Zlatan ostohinnaltaan ja liksaltaan menee toki "hieman" eri hintaluokkaan kuin Balotelli, mutta kun kerran on rahaa millä mällätä niin olisihan Zlatanin saaminen aivan eri luokan pommi Citylle kuin Balotellin saapuminen.
Siinä missä Balotelli tosiaan saattaa keskittyä koko matsin ja useamman kuukauden kiukuttelemiseen ja kokemiensa vääryyksien kanssa märehtimiseen ja vaikuttaa muutenkin asenteeltaan aika kyseenalaiselta näin nuorilla päivillänsä ainakin, Zlatan on täysin eri asenteella liikkeellä ja on itse antavana osapuolena jos pakit tulevat turhaan silmille hyppimään. Vähän kyynärpäätä ja kovuutta kehiin ja pallo maaliin, siitä minä osaan pitää vuodesta toiseen, etenkin kun miehen pelistä on Ajax-vuosiinsa verrattuna iän myötä se pahin puoli kypsynyt pois.
Jos nyt Zlatan on täysin pattitilanteessa Barçassa eikä peliaikaa ole luvassa, toivoisin siirtyvän Valioliigaan jotta nähtäisiin tämäkin kova ja satumaisen taitava pelaaja jälleen uudessa kovassa liigassa. Tulosta varmasti olisi luvassa, ei kuitenkaan ole uskomattomasta tekniikastaan huolimatta mikään primadonna joka lanattaisiin Valioliigassa vaan helvetin taitava ja kovaan peliin sopiva pelaaja, joten jos vaan saaren ilmasto ei olisi ylivoimainen este niin ei sarjan pelityylikään sitä hänelle todellakaan tulisi olemaan.
Unitediin häntä olen Ajaxista asti toivonut, mutta kelpaa se kaupungin sininenkin puoli mieluummin kuin juuttuminen Barçan vaihtopenkille. Huippufutis kaipaa näitä jätkiä, jotka on vaan niin paljon enemmän ja tarjoavat viikosta toiseen hienoja katseluelämyksiä omalla panoksellaan verrattuna moneen värittömään mutta perustaitavaan kekeen.
Toisaalta kyllä epäilen siirron toteutumista ja uskon, että kyllä Zlatanille roolia Barçassakin on vielä luvassa, ja ura saattaa sielläkin jatkua ihan hyvissä merkeissä vaikka useamman vuoden.
Katellaan, miten käy.