Manchester is BLUE, City 2010-2011

  • 73 012
  • 367

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
CL:ssä on nykyisin kaksi eri "polkua" karsinnoissa. Toinen on se mistä menevät pienten maiden mestarit lohkoihin. Ja toinen se mistä menevät sitten isompien maiden(olisiko ollut tyyliin 1-15 sarjat) 2-4 sijan joukkueet. Eli siellä voi vastaan tulla ManC:lle se Ranskan/Saksan kolmonen tai joku Belgian kakkonen.

UEFA coefficients listat löytyy kätevästi: UEFA Country Ranking 2011
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Karsintavaiheessa Citylle saattaa tulla tosiaan varsin kova vastus (Lyon, Bayern, Villarreal, Udinese jne.), joten sen läpäiseminen edellyttää jo kunnon pelaamista. Itse asiassa pidän suurempana riskinä Cityn putoamista jo karsintavaiheessa kuin lohkovaiheessa. Jos City menee lohkovaiheeseen, niin uskon yltävän myös knockouteihin.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Tuttu ratkaisija CL-paikan suhteen jo viime keväältä. Tällä kertaa kuitenkin omiin ja City karsimaan paikasta auringossa. Kelpaa.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tämä kun on vähän uutta City-fanille, niin olen vasta opettelemassa CL-systeemiä, mutta eikö tuossa karsintavaiheessa ole mitään korisysteemiä? Voidaanko sieltä tosiaan heittää Englannin neloselle Saksan tai Ranskan kolmonen vastaan tai jonkun muun kovan maan sarjan karsija? Kuluneella kaudella Spursille arvottiin vastustajaksi Young Boys Sveitsistä. Vaikeahan toki tuokin oli aluksi Spursille, joka hävisi vierasmatsin 3-2, mutta voitti sitten kotonaan 4-0 ja selvisi lohkovaiheeseen.

Nykyään karsivat erikseen karsimaan joutuneet mestarit ja karsimaan joutuneet muille sijoille sijoittuneet. Ja koska paikkamäärät riippuvat maan kovuudesta, niin tuo Non Champions-path-karsinta ei ole mitään lasten leikkiä.

Tottenhamilla kävi hyvä tuuri kun kohtasi Sveitsin kakkosen, mutta esimerkiksi Italian nelonen Sampdoria kohtasi Saksan kolmosen Werder Bremenin ja Portugalin kakkonen Braga sai vastaansa Espanjan nelosen Sevillan. Toki noissa arvonnoissa sijoitetaan ja City päässee paremmalle puoliskolle sijoitetuksi, mutta ratkaisuvaiheessa on Non Champions-pathissa vain viisi otteluparia, joten Sampdorian ja Auxerren kaltaiset porukat jäivät tällä kaudella sijoittamattomiksi, jolloin ei sieltä mitään Bayern Münchenia tai Lyonia vastaan voi tulla jotka sijoitetaan Cityäkin korkeammalle.

edit: Korjataan saman tien, että kyllähän City voi sijoittamattomaksi ihan hyvin jäädä, kun siellä Non Champions-pathissa taitaa aloittaa tarpeeksi moni Citya edelle UEFAssa rankattu porukka (Kiova ja Benfica ainakin, mahdollisesti Fenerbahce, Ajax/PSV ja Panathinaikos + ratkaisukierrokselle suoraan pääsevät München/Leverkusen & todennäköisesti Lyon/Marseille/PSG ja Villarreal sekä mahdollisesti Roma). Toki osalla heistä on ensin yksi karsintakierros edessä. Cityhän on rankattu vasta sijalle 42. Euroopassa, joten jos Non Champions-pathin viimeisellä karsintakierroksella on 5 korkeammalle rankattua mukana, niin City sijoitetaan heikompaan koriin.
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuttu ratkaisija CL-paikan suhteen jo viime keväältä. Tällä kertaa kuitenkin omiin ja City karsimaan paikasta auringossa. Kelpaa.
Crouchin suku on muuten täynnä City-faneja, joten kelpaa varmasti myös heille.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Jaahas poijaat. Tänään leivotaan sankareita, tai itketään taas partaamme seuraavat 50 vuotta.

Jos PK-seudulla on City-faneja, niin liittykääpä seuraamme Elmoon, missä katsotaan "isolla" sakilla FA-Cupin finaali.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En ole niin pitkäaikainen City-fani kuin useimmat täällä, mutta tiedostan hyvin tämänpäiväisen ottelun merkityksen ja varmasti tulee olemaan tunteikas ottelu itselle. Jos se voitto sieltä tulee, niin kyllä on liikuttunut olotila.

City herätti oman mielenkiintoni vuonna 2007, kun Sven-Göran Eriksson astui joukkueen peräsimeen. Tuolloin seurasin Cityn pelejä tiiviisti ja silloin se fanitus alkoi. Sen jälkeen on tapahtunut paljon, päällimmäisenä mielessä monet katkerat hetket, monet Dunnen tekemät omat maalit, tänään olisi tilaisuus saada tuohon kaikkeen muutos.

Itse pelistä en osaa tarkempaa analyysiä antaa. Stoke on altavastaaja, mutta hemmetin hyvä siinä roolissa. Viime vuonna muistaakseni tiputtivat Cityn vastaavasta cupista. Tiukka, vähämaalinen ottelu luvassa.

Ei muuta kuin hyvää lauantain jatkoa kaikille City faneille, toivottavasti tänään saadaan todistaa jotakin suurta!
 

RDivis

Jäsen
En ole niin pitkäaikainen City-fani kuin useimmat täällä, mutta tiedostan hyvin tämänpäiväisen ottelun merkityksen ja varmasti tulee olemaan tunteikas ottelu itselle. Jos se voitto sieltä tulee, niin kyllä on liikuttunut olotila.

City herätti oman mielenkiintoni vuonna 2007, kun Sven-Göran Eriksson astui joukkueen peräsimeen. Tuolloin seurasin Cityn pelejä tiiviisti ja silloin se fanitus alkoi. Sen jälkeen on tapahtunut paljon, päällimmäisenä mielessä monet katkerat hetket, monet Dunnen tekemät omat maalit, tänään olisi tilaisuus saada tuohon kaikkeen muutos.

Itse pelistä en osaa tarkempaa analyysiä antaa. Stoke on altavastaaja, mutta hemmetin hyvä siinä roolissa. Viime vuonna muistaakseni tiputtivat Cityn vastaavasta cupista. Tiukka, vähämaalinen ottelu luvassa.

Ei muuta kuin hyvää lauantain jatkoa kaikille City faneille, toivottavasti tänään saadaan todistaa jotakin suurta!
Itse olen kannattajana samaa "vuosikertaa" Iggyn kanssa. Kyllä tämä on todella tärkeä ottelu minullekin! Voipi olla, että pelin jälkeen kyynelehditään oli tulos mikä tahansa. Toki eri syistä!

Hauskaa lauantaita City-kannattajille!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
No minä olen kannattanut Cityä intohimoisesti n. vuodesta 1970, joten ei varmaan tarvitse kertoa miltä tämä tuntuu. Ulkomaanmatkan takia peli jäi näkemättä, mutta tulos on hieno. Ehdin sentään nähdä tämän historiallisen päivän. Välillä on ollut usko loppua.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Itsekin olen iloinen, että näin tämän Citylle voitokkaan päivän, vaikka peli menikin halkosavotan vuoksi sivu suun. Uskoisin tämän cup-voiton herättävän paljon enemmän tunteita Manchesterissakin, kuin Unitedin samaan aikaan saavutettu rutiinimestaruus(Jota juhlii vuoden päästä joukkue vaalensinisissä paidoissa..).

Nyt vain odottelemaan, että klaarataan neljäs sija lopullisesti ja mitä kesän aikana tapahtuu. Toivottavasti Mancini korvattaisiin jollain muulla koutsilla, vaikka cupin meille voittikin. Roberto ei joukkueen kovasta materiaalista huolimatta koskaan onnistunut kehittämään Citylle mitään tappavan tehokasta pelitapaa, joten siinä mielessä italiaanon saisi kyllä minusta laittaa kiertoon.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Nyt vain odottelemaan, että klaarataan neljäs sija lopullisesti ja mitä kesän aikana tapahtuu.

Arsenalin eilisen häviön myötä Cityllä on nyt kolmas sija omissa käsissä. Voitot Stokesta ja Boltonista ja homma on siinä. Vähempikin riittää, jos Arsenal tumpuloi vielä viimeisenkin pelinsä.

Itse antaisin kyllä vielä Mancinille aikaa. Hän on kuitenkin tuonut sen ensimmäisen pokaalin herran aikoihin ja lisäksi jo varmistanut vähintään CL-karsintapaikan ensimmäisen kerran Cityn historiassa. Peli ei ole kaikin ajoin ollut sitä mitä olisi toivonut, mutta tiukoissa paikoissa on pystytty voittamaan, esimerkiksi FA Cupin semissä ManU ja äärettömän tärkeässä liigapelissä Spurs.

Vaikka pelissä on hyviäkin elementtejä, hyökkäyspeli ei ole lähtenyt toivotulla tavalla kulkemaan, mikä tekee Cityn pelin seuraamisesta vähän puuduttavaa. Tähän toivoisi kesän aikana korjausta mm. pelaajahankinnoilla. Minusta esimerkiksi Gareth Barry on melko lailla yliarvostettu pelaaja. Samoin Milner voidaan puolestani laittaa kiertoon. Kärki on nimekäs, Tevez, Dzeko, Balotelli, mutta ensin mainitun jatkamisesta ei ole takeita ja kaksi jälkimmäistä ovat hieman epäonnistuneet ensimmäisellä kaudellaan Valioliigassa. Hyökkäyspää ja osa keskikentästä on siis tarkan syynin alla.

Lisäksi puolustukseen on saatava Kompanyn rinnalle parempi toppari kuin Lescott. Kolo Touren kohtalosta ei ole tietoa enkä ole muutenkaan varma, että hän on riittävän hyvä. Vasen laitapakki on myös edelleen ongelma. Zabaleta ja Kolarov varauksin ovat hyviä hyökkäyssuuntaan, mutta kumpikaan ei ole vahva puolustuspelissä.

"Do or die" viikko meni kuitenkin loistavasti. Vielä kahden pelin puristus ja kolmas sija plakkariin, niin kausi on ollut enemmän kuin hyvä.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse antaisin kyllä vielä Mancinille aikaa.

Olen tästä samaa mieltä. Pitkin kauden en ollut aivan varma, kannattaako Mancinilla jatkaa, mutta nyt ovat viimeaikaiset otteet alkaneet puoltamaan hänen jatkoa. Pitää muistaa, että joukkue on muuttunut rajusti viime vuosina. Mancini on nyt sentäs päässyt jollain tavalla sisälle systeemiin ja teki mielestäni loistavia täsmähankintoja tälle kaudelle. Siihen kuin lisätään, että saavutti tälle kaudelle asetetun tavoitteen, niin melko luottavaisin mielin lähtisin Mancinin kanssa seuraavalle kaudelle.

Tänään onkin sitten taas äärimmäisen mielenkiintoinen Stoke peli tiedossa. Pirun hankala arvioida millä mielellä Stoke tänään Manchesteriin saapuu. Lauantai oli heille(kin) varmasti se suuri päivä, joten miten riittää paukkuja ja mieleenkiintoa tänään? Jos sarjataulukkoa katsoo, niin sieltä luulisi motivaatioita löytyvän kympin sakissa säilymiseen. Tämä siis ihan omaa mutuilua, kun en tiedä Stoken tavoitteista valioliigan suhteen.

City siis saavuttanut jo oman tavoitteensa, mutta Brian Kiddin haastattelun mukaan tekevät kaikkensa Arsenalin ohittamisen suhteen. Ja kun Arsenal tosiaan hävisi viime pelin, niin tänään olisi mahdollisuus nousta kolmanneksi.

Uskon vahvasti Cityn tänään ottavan kotivoiton hyvän ja ehjän esityksen jälkeen.
 

RDivis

Jäsen
Kyllä minäkin olisin jatkuvuuden kannalla. Mancini on kuitenkin tehnyt hyvää työtä. En toki sano, että peli-ilme on ollut viihdyttävä, kuin siellä täällä ajatellen kautta. Eikä materiaalista ole saatu 100% irti. Loppua kohden City on kuitenkin parantanut, kuin sika juoksuaan, voittaen tärkeitä pelejä. 3.sija on omissa käsissä ja FA-cup voitto en näe syytä Mancinin ulostamiselle tässä vaiheessa.

Minä uskon, että Bolton kaatuu, joukkueessa tuntuu olevan hyvä henki. Jopa Mario naureskeli iloisena Stoke-pelissä penkillä Toivotaan, että Tevez heittää pari kaappia mahd. viimeisessä City-pelissään ja voittaa maalikuninkuuden. Tietysti sitä toivoisi ihmettä ja sitä, että Kapteeni Carlos jäisi vielä seuraan. Huikea kaveri!

No, katsellaan ensi kauden kokoonpanoja tarkemmin ensi kauden ketjussa.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
City lähtee valioliigan viimeiseen koitokseensa seuraavanlaisella kokoonpanolla: Hart, Richards, Boyata, Lescott, Kompany, Barry, De Jong, Yaya, AJ, Silva ja Tevez.

Hyvältä näyttää. Puolustus itselle hieman kysymysmerkki, että kuka pelaa ja missä. Kompany ja Lescott keskellä, Boyata vasemmalla ja Richards oikealla olisi oma veikkaukseni. Tosin en ole koskaan nähnyt Boyataa vasemmalla ja Lescott pelasi vasenta laitapakkia alkukaudesta, jolloin Richards siirtyisi keskelle ja Boyata oikealle, mutta taitaa olla turhan radikaalia ja ehkä tarpeetonta. Eiköhän Boyata vasemmalla tämän ottelun hoida.

Keskellä kolme puolustavaa miestä joista Yaya antaa hyvin tukea hyökkäykseen. Silva ja Johnsson on aina hienoa nähdä samaa aikaa kentällä ja siihen vielä maalikuninkuutta tavoitteleva Tevez, niin Boltonin puolustuksella pitää kiirettä, vaikka vain yhdellä kärjellä pelataan.

Tästä nyt kolme pistettä niin voidaan lopettaa spekulaatiot ketä tulee vastaan karsimaan paikasta mestareiden liigasta! Ainakin joukkue tuntuu olevan hyvässä vireessä ja pelihuumori tuntuisi olevan kohdillaan.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Richardsin tilalla pelasi Zabaleta mutta se ei tahtia haitannut; 2-0 voitto ja suora CL-paikka kolmannella tilalla, tasapistein Chelsean kanssa, joka tuli toiseksi.

Ny rillataan.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Ny rillataan.

Kyllä! Kausi oli monessa suhteessa menestys ja CL-paikan myötä imu seuraan luultavasti vain kasvaa. Aika oudon tuntuista nähdä ikuinen räpiköijä City ensi kaudessa tahkoamassa Mestareiden liigaa, koska moisesta ei vielä muutama vuosi sitten viitsinyt edes elätellä mielikuvia.
 

RDivis

Jäsen
Cityn sivut tietävät kertoa, että Vinnie on valittu vuoden pelaajaksi. Muut ehdokkaat olivat: David Silva, NdJ, Joe Hart ja Carlos Tevez. Mielipiteitä on varmasti monia, mutta itse olen ihan tyytyväinen. Kaveri on kehittynyt tällä kaudella entisestään ja on täten valioliigan parhaimmistoa pelipaikallaan. On myös sydämmellä mukana tässä joukkueessa.

Onnea Vincent Kompany!
 

RepoMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maple Leafs
Cityn sivut tietävät kertoa, että Vinnie on valittu vuoden pelaajaksi. Muut ehdokkaat olivat: David Silva, NdJ, Joe Hart ja Carlos Tevez. Mielipiteitä on varmasti monia, mutta itse olen ihan tyytyväinen. Kaveri on kehittynyt tällä kaudella entisestään ja on täten valioliigan parhaimmistoa pelipaikallaan. On myös sydämmellä mukana tässä joukkueessa.

Onnea Vincent Kompany!

Sinänsä ihan ansaittua antaa pysti Kompanylle, mutta mielestäni se olisi silti kuulunut enemmän huikean kauden pelanneelle Tevezille. Toki odotuksetkin olivat Tevezillä hieman kovemmat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös