Kestämätöntä tuossa heinäsirkan räpiköinnissä on se, että tuota nimenomaista sääntöpykälää noudattaen Nanin punainen on selviö. Täysin absurdi tilanteeseenmeno, kohtuuttoman kovaa ja nappulat edellä vatsaan. Kukin tavallaan, omasta mielestäni tämä on loppuunkäsitelty. En mä kyllä ihan samalla sivulla kanssasi ole, kuten ei monet United-nimimerkitkään. Paradoksaalista.
Tässä Rooney-uutisoinnissa pidän ihan varteenotettavana tekijänä sitä, että sir Alexin ja Väinön välit ovat olleet tapetilla aiemminkin. Kuitenkin, yksi asia herättää varauksettoman kummastuksen tunteen ainakin minussa, nimittäin seuraava (lainaus Daily Telegraphin sivuilta):
Ferguson’s decision to drop Rooney from his starting line-up for Tuesday’s Champions League clash with Real Madrid has placed the 27-year-old’s Old Trafford future in sharp focus.
Ei se nyt oikeasti voi olla niin mustavalkoista, että penkkikomennus tarkoittaa että kaverin tulevaisuus on vaakalaudalla. Itse luulin tiistaina jopa, että Rooney on Fergien salainen ase toiselle puoliajalle, ja olin mielessäni tavallaan vähän rikki siitä että ManU:lla pitkästä aikaa on niin laaja ja laadukas materiaali, että se voi vähän pelailla ja sekoittaa vastustajan pakkaa poikkeuksellisella peluutuksella. Jos tätä tilannetta miettii Rooneyn perspektiivistä, on etenkin silloin absurdia miettiä että kaveri kartoittaisi yhden penkkikomennuksen vuoksi jotain muita vaihtoehtoja. Unitedin kannalta tuo Rooneyn pelikunnon heilahtelu tosipaikkojen tullen on sangen ongelmallista, mikäli se nyt ei ole pelkästään tekosyy.
Peliesityksissä ei nyt ole tainnut suurempaa vikaa olla, kaveri on whoscored.comin mukaan porskutellut 7.4:n average ratingeilla eteenpäin, ja tuo on hyvä lukema. Kahteenkymmeneen otteluun 11 maalia ja 9 syöttöä, ei paskoja lukemia nuokaan.
PSG lienee todennäköisin seura, jos Rooney lähtee. Tuo viikkopalkka on kyllä muuten aika posketon. Huikein skenaario olisi, että Everton pelaa Mestarien Liigaa parin vuoden sisällä ja Väinö kasvattajaseurassaan. Ei tule tapahtumaan, mutta saa kai sitä unelmoida.