Eipä tässä erityisen epäonnekkalta tunnu. Kaikki ne on kuitenkin voitettava jos aiotaan pyttyä nostella. Barcelona tässä vaiheessa...miksi ei? Tässähän tarjotaan Citylle mahdollisuutta, mahdollisuutta näyttää kuinka paljon joukkue on kasvanut. Potentiaalia tässä squadissa on vaikka mihin.
Pelaajista huokuu sellainen tietty itseluottamus. Katsoin eilisen City Today jakson, jossa haastateltiin Zabaa. Erittäin hyvä fiilis jäi ainakin minulle tuosta argon haastiksesta ja ylipäätänsä tunnelmasta joka pelaajien keskuudessa oli heidän seuratessaan kuka vastaan tulee. Ei meidän ole syytä pelätä ketään. Puolustus tiukempaan kuosiin, niin on jo ihan hyvä lähteä tähän pariin.
Pellegrini tykkää kyllä lähteä hyökkäyksen kautta liikkeelle, mutta on milenkiintoista nähdä miten hän lähestyy tätä haastetta. Toivon, että haettaisiin vasyahyökkäyksiin ja nopeisiin rakaisuihin pyrkivää esitystä. Tässä me olemme hyviä. Löytyy Navasia ja kumppaneita tätä toteuttamaan. Jos City jää hinkkaamaan palloa missä tahansa kentän osassa sattuu Juhaa kyllä leukaan. Pallotempo mahdollisimman ylös.
Jove on kai fit. Pääsisiköhän pelaamaan tänään cup-ottelussa Leicesteriä vastaan? Miten Guidetti? Jotain tarttis keksiä Aku-Eeron poissaolon ajaksi. Ainakin 'Pool peli osuu varmasti näistä kovemmista matseista, muita? Negre-Dze ei toimi, joten toivottavasti Pelle ei näitä herroja avuksen pariksi runttaa.
Ai juu, olihan tuossa viikonloppuna varsin toimiva 6-3 pläjäys, meinasi aivan unohtua. Hienoja viimeistelyjä nähtiin puolin ja toisin. Ja todella hyvällä prosentilla vielä tietyssä kohtaa ottelua. Lopulta molemmat päätyivät hukkaamaankin niitä paikkoja. Tuomarit eivät olleet aivan parhaimmillaan, mutta on ollut mukava nähdä, etteivät Arsenal-kannatajat ole menneet sen taakse. Pilkkuväitettä en tosin allekirjoita. Minun silmään yritti juuri vetää kättä selän taakse, kun pallo pelattiin käteen. Eli osui käteen, juu ja tulkinnanvaraisella säännöllä pilkku olisi ollut mahdollinen antaa. Olisi kuitenkin ollut aikas kova tuomio mielestäni.
Tumppi toki vaati pilkkua kopissa ja taitaa pitää niistä sillä viime viikkoina olen huomannut hänen näin varsin usein tekevän. Piti tässä kahden/kolmen viikon sisään jossakin pelissä - olisikohan ollut Harakoiden joku matsi? pilkkua täysin selviönä, vaikka tilanne oli vielä epäselvempi, kuin tämä. Pilkkua ei tuolloinkaan annettu.
Vähän pettynyt olen, ettei Yaya antanut Fernan vetää Cityn pilkkua 5-3 tilanteessa. Olisi nyt antanut Fernalle mahdollisuuden hattrickin. Ei Ferna sitä mitenkään vaatinut, eikä tilanteeseen liittynyt mitään egoilua Yayalta. Itse olisin vain hänen kengissään kävellyt brassin luo ja sanonut, että vedäpä tämä tällä kertaa. Ehkäpä juuri siksi minä istun kirjoittamassa foorumeillle ja hän tienaa tuolla miljuunia.