Maksaisitko Jatkoajan palvelinylläpidosta vapaaehtoisesti?

  • 4 118
  • 42

Paljonko maksaisit vuosittain JA:n palvelinylläpidon tukemiseksi?

  • En mitään.

    Ääniä: 108 57,1%
  • 1-5 euroa

    Ääniä: 36 19,0%
  • 6-10 euroa

    Ääniä: 31 16,4%
  • 11-20 euroa

    Ääniä: 14 7,4%

  • Äänestäjiä
    189

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Koska tuoreimmat mainokset ovat herättäneet rajua vastustusta niin ajattelin pistää pystyyn äänestyksen otsikon mukaisesta aiheesta. Vastausvaihtoehdoiksi otin summat, jotka yksittäinen JA:n (keskustelun) käyttäjä olisi valmis maksamaan vuosittain.

EDIT: Lisätään vielä se, että tietysti maksu sillä ehdolla, että tämän myötä mainokset hävisivät palstalta kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En tietenkään maksaisi senttiäkään. Kyllä keskustelupalstan täytyy olla ilmainen, vaikka ei siis mistään vaatimuksesta olekaan kysymys. Jos joku haluaa tukea ja luovuttaa rahaa, niin tehköön sen. Jos ylläpitoon tarvitaan rahaa, niin se mainostuskin voitaneen hoitaa monella tavalla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen valmis maksamaan Jatkoajan käytöstä korkeintaan 20 €/vuosi. Mieluiten sellaiset 10 €/vuosi mutta "pyöristän" luvun ylöspäin, koska "hyvästä kannattaa maksaa".

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei minua nuo muutamat mainokset erityisemmin häiritse. Toki ilman olisin mieluummin, mutta en minä niiden poistamiseksi alkaisi maksaa. Elikkäs joo, ei niin kovin paljon häiritse.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Koska tuoreimmat mainokset ovat herättäneet rajua vastustusta niin ajattelin pistää pystyyn äänestyksen otsikon mukaisesta aiheesta. Vastausvaihtoehdoiksi otin summat, jotka yksittäinen JA:n (keskustelun) käyttäjä olisi valmis maksamaan vuosittain.

Luulen, että tässä asiassa Jatkoajan lukijoilla ei niinkään hitsaa mainostaminen sinänsä, vaan nuo Urheilulehden typeryyden maailmanennätyksiä havittelevat otsikot, jollaisesta esimerkin näette tuossa yllä. Rajansa se on huomiohuorauksellakin.

Onko Jatkoajan toimituksella (pakkohan sillä on olla) ja päätoimittajalla mitään roolia tämänkaltaisen mainonnan sallimisella? Joka tapauksessa "maksimaalisen medianäkyvyyden" seiskapäivää-linja on foorumille tuhon tie.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Kyllä minä tuon 6-10 euroa(/vuosi?) voisin maksaa, mikäli se oikeasti parantaisi jotenkin palstan luettavuutta. Eivät nuo mainokset kuitenkaan niin iso riesa ole, että niiden poistamista alkaisin vaatimaan.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olen valmis maksamaan 10 euroa vuodessa, jos sillä saadaan nuo viestien välissä olevat mainokset ja muutkin ei mainoksenomaisina väliin ujutetut mainokset pidettyä poissa palstalta. Esimerkiksi Afterdawn-sivustolla jokin tietty sana keskellä viestiä saattaa olla mainos (hyperlinkki mainostajan haluamalle sivulle) eikä kirjoittaja voi viestiään kirjoittaessa sitä tietää. Siinä vaiheessa kun Jatkoaika alentuu edes harkitsemaan moista niin en ole valmis tukemaan toimintaa sentilläkään, enkä myöskään aio sivustoa käyttää.

Freddie Freeloader kirjoitti:
Luulen, että tässä asiassa Jatkoajan lukijoilla ei niinkään hitsaa mainostaminen sinänsä, vaan nuo Urheilulehden typeryyden maailmanennätyksiä havittelevat otsikot, jollaisesta esimerkin näette tuossa yllä. Rajansa se on huomiohuorauksellakin.
Mainos kuin mainos. Minua vituttaa mainos viestien välissä ihan yhtä paljon riippumatta siitä lukeeko siinä jotain UL:n typerien otsikkojen kaltaista vai ainoastaan OSTA URHEILULEHTI. Mainos mikä mainos ja se vituttaa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
En maksaisi yhtään mitään.
Enkä hyväksy viestien välissä olevia mainoksia missään olosuhteissa. Kymmenen vuotta on pärjätty ilman, miten yht'äkkiä tuli pakottava tarve tällaiselle?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mainos kuin mainos. Minua vituttaa mainos viestien välissä ihan yhtä paljon riippumatta siitä lukeeko siinä jotain UL:n typerien otsikkojen kaltaista vai ainoastaan OSTA URHEILULEHTI. Mainos mikä mainos ja se vituttaa.

Noniinno. Minä taas luulen, että tässä ollaan pikkuhiljaa viemässä UL:n ansaintalogiikkaa aivan uudelle pelikentälle: "Jos haluatte välttyä lukemasta paskaa, jota suollamme kellon ympäri silmät ja suut täyteen, joudutte tästedes maksamaan siitä."
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En maksaisi yhtään mitään.
Enkä hyväksy viestien välissä olevia mainoksia missään olosuhteissa. Kymmenen vuotta on pärjätty ilman, miten yht'äkkiä tuli pakottava tarve tällaiselle?

Jaa'a.. oiskohan sillä merkitystä että tällä hetkellä Jatkoajan keskustelupalstalla on n. 52k rekisteröitynyttä käyttäjää ja lukijoita n. 5 kertaa enemmän? (arvioitu tämän hetkisestä käyttäjämäärästä keskustelupalstalla)

Tuollainen määrä nettiniiloja synnyttää aika hemmetinmoisen liikennemäärän joka taas maksaa hemmetinmoisen kasan rahaa. Toki modet olisivat voineet tehdä tämänkin muutoksen VÄHÄN tyylikkäämmin eivätkä vain heittäneet meille aktiivikäyttäjille kasan vittumaisia mainoksia keskelle viestiketjuja.

Jatkoaika.com keskustelupalstalle sopisi mielestäni vallan hyvin varsin yleinen lahjoitusten hankkiminen käyttäjiltä. Miksi rahalahjoitusten vastaanottaminen toimii muualla netissä mutta Jatkoaika.com foorumin moderaattoreille se ei sovi?

-Tinke
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä maailma on täynnä mainoksia. Tv, radio, lehdet, kaikki tuuttaa niitä koko ajan. Ulos kun ovestasi astut, niin kadunvarret ovat niitä täynnä. Ohikulkeva linja-auto on vuorattu niillä. Vittu, taksitkin. Eikä tarvinne mainita pelipaitoja, kaukalon laitoja ja jäätä.

Nyt sitten pari hassua mainosta saa aikaan hirmuisen protestivyöryn. Katsokaa itseänne, valittajat. Kuitenkin teillä on lippahattuja, t-paitoja sun muuta missä on tuotteitten logoja. Kun kerran itsekin mainostatte, mitä väliä noilla muutamilla palstan mainoksilla on? Just ignore them, sanoisi engelsmanni.

Minä ainakin valitsen aina mieluiten sellaisen tuotteen, jonka mainosta en ole edes nähnyt. Että siinä kuluttajan mielipide mainostajille tiedoksi. Mitä enemmän tyrkytätte, sen vähemmän kiinnostaa. Pakko tuotteessa on joku vika olla, jos sitä on tuputettava.

Kysymykseen: voisin maksaa jotain, jos kaikki mainonta maailmasta poistettaisiin. Yksittäisen palstan mainonnan kitkemiseen ei näistä tuloista heru kyllä zlotyakaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Nyt sitten pari hassua mainosta saa aikaan hirmuisen protestivyöryn. Katsokaa itseänne, valittajat. Kuitenkin teillä on lippahattuja, t-paitoja sun muuta missä on tuotteitten logoja. Kun kerran itsekin mainostatte, mitä väliä noilla muutamilla palstan mainoksilla on? Just ignore them, sanoisi engelsmanni...

Laki sanonee jotain mainonnan erottumisesta varsinaisesta ohjelmatarjonnasta. Kysymys muotoutuu monin verroin vaikeammaksi, kun varsinainen ohjelmatarjonta ei ole kenenkään tahon hallinnassa. Tässä käsillä olevassa tapauksessa mainonta on menossa monien mielestä hiukan liikaa ihon alle.

Voin hyvin kuvitella, kuinka isossa kuvassa nimimerkki "MadMen" (toivottavasti kukaan ei ole rekisteröitynyt sillä nimellä) alkaa sisällyttää kirjoituksiinsa sivuhuomautuksia tapaan "muuten olen sitä mieltä, että Karthago on tuhottava käyttäen General Dynamics -yhtiön valmistamia tarkoitukseen soveltuvia hävittäjiä ja maataisteluvaunuja".

Voi se olla niinkin, että olen vain vainoharhainen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Voi se olla niinkin, että olen vain vainoharhainen.
...mutta silti sinua tarkkaillaan.

Oikeasti, ne ovat jo kaikkialla. Mainoksia vastaan taisteleminen on kuin hyökkäisi sateenvarjon kanssa kymmenien metrien hyökyaaltoa vastaan. Jatkoajan osuus on se ämpärillinen.

Mainonta on perseestä, ja koko yltiökaupallinen kulutusyhteiskunta on perseestä. Me olemme kuitenkin antaneet sen tapahtua jo kymmenien vuosien ajan. Paskat on jo niin pahasti housussa, että pikku kikkareen pyyhkimisellä ei ole mitään vaikutusta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Minua ei nuo mainokset vituta lainkaan. Itse asiassa ei tulisi edes mieleeni blokata mainoksia Jatkoajan sivuilta, kun niiden avulla sivusto kuitenkin pyörii.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Noi mainokset ärsyttää hieman mutta ne on sellaisia jotka tuossa menee koska ne on onlinereita (joista vois antaa ylläpitäjille viikon pelikiellon)

Jos palstan taso säilyy tuolla samanlaisena kuin tähän asti niin mun puolesta sopii toi.

Ei se kenenkään palstalaisen kukkaroa kevenvetäis merkittävästi jos 1€ olis vuosimaksu. Tosin siinä vaiheessa homma menis jos palsta menee maksulliseks niin silloin pelikieltojen kriteereiden täytyy hieman löysentyä.
 

scholl

Jäsen
Koska tuoreimmat mainokset ovat herättäneet rajua vastustusta niin ajattelin pistää pystyyn äänestyksen otsikon mukaisesta aiheesta. Vastausvaihtoehdoiksi otin summat, jotka yksittäinen JA:n (keskustelun) käyttäjä olisi valmis maksamaan vuosittain.

EDIT: Lisätään vielä se, että tietysti maksu sillä ehdolla, että tämän myötä mainokset hävisivät palstalta kokonaan.

En todellakaan maksaisi. Jos minä olisin vastuussa tästä Jatkoajasta niin tämä olisi kaupallistettu jo viimeistään joskus 2005. Tämä olisi iso bisnes ja osa olisi vaurastunut, mutta tämä halutaan kuulemma pitää sosialismin hengessä ei-kaupallisena ry:nä, joten ei nyt ihme, jos kirjoittamisesta pitää kohta maksaa. Heh. Amerikassa tämä olisi varmaan jossain Nasdaqissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Saavutetuista eduista ei luovuta. En siis maksaisi mitään mainoksettomasta palstasta. Mutta jos foorumi menisi maksulliseksi, niin sitten sellainen vuosimaksu, ettei tarttis köyhien kanssa jutella.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En tietenkään maksaisi senttiäkään. Kyllä keskustelupalstan täytyy olla ilmainen, vaikka ei siis mistään vaatimuksesta olekaan kysymys. Jos joku haluaa tukea ja luovuttaa rahaa, niin tehköön sen. Jos ylläpitoon tarvitaan rahaa, niin se mainostuskin voitaneen hoitaa monella tavalla.
Monella tapaa voidaan hoitaa ja nyt mentiin pahemman kerran metsään. Tähän astiset bannerit eivät ole ainakaan meikäläistä pahemmin haitanneet, enkä ole muuten käyttämääni adblockia jatkoajalla käyttänyt. Blokattuna on ollut ainoastaan mainokset, joissa on ollut ääniä mukana sekä sellaiset joiden lataaminen on syystä tai toisesta kestänyt tavattoman pitkään.

Nämä tekstin seassa olevat oksennukset häiritsevät jo nyt enemmän kuin tähän astinen mainonta yhteensä. Markinoidaan paskaa paskalla tavalla. Noita nasevia mainoslauseita katsellessa mietityttää, löytyykö itse lehdestä artikkeleita, jotka vastaavat alkuunkaan sisällöltään noita mainoksia. Osa on ainakin sellaisia, että poikkeaa huomattavan paljon lehden aikaisemmasta linjasta.

Jatkoaika.com keskustelupalstalle sopisi mielestäni vallan hyvin varsin yleinen lahjoitusten hankkiminen käyttäjiltä. Miksi rahalahjoitusten vastaanottaminen toimii muualla netissä mutta Jatkoaika.com foorumin moderaattoreille se ei sovi?

-Tinke
Rahan kerääminen käyttäjiltä ei ainakaan helpottaisi palstan moderointia. Nyt jo saa seurata itkuvirsiä siitä kuinka maksavia asiakkaita ei kohdella tasapuolisesti. Millainen valitus sitten seuraa, kun nämä oikeasti joutuvat maksamaan.

Itse olisin valmis maksamaan, mutta maksullisuudesta aiheutuvien ongelmien takia parempi lienee pysytellä mainosrahoituksessa. Hommaan vaan järki mukaan ja tällaiset a-lehtien kaltaiset kampanjat helvettiin. Mainokset bannereihin, ei tekstin sekaan.
 

scholl

Jäsen
Saavutetuista eduista ei luovuta. En siis maksaisi mitään mainoksettomasta palstasta. Mutta jos foorumi menisi maksulliseksi, niin sitten sellainen vuosimaksu, ettei tarttis köyhien kanssa jutella.

Itse taas olen sitä mieltä, että meille pitäisi maksaa kirjoittamisesta tänne foorumille. Jatkoaika voisi tehdä esim. vuoden diilejä tai joidenkin tosi kantavien voimien kanssa kolmenkin vuoden diilit. Jotenkin kornia, että tuotamme sisältöä vastikkeetta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jotenkin kornia, että tuotamme sisältöä vastikkeetta.

Jaa mun mielestä sinä ja monet muut tuotatte enemmin ulostetta kuin sisältöä.

Maksullisuus netissä toimii hirveän huonosti niin kauan kuin joku tarjoaa samaa ilmaiseksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei minua nuo mainokset tuossa välissä haittaa. Eilen kun ensimmäisen kerran semmoiseen törmäsin, ihmettelin hetken ja tietysti klikkasin sitä, mutta kun nyt tiedän mitä niiden takaa paljastuu niin saa ne minun puolestani tuossa olla. Eivät haittaa enkä enää sellaista erehdy klikkaamaan.

Niin että en minä Jatkoajan palstasta penniäkään maksaisi, vaikka mainio palsta onkin. Kerätköön rahansa muulla tapaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Itse taas olen sitä mieltä, että meille pitäisi maksaa kirjoittamisesta tänne foorumille. Jatkoaika voisi tehdä esim. vuoden diilejä tai joidenkin tosi kantavien voimien kanssa kolmenkin vuoden diilit.
Olisi hyvä uudistus. Sisältöä tuottavista asiakirjoituksista korvaus ja sisällöttömästä paskasta sakkoa. Kuukausittain korvaus kirjoittajalle tai miinukselle jäädessä sakot maksuun.

Jotenkin kornia, että tuotamme sisältöä vastikkeetta.
Paljonko veikkaisit tienaavasi edellä mainitulla mallilla?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Onhan nuo Urheilulehden mainokset ihan vitun ärsyttäviä. Sopii kyllä hienosti, että Johtava pääsee tekemään itsestään pellen jopa viestien välissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös