Manchester United FC 2014–2015 – "I'll make history!"

  • 164 484
  • 770

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ekalla puoliskolla Manu oli joko todella vahva tai Arsu huono, mutta peliä vietiin miten haluttiin. Toka puoliaika olikin paljon huonompaa.

Falcao pelasi kärjessä ihan mukiinmenevästi ja vahdosta sisään tullut RVP ei saanut mitään aikaan.

Myöskin Rojo oli todella hyvä ekalla puoliskolla, joten Blackett vaihto oli aika outo ja kostautui heti.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Huhumylly käy jo kuumana ensi kautta koskien. DDG:n siirto Madridiin vaikuttaa olevan käytännössä kiveen hakattu. Siirtosumma lienee ainoa mitä tässä enää arvuutellaan. Mitään maailmanennätyssummaa tuskin nähdään, sillä kun sopimusta on jäljellä vain yksi kausi niin se yleensä pienentää siirtosummaa jonkin verran. Balen siirtoa Manchesteriin toitotetaan nyt brittilehdistössä isolla volyymilla, mutta itse en tule tuota uskomaan ennen kuin joku virallinen taho tuon vahvistaa. On täysin mahdollista, ettei Bale edes halua pois Madridista. Toki jos Real alkaa häntä aktiivisesti kauppaamaan niin siinä tapauksessa Unitedin täytyy olla kiinnostunut. Tottakai tuon tason pelaaja olisi vahvistus mille tahansa joukkueelle, niin myös Unitedille, mutta mielestäni Balen ei tulisi olla kesän siirtotargetti numero yksi.

Yleensä Unitedin kohdalla kesän pelaajasiirrot ovat painottuneet vahvasti loppukesään siirtoikkunan viime hetkille. Näin tapahtui myös viime kesänä Di Marian ja Falcaon kohdalla. Tämän seurauksena kumpikaan ei päässyt oikeastaan koko kaudella kunnolla sisälle LVG:n systeemeihin eikä heistä saatu irti lähellekkään kaikkea mahdollista. Tästähän Van Gaal on puhunut paljonkin, että pelaajien pitää päästä harjoittelemaan laadukkaasti ennen kuin heiltä voidaan odottaa onnistumisia otteluissa. Toivoa sopii, että tällä kertaa hankintoja tehdään jo alkukesästä, jotta uudet pelaajat ehdittäisiin kunnolla ajaa sisään joukkueeseen jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Varsinkin kun UCL -karsinnat pelataan jo elokuussa, niin homman pitää toimia heti alusta alkaen. Ilmeisesti toimistollakin ollaan tämä nyt ymmärretty ja siirtouutisia voitaneen odottaa tänä kesänä jo kesä-heinäkuun aikana. Kesän harjoitusleiri starttaa ilmeisesti jossain heinäkuun puolivälin tienoilla, joten toivottavasti iso osa hankinnoista olisi saatu klousattua tuohon mennessä.

****************

Kauden päätösotteluun Hullia vastaan päästään lähtemään ilman paineita. Vaikka tuon ottelun lopputuloksella ei todennäköisesti olekaan mitään väliä, niin toivottavasti De Gea nähdään vielä kerran ManU:n maalinsuulla. Sen verran ainutlaatuisesta veskarista on kuitenkin kyse. Kenttäpelaajien kohdalla toivoisin, että LVG laittaa avaukseen näitä enemmän penkkiä kuluttaneita pelaajia. Ainakin Di Marian toivoisin näkeväni avauksessa, sillä vaikka miehen debyyttikausi olikin pettymys, niin ei hänen kohdallaan olla vielä pyyhettä heitetty kehään. Siirtosumma oli niin kova, että pakko argentiinalaista on yrittää ajaa sisään joukkueeseen alkuvaikeuksista huolimatta. Falcaota sen sijaan en toivoisi avauksessa näkeväni. Eiköhän se päätös hänen suhteensa olla jo tehty, joten turhaan hänelle säälistä peliminuutteja enää annetaan. Tulkoon vaihdosta sisään jos niikseen, mutta mielummin näkisin van Persien tai vaikka James Wilsonin avauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Huhumylly käy jo kuumana ensi kautta koskien. DDG:n siirto Madridiin vaikuttaa olevan käytännössä kiveen hakattu. Siirtosumma lienee ainoa mitä tässä enää arvuutellaan. Mitään maailmanennätyssummaa tuskin nähdään, sillä kun sopimusta on jäljellä vain yksi kausi niin se yleensä pienentää siirtosummaa jonkin verran. Balen siirtoa Manchesteriin toitotetaan nyt brittilehdistössä isolla volyymilla, mutta itse en tule tuota uskomaan ennen kuin joku virallinen taho tuon vahvistaa. On täysin mahdollista, ettei Bale edes halua pois Madridista. Toki jos Real alkaa häntä aktiivisesti kauppaamaan niin siinä tapauksessa Unitedin täytyy olla kiinnostunut. Tottakai tuon tason pelaaja olisi vahvistus mille tahansa joukkueelle, niin myös Unitedille, mutta mielestäni Balen ei tulisi olla kesän siirtotargetti numero yksi.


Joo, kyllä targetti number one täytyy olla Carrickin korvaaja. Arsenalia vastaan ekalla puoliskolla United pelasi todella hyvin lähinnä Youngin, Herreran, Matan ja Fellainin avulla. Young on pelannut hienon kauden ja ansaitsee jatkosopimuksen. Tuolla pelillään hän on jopa aika helpostikin jättänyt di Marian penkille.

Jos Bale tulee kesällä ja Falcaon ja van Persien tilalle hommataan joku kova hyökkääjä, niin Unitedin hyökkäys alkaa olemaan taas ihan Euroopan kärkitasoa. Puolustuksessa Smalling on ottanut todella isoja askelia eteenpäin ja oli Arsua vastaan taas kerran hyvä. Jones säheltää koko ajan vähemmän. Tässä voi olla aloittava topparipari ensi kauteen.
Vaikka Rojo pelasi hyvin Arsua vastaan, niin kokonaisuutena miehen puolustustaidot ovat aika arveluttavalla tasolla, eikä miestä kannata ainakaan minun papereissani laittaa avauksen puolustajaksi.

Nuorista voisi todeta, että Januzaj on ollut pettymys silloin kun on kentälle päässyt. Blacketin tullessa kentälle, en ole koskaan voinut olla huokaamatta pettymyksestä. McNair on sitten kaveri josta ennustan hyvää topparia. Pidän tämän pojan asenteesta erittäin paljon ja tietenkin myös pelitaidoista.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Itse en olisi van Persietä aktiivisesti kaupittelemassa muualle. Terveenä olleessaan hän on kuitenkin yksi maailman parhaista maalintekijöistä. Toki tuo "terveenä ollessaan" on aika olennainen juttu van Persien kohdalla, koska tällä kaudella hän on ollut puolikuntoinen silloinkin kun on kentällä ollut. Varmasti tuleva kesä tulee hänelle hyvään saumaan, sillä viime kesänä lepoaikaa ei hirveästi jäänyt World Cupin takia. Onko tuosta van Persien potentiaalisesta polvileikkauksesta muuten kuulunut mitään uutta tietoa? Eikös silloin Falcaon lainan julkistamisen aikaa ollut paljonkin spekulaatiota, että RVP joutuisi jossain vaiheessa menemään leikkauspöydälle. LVG ja RVP ovat ymmärtääkseni sen verran hyvää pataa keskenään, että eiköhän van Persie ManU:ssa jatka jos vain itse haluaa.

Blind-Herrera-Mata-Fellaini muodostavat hyvän rungon keskikentälle, mutta ns. "moottorin" tuo keskikenttä tarvitsisi. Carrick on juuri sellainen silloin kun on ehjä, mutta mies on jatkuvasti loukkaantuneena. Oliskohan Kevin Strootman vielä tulossa Manchesteriin? Vidalista ei varmaan enää tarvitse unelmoida kun Juvella on tämä kausi mennyt niin hyvin.

Smalling on kyllä tosiaan ollut melko hyvä tällä kaudella. Uskon ja toivon, että yksi kovan luokan topparihankinta kesän aikana nähdään, mutta ei Smalling-Jones mitenkään kovin huono kaksikko olisi sekään. Ongelma on vain siinä, että jompi kumpi noista tulee kauden aikana olemaan väkisinkin jossain vaiheessa loukkaantunut tai pelikiellossa, joten lisää vaihtoehtoja tuonne puolustuksen keskustaan tarvitaan. Paddy McNair on ollut itselleni positiivinen yllätys ja näkisin hänet mielelläni nelostopparina ensi kaudella. Jonny Evans ja Tyler Blackett sen sijaan ovat olleet aivan järkyttävän huonoja aina kentälle päästessään ja toivonkin ettei kumpikaan ole osa Unitedin joukkuetta ensi kaudella. Blackett taisi jonkun jatkosopimuksen vasta jokin aika sitten tehdä, mutta hänestä päästään eroon laittamalla hänet lainalle jonnekin. Evansista eroon pääseminen voi olla vaikeampaa, mutta pelatkoon sitten vaikka reserveissä. Jopa Wes Brown oli hyvä puolustaja Evansiin verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onkos siitä veskariosaston kaverista ollut mitään "varmaa tietoa" ? DDG siis mitä ilmeisemmin nostaa kytkintä ja todella sääli jos näin käy, sillä mielestäni kaveri on ollut tällä kaudella Valioliigan paras maalivahti. Muutenkin mies on noussut nyt maailman eliittiin veskaripelissä, joten saas nähdä millainen korvaaja sinne löytyy.

Onhan siellä penkillä tosin se eräs Viktor Valdes, joka on ainakin joskus ollut "ihan hyvä" maalivahti. Toinen ihan mielenkiintoinen nimi voisi olla Petr Cech, tainnut jämähtää Chelseassa aika pahasti penkille joten miksei? Ikää on kuitenkin vasta 32 vuotta, joten mikään ikäloppu ei ole siinäkään mielessä. Van der Sar tuli aikanaan 34-vuotiaana ja pelasi nelikymppiseksi, joten eipä tuo Cechinkään kohdalla varmasti ongelma olisi.

Lisäksi mieleen tuli vähän hassu ajatus, eli jos DDG tosiaan siirtyy Realiin, niin entäs jos... toisesta suunnasta tuleekin sitten Iker Casillas Unitediin? Kuulostaisi ehkä vähän oudolle, mutta miksikäs ei.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Onkos siitä veskariosaston kaverista ollut mitään "varmaa tietoa" ? DDG siis mitä ilmeisemmin nostaa kytkintä ja todella sääli jos näin käy, sillä mielestäni kaveri on ollut tällä kaudella Valioliigan paras maalivahti. Muutenkin mies on noussut nyt maailman eliittiin veskaripelissä, joten saas nähdä millainen korvaaja sinne löytyy.

Brittimediassa varamana tietona tuppaa olemaan Hugo Lloris. Ainakin väitetään miehellä olevan sopimus että siirtyy joko Manuun tai Realiin riippuen siitä mitä De Gea päättää.

Mielestäni tärkeimmät siirrot ensi kaudeksi ovat veskari (jos ja kun De Gea lähtee) ja toppari. Mielestäni tätä Smalling - Jones paria on turha yliromantisoida. Omia pelaajia joo, mutta parhaimmillaan pystyneet vain mukiinmenevään pelaamiseen. Ja sekin puolustamisen osalta. Kumpikaan ei ole kummoinen avaamaan peliä. Lisäksi kun huomioidaan Jonesin loukkaantumishistoria, niin ainakin yksi toppari tarvitaan. Kumpikaan ei ole edes mikään nuori pelaaja enään. Näkisin, että Hummelssin omainen konkari ja Zouman tapainen tulevaisuuden kova lupaus olisi ihannehankinnat, mutta painoarvo ehdottomasti suht kokeneella, hyvin peliä avaavalla ja johtavalla puolustajalla.

Tämän jälkeen seuraavaksi akuuteimmat lienee keskikentän pohja ja oikea laitapakki. Oikealle on Rafael ja Valencia, mutta molemmat on kakkoskorin jätkiä. Keskikentän pohjalle pelillinen moottori olisi kiva saada mutta mitään toivotaan hankintoja turha tehdä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän fakta tällä hetkellä on se, että Barcelona ja Real Madrid poimivat viimeistään vuoden viiveellä juuri ne pelaajat, jotka he haluavat. Valta on siirtynyt pelaajille, ja näiden jengien vetovoima on tällä hetkellä vastustamaton. Ainoina poikkeuksina voitaneen pitää sitä, että Valioliigan jätit pystyvät vielä pitämään kiinni parhaista brittipelaajista ja Bayern saksalaisista. Ja Chelsea Lontoon ja Mourinhon vetovoimalla satunnaisista muista tähtipelaajista. Todettakoon kuitenkin vielä se, että spanskijätit eivät juuri englantilaispelaajista kiinnostu, ja jos kiinnostuu kuten Balen kohdalla, niin näköjään nekin halutessaan vievät.

Olen aina pitänyt linjasta, jossa United pyritään rakentamaan mahdollisimman pitkälle brittipelaajien varaan. Nämä pelaajat pysyvät todennäköisemmin seurassa, samoin kuin kauan saarilla pelanneet ulkomaalaiset. Mitä etelämpää Euroopasta pelaajia haalit, sitä todennäköisemmin kotiseudut kutsuvat takaisin. Ronaldon ja De Gean kohdalla oli alusta lähtien selvää, että Espanjan isot kutsuvat, mikäli taso riittää. Ronaldo ei milloinkaan peitellyt RM-sympatioitaan ja De Gea on Madridista kotoisin. Ei tarvitse olla einstein tajutakseen, että kutsuun vastataan. Sinällään harmi, sillä aina sitä toivoo oman suosikkijengin pelaajien kasvavan maailman huipuikisi. Näiden kahden kohdalla se tarkoitti jo lähtökohtaisesti sitä, että pelaajat menetetään juuri huipulle nousun hetkellä, jos RM / Barca heidän tasoonsa herää.

Jos nyt toiveita saa esittää, niin itse ottaisin De Gean tilalle Cechin (pidän De Gean siirtoa käytännössä varmana). Pelivuosia vielä jäljellä vaikka kuinka, taso korkea, eikä varmasti haikaile muualle. En tosin kyllä hetkeäkään usko, että Chelsea tähän siirtoon suostuisi.

Eipä ole tullut paljon kirjoiteltua kuluneen kauden aikana. Ei johdu siitä, että kiinnostus Unitedia kohtaan olisi vähentynyt tai heikot otteet pitänyt poissa. Ainoa mikä on vähentynyt, on kiinnostus kirjoitella palstalle.

Lyhyenä yhteenvetona kuitenkin: näyttää juuri siltä, että rakennusprojekti on pahasti kesken. Pahemmin kuin ajattelin. Epätasaista menoa, liikaa elämistä pelisysteemin, pelaajien ja pelipaikojen suhteen. Liikaa loukkaantumisia. Tällä kaudella ei saatu mitattua mitenkään ulos sitä, että joukkueella ei ollut eurorasitusta. Eikä myöskään helpohkoa kauden alun sarjaohjelmaa. Tukkaan tuli heti kättelyssä. Pelaajahankinnat epäonnistuivat tähtihankintojen osalta, puolustusta ei saatu kuntoon. Keskikenttä oli liikaa Carrickin varassa, joka taas oli aivan liikaa sivussa. Tuntuu että ns. tähtipelajia hankittiin vain siksi että heitä oli tarjolla, ei sen vuoksi että heille olisi ollut selkeä tarve joukkueessa. Tai tarve huippupelaajille oli, mutta oliko juuri niille kyseisille pelaajatyypeille, joita hankittiin.

Täksi kaudeksi toive, että katsotaan ensin missä ovat puutteet ja hankitaan sitten siihen kohtaan sopiva palanen. Nyt liian moni pelaa itselleen hiukan epäsopivassa roolissa. Niin ei synnytetä mestarijoukkueita.

Sinällään itselleni ei ole tärkeintä juhlia mestaruuksia joka vuosi, vaikka tietysti senkin tilanteen hyväksyn mukisematta. Itse kannattaminen on tärkeintä. Ja tärkeää on se, että voidaan antaa kunnon vastus matsissa kuin matsissa, tuli voitto tai ei. Voidaan lähteä vaikka Santiagolle tai Camp Noulle hakemaan tulosta. Ei välttämättä ennakkosuosikkina, mutta realistiset mahdollisuudet omaten. Pelata ilta toisensa perään huippujoukkueita vastaan, eli toisin sanoen pysyä Mestarien Liigassa ja esiintyä siellä kunnialla. Kuulosti muuten ihan SAF:n Unitedilta, mutta ne ajat ovat nyt historiaa.

Olen nähnyt kaikki Unitedin Valioliiga-mestaruudet, joten jaksan kyllä odottaa. Seuraavaa mestaruus tulee 5 vuoden sisällä, siitä olen varma. Ja Mestarien Liigan isokorvakannu seuraavan 10 vuoden aikana. Joku voi pitää noita pitkinä aikoina Manchester Unitedille, mutta ajat muuttuvat ja vastustajat muuttuvat. Lopulta ne ovat kuitenkin lyhyitä aikoja, jos saa katsella taistelevaa joukkuetta. Lammaslauman kanssa yksi talvikin on jääkausi.
 
Viimeksi muokattu:

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itse olen taas sitä mieltä että " Huugö" Lloris on ainoa oikea korvaaja De Gealle, Valioliigan sisältä. Pitkäaikainen Ranskan majun ykkösveska ja Spurssissakin aika kova. Monet ei välttämättä tykkää, mutta itse olen aika vakuuttunut ainakin miehen otteista maajoukkueessa missä päästettyjen maalien keskiarvo mutulla on todella alhainen viime vuosina, toki suurin kiitos tuosta myös Ranskan pelitavalle ja puolustukselle.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen taas sitä mieltä että " Huugö" Lloris on ainoa oikea korvaaja De Gealle, Valioliigan sisältä. Pitkäaikainen Ranskan majun ykkösveska ja Spurssissakin aika kova. Monet ei välttämättä tykkää, mutta itse olen aika vakuuttunut ainakin miehen otteista maajoukkueessa missä päästettyjen maalien keskiarvo mutulla on todella alhainen viime vuosina, toki suurin kiitos tuosta myös Ranskan pelitavalle ja puolustukselle.
Varmasti Lloris olisi varma hyvä valinta, mutta itseni silmään osui silmään tuossa Real vs Atletico sarjassa Atletin Oblak. En tiedä voisiko noin nuorta vielä nostaa ykköseksi, mutta kovinkaan kaukana se ei enää voi olla. Manu tuskin uskaltaa tässä lähteä riskillä, joten Lloris tullee olemaan se valinta, jo tasonsa näyttäneenä ja hyvässä iässä olevana maalivahtina.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Jos nyt toiveita saa esittää, niin itse ottaisin De Gean tilalle Cechin (pidän De Gean siirtoa käytännössä varmana). Pelivuosia vielä jäljellä vaikka kuinka, taso korkea, eikä varmasti haikaile muualle. En tosin kyllä hetkeäkään usko, että Chelsea tähän siirtoon suostuisi.

Samoilla linjoilla DDG:n lähtiessä, eli Cech pitäisi hankkia. Mourinholla ei edes ole, ainakaan alla olevan linkin mukaan, mitään valtaa estää siirtoa mikäli Cech haluaa Old Traffordille (tai mihin tahansa muualle):
Petr Cech considers move to Manchester United after agent reveals Roman Abramovich 'agreement' - Telegraph (linkki vie The Telegraphin sivuille).
 

Jeffrey

Jäsen
Itse en tuosta Llorisista innostu. Liekkö sitten OT:n valot ikävällä korkeudella, mutta nämä keskimittaiset/lyhyet maalivahdit eivät ole Unitedissa oikein koskaan onnistuneet.

Parhaana vaihtoehtona näkisin edelleen De Gean pitämisen. Maalivahtien hinnat ovat niin alhaalla, että herrasta ei millään saa sitä todellista arvoa. Muistetaan vielä, että Geasta maksoimme liki 20 miljoonaa puntaa. Toki jos ja kun se myyminen näyttää välttämättömältä. tarttuisin minäkin vaihtoehtoon Cech. Muissa tapauksissa joudutaan mennä aika arvalla. Ja tällä hetkellä United on edelleen senverta sekaisin, että maalinsuulle emme voi arpaa ottaa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Brittimediassa on ollut juttua, että United olisi Cillesenin perässä, jos ja kun De Gea siirtyy Realiin. Näihin uutisiin pitää tietysti aina suhtautua tietyllä skeptisyydellä, mutta Cillesenin valintaa puoltavina seikkoina on nostettu esille niin viime kesän MM-kisat kuin yhteinen historia Frank Hoekin kanssa. Ilmeisesti nimenomaan Hoek ajaa voimakkaasti Cilleseniä De Gean seuraajaksi. Cillesenin hinnaksi on julkisuudessa ilmoitettu 25M£, mikä on noin 35M€. Vähän turhan arvokkaalta kuulostaa minun korvaani tuo hinta Cillesenistä.

Jos ja kun nyt maalivahtikaupoille joudutaan, niin itse liputan kylä Llorisin puolesta. Pelannut kuitenkin jo useamman kauden Valioliigaa ja osoittanut olevansa sarjan parhaita maalivahteja. Minun kohdallani eron Cechin ja Llorisin välillä tekee lopulta se, että Hugo on pelannut koko viime kauden siinä missä Petr on kuluttanut penkkiä. Lisäksi on pakko myöntää, että en pitäisi lainkaan siitä, että ManUn ykköseksi hankittaisiin Chelsean kakkonen.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Itse en tuosta Llorisista innostu. Liekkö sitten OT:n valot ikävällä korkeudella, mutta nämä keskimittaiset/lyhyet maalivahdit eivät ole Unitedissa oikein koskaan onnistuneet.

Parhaana vaihtoehtona näkisin edelleen De Gean pitämisen. Maalivahtien hinnat ovat niin alhaalla, että herrasta ei millään saa sitä todellista arvoa. Muistetaan vielä, että Geasta maksoimme liki 20 miljoonaa puntaa. Toki jos ja kun se myyminen näyttää välttämättömältä. tarttuisin minäkin vaihtoehtoon Cech. Muissa tapauksissa joudutaan mennä aika arvalla. Ja tällä hetkellä United on edelleen senverta sekaisin, että maalinsuulle emme voi arpaa ottaa.

Tottakai se olisi paras vaihtoehto ja jos itse saisin päättää niin DDG pelaisi koko uransa Unitedissa. Kuten LvG on todennut, niin he eivät voi mitään tehdä kun pelkkä raha ei tätä asiaa ratkaise. Sopimuspaperi on pöydällä missä ainakin kaikkien huhujen mukaan on tarjolla huomattavasti enemmän puntia kuin mitä Real Madrid tarjoaa ja silti ei nimeä ole paperiin saatu.

Brittimediassa on ollut juttua, että United olisi Cillesenin perässä, jos ja kun De Gea siirtyy Realiin. Näihin uutisiin pitää tietysti aina suhtautua tietyllä skeptisyydellä, mutta Cillesenin valintaa puoltavina seikkoina on nostettu esille niin viime kesän MM-kisat kuin yhteinen historia Frank Hoekin kanssa. Ilmeisesti nimenomaan Hoek ajaa voimakkaasti Cilleseniä De Gean seuraajaksi. Cillesenin hinnaksi on julkisuudessa ilmoitettu 25M£, mikä on noin 35M€. Vähän turhan arvokkaalta kuulostaa minun korvaani tuo hinta Cillesenistä.

Jos ja kun nyt maalivahtikaupoille joudutaan, niin itse liputan kylä Llorisin puolesta. Pelannut kuitenkin jo useamman kauden Valioliigaa ja osoittanut olevansa sarjan parhaita maalivahteja. Minun kohdallani eron Cechin ja Llorisin välillä tekee lopulta se, että Hugo on pelannut koko viime kauden siinä missä Petr on kuluttanut penkkiä. Lisäksi on pakko myöntää, että en pitäisi lainkaan siitä, että ManUn ykköseksi hankittaisiin Chelsean kakkonen.

Liian kovaa hintaa Cillesenistä halutaan ja lisäksi Ajax on ilmoittanut ettei ole myynnissä edes tuohon 25m£ hintaan. Itseäni taas ei haittaa yhtään mikäli Cech saapuisi. Pitää muistaa, että käytännössä missä tahansa muussa seurassa olisi ollut ykkösvahti (paitsi meillä, koska DDG). Muistelen lukeneeni, että Lorisin hintalappu huitelee paljon korkeammalla kuin esim mainitulla Cillesenillä, joten senkään puolesta ei sytytä yhtään. Huhuissa on mukana myös Begovic Stokesta ja Krul Newcastlesta + varmaan kaikki mahdolliset vähänkään paremmilla statseilla suorittaneet veskarit...
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Luke Shaw ei osallistu U21 EM-kisoihin kesällä, mikä on vain positiivista huomioiden kaikki ne monet loukkaantumiset jotka jätkän kohdalle osuivat kuluneella kaudella. Nyt vaan paikat kuntoon ja täydessä iskussa pre-seasonille, niin eiköhän ensi kaudella nähdä huomattavasti parempi Luke Shaw.

Vielä linkki Manchester Evening Newsin sivuille aiheesta: Manchester United defender Luke Shaw left out of England U21 squad - Manchester Evening News
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Itseäni taas ei haittaa yhtään mikäli Cech saapuisi. Pitää muistaa, että käytännössä missä tahansa muussa seurassa olisi ollut ykkösvahti (paitsi meillä, koska DDG). Muistelen lukeneeni, että Lorisin hintalappu huitelee paljon korkeammalla kuin esim mainitulla Cillesenillä, joten senkään puolesta ei sytytä yhtään. Huhuissa on mukana myös Begovic Stokesta ja Krul Newcastlesta + varmaan kaikki mahdolliset vähänkään paremmilla statseilla suorittaneet veskarit...

Tokihan Cech on ykkösvahdin tasoinen maalivahti, vieläpä ihan huippua siinä kategoriassa. Minulle vaan tuo rooli Chelsean kakkosena on ylitsepääsemätön paikka. Chelsea, Liverpool, ManC, Arsenal, siinä ne seurat joiden kakkonen ei ole riittävän hyvä minulle, oli kuinka loistava maalivahti tahansa. Muuten minulle vain tulee tuntu, että jäädään pahimpien kilpailijoiden jalkoihin. Toisaalta, mikäli noista seuroista tai niiden nenän edestä saadaan kaapattua tähti meille maistuu se entistä makeammalta minun suussani. Täysin sivuseikka pelaajan arvoa joukkueelle määritettäessä, myönnän. Kuitenkin fanina, varaan itselleni oikeuden tälläiseen erikoisuuteen. Ilmeisesti kuitenkin Cech matkaa Arsenaliin ja ManU on muiden pelaajien perässä.

Itse heitän mustana hevosena kisaan vielä Leverkusenin Berndt Lenon. Oli tällä kaudella näkemissäni matseissa (ehkä 4) erittäin hyvä. Toki tietoni Lenosta jäävät juurikin näihin nähtyyn neljään otteluun. Tilastojen perusteella kuitenkin pelannut vähintäänkin hyvän kauden Leverkusenin tolppien välissä. Ja siis korostetaan, että tämä on ihan pelkkää omaa haihattelua, ei mitään tekemistä faktan tai edes huhujen kanssa.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Man Utd will not sell David de Gea to Madrid this summer | Old Trafford Faithful
Linkki vie "Old Trafford Faithfull" -blogiin, jossa kirjoittaja mielestäni tuo hyvän pointin esiin tapaus DDG:stä. Olen kirjoittajan kanssa kyllä samoilla linjoilla, eli DDG:tä ei pidä myydä tänä kesänä Madridiin, mikäli todella yrittävät tarjota vain n. 14m£ miehestä, vaan mieluummin sitten pelaa sopimuksensa loppuun ja lähtee ensi kesänä ilmaiseksi. Kuitenkin mielestäni aikalailla yhdentekevää jos tuon tason kaverista saisi vain 14m£ korvausta kun vastapainona on vielä yhden huippukauden pelaaminen meillä ja samalla antaa joukkueelle paremman mahdollisuuden voittaa pokaaleita ensi kaudella. Ja samalla saadaan vielä pohtia sopivaa seuraajaa tolppien väliin.

Sitten omaan "lempiaiheeseeni" eli Jonny Evansiin, briteissä huhuillaan Martinezin haluan miehen Evertoniin ja tarjoukseksi väläytellään 10m£. Ei muuta kuin nimet papereihin, menolippu Goodison Parkille käteen ja kiitos & näkemiin. Ei todellakaan tule ikävä.
 

Outsider

Jäsen
Man Utd will not sell David de Gea to Madrid this summer | Old Trafford Faithful
Linkki vie "Old Trafford Faithfull" -blogiin, jossa kirjoittaja mielestäni tuo hyvän pointin esiin tapaus DDG:stä. Olen kirjoittajan kanssa kyllä samoilla linjoilla, eli DDG:tä ei pidä myydä tänä kesänä Madridiin, mikäli todella yrittävät tarjota vain n. 14m£ miehestä, vaan mieluummin sitten pelaa sopimuksensa loppuun ja lähtee ensi kesänä ilmaiseksi. Kuitenkin mielestäni aikalailla yhdentekevää jos tuon tason kaverista saisi vain 14m£ korvausta kun vastapainona on vielä yhden huippukauden pelaaminen meillä ja samalla antaa joukkueelle paremman mahdollisuuden voittaa pokaaleita ensi kaudella. Ja samalla saadaan vielä pohtia sopivaa seuraajaa tolppien väliin.

Itse olen ihan samaa mieltä, että De Geaa ei ole mitään järkeä myydä millään karkkirahoilla, vaan lähtekööt sitten vuoden päästä ilmaiseksi, jos jatko ei kiinnosta. Olen itse asiassa ihmetellyt, minkä takia suurin osa kirjoittajista tuntuu olevan sitä mieltä, että De Gea on pakko myydä, jos jatkoa ei saada aikaan. Karkkirahoilla siinä mielessä, että jos kerran ollaan polttamassa toista kesää putkeen paria sataa miljoonaa uusiin pelaajiin, niin siinä vaiheessa ei ole mitään järkeä myydä yhtä maailman parasta maalivahtia jollain naurettavalla 10-20 miljoonalla. Joukkue tulee uudistumaan paljon ensi kaudellekin, joten jo ihan senkin puolesta olisi turvallisempaa jatkaa edes tutulla maalivahdilla. Lisäksi on vielä huomioitava, että De Gea olisi menossa Real Madridiin, josta United hankki jo järjettömällä summalla yhden heidän ylijäämän ja nyt samasta osoitteesta huhuillaan toista samanlaista vieläpä kenties uudella maailmanennätys summalla. Vaikka rahaa onkin, niin kyllä tuollainen toiminta tulisi lopettaa heti alkuunsa. Kai @Roger Moore :n heitto yllä Iker Casillasista oli sentään huumoria?

Sitten omaan "lempiaiheeseeni" eli Jonny Evansiin, briteissä huhuillaan Martinezin haluan miehen Evertoniin ja tarjoukseksi väläytellään 10m£. Ei muuta kuin nimet papereihin, menolippu Goodison Parkille käteen ja kiitos & näkemiin. Ei todellakaan tule ikävä.

Eli Unitedin siirtokassaan peilaten Evans ja De Gea lähtisivät käytännössä samaan hintaan. Tähän ei varmaan edes tarvitse kommentoida kumman kohdalla laitettaisiin nimet paperiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Arsenal puppeloi varmistamismahkunsa Sunderlandia vastaan ja vielä on mahdollisuus nousta ohi, joka tosin vaatii jo älyttömiä. 7 maalia ero Arsenalin eduksi, joten 8 maalin erolla pitäisi sunnuntaina voittaa, kun Arsenalilla on myös tehtyjen maalien etu reilusti itsellään. Tässä sitä vaan miettii, miksi piti mennä pupeltamaan johtotilanne vielä tasapeliksi Arsenalia vastaan.

Mitä De Gea:n tarjouksiin tulee, niin toisaalta kuuluu että 14 miljoonaa tarjottu ja toisaalta että 25 miljoonaa + Contreao. Jälkimmäinen tarjoushan on jo ihan kohtuullinen suhteessa ensimmäiseen hv-tarjoukseen, mutta kun Contreao on LB, niin ei oikein käyttöä ManU:ssa ole, kun tuolle paikalle miestä löytyy jo tarpeeksi. RB olisikin ollut sitten jo eri asia, puhumattakaan topparista. Sanoisin että ainoa kauppa missä De Gea oikeasti menisi Realiin, on joko osamaksu Balesta tai sitten oikeasti kova suora rahatarjous Realilta.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
No ei helvetissä pidä De Geaa myydä millään 14 miljoonalla. Itse en tosin tällaista huhua ole nähnytkään, mutta jos Realin tarjous olisi tuota luokkaa niin ei varmasti sitä Unitedin puolelta hyväksyttäisi. Myöskään 25 miljoona+Coentrao ei mielestäni ole hyväksyttävä tarjous. Real tykkää noita pelaajia isolla rahalla hankkia, joten jos meinaavat De Gean tänä kesänä hankkia niin ei muuta kun kunnon tarjousta kehiin. Ja liittyen siihen mitä tuossa ylempänä ihmeteltiin, että miksi täällä moni on De Geaa innokkaasti myymässä, niin ainakaan itse en ole tästä ajatuksesta mitenkään innoissani, mutta olen ymmärtänyt, että tuo siirto nyt vaan on realismia. Mutta toki tilanne voi olla se, että LVG/Woodward eivät näe De Gean myyntiä minään must -juttuna tänä kesänä, vaikka DDG ei olisikaan uutta sopimusta tekemässä. Itseäni ei haittaisi yhtään vaikka De Gea pelaisi ensi kauden vielä ManU:ssa ilman että allekirjoittaisi uutta sopimusta ennen kauden alkua. Toki siinä skenaariossa olisi suuri riski menettää hänet 2016 kesällä ilman korvausta Realiin, mutta vuoden aikana ehtii tapahtua kuitenkin paljon. Real voi esimerkiksi hankkia jonkun toisen maalivahdin tänä kesänä, joka voi pelata huippukauden ja siten vähentää Realin halukkuutta signata De Gea. Toinen, vähemmän toivottava, tapahtumakulku olisi De Gean epäonnistunut 2015-16 kausi (loukkaantuminen tai yleinen tason lasku), joka sekin voisi laskea hänen arvoaan siirtomarkkinoilla. Toki on myös mahdollista, joskin epätodennäköistä, että De Gea muuttaa mielensä vuoden aikana ja päättääkin, että haluaa jatkaa Unitedissa. Tällä hetkellä kaikki viittaa siihen, että hän haluaa pelata kotikaupunkinsa joukkueessa (olkoonkin että on Atleticon kasvatti), mutta vuodessa ehtii paljon tapahtua asioita. Vaikka De Gea lähtisikin kesällä 2016 ilman siirtokorvausta, niin mitä sitten? Hän on maailman top 3 -maalivahti jo nyt, joten hän olisi varmasti erittäin tärkeä palanen Unitedin ensi kauden joukkuetta. Ja jos jengiä ollaan nyt isolla rahalla vahvistamassa niin miksi sitten luovuttaisiin siitä kaikkein tärkeimmästä palasesta sen takia mitä saattaa tapahtua vuoden päästä?

Jos nyt kuitenkin käy kuten brittimediassa varmana pidetään eli DDG siirtyy Madridiin jo tänä kesänä, niin eiköhän United pärjää ihan hyvin ilman De Geaakin. Toki häntä ei täysin maalinsuulla pystytä korvaamaan, mutta olettaen, että joukkuetta muuten vahvistetaan voidaan laskea, että veskarin ei tarvitse ensi kaudella tehdä yhtä montaa game saveria ottelua kohden kuin tällä kaudella. Jos puolustus saadaan kuntoon ensi kaudeksi niin näkisin, että esimerkiksi Cech tai Lloris olisivat ihan riittävän hyviä veskareita paikkaamaan De Gean lähtöä. Henkilökohtaisesti liputtaisin enemmän Cechin puolesta, sillä Llorisille menee aika ajoin turhan helppoja maaleja. Lisäksi Cech muistuttaa jotenkin etäisesti van der Saria, joka veti vanhoina päivinään melkoisen hyvän uran Unitedissa. Itselleni ei ole mikään ongelma, että Cech on aiemmin pelannut Chelseassa tai että hän olisi jotenkin Chelsean "ylijäämä" pelaaja. Huippuveskari hän silti on, oli sitten Chelsean kakkosveskari tai ei. Eri asia on sitten se, että päästäkö Chelsea häntä siirtymään Unitediin? Itse veikkaisin, että ei päästä. Toki myös Victor Valdes on yksi vaihtoehto ensi kauden ykkösmaalivahdiksi, mutta mielestäni Valdes ei voi olla se ensimmäinen vaihtoehto Van Gaalin papereissa, vaan pikemminkin laadukas hätävara siltä varalta, että parempia veskareita ei saada. Tosin täytyy myös se sanoa, että jos DDG/Cech/Lloris/muu maailman huippu ei ole saatavissa ensi kaudeksi, niin mielummin sitten lähdetään kauteen Valdesilla kuin hankintaan joku samantasoinen veskari paniikkiostoksena ja lähdetään kauteen epävarmana siitä kumpi on ykkönen.

***********************************************

Manchester Evening Newsin artikkelin mukaan Hummels olisi torjunut siirron Unitediin tämän kesän osalta ja olisi jatkamassa Dortmundissa. Ilmeisesti on siis käännettävä katseet muualle jos ja kun puolustuksen keskustaa halutaan tulevana kesänä vahvistaa. Nicolas Otamendi ja Aymeric Laporte mainitaan tuossa jutussa mahdollisina transfer targeteina, joten jos jollain on näistä pelaajista jotain tietoa niin olisi mukava kuulla siitä täällä. Itselleni nimittäin nuo nimet eivät sano mitään ja wikipedia skouttaus ei anna kaikkein luotettavinta kuvaa.

Linkki uutiseen tässä: http://www.manchestereveningnews.co...nchester-united-mats-hummels-transfer-9300451

PS. Mitä tulee huhuihin koskien Liverpoolin Sterlingia, niin olisi toteutuessaan ehkä hirvein hankinta ikinä. En voi millään uskoa, että United olisi oikeasti kiinnostunut kyseistä pelaajasta. Varsinkaan niillä summilla mitä rivalry joukkueen nuoresta, englantilaisesta maajoukkuepelaajasta jouduttaisiin maksamaan. Käsittääkseni Sterlingin pelipaikka on joko kärjen alapuolella tai laidalla, ja noille pelipaikoilla Unitedilla on jo ihan riittämiin pelaajia. Lisätään tähän mielikuva kohtuuttoman kovia palkkapyyntöjä esittävästä epäkypsästä luonteesta, niin ei voi muuta sanoa kuin ei kiitos Unitediin.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Pitäisi aina malttaa näiden huhujen kanssa, mutta kun ei töissä tärkeämpää tekemistä ole niin tulee lueskeltua... Old Trafford Faithful -blogissa tarinoidaan Balen "mahdollisesta" siirrosta: Ryan Giggs contacts Bale over Man Utd move | Old Trafford Faithful

Toki toivottaisin tervetulleeksi, mutta hintahan olisi ihan hirveä toteutuessaan..

Itselläkään ei hirveän laajaa kuvaa Otamendista ole, mutta on ollut Valencian puolustuksen kantavia voimia ja 5 maaliakin onnistunut kauden aikana tekemään. Miestähän on jo useampana kesänä huhuiltu tulevaksi. Alla linkki YouTubeen josta löytyi sopivasti eilen ladattu video kuluneen kauden parhaista paloista Otamendilta:
NICOLAS OTAMENDI | Goals & Skills | Valencia | 2014/2015 (HD) - YouTube
 

Barney

Jäsen
Nicolas Otamendi ja Aymeric Laporte mainitaan tuossa jutussa mahdollisina transfer targeteina, joten jos jollain on näistä pelaajista jotain tietoa niin olisi mukava kuulla siitä täällä. Itselleni nimittäin nuo nimet eivät sano mitään ja wikipedia skouttaus ei anna kaikkein luotettavinta kuvaa.
Hirveän montaa peliä en ole Laportelta nähnyt, mutta niiden pelien perusteella kyseessä on melko solidi vasenjalkainen toppari. Laportea taidetaan pitää tällä hetkellä yhtenä maailman lupaavimmista toppareista, joten itse toivottaisin hänet erittäin mielelläni tervetulleeksi.

Mitä tulee Memphis Depayn hankintaan, niin siinä oli mielestäni erittäin hyvä hankinta Unitedilta. Depay tuo Unitedin laitapelaamiseen juuri niitä ulottuvuuksia, mitkä poistivat tällä kaudella poissaolollaan. Depay on erittäin hyvä 1v1 pelaaja, joka uskaltaa ja ennenkaikkea osaa haastaa puolustajia. Depayn lisäksi joukkueessa tuollaisia pelaajia on ainoastaan Januzaj ja periaatteessaa myös di Maria, mutta näkisin enkelin mielummin keskikentän keskustassa. Januzaj oli kuitenkin tällä kaudella aika floppi, joten laidasta päästiin erittäin harvoin murtautumaan. Mata ja Young pelasivat ihan hyvät kaudet laidoilla, mutta aika harvoin hekään lähtivät haastamaan vastustajien puolustajia. Parhaimmillaan Depay voi olla tulevaisuudessa yhtä viihdyttävä ja lähes yhtä hyvä kuin eräs portugalilainen tuossa muutama vuosi sitten.

De Gean myynti mihinkään huumorihintaan ei ole vaihtoehto. Jos De Gea myytäisiin halvalla Realiin, tilalle ostettaisiin joku vitun Cillessen ja jäätäisiin vielä taloudellisesti tappiolle, niin ei se taitaisi ihan putkeen mennä? Siinä vaiheessa, jos Realin tarjous on jossain 40 miljoonan tienoilla, niin voidaan käydä harkitsemaan.

Ketkä näistä oikeasti ovat lopulta huipputasoon peilaten huippulahjakkaita? Eivät ainakaan McNair, Keane, Lingard. Ehkeivät nuo jäljelle jäävätkään.
Kyllä minä James Wilsonia pitäisin huippulahjakkaana. Sir Alex taisi aikoinaan sanoa Wilsonin olevan joukkueen kliinisin viimeistelijä. Aika kova meriitti, kun siihen aikaan joukkueessa oli kärjessä Rooney ja kliiniset viimeistelijät RvP sekä Chicharito. Itse ainakin uskon vielä joku päivä Wilsonin olevan Unitedin ykköskärki.

Gundogania on aika kovasti huhuttu Unitediin ja miehen lähtö Dortmundista on ilmeisesti jo varmaa. Kyllä minä näen ainakin Gundoganin mahdollisen hankinnan erittäin hyvänä, koska parhaimmillaan mies on kuitenkin yksi maailman parhaista keskikenttäpelaajista. Tämä kausi meni vähän pilalle loukkaantumisen takia, mutta viime ja sitä edellisellä kaudella Gundogan oli erinomainen. Gundogan-Herrera kaksikko ei kuitenkaan vaakuta minua puolustussuuntaan, joten pitäisiköhän tuohon kolmanneksi keskuspelaajaksi saada joku vähän puolustavampi heppu? Vidal olisi kova, mutta tuskin tulee. Schweinsteigeria on nyt lähiaikoina huhuttu ja itse ottaisin hänet ilomielelläni tuohon uudeksi "Carrickiksi", vaikka onhan Bastianillakin ikää jo aika rutkasti. Pogba olisi kiva saada takaisin, mutta taitaa hänen hintansa jo liikkua aivan liian korkealla.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Sami Khedira - player profile - Transfermarkt

Jos olisin LvG, tässä olisi kesän ykkösprioriteettini. Sami Khedira ei ole Toni Kroosin signaamisen myötä ollut enään vähään aikaan Real Madridin avauskokoonpanon pelaaja. En tiedä, haluuako Khedira pois Realista, mutta hänen sopimuksensa loppuu, ainakin linkin mukaan, kesällä 2015. Voin sanoa jo nyt, että Saksan maajoukkueen avauskokoonpanon pelaajan signaaminen ILMAISEKSI olisi koko kesän 2015 paras diili. For real.

Gundogan voidaan myös hommata. Eipähän tarvitse 34v Carrickin pelata ensi kaudella kaikkia matseja. Kuvitellaan systeemiksi ensi kaudella 4-3-3 ja keskikentän kolmikoksi Di Maria - Khedira (ankkurina) - Herrera/Gundogan/Carrick, niin puhutaan koko Euroopan top-3 kalustosta.. Di Marian tietty pitää palata Real Madrid ajan tasolleen. Tarkemmin ajateltuna sekä Gundoganin ja Khediran hommaaminen olisi aivan helvetin fiksua juuri siksikin, että jos argentiinalainen vetää ensi kaudellakin yhtä paskalla tasolla kuin tämän kauden,Di Marian kohdalla laitettaisiin vahinko kiertämään ja he olisivat molemmat avauskokoonpanon miehiä.

Kärkimiesten kohdalla en tekisi signauksia. Falcao pois, lainamies Realista eli Chicharito takaisin. Rooney olisi joukkueen ykköskärki, kapteeni, ja pelaa aina kun jaksaa/ se on järkevää. RvP kunnostaan riippuen pystyy pelaamaan 15 maalin kauden, ja kolmos/nelospaikoille olisi lupaava Wilson ja kokenut Chicharito. RvP:n "kakkossija" olisi liikutettavissa kumpaakin suntaan, kunnosta riippuen :)

Onkohan LvG menettänyt Rafaelin suhteen kaiken toivon? Rafael on ollut seurassa jo monia vuosia, muistan ainakin jo 2010 pelanneen surullisenkuuluisassa UCL-pelissä Bayernia vastaan. Iän puolesta Rafa ei ole mikään menetetty tapaus, kesällä tulee vasta 25 täyteen. Valencia pelasi tällä kaudella mun mielestä ihan mukiinmenevästi, ja vasemmalle on nouseva tähti Shaw/ vähän kokeneempi Rojo/ monitoimimies Daley Blind, niin periaatteessa ainut tarve on todellinen maailmanluokan toppari. Smalling ja Jones ovat jo luokkaa "Englannin maju", ja nuoria kummatkin,joten siksi en kaipaa sisään topparia, joka ei olisi SELKEÄ vahvistus. Jos Blindistä saisi koulittua oikean pakin (toiveajattelua ala Football Manager), saattaisi puolustusnelikko olla jo kiveen hakattu muutamaksi vuodeksi eteenpäin.

Ja sitten mielipide maalivahtiimme: ehdottomasti DDG jääköön seuraan, vaikka sitten vain vuodeksi. Manchester United ei näin käytännön tasolla tee mitään alle 50M siirtosummalla. Noh, raju kommentti, mutta tuon hintaiseksi minä hänet arvostaisin. Ja optimisti minussa sanoo, että kaikki on mahdollista: ensi kaudella Valioliigamestaruus+ FA-Cup+ Top-4 UCL:ssä, niin mitäpä jos mies tekisikin muutaman vuoden jatkosopparin? Joissain lehtijutuissa ollut, että mies olisi itse tyytyväinen Manchesteriin, mutta muija haluaa takaisin Espanjaan... :D

Ensi kauden kysymysmerkit: wingerit, puolustusnelikon vakiintuminen, muutama yksilö kuten Mata,Di Maria, Januzaj. Iso kesä edessä, onneksi on ammattimies managerina. :)
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Lisätään yksi kohta ensi kauden kysymysmerkkeihin ja tämän kesän "things to do" -listalle. Louis van Gaalin yksinkertaisesti PITÄÄ päättää, millä tavalla United lähtökohtaisesti lähtee peleihin. Ei enää arpomista kahden tai kolmen eri systeemin välillä! Loppukaudesta taisikin neljän puolustuslinja vakiintua, ja pelaajat/systeemi pysyi suht samana. Se on hyvä asia, mutta valitettavasti en näe muutaman viime pelin perusteella sen pelitavan olevan juuri SE pelitapa, jolla United ensi vuonna haastaisi Chelsean ja Cityn Valioliigan mestaruudesta. Joten van Gaalin on pidettävä tämäKIN asia mielessä, kesän hankintoja tehdessä....
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Khediran veikkaan palaavaan Saksaan Realista, toki en panisi pahitteeksi jos päättäisikin valita Unitedin (mikäli sopimusta tarjotaan/on tarjottu jo). Schweinsteigerin hinnaksi huhuillaan 10m£, mikä ei mielestäni kuulosta kovin pahalta vaikka miehelle 31v tulee mittariin elokuun alussa.

RonSwansonin 4-3-3 miellyttäisi itseänikin ensi kaudella ja nimenomaan niin, että Di Maria pääsee keskikentälle jossa mies pelasi viimeisellä kaudellaan Realissa loistavan kauden. En suostu hyväksymään tämän kauden meininkiä, että maailman valiopelaajiin kuuluvaa miestä istutetaan penkillä ja silloin kun pelaa niin heitellään ympäri kenttää eikä saa vakiintunutta roolia.
Tuli myös mieleen se, että oliko ADM tällä kaudella vain liian väsynyt kun pelasi viimekaudella about 60 matsia sisältäen mm-kisat. Joten lääkkeeksi nyt hyvä lepo ennen pre-seasonia ja täydessä iskussa ensi kauteen. Uskon ja toivon ettei LvG ole hylännyt miestä, vaan ensi kaudella nähdään oikea Angel Di Maria joka ratkoo pelejä Unitedille.

Avaus voisi esim olla seuraava kauden alkaessa:
DDG
X - Smalling - X - Shaw
Herrera - X / Carrick - Di Maria
Mata - Rooney - Depay​

Vaihdosta sitten löytyisi mm. Valencia, Jones, McNair, Rojo, Fellaini, Blind, Young, RVP, Wilson, Januzaj... Hankintoja siis ainakin nuo kolme ja niiden täytyy olla huipputasoa eikä mitään nuoria lupauksia. Myös tuonne hyökkäykseen olisi kiva "Bale" saada (Matan heitin sinne, mutta eihän se miehen "omin" paikak missään nimessä ole.
Jokerikorttina maistuisi enemmän kuin hyvin Thomas Müller, joka myös kuuluu näihin LvG:n Bayernin aikaisiin "ystäviin" ja huhuja on ettei oikein ole Pepin suosiossa. Müller pystyisi pelaamaan mitä paikkaa vaan hyökkäyksessä ja olisi optimaalisessa iässäkin (25v), vaikka tuntuu että on jo ikuisuuden pelannut.

Ja samaa mieltä RonSwansonin kanssa siitä, että selvät sävelet täytyy olla heti kauden alussa siitä miten United pelaa. Kauden alussa ei vaan ole varaa menettää pisteitä jos meinaa taistella mestaruudesta. Tämä toki lienee LvG:llä kirkkaana mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös