuli. Lukaku toki haisti hyvin tilanteen.

Tuon voi katsoa vaikka YouTubesta: PSG 0 - 1 Manchester United || Lukaku Goals || All Goals UCL 2019
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Verrattuna alkukauden staattiseen seisoskeluun, niin kyllä nykyisin voisi sanoa, että tuo aktiivinen prässipeli tuottaa maaleja liukuhihnalta. Eikä se pakki aina sitä virhettä tee, mutta riittää että vaikka kerran pelissä tekee. Jos sitä ei prässää, niin tuskinpa tekee sitä virhettä. Työnteon määrä on noussut ihan älyttömästi, josta osoituksena Unitedin kaksi ekaa maalia eilen. Siitä kuuluu suurin kiitos OGS:lle, joka on saanut jengin pukemaan haalarit päälle. Jopa umpiunessa ollut Lukaku on herännyt työnteon arkeen, josta palkintona nykyinen kuuma maaliputki.

Itsehän olin täällä Moun aikana toivomassa aktiivisempaa peliä ManU:lta. Silloin jotkut totesivat, että ei ole mahdollista ManU:n materiaalilla. No niin vain on ja hyvä niin. Prässi ja aktiivisuus mahdollistaa vastustajan virheet.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Huh, ei ole vähään aikaan tullut äänijänteitä Unitedin peliä katsellessa reviteltyä kuin eilen. Ihmeen kaupalla joukkue käänsi altavastaajan aseman ja "hävityn" pelin voitoksi ja PSG sortui tyypilliseen ylimielisyyteensä. Manu oli kliininen ja kun PSG karkeat merkkausvirheet vielä auttoivat, oli eilinen ihme mahdollinen. PSG:stä huomasi hädän jo pelin alussa, joten tuo lopun pilkku oli oikeastaan vain seuras, ei syy. Huippu-urheilu on loppujen lopuksi järkyttävän paljon päästä kiinni ja tästä jos ei joukkue saanut itseluottamuksen ryöpytystä, niin ei mistään. Manu tulee olemaan viheliäinen vastus jatkossa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meinasi aamulla palaa puuro pohjaan, kun aamu tv:n urheiluosiossa kuulin mitä olitte menneet tekemään. Onnea vaan jatkopaikasta!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Itsehän olin täällä Moun aikana toivomassa aktiivisempaa peliä ManU:lta. Silloin jotkut totesivat, että ei ole mahdollista ManU:n materiaalilla. No niin vain on ja hyvä niin. Prässi ja aktiivisuus mahdollistaa vastustajan virheet.
Mmjaa, mielestäni Moun aikana konsensus on ollut kyllä hyvin vahvasti se, että pelitavan pitäisi olla aktiivisempi ja pelaajista luulisi saavan enemmänkin irti. Onhan tuossa rosterissa omat puutteensa (edelleenkin), mutta mielestäni esim tässä ketjussa tuskin kukaan on väittänyt, etteikö aktiivisempaa pelitapaa olisi mahdollista toteuttaa tuollakin rosterilla. Se historiasta, tärkeintä on, että nykyinen valmentaja on saanut tuon (edelleenkin vajavaisen) rosterin pelaamaan taitotasonsa ylädesiileissä. En usko, että tuo tulee pelkästään siitä, että jalkapallo on yhtäkkiä hauskaa, vaan kyseessä on itseluottamuksen lisääntyminen, ja se taas johtuu siitä, että on pelisysteemi, joka toimii ja tuottaa tulosta, ja näin ruokkii tuota itseluottamusta. Tällä hetkellä oikeastaan ainoa pelaaja, joka ei OGS:n alaisuudessa ole parantanut peliään huipputasolleen on Alexis, joka hänkin kuitenkin paransi peliään edes alkamalla tehdä niitä haalarihommia kentällä.
 

Fordél

Jäsen
Mmjaa, mielestäni Moun aikana konsensus on ollut kyllä hyvin vahvasti se, että pelitavan pitäisi olla aktiivisempi ja pelaajista luulisi saavan enemmänkin irti. Onhan tuossa rosterissa omat puutteensa (edelleenkin), mutta mielestäni esim tässä ketjussa tuskin kukaan on väittänyt, etteikö aktiivisempaa pelitapaa olisi mahdollista toteuttaa tuollakin rosterilla.

Nimenomaan tästä aktiivisesta pelitavasta ja prässistä jauhettiin viime vuoden loppupuolella City-pelin yhteydessä. Ihmettelin silloin suuresti, että miksei ManU edes pyri aktiivisuuteen, mutta osa näki silloisen Moun taktiikan järkevänä, realistisena ratkaisuna. OGS on todistanut onneksi, että tälläkin ManU:lla pystytään paljon aktiivisempaan ja viihdyttävämpään pelitapaan.
 

Outsider

Jäsen
Nimenomaan tästä aktiivisesta pelitavasta ja prässistä jauhettiin viime vuoden loppupuolella City-pelin yhteydessä. Ihmettelin silloin suuresti, että miksei ManU edes pyri aktiivisuuteen, mutta osa näki silloisen Moun taktiikan järkevänä, realistisena ratkaisuna. OGS on todistanut onneksi, että tälläkin ManU:lla pystytään paljon aktiivisempaan ja viihdyttävämpään pelitapaan.

Minä ainakin tuohon vääntöön osallistuneena kirjoitin useampaan kertaan, että kommentit perustuivat siihen, että kyseessä oli silloin Mourinhon joukkue. Samassa yhteydessä mainitsin myös sen, että Unitedin ei kuuluisi pelata noin ja managerina on täysin väärä mies. Taitaa olla jo toinen kerta, kun tähän palataan, joten ehkä kolmas kerta toden sanoo ja asia tulee viimein selväksi.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos olet eri mieltä, ole hyvä ja osallistu keskusteluun sen sijaan, että kritisoit miten kukin asioita sanoo.

Sori, en ole tosiaan osallistunut mitenkään tähän keskusteluun aiemmin, enkä esittänyt eriävää näkökulmaani.

Olisi typerää väittää, että OGS:n ratkaisuilla ei olisi ollut mitään vaikutusta lopputulokseen. Mun näkemyksen mukaan ratkaisevaa oli kuitenkin PSG-pelaajien virheet, ei OGS:n tekemiset.

Niin, kuten jo aiemmin totesin, tai yritin esittää kirjoutuksillani ja lainauksillani, niin mielipiteesi tämän lainatun asian osalta on mun silmään jotenkin sekava. Alunperin lähdit liikenteeseen tällä. Boldaus mun. Yleisesti vielä todettakoot, että hyvin moni niistä peleistä(ainakin lätkä&futis) joita itse olen vuosien varrella katsellut, ovat ratkenneet siihen, että toinen on tehnyt enemmän virheitä, joista on tehty maaleja. Niitä täysin ylivoimaisia suorituksiakin on, mutta monesti maalia edeltää virhe ja monet joukkueet pyrkivät siksi niitä vastustajalle aiheuttamaan.

ManU meni eilen ansaitusti jatkoon, mutta en näe siinä isoa merkitystä OGS:lla.

En tietenkään tiedä, mitä tarkoittaa tämä sinun iso merkitys, mutta samassa kappaleessa kuitenkin jo luettelet asioita, jotka olivat merkityksellisiä pelin kannalta ja vaikuttivat lopputulokseen. PSG:stä toteat vain, että olivat paskoja ja hiihtelivät kentällä. Paskuuden takia siis ilmeisesti tekivät pari virhettä, joista ManU kiitti, mutta käsittääkseni siis OGS:n tekemisillä, tai muutenkaan ManU:n tekemisillä ei siis ollut mitään tekemistä noiden virheiden kanssa?

Ja ei, en ole nostamassa OGS:ää mitenkään jalustalle, koska ei hän mitään yliluonnollista ja jalkapalloilullisesti täysin mullistavaa eilen tehnyt, mutta kyllä minun mielestäni OGS:n taktitilla vedoilla oli lopulta ISO merkitys pelin lopputulokseen. Tuon lainauksen boldattu kohta tuntuu vähättelyltä, vaikka PSG ei olisikaan ollut maailman parhain jengi eilen, mutta ei ne täysin paskasti koko matsia pelanneet. ManU oli myös kentällä ja vaikeutti myös omalla pelaamisellaan PSG:n tekemistä.

Minusta on vaan aivan liian helppoa todeta, että PSG oli paska ja lahjoitti siksi ManU:lle kaksi maalia. Ikään kuin ManU:n tekemisillä ei olisi ollut mitään virkaa noiden virheiden kanssa. Niistä ManU:n tekemisistä olen mielestäni jo edellä kirjoittanut. Ei, ei OGS voi vaikuttaa jokaiseen yksittäiseen syntyvään tilanteeseen ja pelaajiensa toteutukseen niissä, mutta hyvin vajaa rosteri taisteli tuolla kokonaisuus kaikkinensa huomioiden.

Toki Kehlerin huono valinta tuon tilanteen ylipäätänsä mahdollisti. Tuollaisia mokia ei kyllä tule kovin usein ja molempien puolustajien mokasta sekä kommunikoinnin puutteesta tuo maali tuli. Lukaku toki haisti hyvin tilanteen.

Itse kirjoitin jo tuosta maalista edellä ja siinähän on selvät syy-seuraus -suhteet, miksi niin käy, kuten lopulta käy, ja niiitä on tässä jo tuotu muidenkin toimesta esiin. Tuosta linkitetystä pätkästä se maaliin johtanut tilanne ei selviä mitenkään, mutta esim. tästä highlightsfootball.comin koko pelin koosteesta saa jo hieman paremman käsitykseen tuon tilanteen kulusta.

Paris Saint-Germain vs Manchester United Highlights

Jatkan vielä tuon maalin synnystä. Itse katsoisin asiaa paljon laajemmalti kuin vain siltä osin, että PSG:n pakki(eli Kehrer?) on paska ja tekee yksinkertaisesti vain helpon syöttövirheen tuosta noin vaan. Mun mielestä se tilanne lähtee jo tuosta Kehrer-Draxler kombosta ja syöttelystä sekä siinä tilanteessa vaikuttavasta ManU:n paineesta. Tilanteessahan on pelattu vasta reilu minuutti ja ManU, ja etenkin Rashford Kehreriin, on kepeällä jalalla prässäämässä melko tiukasti. Tilanteessa Draxler saa syötön ensin Kehreritlä, jolloin Draxleriin lähtee eka ManU:n kaveri antamaan paineen. Draxler päätyy helppoon ratkaisuun ja syöttää takaisin alaspäin Kehrerille. Mielestäni jo tuo syöttö ei ole aivan optimaalinen, minkä seurauksena Rashfordin reagoidessa ja lähtiessä antamaan seuraavana painetta Kehrerille, on tämä sellaisessa positiossa, että joutuu kääntämään selän kentälle, jolloin ei voi millään nähdä Lukakua&Silvaa tarkemmin, vaan antaa tuon syötön ns. "vanhasta muistista" olettaen, että siellä alla on vain Silva, joka pääsee palloon. Tuollaisia lähes vastaavia siirtoja alaspäin näkee monissa peleissä, mutta nyt siinä on Kehrer hankalassa positiossa, johon hänet ajaa Rashfordin prässi.

Mielestäni tuosta tilanteesta jo näkee, että OGS on saanut sparrattua rähjäisen ryhmänsä heti matsin alusta asti tekemään kovasti duunia, eikä joukkue lähtenyt vain esim. katselemaan, mitäköhän PSG mahtaa tehdä. Alla lainatussa on tuon ekan maalin ydin ja mielestäni siihen OGS:llä on todella vahvasti staffinsa kanssa näppinsä pelissä. Eka maali ei siis ole suoraan vain ja ainoastaan PSG:n paskuutta, vaan ManU:n hyvyyttä. Tämä ManU:n isku palleaan heti n. kahden minuutin kohdalla oli henkisesti kova pala PSG:lle, vaikka siitä nousivatkin melko pian tasoihin.

En tiedä, miten se Pasanen koko tilanteen näki, kun itse katsoin vain striimiä, mutta en pidä suoraan hänen sanaansa Jumalan sanana, vaikka erittäin hyvin hän studiossa vetääkin. Itse en koittanut mitään logiikkaa etsiä suuressa mittakaavassa, mutta hyvä, kun sinä tuosta viestistäni sellaisen löysit. Minä näin vain yksittäisen tilanteen ja analysoin sitä, ja mikä siinä tilanteessa minun mielestäni meni väärin. Olen siis edelleen eri mieltä sen studion Pasasen kanssa. Häneltähän ei tainnut paljon kehuja ManU:lle irrota, vai luinko jostain täältä palstalta niin, kenties liveseurannasta?

Prässi ja aktiivisuus mahdollistaa vastustajan virheet.

Tuleehan se sieltä, kun vähän potkii. Itse ajoin takaa myös laajempaa kokonaisuutta, jotka @JZZ on tuonut noissa viesteissään hyvin esille. OGS:n ei tarvinnut tehdä siis tähän peliin niitä ufojuttuja, koska hommat ovat menneet perille jo tässä matkan varrella. Silti tämä peli oli myös jälleen hieno onnistuminen OGS:ltä.

Tästä pisteet OGS:lle, mutta tämä seikka ei ollut eilen ratkaisevassa roolissa. Eilinen peli ei ratkennut ManU:n hyvyteen vaan PSG:n paskuuteen. Paljon selvemmin asian ydintä ei voi sanoa.

No, ei siinä sitten. Helvetin yksinkertainen selitys, mutta pakkohan se on uskoa, että paska on paskaa. Se PSG:n maalikin oli tosiaan Baillyn paskuutta, kuten edellä @Jeffrey kirjoiti ja muutenkin pelin hyvin tiivisti. Toisaalta Bailly kyllä käynnisti ja pelasi hyvin tuolla oik. laidalla tuohon toiseen maaliin johtaneen tilanteen.

Tämä tästä. Vaihdan lajia.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Prässi ja aktiivisuus mahdollistaa vastustajan virheet.

Tässä on mielestäni keskustelun ydin, onko Unitedin oikein ajoitettu ja maaliin johtanut prässi taktinen valinta. Tuohan oli joukkueelta erittäin hyvin onnistunut prässi, joka johti vastustajien virheisiin. Ensimmäinen syöttö Draxlerille oli heikko, jolloin Pereira antaa paineen Draxlerille, jolla ei ole vaihtoehtoja. Draxlerin syötöllä jää vielä vähemmän hyviä vaihtoehtoja, oikeastaan ainoa mahdollinen suunta olisi ollut maalivahdille, mutta puolustaja ei ehdi sitä katsomaan. Lukaku on merkannut oman miehensä ja pystyy reagoimaan. Oikein ajoitettu prässi kolmelta pelaajalta, onko se taktista hyvyyttä vai vastustajan virhe? Vai taktisella hyvyydellä aiheutettu virhe?

Oliko Sacchin Milanin menestyksen salaisuus oikein ajoitettu prässi vai vastustajan tekemät virheet? Tai Guardiolan Barcelonan menestyksen salaisuus vastustajien toistuvasti tekemät virheet vai pelitapa jolla otettiin vastustajilta tila ja aika pois?

OGS joukkueineen oli luonut fiksun pelisuunnitelman, jota toteutettiin yhdessä, jos yksikin pelaaja olisi jättänyt homman kesken, niin koko tilanne olisi kuivunut kasaan. Väitän että suunnitelmallinen liike valmentajalta ja joukkueelta.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Paljon tekstiä...

Tämä tästä. Vaihdan lajia.

Asia selvä. Odotan lajinvaihtoasi. Ampumahiihtoa tulisi telkkarista jos saa ehdottaa jotain vaihtoehtoista lajia?

Voihan sitä kelailla vaikka edeltävään peliin ja miettiä mitä siellä tapahtui joka tähän peliin mahdollisesti vaikutti? Silva tuon pelasi erittäin huonosti *myös* mutta en väännä kanssasi enempää - kun kerran lajiakin vaihdat. Kiitos arvokkaista ja ainoista absoluuttisen oikeista näkemyksistäsi asian suhteen kuitenkin.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Aijai, olipa hieno voitto. PSG on kyllä mestari tuossa sulamisessa. Näkee hyvin, kuinka heikkotasoinen Ranskan liiga on. PSG dominoi sitä lähes miten haluaa, mutta Euroopassa tie nousee aina pystyyn.
En tiedä tuliko muille United -faneille yhtä hieno fiilis, kun näytettiin Di Mariaa ottelun jälkeen. Se tyhjä katse ja epäusko, IHANA näky!!
Nyt vaan Olelle maltillinen 1+1 tai 2+1 soppari ja muu valmennustiimi samaan sopimukseen, niin hyvä tulee! GGMU!!
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Asia selvä. Odotan lajinvaihtoasi. Ampumahiihtoa tulisi telkkarista jos saa ehdottaa jotain vaihtoehtoista lajia?

Voihan sitä kelailla vaikka edeltävään peliin ja miettiä mitä siellä tapahtui joka tähän peliin mahdollisesti vaikutti? Silva tuon pelasi erittäin huonosti *myös* mutta en väännä kanssasi enempää - kun kerran lajiakin vaihdat. Kiitos arvokkaista ja ainoista absoluuttisen oikeista näkemyksistäsi asian suhteen kuitenkin.

Kyllä mä nyt pysyn tossa snookerissa. Sinulta lainattu osuus ja siihen kirjoittamani setti on vain jatkoa tuolle kokonaisuudelle, josta sinäkin tuossa puhut, ja josta itse jo edellä kirjoittelin. Pääosissa paska ja virhe. Silvasta kirjoitin jo itsekin aiemmin, mutta on tosiaan täysin kuutamolla myös hän, eikä ole valmis pelaamaan ollenkaan. Hyvä ominaisuus kapteenilla, älä tarjoa/hae paikkaa. Edellisiä pelejä varmaan OGS:n staffi on pyöritellyt kyllä. En tiedä, mistä pitäisi vielä vääntää, mutta lopetaan joo jo ennen alkua Taisin kirjoittaa joo, että olen ainoana oikeassa, sitähän mm. käyttämäni sanavalinnat "näkemys" ja "mielestäni" tarkoittavat.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Aijai, olipa hieno voitto. PSG on kyllä mestari tuossa sulamisessa. Näkee hyvin, kuinka heikkotasoinen Ranskan liiga on. PSG dominoi sitä lähes miten haluaa, mutta Euroopassa tie nousee aina pystyyn.
En tiedä tuliko muille United -faneille yhtä hieno fiilis, kun näytettiin Di Mariaa ottelun jälkeen. Se tyhjä katse ja epäusko, IHANA näky!!
Nyt vaan Olelle maltillinen 1+1 tai 2+1 soppari ja muu valmennustiimi samaan sopimukseen, niin hyvä tulee! GGMU!!

Hieno voitto tosiaan ja OGS on kyllä huikealla tavalla inspiroinut varmasti monia ihmisiä positiivisella olemuksellaan.

Onhan häntä paljon aiheesta kehuttu mutta ehkä yksi suurimmista saavutuksista voisi olla se, että eilisen voiton jälkeen tänne United-ketjuun ryntäsi kaikkein innokkaimmin ManC ja Liverpool kannattajia kertomaan upeita näkemyksiään. heh
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan häntä paljon aiheesta kehuttu mutta ehkä yksi suurimmista saavutuksista voisi olla se, että eilisen voiton jälkeen tänne United-ketjuun ryntäsi kaikkein innokkaimmin ManC ja Liverpool kannattajia kertomaan upeita näkemyksiään. heh

Et ole varmaankaan huomannut, mutta kerron nyt kuitenkin, että Poolin ketju on täysin kuollut, se jengi ei kiinnosta ketään. Täysin zombie mesta. Citylle puolestaan ei taida olla omaa kausiketjua ollenkaan?! Täällä sitä vastoin on elämää! Tässä taisi nyt käydä niin, että ManU:sta saattoi kehkeytyä meille muille sellainen, mikä se on, salarakas? Itse tein tietenkin aiemmin sellaisen julkisen näkemyksen tuolla CL-/EL-kausiketjussa CL:n tulevaan mestariin liittyen ja siksi hieman innostuin, kun näkemykseni/heittoni näyttää voivan oikein mukavasti. Ja prosentit vaan kasvaa koko ajan.

Sellaisena sivuhuomiona vielä, että onhan tämä futispuoli jonkin verran tällä palstalla mielestäni nousussa, kun vertaa muutamiin viime vuosiin. Viime kauden kausiketjuista Poolin taisi "kirjoitetuin" hieman yli tuhannella kommentilla, ja nyt tämä ketjuu jo pätkii tuon mennen tullen. Myös tuossa CL-/EL -ketjussa taitaa olla jo enemmän kommentteja kuin viime vuotisessa. Tai muuten vissiin tämä futispuoli on nousussa, mutta Pool kyykkää reilusti.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tässä huvikseen lueskelen mitä oltiin mieltä kun Ole Gunnar Solskjaer nimitettiin joulukuussa Mourinhon tilalle. Kyseiset herrat eivät tainneet aavistaa, mitä tästä kehkeytyy, no en minäkään.

Jos United väliaikaisratkaisullaankin tunkee kädet niin syvälle paskaan kuten palkkaamalla Solskjaerin, niin ei voi kuin ihmetellä. Jos jotain kompromissiratkaisuita pitää tehdä esim. rahan vuoksi niin antakoot reilun mahdollisuuden Carrickille.

Miten voi järjestään kaikki valmentajapäätökset olla niin mahdottomia Red Devilsin johdolle?

Vaikka tulos ei varmaan enää huonompaan suuntaan voi mennä, niin kyllä tähän väliaikaisvalmentajankin paikalle pitäisi mielestäni koittaa löytää paras mahdollinen mies. Kaikella kunnioituksella OGS:n pelaajauraa kohtaan, mutta kyllähän hän aika huumorivalinnalta, esimerkiksi Blanciin verrattuna vaikuttaisi.

Onhan tuossa hiukan Hyypiän hajuinen ratkaisu. Ei sillä, että olisin OGS:n valmentajaurasta yhtään tietoinen, mutta silti. Aika heppoisilla näytöillä tulee peräsimeen. Päinvastaisiakin esimerkkejä on toki paljon noissa entisissä huippupelaajissa, joten ei nyt ihan näkemättä paskaa -osastolle laiteta. Katsotaan ensin pari peliä ja sitten vasta dumataan.

Pelkästään jo se, että The Special One José Mário dos Santos Mourinho Félix on poissa pukukopista tulee parantamaan ManU:n pelisuorituksia lyhyellä tähtäimellä. Pidemmällä tähtäimellä sinne peräsimeen pitäisi sitten saada ihan jotain näyttöjäkin omaava valmentaja - pukukopissa lienee sen verran kuitenkin egoja joita ihan pubiliigaa aiemmin valmentamalla oteta haltuun.

Ai IFK ei olekaan ainoa seura mikä palkkaa vain omia poikia riippumatta onko paras tai edes hyvä mies tehtävään.
 

Fordél

Jäsen
Niin, kuten jo aiemmin totesin, tai yritin esittää kirjoutuksillani ja lainauksillani, niin mielipiteesi tämän lainatun asian osalta on mun silmään jotenkin sekava. Alunperin lähdit liikenteeseen tällä. Boldaus mun. Yleisesti vielä todettakoot, että hyvin moni niistä peleistä(ainakin lätkä&futis) joita itse olen vuosien varrella katsellut, ovat ratkenneet siihen, että toinen on tehnyt enemmän virheitä, joista on tehty maaleja. Niitä täysin ylivoimaisia suorituksiakin on, mutta monesti maalia edeltää virhe ja monet joukkueet pyrkivät siksi niitä vastustajalle aiheuttamaan.

En tietenkään tiedä, mitä tarkoittaa tämä sinun iso merkitys, mutta samassa kappaleessa kuitenkin jo luettelet asioita, jotka olivat merkityksellisiä pelin kannalta ja vaikuttivat lopputulokseen. PSG:stä toteat vain, että olivat paskoja ja hiihtelivät kentällä. Paskuuden takia siis ilmeisesti tekivät pari virhettä, joista ManU kiitti, mutta käsittääkseni siis OGS:n tekemisillä, tai muutenkaan ManU:n tekemisillä ei siis ollut mitään tekemistä noiden virheiden kanssa?

Sulle ovat sekavia kirjoitukset, joissa asiaa katsotaan eri näkökulmista ja myönnetään, että mikään ei ole mustavalkoista. Eilisen pelin lopputulokseen vaikutti moni asia lähtien edellisen pelin tapahtumista aina vallinneeseen säätilaan, valmentajien tekemisiin ja pelaajien ratkaisuihin. Silti jotkin asiat vaikuttavat enemmän.

Mun analyysi on, että eilisen matsin lopputulokseen vaikutti eniten PSG-pelaajien yksittäiset räikeät virheet. Ilman niitä paria hyvin epätyypillistä virhettä PSG olisi mennyt jatkoon. Ja kyllä, ManU:n pelaajat olivat osaksi aiheuttamassa noita virheitä, mutta silti ne olivat ensisijaisesti PSG-pelaajien omia virheitä. Esim. Buffonin virhe vaati toki Rashfordin laukauksen, mutta silti se olisi pitänyt torjua. 9/10 Buffon sen myös torjuukin, jopa sadekelillä. Päivän selvä Buffonin virhe, minkä Antti Niemikin totesi studiossa. En ymmärrä, että mikä ihme tässä kokonaisuudessa on vaikea ymmärtää.

Ja ei, en ole nostamassa OGS:ää mitenkään jalustalle, koska ei hän mitään yliluonnollista ja jalkapalloilullisesti täysin mullistavaa eilen tehnyt, mutta kyllä minun mielestäni OGS:n taktitilla vedoilla oli lopulta ISO merkitys pelin lopputulokseen. Tuon lainauksen boldattu kohta tuntuu vähättelyltä, vaikka PSG ei olisikaan ollut maailman parhain jengi eilen, mutta ei ne täysin paskasti koko matsia pelanneet. ManU oli myös kentällä ja vaikeutti myös omalla pelaamisellaan PSG:n tekemistä.

Minusta on vaan aivan liian helppoa todeta, että PSG oli paska ja lahjoitti siksi ManU:lle kaksi maalia. Ikään kuin ManU:n tekemisillä ei olisi ollut mitään virkaa noiden virheiden kanssa. Niistä ManU:n tekemisistä olen mielestäni jo edellä kirjoittanut. Ei, ei OGS voi vaikuttaa jokaiseen yksittäiseen syntyvään tilanteeseen ja pelaajiensa toteutukseen niissä, mutta hyvin vajaa rosteri taisteli tuolla kokonaisuus kaikkinensa huomioiden.

En ole missään todennut, ettei OGS:n tai ManU:n tekemisillä olisi ollut eilen vaikutusta. Toin heti ekoissa viesteissä esille esim. OGS:n ansiot eilen. Mun mielestä niillä ei ollut kuitenkaan ratkaisevaa vaikutusta eilen vaan peli ratkesi ensisijaisesti PSG-pelaajien räikeisiin virheisiin.

Tää on aika paradoksaalista, että kritisoit mua siitä, että on "liian helppoa todeta" jotain, mutta kun tuon esille muitakin vaikuttavia tekijöitä, mun jutut menee kuulemma ristiriitaisuksi. Koita nyt itse päättää mitä täällä saa sun mukaan sanoa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tässä huvikseen lueskelen mitä oltiin mieltä kun Ole Gunnar Solskjaer nimitettiin joulukuussa Mourinhon tilalle. Kyseiset herrat eivät tainneet aavistaa, mitä tästä kehkeytyy, no en minäkään.

Muistaakseni tuossa oli nolla peliä pelattu OGS:n alaisuudessa kun tuon kirjoitin. Sinäkin olisit saanut ManU:n pelaamaan paremmin muutaman pelin ajan kuin dos Santos. Sen jälkeen OGS on kyllä varmasti ylittänyt odotukset - ja hyvähän se on punaisille sekä jalkapallolle.

Sulla on hauska tapa huvittaa itseäsi - noh - sallittuahan se on ja jokaisella on omat huvinsa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Sulla on hauska tapa huvittaa itseäsi - noh - sallittuahan se on ja jokaisella on omat huvinsa.

Tuohan nimenomaan on suurinta huvia selailla vähän taaksepäin ketjua ja todeta kuinka voitiinkin tehdä niin vääriä arvioita. Ei siis millään pahalla mutta kyllä tuossa vähän hihitytti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös