Ja Given jatkoi huonoja otteitaan. Tuo maali meni ehdottomasti hänen piikkiin.
Ehdottomasti se olisi pitänyt torjua, mutta kyllä oli Adam Johnsonin purkukin (puolittainen hutipotku) luokaton. Given taisi tästä vähän yllättyä eikä ollut ihan valmis torjumaan. Given ei muutenkaan vakuuta. Hän tulee erittäin harvoin keskityspalloihin vastaan tai jos tulee, on niissä epävarma. Mahtaako johtua siitä, että Given on aika lyhyt. Lopussakin pallo meli maaliin kun Given ei saanut palloa haltuun, mutta luojan kiitos tilanne vihellettiin maalivahdin häirinnäksi. Itse en siinä kyllä isompaa rikettä nähnyt. Ja tämäkin tilanne tuli Rory Delapin sivurajaheitostä. Muutamaa päivää aiemmin Stoke teki ainokaisensa Cityä vastaan juuri sivurajaheiton jälkitilanteesta. Miten nuo voivat olla niin vaikeita meidän toppareillemme?
Cityn peli luonnollisesti parani kun Stoken pelaaja mielestäni aivan ansiosta ajettiin ulos. Pallo rupesi liikkumaan Stoken alueella, mutta kaikki keskitykset ja ratkaisevat syötöt kilpistyivät systemaattisesti Stoken pelaajiin. Alkoi jo tappio häämöttää, mutta onneksi Barry sai hieman onnekkaastikin tasoitettua. Piste oli tässä tilanteessa tärkeä, koska pitkästä aikaa siirryttiin neljänneksi.
Olen Iggyn kanssa samaa mieltä kokoonpanon epätasapainosta. Keskikentän keskeltä puuttuu luova pelaaja eivätkä kärjet saa palloja, kun eivät keskitykset laidoiltakaan onnistu. Lisäksi Bellamyn ja Tevezin puuttuminen näkyy armotta. Santa Cruzista ei ole mihinkään.
Kunhan Kompany toipuu, laittaisin hänet toppariksi joko Touren tai Lescottin paikalle. Itse asiassa tällä kaudella on tainnut parhaiten toimia belgialaistopparipari Kompany-Boyata.
Mikä muuten Bridgellä oli kun ei ollut avauksessa? Ilmeisesti huilivuoro vaan. On hän kuitenkin Garridoa parempi.
Kaiken kaikkiaan peli ei vakuuttanut, mutta olen tyytyväinen melko taistelevaan ilmeeseen. Britannia Stadium on paha paikka kenelle hyvänsä, joten piste on melko ok. Tosin kymmentä miestä vastaan olisi pitänyt voittaa.