Di Mariasta samaa mieltä. Jos ei Unitedissa ja Valioliigassa pelaaminen kiinnosta niin tervemenoa vaan leikkimään superstaraa heikompaan Ranskan liigaan ja PSG:n tähtisikermään. Vajaat 15 miljoonaa puntaa tuli Di Maria kaupoista takkiin, mikä ei toki ole hyvää bisnestä, mutta pelillisesti Di Marian lähtö ei ole mikään menetys. ADM on ollut jo viime kauden loppupuoliskolta lähtien mies ilman roolia Old Traffordilla eikä hänen varaansa oltu laskettu yhtään mitään ensi kauden joukkuetta kasattaessa. Harmillista, että tämä kokeilu ei onnistunut, mutta parempi "cut losses" tässä vaiheessa, jos kerran Di Maria itse halusi Pariisiin siirtyä.Tähän asti hienosti sujuneet siirtomarkkinat painuvat kyllä pahasti pakkaselle, jos joku vitun Pedro rahdataan Manchesteriin. Omasta puolesta Di Maria saakin painua Pariisiin näyttelemään sydänmerkkejään, jos kerran Englannissa pelaaminen ei kiinnosta, mutta silti hän on kuitenkin maailmanluokan pelaaja, joka voi parhaimmillaan ratkoa pelejä yksin ja kyllä tässä tilanteessa pitäisi saada vaikka se Zlatan liikkumaan toiseen suuntaan. Myös De Gean tilanne näytti jo hetken aikaa paremmalta, mutta kyllä tässä on viime aikojen huhujen ja LvG:n puheiden perusteella alkanut tuntua siltä, että paluu Espanjaan taitaa sittenkin tapahtua jo tänä kesänä.
Pedron sainaus Barcasta ei nyt ihan pakkaselle vetäisi koko kesän siirtomarkkinoita, mutta ei myöskään herättäisi mitään hurraa huutoja. Ihan ok pelaaja varmaan, mutta niin olisi moni muukin Messin ja kumppaneiden kanssa pelatessa. Positiivista Pedrossa on se, että hän on tottunut pelaamaan wingerinä, joten siinä mielessä hänen hankkiminen voidaan perustella ihan loogisesti.
De Gean tilanne on mennyt vaikeaksi, mutta toivottavasti mies itse tajuaa, että on hänen omankin edun mukaista pelata tuleva kausi Unitedissa niin hyvin kuin mahdollista. Sen jälkeen hän voi käytännössä itse valita tulevan seuransa, sillä eiköhän niitä ottajia riitä jos hänet on mahdollista vapaalla siirrolla hankkia. Tai sitten tekee jatkosopparin Manchesteriin, jonka myötä DDG:sta tulisi maailman parhaiten palkattu maalivahti. Ei luulisi olevan huono vaihtoehto sekään.
Jos katsoo missä roolissa ADM, RVP ja Falcao olivat varsinkin viime kauden loppupuolella, niin eivät tosiaan kummoisia menetyksiä ole. Rooneyn loukkaantuminen sen sijaan olisi kyllä todella katastrofaalista. Itselläni on vähän epävarmat fiilikset jos kauteen lähdetään hyökkäysosastolla Rooney, Chicarito, Wilson. Rooney ei kuitenkaan ole enää pariin vuoteen ollut mikään kliininen maalinsylkijä, jolta voisi realistisesti odottaa yli 20 liigamaalia ja siihen päälle tärkeitä maaleja eurokentillä. On ihan oikein, että Rooney on palautettu takaisin omalle paikalleen hyökkääjäksi, mutta hänellä saisi kyllä olla paremmat tukijoukot kuin Chicarito ja Wilson.Tony Cascarino kertoilee ajatuksia Unitedin siirroista: "Manchester United have lost Angel di Maria, Robin van Persie and Radamel Falcao, that is a huge loss to them. If they lose Wayne Rooney to injury they’ve got a huge problem. The centre-forward position is vital for United and may need looking at."
Olen eri mieltä siitä, että di Maria, van Persie ja Falcao olisivat edes yhdessä isoja menetyksiä. Kukaan edellämainituista ei noussut sellaiseen rooliin viime kaudella, että olisi ollut tärkeä palanen Unitedin avauksessa. Itse asiassa kukaan heistä ei tainnut edes mahtua avaukseen keväällä. Ashley Young vei di Marian paikan kevään mittaan ja van persien ja Falcaon maalintekotahti ei ollut riittävällä tasolla.
Ehkä Rooneyn loukkaantuminen voisi olla ongelmallista. Nyt Rooney on kuitenkin selkeä ykköshyökkääjä, eikä häntä tarvita keskikentällä. 20 maalia ehdoton tavoite tai ensi kesänä Rooney joutuu kilpailemaan uuden maailmanluokan hyökkääjän kanssa peliajasta.
Viimeksi muokattu: