Mainos

Maistuuko soppa?

• 3 361
  • 39

Montako alkoholiannosta juot kuukaudessa?

• Olen täysi deekkis (120 annosta tai enemmän)

Ääniä: 6 4,0%
  • Viikollakin useat perseet (90)

Ääniä: 12 8,0%
  • Olen lähiöbaarikärpänen (70)

Ääniä: 14 9,3%
  • Viikonloppupullo ja... (50)

Ääniä: 23 15,3%
  • Viihteellä on kiva olla (30)

Ääniä: 30 20,0%
  • Kerran kuussa viihteellä ja vähän muuta (15)

Ääniä: 29 19,3%
  • Vakkari saunakaljat (10)

Ääniä: 13 8,7%
  • "Otan yhden" (2)

Ääniä: 10 6,7%
  • Olen hyvä ihminen, en juo (0)

Ääniä: 13 8,7%

• Äänestäjiä
    150

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tuolla NHL-puolella päiviteltiin Karalahden ja Fleuryn pikku juopotteluja, niin katsotaanpa nyt mikä se on keskimääräisen jatkoaikalaisen viinan käyttö.

Omasta puolestani voin todeta, että soosi maistuu. Vaihtelevalla menestyksellä tulee otettua hapanta. Joskus kaksi kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa viikossa, mutta kuukauden raitistelu on jo melkoinen ihme, viimeisimmästä sellaisesta kun taitaa olla aikaa jo yli vuosi.

Aluksi meinasin laittaa kyselyn märätys casejen määrän mukaan, mutta päädyin sitten perinteiseen annostsydeemiin. Niinhän ne työterveyslääkäritkin käyttöä arvioivat ja sitten valistavat...

Eli yks alkoholiannos on pullollinen keskiolutta, pullollinen siideriä, lasi puna- tai valkoviiniä ( 12 cl ), annos väkevää viiniä ( 8 cl ), annos viinaa ( 4 cl ). 120 annosta on muuten "vain" 20 sixaria :)

Eli montako annosta juot kuukaudessa?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pakkohan se on myöntää. Onnellinen olen ainoastaan humalassa. Alkoholin käyttämisen syyksi riittä alkoholi. Koskas lähdetään?

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kännissä on kivaa

Niin, suht tuoreena poikamiehenä totean ilmoittamaan, että soppa maistuu noin kerran viikossa, eli siis viikonloppuisin.

En jaksa laskea annoksia, mutta sanottakoon, että kun otan niin sitten otan kunnolla. Eurooppalainen tissuttelu on homssantuusien ja muiden näpertelijöiden hommia. Tosimies antaa mopon karata pikantisti käsistä.

Syykin on selvä, kännissä on *hik* kivaa.

Täältä tähän

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Yhdet vielä ja sitten lasku...

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Humalassa on kivaa ja asiat tuntuvat luistavan. Juon itseni kivaksi ja kaikki naiset kauniiksi ihan säännöllisesti. Mitä sitä kieltämään. Kerran viikossa nyt ainakin korkki narahtaa. Viimeistään saunan jälkeen lauantaina kun kattoo Bumtsi Bumia (nolojen paljastusten viesti). Kattokaa vaikka mun kirjoitusten tasoa. Siinä on taas aivosoluja tapettu oikein urakalla.

Pisin raitistelu taisi olla kaksi kuukautta, mutta siinä oli kai jotain ihme hässäkkää takana. Kuntoilua, laihdutusta ja morkkista. Onneksi loppui moinen.

Kapakoissa tulee kyllä harvemmin juostua nykyään. Perhesyistä. Silti olen vakaa kalsarikännien ystävä. Vaimon kanssa punaviinipullo auki, se juo kuitenkin vaan yhden lasin ja eihän sitä loppua saa jättää happanemaan. Sitten kun jo valmiiksi henki haisee ja puhe sammaltaa, niin voi köpötellä "baarikaapille". Ero ei ole enää niin huomattava.

Mulla on muuten joku dna-virhe aineenvaihdunnassa. Juon YHDEN oluen ja henki haisee kuin viikon rännin jälkeen. Salajuopoksi musta ei siis ole.

Ai niin. Krapularyyppyä en saa alas vaikka mikä olisi, eli ei siinä mielessä karkaa mopo Kolera-altaaseen.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En laske itseäni "hyvksi ihmiseksi" koska saatan silloin tällöin ottaa yhden tahi kaksi siideriä tai vaihtoehtoisesti jotain muuta alkoholipitoista juomaa, yleisimmin valkoviiniä. Humalassa tulee oltua todella harvoin, kerran pari vuoteen. Ei ole enää nykyään minun touhua joten ryyppykaveria minusta ette saa.

vlad#16.

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viime vuonna tuli maisteltua tasan kaksi kertaa, juhannuksena meni muutama olut ja joskus syyskuun alkupuolella riehaannuin sixpäkin verran. Eli suurin piirtein yksi annos kuukaudessa -tahtia...Vähiin on siis jäänyt alkomahoolin käyttö täällä.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ja alkoholi

Viimeisen puolentoista vuoden aikana kulutus on ollut 8-12 känniä/kk. Eli ainakin kahtena iltana viikossa. Viikkoannoksina 20-40. Kuukausiannoksina 80-160.

Tämän vuoden alusta aloitin uuden elämän ja tiputin päihteet vähemmälle. Tässä kuussa olen ollut kaksi kertaa humalassa. Viikkoannoksina siis n. 8 (2x16 annosta/kk).

Ihmeitä on tapahtunut. Paino tippuu, pystyy ajattelemaan selkeämmin, ei vituta töissäkään enää niin paljoa jne jne..

Mutta faktahan on se, että tuskin koskaan alan absolutistiksi. Alkoholi rentouttaa sen verran, että kun homman saisi pysymään tasolla sixpäkki viikossa, niin ongelmia ei tulisi. Mutta kun juominen on niin helvetin humalahakuista. Jossain vaiheessa sitä huomaa olevansa kunnon kännissä...

Nykyinen tilanne on ok. En koe olevani liikakäyttäjä, koska juon alle 20 annosta viikossa. Siis jos lasketaan kuukausitasolla.

Äänestin "Viihteellä on kiva olla". Vaikka ei siellä niin kivaa ole ku kerran kuussa...

Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viihteellä on kiva olla sai minunkin ääneni. Ei sitä nyt enää tule notkuttua yhtä paljon Helsingin yössä kuin ennen vanhaan. Tosin täällä Saksanmaalla olen havaitsevinani pientä nostetta omassa alkoholinkulutuksessa.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mä ja alkoholi, me ollaan kavereita

Joo sanoisinko 1-2 kertaa viikossa tulee juotua ja nykyään aika reilusti tuollaisia illalla "muutama" tyyppisiä tulee harrastettua. Alkosta litran Bacardi ja siitä sitten illassa 3-4 paukkua, niin unikin tulee paljon mukavammin. Viikonloppukännit tulee usein otettua aika vakavasti eli kunnon känni päälle. Tuota massaa on vaan, niin reilusti, että saa kitata itsensä kipeäski ennen kuin kunnon jurrin saavuttaa.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäinen samanlainen.

Jos ilo ilman viinaa on teeskentelyä, niin suru viinan puutteen takia on aitoa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eipä tuota tenuttelua enää silleen jaksa. Jos janottaa, sitten otetaan tarpeen mukaan, muttei enempää. Pää on kipeä korkeintaan kerran kuussa. Mutta sitten taas toisaalta perjantaisin on kiva maistella irlantilaista olutta parin tuopposen verran, jotta saa ajatukset pois työasioista. Alkoholi on kuningas, mutta minäpä olen Keisari!

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Meikäläinen sijoittuu käytetyllä asteikolla tuonne deekun rajamaille. Elämäntilanne antaa myöden ja asioiden hoitaminen edellyttää usein alkoholin kayttöä. En silti käytä alkoholia ensisijaisesti humaltuakseni, vaan koska pidän erilaisten hyvien juomien makua nauttimisen arvoisena.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen huomannut sellaisen ihmeellisen jutun, että alan nykyään välttelemään noita "pari bisseä" iltoja.

Mietin sitä kuinka epäterveellistä se olut on. Eli nii harvoin kun mahdollista!

Prkl pakko kai alkaa urheilemaan..

nimim. ylilaiska narsisti haluaa rantakuntoon irkkaamalla.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Minä ja lempijuomani alkoholi

Kännissä tosiaan on kiva olla, sitä ei käy kieltäminen. Kaikkein mukavin on sellainen 5+ päivän känni ilman sen suurempia suunnitelmia ja paineita. Omat juomistottumukseni ovat vaihdelleet eri aikoina tasosta 2-3 kertaa viikossa tasoon 1-2 kertaa kuukaudessa lähinnä kuun asennosta johtuen sen jälkeen kun täysi-ikäiseksi tulin. Tällä hetkellä ollaan suunnilleen keskiarvotahdissa - hiljalleen nousemaan päin. Vastasin kuitenkin 30; minimiarvojahan nuo olivat...?

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Oloneuvos
En silti käytä alkoholia ensisijaisesti humaltuakseni, vaan koska pidän erilaisten hyvien juomien makua nauttimisen arvoisena.

Ja heh heh. Makuasia tietenkin, mutta ainakin minua naurattaa aina, kun joku viitsii ihan tosissaan väittää, että alkoholijuomat maistuvat yleisesti ottaen hyviltä. Kuinkahan moni joisi esim. alkoholitonta koskenkorvaa pelkästään maun takia..?

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se varmaan on tuossa haarukassa, "kerran kuussa viihteellä ja vähän muuta" - "saunakaljat" (eli 10-15 annosta).

En ainakaan miellä itseäni miksikään suurjuopoksi, onneksi. Toivon mukaan en koskaan sellaiseksi ajaudukaan. perimää kyllä on, toisaalta kenelläpä ei?

Makuasia tietenkin, mutta ainakin minua naurattaa aina, kun joku viitsii ihan tosissaan väittää, että alkoholijuomat maistuvat yleisesti ottaen hyviltä.
Vastaan nyt tähän vaikka kyseinen teksti ei minua koskettanutkaan. Kyllä minusta jotkut alkoholijuomat on ihan hyvän makuisiakin, kun niiden makuun pääsee sisälle. Ainakin useimmat oluet ja konjakki on mielestäni hyvänmakuisia ja konjakkia joskus jos on saatavilla juo ihan mielellään ihan lämpimiksi (erit. talvella).
En silti minäkään usko että kukaan alkoholia juo täysin maun puolesta. Vaikka yksi olut tai pikku napanderi ei päätä sekaisin heittäisikään, niin sekin määrä kuitenkin rentouttaa ja voi tehdä olon mukavaksi.
Ilman alkoholisisältöä, kukaan tuskin kuitenkaan joisi useimpia sen makuisia juomia mitä ovat.

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Sivistynyt juomakulttuuri

Eli sivistynyt eurooppalainen humalatila on mielestäni oikein kunnon perskännit. Ainakin kun itse lukeudun näihin harvoihin ja valittuihin, jotka ovat muuttuvat sitä mukavimmiksi (jos mahdollista) mitä enemmän olevat humalassa. Meikäläisellä tulee ehkä kerrran kuussa käytyä viihteellä, mutta kyllä sitä miltein joka viikonloppu kuitenkin viettää normaalia perheellisen elämää. Eli siis pullo kossua koneeseen ja muija & mukula ulos ja ojennukseen. Ehkä hivenen karrikoidusti sanottuna tosin. Itse olen eniten huolestunut lisääntyneestä viininjuonnistani, pari vuotta sitten ei viini kyllä laskenut. Saunakalja tulee joka ilta otettua... vaikkei muistaisi käydä saunassakaan.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Maistuuhan se, mutta sopivissa määrin. Armeija alkoholisoitti meikäläisen siten, että ainoastaan kaksi viikonloppuvapaata vuonna 2001 olivat raittiita. Viime vuonna tahti jo hieman laski sellaiseen 2-3 kertaa kuukaudessa johonkin baariin ja yökerhoon, ja tänä vuonna tahti on laskenut entisestään. Tarkoitus olisikin karsia aivan "turhia" ryyppykertoja tyyliin "lähdetkö baariin", "mennään nyt, kun ei muutakaan keksitä" tai "eikö olisi aika taas". Onnistuttu ollaan toistaiseksi. Kaksi kertaa tämän vuoden puolella vasta kunnolla humalassa.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Lasi pari viiniä menee lähes joka päivä ruokaillessa. Olutta tosi harvoin. Menee pilalle jääkaapissa jos satun joskus ostamaan. Joskus tekee terää parit väkevät, varsinkin talvella viluissaan. Perskänni? Kerran vuodessa - tai joka toinen vuosi...

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perseet joka viikonloppu...

Nyt on kyllä menossa kolmatta viikkoa ilman mutta kun ensi kerralla otan taidankin vetää oikein kunnon kalsarikännit...

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuleehan tuota otettua. Joskus useammin ja joskus voi olla vähän väliäkin. Nyt olen ollut kaksi viikkoa selvinpäin. Mutta sitten kun otan, otan kunnolla. Eli kunnon känni päälle, 15-20 annosta suunnilleen. Toki välillä esim. pelissä tulee otettua vain pari ja sitten mentyä kotiin, mutta välillä repeää.

Ongelmaa ei ole, voin olla juomatta jos ei tee mieli. Voin olla myös juomatta vaikka tekisi mielikin. Raha säätelee pitkälti alkoholin kulutusta, juominen kun on pirun kallista puuhaa, kun sitä tulee yleensä harrastettua baareissa.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Juokaa malja pohjaan asti

Minussa yhdistyy kaksi juomakulttuuria: etelämaalainen säännöllisyys ja Pohjolan rajuus. Työt ikävä kyllä rajoittavat suuresti tätä mukavaa harrastusta, sillä työpäivän kankkusta kavahdan enemmän kuin anoppiani.

Trendikästä "yhden" ottamista pidän täysin älyttömänä. Humalahakuisuus on hyväksyttävää. Veljet ja siskot, älkää rankaisko itseänne halustanne humaltua. Antakaa periksi kiusaukselle - se ei ehkä osu kohdalle toista kertaa.

Ike

PS. Ei Lahti ole tylsä paikka. Se vaan tuntuu siltä, kun se on niin lähellä jännittävää Hollolaa.

K

kangaroo

Silloin kun maistuu, niin maistuu reippaanlaisesti. Viikolla kuitenkin siten, että seuraavana aamuna pystyy ajamaan. Tällä hetkellä ei maistu, neljäs raitis viikko menossa. Törpöttelyn vastapainoksi pidän vuosittain kaksi tai kolme 1-3 kuukauden mittaista totaalitaukoa, sekä maksan että lompakon takia. Töitäkin saa tehtyä aivan eri tavalla, kun ei joka päivä väsytä viinan takia huonosti nukutun yön vuoksi. Olihan tästä juttua viimeksi pari kuukautta sitten.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kyllähän se maistuu. Käytännössä se tarkoittaa n.1-3 rankemmin + saunakaljat/kuukausi. Aivan perseitä olalle ottamista koitan välttää, mutta isompina juhlapyhinä tähän se "loppupeleissä" menee, valitettavasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy