Maitopurkki-vai tölkki?

  • 10 319
  • 86

Maitopurkki-vai tölkki

  • Maitopurkki

    Ääniä: 150 50,0%
  • Maitotölkki

    Ääniä: 142 47,3%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 8 2,7%

  • Äänestäjiä
    300
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Puhekielessä se on purkki, muuten ilman muuta tölkki. Voi se olla toisinkin päin. Sanotaan tölkki.
 
Viimeksi muokattu:

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
”Riitelin” aiheesta tänään ja piti ottaa Google avuksi. Onnekseni voin todeta olleeni oikeassa 0,8 prosenttiyksikön turvin (äänet 129-127 omani mukaanlukien).

Käsittämättömälle kyllä tuntuu, että näinkin tiukka äänestys. Tölkkihän se.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oon tässä asiassa bi. Ei oo väliä, tänään tölkki, huamena purkki. Ehkä useemmin tölkki. Ei tämmösillä oo väliä.
Mutta edelleen ne kieroon kasvaneet mielipuolet jokka laittaa juuston leivällä alimmaiseks ja vessapaperin seinää kohden, pitäis internoida johkin Siperiaan normaaleja ihmisiä kiusaamasta. Täysin psykoottisia kerubeja ovat ja palvovat luultavasti saatanaa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Yleensä sanon kyllä, että tölkin ostin, josko litran tölkin olen kaupasta muistanut. Purkista tai yhdestä maidosta puhun, jos onkin kahvimaito, kerma tms. erikoisempi kahvilisuke. Jep, en käytä maitoa oikein muuhun kuin kahvin lisänä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oon tässä asiassa bi. Ei oo väliä, tänään tölkki, huamena purkki. Ehkä useemmin tölkki. Ei tämmösillä oo väliä.
Mutta edelleen ne kieroon kasvaneet mielipuolet jokka laittaa juuston leivällä alimmaiseks ja vessapaperin seinää kohden, pitäis internoida johkin Siperiaan normaaleja ihmisiä kiusaamasta. Täysin psykoottisia kerubeja ovat ja palvovat luultavasti saatanaa.
Sulla on mun luonto, muinainen sanonta.

Tosin Siperia vois olla vähän liian julmaa. Barrow, Alaska, voisi olla edes vähän inhimmillinen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Uniset ehkä puhuu, ostetaas purkki maitoa vaikka jokainen tietää, että tölkki on oikea termi sille sinivalkoiselle tai punavalkoiselle tuotteelle!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös